Nemzeti Forma1 Bajnokság 2011 szabályok, jogsi átvétel
Elküldve: csüt. feb. 17, 2011 7:04 pm
MAGYAR SZIMULÁTOR SPORT ÉS SZABADIDŐ EGYESÜLET
NEMZETI FORMA1 BAJNOKSÁG
VERSENYSZABÁLYZAT
A versenyeken csakis jogosítvánnyal rendelkező, a bajnokságra és az adott futamra jelentkező versenyzők vehetnek részt. Ennek megfelelően az aktivitási szabályok betartása, kormány játékvezérlő, TeamSpeak használata előírt és kötelező!
Urak!
A pirossal jelölt pilóták kérem olvassák és fogadját el a szabályokat!
A zölddel jelöltem azokat akik eme kötelességüknek már eleget tettek, köszönjük!
SZABÁLYOK ELOLVASÁSA ÉS ELFOGADÁSA A VERSENYRÉSZVÉTELHEZ KÖTELEZŐ, ENÉLKÜL SENKI NEM INDULHAT, MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNJÜK!
Vizsgáztatók: Béry István - (IsTi), metosz, Tony, Bedy , Pongrácz Tamás - (Tommy78), Balogh Sándor - (sanya) , Terényi Krisztián - (Kopi)
SZABÁLYELFOGADÁS
Pilóták
Tony
Ulvar
Gadfly
Aflac
Knife
Csaba
IsTi
Bedy
Kazard
KDM
Norbi
Danikosz
Gombocfej
Giorgio
Bodzzza
RPeti
Dietrich
Gstyle
Spiczi
Kiru
Buksi
Napster
Makako
Bence Balla
Tommy78
Zsozsesz
Sanya
Kopi
Petya,
Finiser
Kocsis Bence,
Memphis
Doozi
Titusz
Andrejka
Doozi
Gabor
Stork
INFORMÁCIÓK
Csatlakozás a szerverhez
IP:87.229.108.129:34297
Jelszó: kimi
Versenykörülmények
Versenytáv: az eredeti versenytávhoz viszonyított: 80% (kivétel: Monaco, Hungaroring 100%)
Üzemanyag-fogyasztás: normál - tankolás nincs, a teljes versenytávra elegendő üzemenyaggak kell indulni.
Gumikopás: normál
Meghibásodás: normál
Törés: 50%
Engedélyezett segítségek: automata kuplung, „low TC”
Kerékcsere: kötelező (min.1)
Csütörtöki menetrend
17.00 kötelező jelentkezés
19.00 szerver idő pontosítás
20.00-20.10 qualifikáció
20.10-20.15 bemelegítés
20.15 rajt
Pontozás
A bajnokság teljes egészében a 2011. évi FIA FORMULA 1 szezont veszi alapul, így a pontozási rendszer is az eredeti szerinti. Ennek megfelelően az első 10 helyezett szerez pontot a következő leosztásban:
1.hely 25 pont; 2.hely 18; 3.hely 15 pont; 4.hely 12; 5.hely 10 pont; 6.hely 8 pont; 7.hely 6 pont; 8.hely 4 pont; 9.hely 2 pont; 10.hely 1 pont;
Qualifikáció
Az időmérő edzés hossza 10 perc. A qualifikáció privátmódba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag a versenyző egyedül van. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. Aki a 6 körös limitet túllépi, annak eredménye automatikusan törlődik.
A qualifikáció után már nem minden változtatható a kocsi beállításán!
Változtatható: elsőszárny, üzemanyag, gumi, kormányzár, fékerő, fékerőelosztás, motorfék és a boost.
A rajt
A verseny állórajttal kezdődik. Az autók el vannak látva rajtautomatikával. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül. A felvezető körön előzni tilos! Maximális megengedett sebesség 210 km/óra!
A felvezető körön szigorúan TILOS a másik versenyzőhöz közel indokolatlan és hirtelen mozgást végezni, a gumimelegítés kéretik, ennek megfelelően óvatosan csinálni - kellő távolságot tartani! Az a versenyző, aki a felvezető körön a vonatkozó szabályokat megszegi, és ezzel balesetveszélyes szituációkat, netán balesetet idéz elő, vagy más autón sérülést okoz, óvható, és indokolt esetben büntethető.
Restartok, a verseny elhalasztása
A pályaadminok a következő esetekben rendelnek el azonnali restartot:
1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tartozik, ha egy pilóta hibája miatt, vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül, vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után megóvható, indokolt esetben büntethető. Nem tartozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibája (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadminok sem rendelnek el restartot.
2. A zöld zászló beintését követően az első körön belül olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (tehát a sérülések következtében az autók 50%-ának minimum a pitben történő javítása szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon. Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50%-os teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, amennyiben az pontosan megállapítható.
Versenyzői magatartás
TILOS levágni a kanyarokat és a lassítókat. Levágásnak számít az, ha az autónak legalább két kereke (teljes felületükkel) nincs a pályán! A pálya szélét a kerékvető vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kintebb tolódik abban az esetben, ha a pályán kerékvető van. Minden esetben a kerékvető széléhez vagy a fehér vonalhoz viszonyítunk! A futamon maximum 5 vágás engedélyezett, a hatodik vágástól vágásonként 2 mp büntetést kap a vétkes versenyző! Ha valaki baleset elkerülése, ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, akkor az nem számít vágásnak! Az időmérő edzésen egy vágás sem engedélyezett és -2 mp büntetéssel jár. Tilos rögtön kicsúszás után az ideális ívre vágni abban az esetben, ha mögöttünk mások jönnek (ugyanez a szabály vonatkozik a pitből visszatérő versenyzőkre is)! Az ideális ívre merőlegesen visszatérni szigorúan tilos és balesetveszélyes. A szabályos visszatérés menete, hogy még a pályán kívül felvesszük az aszfaltcsíkkal párhuzamos irányt, majd amennyiben lehetséges NEM az ideális ívre térünk vissza. Ha a sérült autóval közlekedő versenyző mögött más pilóták jönnek, akkor a sérült autóval versenyző pilótának tilos az ideális ívet használni (tehát a többieket feltartani). Sérült autónak minősül már az első szárny nélkül közlekedő versenyautó, sőt az üres üzemanyagtartállyal haladó is. Üres tankkal haladó versenyautóval TILOS az ideális ívet használni illetve a többi versenyzőt bármilyen formában akadályozni. TILOS és súlyos pályaszabálynak minősül a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért a verseny után kizárás jár. Ha a vétkes versenyző kiesett, a bíróknak joguk van egy futamtól való eltiltásra. TILOS és súlyos pályaszabálynak minősül a tolatás! Csak akkor engedélyezett, ha valaki a pitben szerelőcsapatán kis mértékben túlcsúszik, illetve, ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amiből csak tolatással tud a pályára visszatérni!
Előzés
Az előzés a verseny egyik kulcsfontosságú és egyben legkockázatosabb manővere! Tilos több autónyi távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis az elöl haladó autóját nem lehet felhasználni a pályán maradásra!
Előzési helyzetben a védekező versenyzőnek van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven. Ez csak akkor módosul, ha az előzni kívánó versenyző már teljesen a védekező mellé ért! A védekező versenyző nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben!
Feltartás, blokkolás, kék zászló
Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni, ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félrehúzódni, fékezni, mert nem csak magát, hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja! Ha a lassúbb pilóta teheti, akkor úgy engedje el a gyorsabb pilótát, hogy a kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyző elhalad mellette (erre valók az egyenesek).
A verseny közben kirótt büntetések
"Pitáthajtás" A pitbeli sebességlimit átlépésekor kapja a versenyző. A kiszabást követő 3 körön belül kell teljesíteni..
DQ Ha nem teljesíti valaki a kiszabott büntetést, az automatikus disqualifikációt von maga után.
A verseny vége
A versenynek az utolsó versenyben maradt pilóta beérkezésekor van vége.
VERSENYBÍRÓSÁG, ÓVÁSOK
Óvásokat a vonatkozó fórumban a versenyt követő pénteki napon 24.00-ig lehet tenni. Kérjük, óvásodban jelezd a probléma pontos idejét és résztvevő pilóták nevét. Mielőtt óvnál, vegyél nagy levegőt és mindenképpen nézd meg a szerver-replayt, ami legkésőbb a verseny után 1 órával elérhető lesz. Bírói döntések ellen a kihirdetés utáni 3. napig lehet óvni, szintén az óvás linket használva. A 2. döntés után óvásnak helye nincs, a 2. bírói döntés végleges.
Büntetési tételek
Általános aktivitási szabálysértés (lásd lentebb): aktivitási figyelmeztetés. Két aktivitási szabálysértés után a versenyző elveszíti a bajnokságban foglalt autóját. Pályaszabálysértés: figyelmeztetés. Ütközés, ami a sértett versenyző idővesztésével, megpördülésével, vagy javítással jár: figyelmeztetés. Szándékos ütközés, szándékos, durva pályaszabálysértés: ligajogosítvány felfüggesztése.
A fenti tételek alapján a két figyelmeztetést begyűjtő versenyző büntetése a ligajogosítvány felfüggesztése.
A versenybíróság fenntartja a jogot a büntetési tételek adott esetben történő, indoklással kiegészített megváltoztatására. A szabályzatban részletezett pontoktól, illetve magatartásformáktól való eltérés pályaszabály sértésnek minősül.
Versenykörülmények és a szabályok módosítása
A pályaadminnak joga van a versenyszabályokat azonnali hatállyal módosítani, ha azt előre nem látható körülmények indokolják. A módosításokat a versenyzők kötelesek elfogadni.
Chat- és TS-szabályok
A TeamSpeak használata a bajnokságok futamain (Practice-től a futam végéig) kötelező! A futam TS-szobájában csak az aktuális futamon résztvevő pilóták, illetve a pályaadmin tartózkodhatnak. Az időmérő edzés, illetve a futam alatt a chaten, illetve TS-en kommunikálni a pilóták számára szigorúan TILOS! A chatet, illetve TS-t csak az aktuális pályaadmin, illetve a bírók használhatják fontos, a versennyel kapcsolatos információk bejelentésére. Csak nekik van joguk esetleges figyelmeztetéseket tenni. TS és chat nem használható a düh kifejezésére, vagy bocsánatkérésre, vitatkozásra. Ezek súlyosbító körülmények. A chatelési és TS-használati szabályok be nem figyelmeztetéssel jár!
VIZSGÁZTATÁS, JOGOSÍTVÁNYSZERZÉS
Vizsgázásra csak a kiírt időpontokban van lehetőség, és egy ember egyedül nem vizsgáztathat. A vizsgáztató személyen felül mindig lesz egy felügyelő. A vizsga során teljesítendő feladatok megegyeznek a MaSzim által jóváhagyott rendszerrel – a feladatokról a vizsgáztatóktól és szakosztályvezetőktől lehet érdeklődni. A vizsgáztatás versenyhéten kedden 19.00-kor kezdődik, a vizsgázók sorrendjét az addig elért időeredmény határozza meg. Abban az esetben, ha kifutunk az időből, a részeredmények nem vesznek el, a vizsgázást egy héttel később lehet folytatni. A vizsgáztatási procedúra első felére 1 óra áll rendelkezésre. A vizsga a tesztverseny teljesítésével ér véget, ami keddenként és vasárnaponként 20.15-kor kezdődik. A jogosítvány kiállításának pillanata dönt a későbbi kérdésekben, és határozza meg a sorrendet például az autóválasztáskor.
INTERNETKAPCSOLAT
Aki indulni szeretne annak legalább 256 kbit/s letöltési és 64 kbit/s feltöltési sebességgel kell rendelkeznie. A szerveren maximálisan engedélyezett ping: 120. Akinek ennél alacsonyabb sebességű kapcsolata van, az nem indulhat az esetleges balesetek elkerülése érdekében. Lag-os versenyző(k)re vonatkozó szabályok: az esetleges ütközésekért csakis őt vonjuk felelősségre abban az esetben, ha az ütközés helyétől visszafelé maximum 2-3 kanyarra már volt lagja. Ha az ütközés pillanatában (és előtte 2-3 kanyarral) nem lagolt, akkor az esetet versenybalesetnek minősítik a bírók. Ha már az edzések során is folyamatosan lagol, akkor, a pályaadminok felszólítják a szerver elhagyására. Ezután természetesen visszajöhet. Ha ennek ellenére sem oldódik meg a probléma, akkor a pályaadminok a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében eltanácsolhatják az adott futamról. Internetkapcsolat-szakadás esetén a versenyelhalasztásban leírt szabályok az érvényesek. Mindenki a maga internetkapcsolatának a kovácsa és felelőse.
AKTIVITÁSI SZABÁLYOK
Minden versenyre legkésőbb a versenynapon 17.00 óráig jelentkezni kell, illetve be kell jelenteni előre a hiányzást! Ha egy versenyző a futamon nem jelenik meg, és azt előre nem is jelezte, akkor figyelmeztetésben részesül. Második alkalommal az autóját elveszti. A jogosítvány felülvizsgálatának mértékét (1-2-3-4 feladat) a szakosztályvezetés és a versenybírói testület közösen határozzam meg. Azok a pilóták, akik a versenyre nem jelentkeztek, abban az esetben, ha tartalék pilóta ült a helyükre, versenyrészvételre nem jogosultak!
KÖTELEZŐ A VERSENYSZABÁLYOK VÉGIG OLVASÁSA, EZEN TOPIKBAN ÍRÁSBELI ELFOGADÁSA, AZ AKTIVITÁS BETARTÁSA!
Ha nem tudsz ehhez a témához hozzászólni, de van jogosítványod a részvételre, jelezd a problémát a fórum adminisztrátoroknak!
Fair, balesetmentes és izgalmas versenyzést kívánunk!
Petneházi Zoltán (Bedy) szakosztályvezető és Hajdu Balázs (metosz)
NEMZETI FORMA1 BAJNOKSÁG
VERSENYSZABÁLYZAT
A versenyeken csakis jogosítvánnyal rendelkező, a bajnokságra és az adott futamra jelentkező versenyzők vehetnek részt. Ennek megfelelően az aktivitási szabályok betartása, kormány játékvezérlő, TeamSpeak használata előírt és kötelező!
Urak!
A pirossal jelölt pilóták kérem olvassák és fogadját el a szabályokat!
A zölddel jelöltem azokat akik eme kötelességüknek már eleget tettek, köszönjük!
SZABÁLYOK ELOLVASÁSA ÉS ELFOGADÁSA A VERSENYRÉSZVÉTELHEZ KÖTELEZŐ, ENÉLKÜL SENKI NEM INDULHAT, MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNJÜK!
Vizsgáztatók: Béry István - (IsTi), metosz, Tony, Bedy , Pongrácz Tamás - (Tommy78), Balogh Sándor - (sanya) , Terényi Krisztián - (Kopi)
SZABÁLYELFOGADÁS
Pilóták
Tony
Ulvar
Gadfly
Aflac
Knife
Csaba
IsTi
Bedy
Kazard
KDM
Norbi
Danikosz
Gombocfej
Giorgio
Bodzzza
RPeti
Dietrich
Gstyle
Spiczi
Kiru
Buksi
Napster
Makako
Bence Balla
Tommy78
Zsozsesz
Sanya
Kopi
Petya,
Finiser
Kocsis Bence,
Memphis
Doozi
Titusz
Andrejka
Doozi
Gabor
Stork
INFORMÁCIÓK
Csatlakozás a szerverhez
IP:87.229.108.129:34297
Jelszó: kimi
Versenykörülmények
Versenytáv: az eredeti versenytávhoz viszonyított: 80% (kivétel: Monaco, Hungaroring 100%)
Üzemanyag-fogyasztás: normál - tankolás nincs, a teljes versenytávra elegendő üzemenyaggak kell indulni.
Gumikopás: normál
Meghibásodás: normál
Törés: 50%
Engedélyezett segítségek: automata kuplung, „low TC”
Kerékcsere: kötelező (min.1)
Csütörtöki menetrend
17.00 kötelező jelentkezés
19.00 szerver idő pontosítás
20.00-20.10 qualifikáció
20.10-20.15 bemelegítés
20.15 rajt
Pontozás
A bajnokság teljes egészében a 2011. évi FIA FORMULA 1 szezont veszi alapul, így a pontozási rendszer is az eredeti szerinti. Ennek megfelelően az első 10 helyezett szerez pontot a következő leosztásban:
1.hely 25 pont; 2.hely 18; 3.hely 15 pont; 4.hely 12; 5.hely 10 pont; 6.hely 8 pont; 7.hely 6 pont; 8.hely 4 pont; 9.hely 2 pont; 10.hely 1 pont;
Qualifikáció
Az időmérő edzés hossza 10 perc. A qualifikáció privátmódba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag a versenyző egyedül van. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. Aki a 6 körös limitet túllépi, annak eredménye automatikusan törlődik.
A qualifikáció után már nem minden változtatható a kocsi beállításán!
Változtatható: elsőszárny, üzemanyag, gumi, kormányzár, fékerő, fékerőelosztás, motorfék és a boost.
A rajt
A verseny állórajttal kezdődik. Az autók el vannak látva rajtautomatikával. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül. A felvezető körön előzni tilos! Maximális megengedett sebesség 210 km/óra!
A felvezető körön szigorúan TILOS a másik versenyzőhöz közel indokolatlan és hirtelen mozgást végezni, a gumimelegítés kéretik, ennek megfelelően óvatosan csinálni - kellő távolságot tartani! Az a versenyző, aki a felvezető körön a vonatkozó szabályokat megszegi, és ezzel balesetveszélyes szituációkat, netán balesetet idéz elő, vagy más autón sérülést okoz, óvható, és indokolt esetben büntethető.
Restartok, a verseny elhalasztása
A pályaadminok a következő esetekben rendelnek el azonnali restartot:
1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tartozik, ha egy pilóta hibája miatt, vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül, vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után megóvható, indokolt esetben büntethető. Nem tartozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibája (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadminok sem rendelnek el restartot.
2. A zöld zászló beintését követően az első körön belül olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (tehát a sérülések következtében az autók 50%-ának minimum a pitben történő javítása szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon. Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50%-os teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, amennyiben az pontosan megállapítható.
Versenyzői magatartás
TILOS levágni a kanyarokat és a lassítókat. Levágásnak számít az, ha az autónak legalább két kereke (teljes felületükkel) nincs a pályán! A pálya szélét a kerékvető vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kintebb tolódik abban az esetben, ha a pályán kerékvető van. Minden esetben a kerékvető széléhez vagy a fehér vonalhoz viszonyítunk! A futamon maximum 5 vágás engedélyezett, a hatodik vágástól vágásonként 2 mp büntetést kap a vétkes versenyző! Ha valaki baleset elkerülése, ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, akkor az nem számít vágásnak! Az időmérő edzésen egy vágás sem engedélyezett és -2 mp büntetéssel jár. Tilos rögtön kicsúszás után az ideális ívre vágni abban az esetben, ha mögöttünk mások jönnek (ugyanez a szabály vonatkozik a pitből visszatérő versenyzőkre is)! Az ideális ívre merőlegesen visszatérni szigorúan tilos és balesetveszélyes. A szabályos visszatérés menete, hogy még a pályán kívül felvesszük az aszfaltcsíkkal párhuzamos irányt, majd amennyiben lehetséges NEM az ideális ívre térünk vissza. Ha a sérült autóval közlekedő versenyző mögött más pilóták jönnek, akkor a sérült autóval versenyző pilótának tilos az ideális ívet használni (tehát a többieket feltartani). Sérült autónak minősül már az első szárny nélkül közlekedő versenyautó, sőt az üres üzemanyagtartállyal haladó is. Üres tankkal haladó versenyautóval TILOS az ideális ívet használni illetve a többi versenyzőt bármilyen formában akadályozni. TILOS és súlyos pályaszabálynak minősül a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért a verseny után kizárás jár. Ha a vétkes versenyző kiesett, a bíróknak joguk van egy futamtól való eltiltásra. TILOS és súlyos pályaszabálynak minősül a tolatás! Csak akkor engedélyezett, ha valaki a pitben szerelőcsapatán kis mértékben túlcsúszik, illetve, ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amiből csak tolatással tud a pályára visszatérni!
Előzés
Az előzés a verseny egyik kulcsfontosságú és egyben legkockázatosabb manővere! Tilos több autónyi távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis az elöl haladó autóját nem lehet felhasználni a pályán maradásra!
Előzési helyzetben a védekező versenyzőnek van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven. Ez csak akkor módosul, ha az előzni kívánó versenyző már teljesen a védekező mellé ért! A védekező versenyző nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben!
Feltartás, blokkolás, kék zászló
Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni, ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félrehúzódni, fékezni, mert nem csak magát, hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja! Ha a lassúbb pilóta teheti, akkor úgy engedje el a gyorsabb pilótát, hogy a kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyző elhalad mellette (erre valók az egyenesek).
A verseny közben kirótt büntetések
"Pitáthajtás" A pitbeli sebességlimit átlépésekor kapja a versenyző. A kiszabást követő 3 körön belül kell teljesíteni..
DQ Ha nem teljesíti valaki a kiszabott büntetést, az automatikus disqualifikációt von maga után.
A verseny vége
A versenynek az utolsó versenyben maradt pilóta beérkezésekor van vége.
VERSENYBÍRÓSÁG, ÓVÁSOK
Óvásokat a vonatkozó fórumban a versenyt követő pénteki napon 24.00-ig lehet tenni. Kérjük, óvásodban jelezd a probléma pontos idejét és résztvevő pilóták nevét. Mielőtt óvnál, vegyél nagy levegőt és mindenképpen nézd meg a szerver-replayt, ami legkésőbb a verseny után 1 órával elérhető lesz. Bírói döntések ellen a kihirdetés utáni 3. napig lehet óvni, szintén az óvás linket használva. A 2. döntés után óvásnak helye nincs, a 2. bírói döntés végleges.
Büntetési tételek
Általános aktivitási szabálysértés (lásd lentebb): aktivitási figyelmeztetés. Két aktivitási szabálysértés után a versenyző elveszíti a bajnokságban foglalt autóját. Pályaszabálysértés: figyelmeztetés. Ütközés, ami a sértett versenyző idővesztésével, megpördülésével, vagy javítással jár: figyelmeztetés. Szándékos ütközés, szándékos, durva pályaszabálysértés: ligajogosítvány felfüggesztése.
A fenti tételek alapján a két figyelmeztetést begyűjtő versenyző büntetése a ligajogosítvány felfüggesztése.
A versenybíróság fenntartja a jogot a büntetési tételek adott esetben történő, indoklással kiegészített megváltoztatására. A szabályzatban részletezett pontoktól, illetve magatartásformáktól való eltérés pályaszabály sértésnek minősül.
Versenykörülmények és a szabályok módosítása
A pályaadminnak joga van a versenyszabályokat azonnali hatállyal módosítani, ha azt előre nem látható körülmények indokolják. A módosításokat a versenyzők kötelesek elfogadni.
Chat- és TS-szabályok
A TeamSpeak használata a bajnokságok futamain (Practice-től a futam végéig) kötelező! A futam TS-szobájában csak az aktuális futamon résztvevő pilóták, illetve a pályaadmin tartózkodhatnak. Az időmérő edzés, illetve a futam alatt a chaten, illetve TS-en kommunikálni a pilóták számára szigorúan TILOS! A chatet, illetve TS-t csak az aktuális pályaadmin, illetve a bírók használhatják fontos, a versennyel kapcsolatos információk bejelentésére. Csak nekik van joguk esetleges figyelmeztetéseket tenni. TS és chat nem használható a düh kifejezésére, vagy bocsánatkérésre, vitatkozásra. Ezek súlyosbító körülmények. A chatelési és TS-használati szabályok be nem figyelmeztetéssel jár!
VIZSGÁZTATÁS, JOGOSÍTVÁNYSZERZÉS
Vizsgázásra csak a kiírt időpontokban van lehetőség, és egy ember egyedül nem vizsgáztathat. A vizsgáztató személyen felül mindig lesz egy felügyelő. A vizsga során teljesítendő feladatok megegyeznek a MaSzim által jóváhagyott rendszerrel – a feladatokról a vizsgáztatóktól és szakosztályvezetőktől lehet érdeklődni. A vizsgáztatás versenyhéten kedden 19.00-kor kezdődik, a vizsgázók sorrendjét az addig elért időeredmény határozza meg. Abban az esetben, ha kifutunk az időből, a részeredmények nem vesznek el, a vizsgázást egy héttel később lehet folytatni. A vizsgáztatási procedúra első felére 1 óra áll rendelkezésre. A vizsga a tesztverseny teljesítésével ér véget, ami keddenként és vasárnaponként 20.15-kor kezdődik. A jogosítvány kiállításának pillanata dönt a későbbi kérdésekben, és határozza meg a sorrendet például az autóválasztáskor.
INTERNETKAPCSOLAT
Aki indulni szeretne annak legalább 256 kbit/s letöltési és 64 kbit/s feltöltési sebességgel kell rendelkeznie. A szerveren maximálisan engedélyezett ping: 120. Akinek ennél alacsonyabb sebességű kapcsolata van, az nem indulhat az esetleges balesetek elkerülése érdekében. Lag-os versenyző(k)re vonatkozó szabályok: az esetleges ütközésekért csakis őt vonjuk felelősségre abban az esetben, ha az ütközés helyétől visszafelé maximum 2-3 kanyarra már volt lagja. Ha az ütközés pillanatában (és előtte 2-3 kanyarral) nem lagolt, akkor az esetet versenybalesetnek minősítik a bírók. Ha már az edzések során is folyamatosan lagol, akkor, a pályaadminok felszólítják a szerver elhagyására. Ezután természetesen visszajöhet. Ha ennek ellenére sem oldódik meg a probléma, akkor a pályaadminok a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében eltanácsolhatják az adott futamról. Internetkapcsolat-szakadás esetén a versenyelhalasztásban leírt szabályok az érvényesek. Mindenki a maga internetkapcsolatának a kovácsa és felelőse.
AKTIVITÁSI SZABÁLYOK
Minden versenyre legkésőbb a versenynapon 17.00 óráig jelentkezni kell, illetve be kell jelenteni előre a hiányzást! Ha egy versenyző a futamon nem jelenik meg, és azt előre nem is jelezte, akkor figyelmeztetésben részesül. Második alkalommal az autóját elveszti. A jogosítvány felülvizsgálatának mértékét (1-2-3-4 feladat) a szakosztályvezetés és a versenybírói testület közösen határozzam meg. Azok a pilóták, akik a versenyre nem jelentkeztek, abban az esetben, ha tartalék pilóta ült a helyükre, versenyrészvételre nem jogosultak!
KÖTELEZŐ A VERSENYSZABÁLYOK VÉGIG OLVASÁSA, EZEN TOPIKBAN ÍRÁSBELI ELFOGADÁSA, AZ AKTIVITÁS BETARTÁSA!
Ha nem tudsz ehhez a témához hozzászólni, de van jogosítványod a részvételre, jelezd a problémát a fórum adminisztrátoroknak!
Fair, balesetmentes és izgalmas versenyzést kívánunk!
Petneházi Zoltán (Bedy) szakosztályvezető és Hajdu Balázs (metosz)