Bírói döntések, óvás, bajnokságonként kötelező szabály elfogadás!
Válasz küldése
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7590
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

NF1B 2011 VERSENYBÍRÁSKODÁS

Hozzászólás Szerző: metosz » hétf. márc. 21, 2011 10:57 pm

1. FUTAM BAHREIN


Kedves pilóták!


Az első versennyel Bahreinből jelentkeztünk. Sajnos gyakorlatilag már a rajt előtt megszülettek az első szabálysértés, mind aktivitási, mind egyéb technikai problémák miatt.

A pályán nagyon szép versenyzés zajlott. Vágások mennyisége a pálya jellegéből fogva kevés volt. Le a kalappal a legtöbb versenyző előtt! Így tovább!

A következő pálya Melbourne vágás szempontból sokkal veszélyesebb és előre szeretném kérni mindenkitől, hogy ne vágjanak se qualifikáción se a futamon! A szabályok értelmében szigorú a büntetés!

Aktivitási szabálysértést csak egy fő követett el Finiser személyében. Bár jelentkezett a futamra, de a bajnoki témában, és a hibát később se javította, az írásos felkérés ellenére sem. Figyelmeztetésben részesül!

Szintén figyelmeztetést kapott, Buksi, akinek a rajtnál a kormányával történt probléma és ezért újra kellett indítani a warm up-ot.

Óvás egy érkezett Knife részéről, az eseteket alaposan megfigyelve, a szerver replayt felhasználva, RPeti az egész első körben lehetőségeihez mérten megfelelően viselkedett a pályán. Összességében az, hogy nem történt tömeg baleset – mindenki a pályán maradt – azt a gyönyörű első kört eredményezte amiben több helyen is 3-an elfértek egymás mellett, volt olyan ahol erre éppen Peti adott lehetőséget azzal, hogy a pályát inkább elhagyva – és később teljesen óvatosan és pozíciókat vesztve visszatérve – neki köszönhető, hogy nem lett esetleg baleset.

A legtöbben maximálisan odafigyeltek és ezúton is gratulálok amiért ekkora mezőny az első kört ilyen kevés incidenssel teljesítette. Ennek ellenére a következő futamon kéretik ennél is sokkal óvatosabban.

Amennyiben Knife nem elégedett a döntésemmel azt megfellebbezheti és erre 3 napig (mivel a kiírás is késett) van még lehetősége. Természetesen ebben az esetben két másik bíró lesz felkérve a felülvizsgálatra.
Kép

metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7590
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: NF1B 2011 VERSENYBÍRÁSKODÁS

Hozzászólás Szerző: metosz » vas. ápr. 03, 2011 8:24 pm

2. FUTAM

A második futammal Ausztráliából a jelentkezett a csapat. Ahogy azt a fórumon olvasni lehet sajnos ebben az esetben a rajt közel sem sikerült annyira jól és nem úsztuk meg tömegbaleset nélkül, amibe nagyon sokan belekeveredtek. Ezzel kapcsolatosan Ulvar nyújtott be óvást. A versenybíróság tüzetesen megvizsgálta az esetet és Buksit látja a hiba forrásának, aki túl sok kockázatot vállalva, nem megfelelő mennyiségű helyet hagyott a versenytársaknak. A manőver közvetett eredményeként, több mint 7 pilóta javításra kényszerült. Buksit a versenybíróság jogosítvány felfüggesztéssel (2,3,4 feladat), kötelező rajtgyakorlatokra bünteti, illetve az Melbourni versenyről utólagosan kizárja. A döntés során a versenybíróság a Bahreini már hozott figyelmeztetést figyelembe vette.

A versenyen történtek további szabálysértések is. Többen vágtak, (zárójelben a vágások száma). Ezért figyelmeztetésben részesül Buchert Csaba (5).

Továbbá a vágásokért figyelmeztetésben és vágásonként 2mp-es büntetésben részesül
Danikosz (+2mp), Giorgio (+14mp), KDM (+4mp)

Figyelmeztetésben, vágásonként 2mp büntetésben, és a több mint 15 vágás miatt jogosítvány felfüggesztésben - az első feladat (107%) újra teljesítésére kötelezi a versenybíróság
Doozit (16 vágás +22mp) és Gadflyt (17 vágás + 24mp).


Kéretik a döntéseket elfogadni, a versenybíróság élt a változtatási jogával és olyan büntetéseket szabott ki, amik megfelelnek a szabályoknak, mégis figyelembe veszik a problémát, a hiba forrását. Nagy örömmel vennénk, ha valójában senki sem a büntetésnek, hanem sokkal inkább ajándéknak tekintené a jogosítvány felfüggesztéseket! - Buski muszáj az első köröket tömegben a többiekkel sokkal többet gyakorolnod, eleve úgy gondolom személyesen, hogy ezt az időszakot kellene megtanulnod a pályán hibamentesen átvészelni és utána nagyon szép teljesítményre és sok pont szerzésére alkalmas pilóta lennél. Doozi, Gadfly a 107%-ot bármikor akár egyeztetve - de természetesen legalább két vizsgabiztos előtt - gyorsan újra megcsináljátok. A vágásokra a jövőben figyeljetek!

A feladatok teljesítésére 2011.04.12-én 19.00-tól a hivatalos tesztidőpontban van lehetőség. Tartalék időpont: 2011.04.10 vasárnap 19.00

A döntések ellen 1 napon belül lehet óvni!
Kép

metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7590
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: NF1B 2011 VERSENYBÍRÁSKODÁS

Hozzászólás Szerző: metosz » vas. ápr. 17, 2011 8:02 pm

3. FUTAM MALAJZIA

A harmadik futam és talán a legtöbb vita jellemezte a versenyt, az eddigi kettőt figyelembe véve. Ennek ellenére a verseny közel sem volt annyira durva és a megóvott jeleneteket átnézve egyetlen kemény büntetést sem tudtunk kiosztani annak ellenére, hogy szerettünk volna. Reméljük, hogy a pályán nem történt olyan ezeknél nagyobb hiba, ami viszont nem lett megóvva.

Bence Balla figyelmeztetésben részesül, mert késett a jelentkezése és aktivitási szabályt sértett.
Az első óvást Petya nyújtotta be, amivel kapcsolatosan Csaba is szintén (Csaba 2.). A balesetbe Spiczi is részt vett. A versenybíróság az esetet versenybalesetnek minősíti és figyelmeztetésben senki sem részesül. Úgy látjuk mindenki éppen annyival volt óvatosabb vagy nem óvatosabb, ami a végén az ütközéshez vezetett. Petya mielőtt nagyon óvatosan és időben fékez, teljesen jobbra húzódik, mégis a rázókövet megcélozva, csak a gumírozott területet bal kerékkel érintve, maximálisan ki akarja használni a pályát a forduláshoz, (ami az első kanyarokban nagyon merész próbálkozás), mindeközben Csaba és Spiczi egyszerre kicsit túl sokat vállalva, belső ívre érkezik, ahol végül a három autó nem fér el.

Csaba első óvásában Petya, Danikosszal történt ütközését óvta, ami úgy látjuk valójában GABORral történt. A szerver 0.03-as érintést regisztrált, mivel GABOR részéről nem érkezett panasz az óvásnak nem hagytunk helyet.

Az Aflac és Csaba közti balesetben a versenybíróság Aflacat látja hibásnak és jogosítvány felfüggesztéssel a 3. előzési feladat újra teljesítésére kéri. Belső ívre támad annak ellenére, hogy Csaba középső vonalat nem adja fel és szintén belsőn védekezik. Aflac a manőverben túl sok kockázatot vállal, a kerékvetőktől végül több méterre fordul el, nem marad elég hely.

Ulvar és Doozi csatáját mivel az érintettek nem óvatak a versenybíróság nem bünteti, de nagyobb óvatosságra szólítja fel a feleket.

Zsozsesz és Knife közötti első kanyaros ütközéssel kapcsolatosan a versenybíróság Zsozseszt figylemeztetésben részesíti.
Zsozsesz nem eléggé óvatosan közelít – nem hagy kellő távolságot, Knife Memphisel érintkezik, az autó lassul és az erre nem kellőképpen készülő Zsozsesz 0.52-es ütközést regisztrálva Knife-ba megy.

Petya és Knife ütközése az első kör végén első sorban Petya túl merész és távoli próbálkozásának következménye. Mivel Knife mellett ebben az esetben vannak külső íven, várható volt, hogy nem lesz elég hely. Petyát figyelmeztetésben részesítjük.

Bedy és Knife között a 7 percben történő balesetben Bedy hibázik egy aprót - a szerver csak érintést regisztrál -, de mivel Knife 13-ról a 18. helyre „pördül” ennek következtében a versenybíróság Bedyt figyelmeztetésben, részesíti (metosz, Tony).


Kéretik a döntéseket elfogadni! Az óvások ellen 24 órán belül lehet panaszt benyújtani. A panaszt nem ebben a témában hanem szintén az óvásokban kéretik megtenni. Az idő rövidsége miatt, a felülvizsgálat a következő futam döntésekkel együtt történik majd meg. Az ebben témába beírt hozzászólások a következő döntés előtt törölve lesznek.
– megértéseteket előre is köszönjük!
Kép

metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7590
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: NF1B 2011 VERSENYBÍRÁSKODÁS

Hozzászólás Szerző: metosz » vas. máj. 01, 2011 2:23 pm

4. futam

Hatalmas taktikai csata és kitűnő versenyzés jellemezte a futamot, sok fair és jó csatát láthattunk, de azért volt olyan is amiről ennek a témának rendelkezni kell, hogy a jövőben ne történhessen meg, csökkentsük esélyét.
Továbbra is a rajt utána nyugodt vezetés az amiben hiányosságok vannak a mezőnyben. Sok óvás érkezett, amit a versenybíróság részletesen megvizsgált, átnézett.
Sorrendben az első óvással kapcsolatosan, ahol Petya és Buksi között történik ütközés a versenybíróság Buksit látja hibásnak. A laggolás érthető probléma, de nem mentség. Ugyan előfordul az ilyen, de résen kell lenni, és számítani arra is, hogy ha előtted beragad valaki. Tony és Buksi között a 4:50 történt óvás szintén jogosnak találta a versenybíróság, de mivel komolyabb baleset nem történt ezért csak szóban jelezzük ebben az esetben, hogy Buksi kameranézetéből tisztán látszik a McLaren! Ha van melletted egy autó, belső íven, akkor annak illik helyet hagyni! Mivel elég hosszadalmas lenne az összesre reagálni csak tételesen a következők érkeztek még szintén Buskival kapcsolatosan. 5.24 – jogos, 6.18 az előzés megfelelő helyről kezdődik sima elfékezés, 6.27 Doozi és Buksi ütközik amiben szintén Buksit találtuk vétkesnek, a versenybíróság úgy látja, (főleg Norbi szemszögéből aki éppen csak nem megy neki Doozinak), hogy nem volt lehetőség korábban fékezni és a manőver Doozi féktávjának csökkentése miatt történt. Belső íven kellett volna maradni Buksinak - hasonlóan Norbihoz - ehelyett Norbi és Doozi előtt veszélyesen keresztbe autózva rövidet fékez, így Doozi tehetetlenül (mögötte sincs semmi hely) megpördíti Buksit, a versenybíróság ezt az esetet versenybalesetnek minősíti és nem büntet emiatt senkit sem. 10.30 Buski figyelmetlenül tér vissza a pályára. 11.28 Aflac és Buksi közötti óvást a versenybíróság elutasítja, Buksi nem is érinti Aflacat.

Összességében látható, hogy sok esetben Buksi vétkes. A versenybíróságnak nem célja az, hogy Buksi ne versenyezzen tovább köztünk, de mindeközben figyelembe kell vennie azt is, hogy „visszaeső” problémáról van szó amit már több figyelmeztetés megelőzött. Ezért Buskit a versenybíróság arra kéri a következő versenyt a boksz utcából kezdje meg a mezőny után. A zöld jelzést, akkor fogja megkapni mikor az első versenyző eléri az első szektor végét.
Személyesen nagyon remélem, hogy Buksit ez a kemény büntetés nem riasztja el a versenyzéstől és végre egy nyugodt versenyzéssel bizonyít nekünk, amire így minden lehetőség adott lesz, se lagg, se kezdeti adrenalin túlterhelés, szimplán csak a köridőkre és versenyre kell koncentrálni.

Sajnos a versenyen történtek olyan objektív szabálysértések amik a legszigorúbb büntetéseket vonják maguk után:
Figyelmeztetésben, vágásonként 2mp büntetésben (+32 mp), és a több mint 15 vágás miatt jogosítvány felfüggesztésben - az első feladat (107%) újra teljesítésére és a szabályok elfogadására kötelezi a versenybíróság GABORT.
Figyelmeztetésben, vágásonként 2mp büntetésben részesíti a versenybíróság Tituszt (+8mp) és Makakót (+2mp)

Az aktivitási szabályok sértés nem történt, amit ezúton is köszönünk mindenkinek. Erre a jövőben is kérjük, hogy figyeljetek!

A döntések ellen az óvások témában 24 órán belül lehet írni.
Kép

metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7590
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: NF1B 2011 VERSENYBÍRÁSKODÁS

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd máj. 24, 2011 7:56 pm

5. FUTAM

A versenybíróság gratulál a résztvevőknek és első sorban a dobogósoknak a kitűnő szerepléshez! A bajnoki negyedéhez érkezve egyre izgalmasabb a sorozat és úgy tűnik az érdeklődés is folyamatos a sorozat iránt, ami ezen a versenyen nagyon szerencsés volt, hiszen a tartalékos versenyzőkkel és újoncokkal a sok távolét ellenére közel teltházas futamunk volt!!!
Annak érdekében, hogy ez ne változzon kérek szépen mindenkit figyeljetek oda az aktivitási szabályokra és amennyiben lehetséges még korábban jelezzétek ha nem lesztek, ebben az esetben van aki lelkesen tud készülni a futamra.
Óvás a futammal kapcsolatosan nem született így egy picit rendhagyóan felsorolás és nem esszé formában zárom bírói sorainkat:



Nem kaptunk visszajelzést a futam előtt - figyelmeztetés:
#25 Bence Balla
#28 memphis


Nem vett részt a futamon:
#4 Aflac
#6 Csaba (Buchert Csaba)
#18 Titusz
#21 Kiru
#22 Buksi
#23 Napster
#25 Bence Balla
#26 Tommy78
#28 memphis
#29 Kocsis Bence
4. IsTi

A második kihagyás miatt a jogosítvány felfüggesztésre és tartalékos státuszba került:
memphis, Kocsis Bence

Felszabadult autók:
#28, #29



Istanbul vágások:

Petya 7 - figyelmeztetés és +4mp
KDM 5 – figyelmeztetés és +2mp
Andrey 5 figyelmeztetés és +2mp


JÖN BARCELONA ÉS MONACO! MINDENKINEK SOK SIKERT ÉS MÉG FAIREBB VERSENYZÉST!
AZ DÖNTÉSEK ELLEN 24 ÓRÁN BELÜL AZ VONATKOZÓ FÓRUMBAN LEHET SZÓT EMELNI!
Kép

metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7590
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: NF1B 2011 VERSENYBÍRÁSKODÁS

Hozzászólás Szerző: metosz » csüt. jún. 16, 2011 12:34 am

6. 7. FUTAM


Kedves Pilóták! Először is, elnézéseteket kérem a csapat nevében amiért kisebb csúszás volt a bíráskodásban. Természetesen a döntések ellen ennek megfelelően több ideig egészen pontosan 1 hétig lehet óvni. A versenyeken nagy örömünkre aktivitási illetve súlyos pályaelhagyási (vágás) problémák nem voltak, köszönhetően az eddigi tüzetes átnézésnek, amin a jövőben se szeretnénk változtatni. Ezeken a pályákon a vágások lehetősége is kevesebb volt, így számítunk arra, hogy Montreálban sajnos újra ilyen miatt büntetnünk kell majd. Hogy mindenkinek tiszta legyen a pályán kell lenni legalább két kerékkel, a fehér vonal a pálya része, illetve a rázókő ahol van.
A spanyol és Monacói versenyen után összesen 4 óvás született. A versenybíróság minden óvásnak helyt adott.

NF1B Barcelona

Gstyle vs. Gabor
Jogos, GABOR-t a versenybíróság 5 rajthelyes büntetésben részesíti

Petya vs. TalajArrowsio
A versenybíróság figyelmetlen vezetésért Petyát 5 rajthelyes büntetésben részesíti.

NF1B Monaco
Makako vs Zsozsesz
Az óvás jogos, Makakót a versenybíróság utolsó rajthelyes büntetésben részesíti.

NF1B Monaco
Gstyle vs Buchert Csaba
Az óvást a versenybíróság késés miatt elutasította.
Kép

metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7590
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: NF1B 2011 VERSENYBÍRÁSKODÁS

Hozzászólás Szerző: metosz » csüt. júl. 14, 2011 1:07 am

8. futam
Montreal

Aktivitási szabálysértésért vagy, mert nem jött vagy, mert késve jelezte, GABOR, Gstyle figyelmeztetésben részesült, kérem a egyesület felé az adminisztrációt akkor is komolyan venni, ha mi hibázunk és még akkor is, ha a bíráskodás késik, avagy „ne kerüljön tőletek is szar a palacsintában”.

A versennyel kapcsolatosan óvás nem érkezett de sajnos az ellenőrzés közben Buksinál több vágást is találtunk, mint ami megengedett ahhoz, hogy a versenyét befejezetnek tekintsük, ezért a utólag a versenyből kizárjuk, illetve a 107% feladat újra teljesítésére és utolsó rajthelyes büntetésre ítéljük. Mivel Buksi a versenyen nem szerzett pontokat, kevésnek találtuk a sima 107%-os büntetést. Buksi büntetése a Silverstone utáni futamtól él, a 107%-ot kedden hivatalos tesztidőben tudja újra teljesíteni. Amennyiben kéri a rajthelyes büntetést már Silverstoneban letudhatja. A döntés ellen, mivel több bíró egyszerre hozta, óvásnak helye nincs.


9. futam
Valencia

Aktivitási szabály 11Tom11 vétett, aki emiatt figyelmeztetésben részesült, vágásokkal kapcsolatosan nem érkezett panasz, minden rendben volt, pár apró pályaelhagyáson felül amik többnyire baleset elkerülések voltak. Ezúton is gratulálok az Uraknak nagyon jó volt közvetíteni.

Az egyetlen óvást amit érkezett átnéztem, döntésem ellen 24 órán belül fel lehet kérni más bírókat.

Én úgy látom mindketten túl sokat vállaltak így mind Csaba mind GABOR figyelmeztetésben részesül, továbbá GABOR - mivel már rendelkezik figyelmeztetéssel a következő futamon 5 rajthelyes büntetéssel . Az esetben nagyon messziről – picit a féktávot elmérve keresztbe csúszik, míg Csaba a kigyorsításnál nem veszi figyelembe, hogy GABORnak muszáj helyet hagyni a pályán - itt lehetséges, hogy a kopott gumik a gáz adáskor alul kormányzottan besegítenek az apró ütközésbe, de ezért szintén a pilóta a felelős, hiszen autóját az út, látási és technikai körülményeknek megfelelően tereli, így a féktávot se mérheti el.

Próblémát, óvást kéretik az óvások témába írni, az ebben a témában beküldött hozzászólások töörlve lesznek. Megértéseteket ezúton is köszönjük!

Továbbá kéretik az óvásokat megfelelő formában beadni, ahogy az ÓVÁSOK téma első hozzászólása jelzi, könnyebb feldolgozás miatt mindenki megértését kérjük és az adatokat. Helyszín, vétkes (elég a rajtszám) időpont (körszám/kanyar), panasz.

Kép

Avatar
Buksi
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: pén. dec. 18, 2009 5:17 pm
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Re: NF1B 2011 VERSENYBÍRÁSKODÁS

Hozzászólás Szerző: Buksi » csüt. júl. 14, 2011 8:00 am

kérném a rajthelyes büntetést most
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Tartózkodási hely: Magyarszék
Kapcsolat:

Re: NF1B 2011 VERSENYBÍRÁSKODÁS

Hozzászólás Szerző: Csaba » csüt. júl. 14, 2011 8:50 am

Elfogadva!
Buchert Csaba

Válasz küldése

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég