Szerverre lépéssel, csapatrádióval, szabályokkal, jogosítvánnyal és óvással kapcsolatos információk.
Lezárt
Avatar
RPeti
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
Admin: Admin

Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: RPeti » szer. dec. 31, 2014 10:01 am

1. forduló
Nürburgring
2014.12.28.


Óvás nem érkezett, ígéretünkhöz híven az első kört vizsgáltuk, illetve szúrópróba szerűen néztük végig a versenyt. Kérünk mindenkit, hogy amennyiben kérdéses eseményt észlel a versenyen, írja be az óvások topikba. Ez nem árulkodás, segíti a munkánkat és együtt megteremthetjük a tisztább versenyzés feltételeit.

Az általunk megvizsgált esetek:

"B" szerver
Race 1:
Rajt:
- Kiss David túl merészen rajtol, lesodródik a belső ívről, koccok
- Zoltan Laczko nem figyel, jobbra húzódik és kiüti Tamas Kovacs-ot
- Peter Rozgonyi nem eléggé óvatos, kiüti Toth Tamas-t
2.kör: Peter Borsanyi balra húz és meglöki Gergo Gal-t
3.kör:
- Met belső ívről lecsúszik és kilöki Zoltan Laczko-t
- Tamas Kovacs a sikán felé közeledve és utána is lökdösi hátulról Peter Rozgonyi-t

Race 2:
Rajt:
-Peter Rozgonyi kellő körültekintés nélkül jobbra húzódik és megüti Patrik Deák-ot, tömegbalesetet idézve elő
- Szabo Gabor kiüti David Kiss-t
- Gergo Gal lecsúszik az ívről és megüti Peter Borsanyi-t
2.kanyar:
- Tamas Toth figyelmetlen, meglöki Jozsef Fatalin-t, utóbbi ennek következtében kiesik a versenyből
3. kanyar:
- George46 nem fékez időben, meglöki MEt-et
- Janos Szente nem hagy helyet David Kiss-nek
- Tullner Attila - Bondor Tamas - versenybaleset
- Janos Szente és David Kiss LAG következtében ütköznek

4.kör: Janos Szente és Met LAG következtében koccannak
7.kör: George46 lecsúszik az ívről és koccan Tamas Toth-al
8.kör:
- Tamas Toth lesodródik az ívről és koccan George46-al
- George46 az előbbi koccanás után merőlegesen tér vissza a pályára és eltalálja Peter Borsanyi-t
- Tamas Toth ismét lecsúszik az ívről és félrelöki George46-ot
9.kör:
- Tamas Toth ismét nekimegy George46-nak


"A" szerver
Race 1
Rajt:
A rajt mondhatni tökéletesre sikeredett, az első körben nem is történt baleset, senkinek nem kellett a fűre látogatnia.
2. kör: a hátsó egyenes végén Nagy Laci későn fékez és ennek eredményeként kipördíti Pongrácz Tamást, akinek a kocsija is sérül. A balesetbe még többen beleszaladnak, fűre kényszerül: Gilbert Poszmik, Illés György, Balogh András…

Race 2
1.kör: az 5. kanyarban Pazsy Tamás, beszúr Retkes Péter mellé, aminek következtében ütköznek és mindketten a fűre kényszerülve, jó pár pozíciót vesztenek. Mivel az esetben úgy tűnik program- vagy internethiba is közrejátszott, a büntetéstől eltekintve, óvatosabb vezetést kérünk

12. kör:
- Nagy Laci keményen, a füvön átvágva előzni próbálja Tjoet, akinek végül oldalról nekimegy
- Illés György (Giorgio) figyelmetlenül ráhúz Nagy Lacira, aki a pályán maradva folytatni tudja a versenyt
- Pongrácz Tamás és Keszthelyi Ákos ütközik. Az ütközést versenybalesetnek minősítjük

Fentiekből jól látszik, hogy főként a rajtnál és az első körökben történtek incidensek. Kérünk mindenkit, hogy ne az első körben próbálja megnyerni a versenyt, annak csak baleset lehet a következménye. Amikor a mezőny még egyben van sokszor a vétlen versenyzőknek esélye sincs elkerülni a pörgő-forgó autókat. Több türelmet, tiszteletet és nagyobb figyelmet kérünk a jövőben tőletek.

Fontos, hogy amennyiben úgy érzitek, hogy a baleset körülményei véleményesek, adjátok vissza a pozíciókat. Több esetben tapasztaltuk, hogy a baleset után a vétkes fél lassítás nélkül hajt tovább. (a "B" szerveren George46 egy véleményes szituáció után nem csak elveszi a gázt, de fékezve visszaengedi maga elé a versenyzőtársát, ez a követendő példa).

A kiszabott büntetések:

10 pont levonásban részesülnek:
- Nagy Laci
indoklás: mindkét futamon balesetet okozott. Egyik esetben sem merült fel a szándékosság, az első esetben a következmények voltak súlyosak (tömegbaleset), míg a második esetben maga az esemény "csúnya".
- Tóth Tamás
indoklás: George46-al történő csatározásuk során többször is kilöki, bár a szándékosság itt sem merül fel. Egyetlen incidens után sem adja vissza a pozíciót.
- Rozgonyi Péter
indoklás: mindkét rajtnál balesetet okoz, nagyobb figyelmet kérünk

figyelmeztetésben részesül:
- George46
indoklás: a 2. versenyen két alkalommal is hibázik, szintén óvatosabb vezetést kérünk

Fenti büntetések sokkal enyhébbek a szabályzatban leírtaknál és sok esetben toleránsabbak voltunk. Nem szeretnénk senki kedvét elvenni, de szeretnénk ha a következő versenyeken egyre tisztább küzdelmeket láthatnánk.

Kérjük fentiek tudomásul vételét.
Peter Retkes

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » vas. jan. 18, 2015 10:57 pm

SALZBURGRING
2015.01.11.


A szerver, 1.futam

RAJT
- A rajt utáni az első sikánban Teply József és Rigó Péter összeér és megpördül, az érkező mezőnyből , - a teljesség igénye nélkül - a balesetbe keveredik Retkes Péter, Balog András, Andrási Norbert, Pongrácz Tamás, Rozgonyi Péter, Csorosz László, Molnár Attis…..
Érdemes a replay-t Kálóczi Gábor szemszögéből megnézni, hiszen a csapatból Ő az egyetlen, aki ésszel érkezik a sikánhoz, ezért bár ilyen tétel nincs a szabálykönyvben, dicséretben részesítem. Összességében szinte mindenki óvatosabb lehetett volna, mert sokan nem vették le kellőképpen a gázról a lábukat, sajnálatos körülmény, hogy a sárga zászló az AC-ben még nincs, illetve a szabályos áthajtás csak egy nagyon szűk teret adott a sikánban, de ez nem mentség.

Döntés:
Teply József figyelmeztetésben részesül, míg a többiektől, kéretik a sokkal körültekintőbb vezetés az első körben – helyet kell hagyni. Ajánlás továbbá a tesztversenyen való részvétel.

7. KÖR
- A sikán elhagyása után Molnár Attis beszúr Rozgonyi Péter mellé, aki nem veszi észre, hogy Attis már mellette van, a balesetbe belekeveredik Teply József és Oláh Tamás is.
Döntés:
Rozgonyi Péter figyelmeztetésben részesül
- Szintén ebben a körben egy picivel később ezúttal Molnár Attis hagyja figyelmetlenül, hogy Rigó Péter már mellette van, mindketten megpördülnek, a baleset eredményeként Rigó Péter vétlenként a mezőny végére szorul. Ezen a helyen kiemelném, hogy Péter (hasonlóan Kalóczi Gáborhoz a rajtnál) , dicséretesen figyelmesen érkezik a „Molnár-Rozgonyi” baleset helyszínére, elkerülve a további ütközéseket.

Döntés:
Molnár Attis figyelmeztetésben részesül.

A szerver,2. futam

RESTART
Az első alkalommal a versenyt újra kellett indítani mert a szerver valamiért Sári Andrást nem helyezte el a rajtrácson, már ekkor szóba kerül a RESTART és ennek fényében a rajt már nem volt érvényes. Tehát az ekkor történt baleseteket nem vizsgáljuk, - sokan már a restartra koncentráltak.

A RAJT
Ács Szabó András a rajnál belső íven jó pozíciót fog és mivel előtte nincs senki, mélyen fékezhet. Az első fékponton a sikánnál Teply Józsefet még egy picit meg is előzi, teljes testtel mellé kerül, de József nem veszi észre – ráhúz. Végül András megpördülve a fűre kényszerül, és a sor végéről kell folytatnia a versenyt.

Döntés:
Mivel József már az első futamon is hasonló pozícióban hibázott figyelmeztetésen túl, 10 pont levonásban részesül.

5. KÖR
Keszthelyi Ákos és Molnár Attis ütközik a célegyenesre kanyarodó elnyújtott sikán előtt.

Döntés:
A baleset okozója egy hatalmas LAG volt, ami pár pilótát érintett, de nem mindenkit. Vis major, döntés nincs, amennyiben csak Molnár Attisnál lett volna LAG, büntetésben részesül, hiszen mindenki a saját internetkapcsolatának a kovácsa avagy azért, mert a srácok letöltenek, ne olyannak menjen tönkre a versenye, aki hetekig készült és a családot éppen MOBIL nettel táplálja, a wifit kikapcsolta és természetesen kábellel van közvetlenül csak szimulátor gépe bekötve.

11. KÖR
Csorosz László, Oláh Tamás és Ács Szabó András összeütköznek az egyenesben - versenybaleset, amiből végül tömegbaleset lesz.

Döntés:
Csorosz László és Ács Szabó András figyelmeztetésben részesülnek.

15. KÖR
Rigó Péter és Balogh András ütközik és megpördülnek, András már az elnyújtott jobbosban kicsit hozzáérinti autóját Péterhez, aki gyorsan korrigálva megmenti az autóját a fűre csúszástól, de tempót veszít, így András az egyenesben teljes testtel mellé kerül. Annak ellenére, hogy van elég hely, András szépen lassan Péter nyomvonalára csúszik és újra ütköznek, amiből András húzza a rövidebbet és megpördülve pozíciókat is veszít.

Döntés:
Kérjük Andrást, a jövőben több helyet hagyva és óvatosabban vezessen.



"B" szerver Race 1:

Rajt:
- Gelencsér Jano nem hagy helyet, Borsányi Pétert a falra szorítja, 4 autó sérült
- Borsányi Péter és Kovács Tamás PITbe áll és újraindul
- Deák Patrik nem elég óvatos a rajtnál, későn fékez és koccan Kovacs Tamassal
- Pazsy Tamás és Poszmik Gilbert koccan, tömegbalesetet idézve elő. Versenybalesetnek ítéljük de nagyobb figyelmet kérünk

1.kör:
- Deák Patrik füvön keresztül vág és kilöki Gilbert Poszmikot ezzel Tullner Attilát is
- Pek Gyorgy a hosszú egyenes végén későn fékez és kilöki Nagy Zsoltot

4.kör:
- BArtha Zsolt az egyenesben jobbra húzódik, nem hagy helyet Pazsy Tamásnak majd a következő kanyarban kilöki

5.kör:
- a sikánban Kiss Szabi elméri a féktávot és kilöki Csatay Gábort

6.kör:
- Csatay Gábor a hosszú egyenesben ráhúz Nagy Zsoltra

14.kör:
- 2. kanyarban Kiss Szabi lecsúszik az ívről és ütközik Vilmos Császárral. Az incidens után megvárja és maga elé engedi - nincs szankció

Race 2:

Rajt:
- Deák Patrik ismételten nem kellően óvatos és későn fékez, megüti Gelencsér Janót aki ettől lendületet veszít.
- Kiss Szabi nem tudja lereagálni a szituációt, talán enélkül is megtörténne, de ütközik Gelencsér Janoval
- az első sikán után Gelencsér Jano az ütközés követleztében vág, de a visszatéréskor nem hagy helyet Deák Patriknak
- Kiss Szabi kilép a PITbe majd újraindul

5.kör:
- a hosszú egyenes végén Hegyi Zsolt és Bartha Zsolt ütközik. Versenybaleset de figyeljetek jobban a másikra.

7. kör:
- Deák Patrik "egyenesíti" a sikánt, határeset a vágás de nem egyértelmű. Tiszteljétek jobban a pálya határait.
- Pazsy Tamás elvéti a sikánt és a palánkhoz sodródik. Nem merőlegesen tér vissza és nem elkerülhetetlenül a versenyívre, szabályos a visszatérés a pályára

9.kör:
- Deák Patrik a hosszú jobbosban lesodródik a kavicságyba, majd visszatér a pályára. Mivel nem merőlegesn jön vissza és nem az egyértelmű versenyívre, így szabályos a visszatérése. Hegyi Zsoltot ez megzavarja (és a korábbiaknál később is fékez), ennek következtében lecsúszik a belső ívről és ütközik Deák Patrikkal.
- Hegyi Zsolt incidens utáni visszatérése is szabályos, mivel nem "bevág" az ívre.
- az első sikán felé közeledve Poszmik Gilbert és Kovács Tamás egymás mellett érkezik meg a féktávra. Mindkettejüknek tudnia kell, hogy hol van a másik de egyikük sem fékez vagy hagy elég helyet a biztonságos (akár sóderágyon keresztüli) elfordulásra. Kovács Tamás közben hirtelen vált ívet és ekkor ütköznek, Gilbert sem húzódik le jobbra, hogy maradjon elég hely mindkettejüknek. Megítélésünk szerint Tamásnak kellett volna engednie mivel Gilbert előzési pozícióban volt (az autójának első tengelye előrébb volt Tamás hátsó tengelyénél.

12. kör:
- Borsányi Péter a hosszú egyenes végi kanyarban félig a fűről visszatér a pályára szabályosan de a kanyar közepénél felcsúszik Kiss Szabolcsra. Ilyen szituációban tartsa mindenki magét a belső ív vonalánál, így elkerülhetőek ezek az esetek

A kiszabott büntetések:

20 pont levonásban részesül:
- Deák Patrik
indoklás: mindkét rajtnál túlzottan vehemens és óvatlan, illetve az első versenyen balesetet is okozott

10 pont levonásban részesül:
- Gelencsér Jano
indoklás: több esetben nem hagy elég helyet illetve nem figyel a versenyzőtársakra. Több figyelmet és udvariasságot kérünk.

figyelmeztetésben részesül:
- Bartha Zsolt
indoklás: Mindkét versenyen érintett volt kétes szituációban, ez első esetben egyértelműen kilökte a versenyzőtársát
- Kovács Tamás, Borsányi Péter, Kiss Szabolcs
indoklás: a körülményektől függetlenül tilos ESC-el a PITbe lépni és folytatni (újraindulni) a versenyt. Emiatt a jövőben senki sem kap figyelmeztetést, automatikusan eltiltjuk egy futamra.

Fenti büntetések még mindig enyhébbek a szabályzatban leírtaknál, de amennyiben nem figyeltek jobban egymésra és ezzel a verseny tisztaságát veszélyeztetitek, kénytelenek leszünk drasztikusabb eszközökhöz folyamodni. Ez természetesen nem célunk, emiatt kérjük alábbiakra sokkal jobban odafigyelni:
- a versenyt nem a rajtnál kell (lehet) megnyerni
- ha nem hagytok elég helyet a másiknak, könnyen a versenyetekbe kerülhet
- ha az ellenfél már pozícióba került, engedjétek el, később lesz lehetőségetek visszatámadni
- újfent kérlek benneteket, hogy ha nem érzitek teljesen tisztának az incidenst, engedjétek vissza magatok elé a másikat

Kérjük fentiek tudomásul vételét.
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » vas. feb. 01, 2015 8:38 am

SILVERSTONE
3. FORDULÓ


"A"
SZERVER 1. FUTAM BÍRÓ: Hajdu Balázs (metosz)


1-4. KÖR
- Kálóczi Gábor csak az első körökbe- figyelmesen átnézve egy körön belül is több helyen -vágja a pályát, miközben Kovács Gábor van mögötte, végül a 4. körben versenybalesetet szenvednek.

Döntés:
Kálóczi Gábor a vágások miatt a következő versenyen utolsó rajthelyes büntetésben részesül.

1.KÖR
- Ács-Szabó András annak ellenére, hogy Nagy Laci mellette van, határokat feszegetve túl kevés helyet hagy, koccannak, Laci a fűre kényszerül. Másrészről Laci sem törekszik arra, hogy sokkal több hely maradjon Andrásnak, előttük Teply József-annak ellenére, hogy mellette nincs senki-szélesebbe fordul. A baleset versenybaleset, mások nem keverednek bele, a közvetlenül mögöttük érkező Retkes Péternek már sikerül kikerülni őket.
- Pár másodperccel az előző eset után Csatay Gábor túl optimista belső ívet próbál, későn fékezve kiforgatja Rozgonyi Pétert.

Döntés:
Csatay Gábor figyelmeztetésben részesül.

15.KÖR
- Rigó Péter és Nagy Laci helyet cserélgetve és egymásnak folyamatosan helyet hagyva érkezik a célegyenes felé, az utolsó körben, hol egyik, hol másik pilóta kénytelen az ütközés elkerülésének érdekében engedményeket adni a másiknak - szépen csinálják - ,a végén az utolsó kanyarban pedig egy nagykönyv szerinti versenybalesetet látok kicsi koccanással, ami végül Rigó Péter javára dönti el a fair csatát.

"A"
SZERVER 2. FUTAM BÍRÓ: Fatalin József (BengA)


1. KÖR

– 3. kanyar. Molnár Attis megkezdi a kanyarodást, eközben belső íven Rigó Péter érkezik nagy tempóval és picit meglöki Molnárt, aki korrigálni tud, ezért nem történik baleset. Rigó Pétert nem ítéltem szabálytalannak, óvatosabb vezetésre kérem hasonló esetben.
– 4. kanyar. Szabó Gábor, Ács Szabó András, Rozgonyi Péter, Pázsy Tamás négyes. Külső kamerából nagyon látványos, ahogy négy autó egymás mellett, viszont több szemszögből is azt látni, hogy mindenki minél kisebb ívben szeretné bevenni a kanyart, egymásnak nem helyet hagyva ezzel. Tudom, a tükrök és az érzés még nem az igaz, mivel új a játék mindenkinek, de azért picit óvatosabban, nehogy nagyobb baj legyen legközelebb.
– 5. kanyar és ennek következménye
Kovács Tamás levágja a kanyart, ezáltal tempó előnybe kerül Rozgonyi Péterrel szemben. Ezt követően Kovács láthatóan szeretne Rozgonyi elé besorolni, ám túl korán teszi ezt, így mindketten kisodródnak, majd balszerencsére vissza a pályára tömegbalesetet okozva ezzel. A vágást és a baleset okozását figyelembe véve, Kovács Tamást figyelmeztetésben részesítem.
– 6. kanyar. Ács Szabó András belső íven beszúr Teply Józsefnek. Teply nem hagy elég helyet Ács Szabónak, ezért mindketten megpördülnek. Szerencsére a társaság körültekintő, ezért komolyabb baj nem történik. Az esetet követően Ács Szabó pozíciót veszít, ezért kérem Teply Józsefet, hogy az ilyen eseteknél jobban figyeljen.
– 8. kanyar. Szabó Gábor tempó előnybe kerül Kálóczi Gáborral szemben és belső íven el is megy mellette. Láthatóan szeretne besorolni Kálóczi elé, de túl korán teszi, ezért össze érnek és megpördül (Kalóczi tovább tud menni). Szabó Gábor – Több hely az ellenfélnek, nagyobb odafigyelést és az ilyen esetek elkerülhetőek lesznek.



"B"
SZERVER 1. FUTAM BÍRÓ: Retkes Péter (RPeti)


1.KÖR
- 4. Kanyar: Fatalin Jozsef ütközik Nagy Zsolttal

Döntés:
Fatalin Jozsef és NAgy Zsolt" figyelmeztetésben részesül, Fatalin Jozsef nem hagy helyet a belső íven, Nagy ZSolt pedig esélytelenül rövid féktávot vett a belső íven és blokkoló kerekekkel csúszik bele.

- 5. Kanyar: Hegyi Zsolt és Kone Matyas ütközik.

Döntés:
"Kone Matyas" 10pont levonásban részesül, mivel egyetlen pici gázelvétellel elkerülhető lett volna az ütközés.

5.KÖR
- 6-7 kanyar: Hegyi Zsolt és Kone Matyas többször ütközik

Döntés:
"Hegyi Zsolt" 10pont levonásban részesül, mivel a hibáját követően szabálytalanul tér vissza is kilöki Kone Matyas-t. "Kone Matyas" figyelmeztetésben részesül mivel ebben az esetben is elég lett volna egy kis gázelvétel a baleset elkerülése érdekében.

7.KÖR
- 14. kanyar: Fatalin Jozsef és Szunoman Zoltan ütközik.
Döntés:
"Szunoman Zoltan" 10 pont levonásban részesül. Sokkal jobban gyorsít ki Fatalin Jozsefnél, viszont még a gázt sem veszi el az egyenesben és nekiütközik, majd megforgatja.

12.KÖR
- Stowe: Takács Zsolt az egyenes végi féktávon óvatlan és kilöki Suput Zsoltot.
Döntés:
"Takács Zsolt" figyelmeztetésben részesül.

"B"
SZERVER 2. FUTAM BÍRÓ: Gilbert Poszmik (Gilberto)


1.KÖR

- 3.-4. Kanyar Tömegbalesetek 1 óvás Tullner Attila ellen

Döntés:
Utolsó rajthely a következő futamon és 40 pont levonásban részesül, Pék György", "Balesetet okoz amelyben több károsult van ezek után a pályára való visszatérésével ismételten balesetet okoz melyben szintén több károsult is van"

Következő futamon melyen indul, az
időmérő edzésen nem vehet részt "Farkas Zsolt" a 3. kanyarban történt kilökés miatt.

Következő futamon melyen indul, az
időmérő edzésen nem vehet részt "Tullner Attila"
a 4. kanyarban történt kilökés majd az azutáni forgalomban szemben haladás miatt amivel balesetet okoz!

A feltöltött replayen megfigyelhetőek erős laggok, kérnénk mindenkit hogy a verseny idejére függesszen fel minden egyébb tevékenységet az interneten valamint a játékot olyan beállításokkal futassa amik mellet még megbízhatóan üzemel. A továbbiakban akiknél folytonos laggolást tapasztalunk és ezzel balesetet idéznek elő azok automatikusan diszkvalifikálásra kerülnek az adott versenyről.

///////////////////////////////////////////////
Fellebbezni a döntések ellen 24 órán belül lehet, az erre kijelölt témában (óvások: viewtopic.php?f=52&t=2169).
Az ebben a témába beírt hozzászólások (a döntéseken kívül) hamarosan törlésre kerülnek!
A balesetekkel kapcsolatosan kéretik a futam témában eszmét cserélni, az óvásokba beírt vélemények szintén törlésre fognak kerülni!


Megértéseteket köszönjük!
Fair, óvatos, élvezetes és balesetmentes versenyzést!
-gg-
Kép

Avatar
Gilberto
Top Pilóta
Top Pilóta
Hozzászólások: 763
Csatlakozott: csüt. feb. 12, 2009 9:29 am
Admin: Admin

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Gilberto » vas. feb. 01, 2015 1:11 pm

Módosítás!!!

Következő futamon melyen indul, az
időmérő edzésen nem vehet részt "Tullner Attila", és 20 pont levonásban részesül
a 4. kanyarban történt kilökés majd az azutáni forgalomban szemben haladás miatt amivel balesetet okoz!
Manchester United

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd feb. 03, 2015 11:24 pm

A következő fellebbezések érkeztek:
@Kálóczi Gábor
Már válaszoltam korábban, a döntés végleges, következő pályán is lehet sajnos vágni, ha tudomásunkra jut, hogy valaki többször is megteszi, hasonló vagy még keményebb büntetésben lesz része! A ló Salzburgringen elszaladt a társaság alatt ebben a témában, és Silversonban sokan ismerkedtek a pázsittal, volt aki a legközelebbi faluba is beugrott.


@Nagy Zsolt
Egy figyelmeztetés bőven belefér, megnéztem az esetet, BengA-t se értem, hogy pontosan mit csinált, számomra jobban ludas, de te is simán keresztezted volna útvonalát, erre akarta volt bírótársam felhívni figyelmedet, véleményünk szerint, ha nem BengA van melletted akkor is arra az ívre már túl nagy sebességgel estél, persze tévedhetünk, de fogadd el, hogy így döntöttünk.

@Pico
Csak az első első kört vizsgáljuk, amennyiben óvás érkezik akkor megnézzük más eseteket is. A jogot persze megtartjuk a többi körben esetleg előfordult és észrevett szabálysértés elbírálására, ahogy ez a szabályzatban is le vagyon írva.

@Mindenki
A pontlevonással járó eseteket, tüzetesebben átnézzük a következő futamig . Továbbá, ne felejtsük el, hogy Szokratész is ürítette a bürökpoharat, bár nem dalolva, de magától. Fejét nem vettük senkinek, fontos, hogy észrevesszük a nagy hibákat, (rajtot ne rontsatok!), és a pályán súlyos fairplay-el összeegyeztethetetlen dolgok ne történjek, ha ilyen lenne, kizárunk, mint a sic bárkit! A céljaink azonosak: szórakoztató, fair versenyzés.
A következő futamra, javulunk a bíráskodás terén is, az ezzel kapcsolatos visszajelzést is köszönjük!
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » csüt. feb. 05, 2015 1:02 pm

Utána kérdeztem és tényleg kimaradt ezeknek az óvásoknak a kivizsgálása. De ami késik nem múlik, türelmeteket kérem!

@BengA, Gilberto, Rpeti
Arra kérem szépen Titeket, hogy segítsenek a feldolgozásban, azon a szerveren amin nem vettek részt.
BengÁ-t arra kérem, hogy nézze át ami kimaradt.

Továbbá a felülvizsgálatnál, csak azokkal az esetekkel foglalkozzunk, ahol fajsúlyos (hátrasorolás...stb) vagy pontbüntetés is született!

Kérem írjatok vissza ha az új feladat felosztás nem jó vagy időhiány miatt nem tudjátok szombat estig megnézni (vasárnap futam akkorra készen kell legyen).

A1 - BengA (plusz A2 kimaradt óvásai)
A2 - metosz
B1 - Gilberto
B2 - RPeti
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » vas. feb. 08, 2015 1:44 am

Kedves versenyzők!
Radikális változtatások szükségesek a szabályzatban és mivel a szabályok módosításának jogát mindvégig fenntartottuk, kéretik elfogadni őket!
Sajnos nem vagyunk tapasztaltak eléggé, jobban mondva munkaerőben annyira erősek, hogy egyszerre 4 futam bíráskodását elvégezzük abban a formában, ahogy a szabályzatot megírtuk.
Korábban egy futamot szolgáltunk ki, és ezekben az esetekben volt, amikor egyszerre hárman vizslattuk ugyanazt,majd közösen döntöttünk. Másfelől megközelítve a 4 futam 2 óra, mindezt átnyálazni tetemes idő, melyre személyi állományban nem készültünk fel eléggé. 4 futamra 12 emberre lenne szükségünk egy olyan szabályrendszerben, ahol pontlevonás is van. Pontlevonással nagyobb odafigyelés szükséges és pl. a fellebbezési rendszer használata, ami gyakorlatilag megkétszerezi a már amúgy is tetemes feldolgozási időt, ráadásul az AC rendszere is körülményesebb szerintem az rF-től vagy még szokatlan, de ezzel is időt vesztünk………………………………..
Ezért a következő döntések születtek:
1. A pontlevonást töröltük a szabályzatból.
2. Fellebbezés a jövőben nincs.
3. Olyan büntetéseket adunk, amik megfelelnek az adott szabálysértésnek, ezzel kapcsolatos számtalan eszközünk van, a bokszból történő rajtolástól az utolsó rajthelyes büntetésig, nem riadunk vissza - szükséges esetben - a versenykizárástól, amivel már korábban is éltünk.
4. Versenykizáráshoz a négy bíró egybe hangzó véleménye szükséges.
5. Amennyiben adott futamra több utolsó rajthelyes büntetés születik, a pre-qualifikáción elért köridő sorrendje dönt. Sajnos elképzelhető, hogy a rajtsorrend állítás még nem üzemel rendesen az AC-ben, ebben az esetben az utolsó rajthelyes büntetéssel rendelkező közt a szerver besorolása dönt. A pályára a qualifikáció során nem mehetnek.

A SILVERSTONI futamból kimaradt döntések A szerver 2. futamán.

9. KÖR

A kanyarhoz érve Molnár Attis a belső, Teply József a külső íven van. Teljesen egy időben fékeznek, viszont Molnár Attis elkezd a külső ív felé húzódni, míg Teply József egyenesen halad. A balesetet az okozza, hogy Molnár Attis a kocsija hátsó részével érinti Teply József kocsijának az elejét, ezért mindketten kicsúsznak a pályáról és több pozíciót is veszítenek.

Döntés:

Molnár Attis figyelmeztetésben részesül. Figyelembe kell venni akár a szoftver hibáit is a távolság felmérésekor. Ütközésnek helye nincs, a jövőben kéretik körültekintőbben vezetni.

Teply József figyelmeztetésben részesül, kötelező tesztfutam és rajtgyakorlat részvétellel. (@Amennyiben a SPA-i rajtgyakorlatokon és tesztfutamon részt vettél, a büntetésed letöltötted.)

10. KÖR
Csatay Gábor, Pázsy Tamás versenybaleset, mindketten hibáznak.

Döntés:

Pázsy Tamás figyelmeztetésben,
Csatay Gábor a figyelmeztetés mellett utolsó rajthelyes büntetésben részesül.



5. kanyarban történt tömegbaleset felülvizsgálata

Döntés:

Kovács Tamás a szigorú figyelmeztetésen túl a következő két futamon utolsó rajthelyes büntetésben részesül. (@SPA-ba egyik qualifikáción sem vehetsz részt.)

Pék György, a 40 pontos büntetése helyett, a következő 2 futamon utolsó rajthelyes büntetésben részesül,

Tullner Gyula 20 pontos büntetése szintén utolsó rajthelyes büntetésre változott.

Döntések ellen fellebbezésnek helye nincs!
Véleményeket a futam jelentkezés témában kéretik hozzáfűzni!
A nem megfelelő helyre írt hozzászólások törlésre kerültek.

Balesetmentes versenyzést! -gg-
Kép

Avatar
Hezso
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: szer. dec. 17, 2014 5:16 am

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Hezso » kedd feb. 10, 2015 7:51 pm

Én csak szerényen érdeklődnék, hogy ugye kaptam tiz pont levonást a rosszalkodásomért. Viszont ezt a büntetés fajtát közben eltöröltétek, tehát akkor most nem tudom hogy mi a büntim. Mivel mást nem irtatok ki futam előtt.

Köszönöm.
Öregember nem gyorsvonat.....

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd feb. 10, 2015 9:20 pm

Hezso írta:Én csak szerényen érdeklődnék, hogy ugye kaptam tiz pont levonást a rosszalkodásomért. Viszont ezt a büntetés fajtát közben eltöröltétek, tehát akkor most nem tudom hogy mi a büntim. Mivel mást nem irtatok ki futam előtt.

Köszönöm.
Köszi a jelzést! 10 pontos büntetésed törölve lett, mivel a 20-ért utolsó rajthely járt a 40 ért 2db uccsó rajthely, büntetésed most csak szigorú figyelmeztetés, de mivel már egy korábbi futamról hoztál magaddal egyet, csak akkor vehetsz részt a monzai futamon, ha előtte tesztversenyen és rajtgyakorlatokon részt veszel. Kérlek vedd komolyan, amennyiben nem tudsz a tesztfutamon részt venni, gondban vagyunk, ezért remélem ráérsz. És ne rosszalkodj tovább, legalábbis a szerveren!
Kép

Avatar
Hezso
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: szer. dec. 17, 2014 5:16 am

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Hezso » kedd feb. 10, 2015 9:49 pm

Tisztelt VB.

Kezdve azon hogy megint én szóltam, ha nem szólok, sunnyogok, semmi bajom nincs és nyugodtan mehetek a bajnokságban. Folytatva ott, hogy valószinüleg nem fogok tudni a tesztversenyen részt venni, sem a rajtgyakorlatokon, igy köszönettel akkor elbúcsúzom ettől a bajnokságtól. Nem nagyon tudom lenyelni hogy amiatt hogy szóltam nektek, gyorsan lett nekem külön kreálva egy büntetés, ugyanis senki más nem kapott majdnem ötven emberből ilyet, hogy csak akkor indulhat a következő futamon, ha részt vesz a rajtpróbákon és a tesztversenyen. Ez eléggé diszkriminativ büntetés szerintem.

Nem érzem azt hogy én ennyit hibáztam volna, előzőleg is én voltam főleg a szenvedő fél, ráadásul magamat óvtam meg, a büntetés kiszabásánál csak azt irtátok le amit én magamra és a saját leirásom alapján szabtátok ki a büntetést rám.

Igy elég vicces ez az egész történet, főleg hogy általában engem raknak ki a pályáról.

Szóval további jó versenyzést kivánok nektek és ezek szerint a becsületes emberek nem kellenek ide a bajnokságba.

Üdv

Még annyi, ezt meg sem emlitettem, hogy az óvásomnál miután én kilöktem, a kolléga direkt kirakott engem a pályáról, úgy viselkedett mintha nyilt szerveren versenyzett volna, gyakorlatilag verseny közben visszaadta nekem a kilökést, ezt a vb elintézte egy "ha elvette volna a gázt akkor nem lett volna ütközés, majd legközelebb jobban vigyáz" tétellel. Nem emlitettem akkor meg, de ezek után már tényleg érdekesnek tartom az egész biráskodást.
Öregember nem gyorsvonat.....

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » szer. feb. 11, 2015 1:23 pm

Hezso írta:Tisztelt VB.

Kezdve azon hogy megint én szóltam, ha nem szólok, sunnyogok, semmi bajom nincs és nyugodtan mehetek a bajnokságban. Folytatva ott, hogy valószinüleg nem fogok tudni a tesztversenyen részt venni, sem a rajtgyakorlatokon, igy köszönettel akkor elbúcsúzom ettől a bajnokságtól. Nem nagyon tudom lenyelni hogy amiatt hogy szóltam nektek, gyorsan lett nekem külön kreálva egy büntetés, ugyanis senki más nem kapott majdnem ötven emberből ilyet, hogy csak akkor indulhat a következő futamon, ha részt vesz a rajtpróbákon és a tesztversenyen. Ez eléggé diszkriminativ büntetés szerintem.

Nem érzem azt hogy én ennyit hibáztam volna, előzőleg is én voltam főleg a szenvedő fél, ráadásul magamat óvtam meg, a büntetés kiszabásánál csak azt irtátok le amit én magamra és a saját leirásom alapján szabtátok ki a büntetést rám.

Igy elég vicces ez az egész történet, főleg hogy általában engem raknak ki a pályáról.

Szóval további jó versenyzést kivánok nektek és ezek szerint a becsületes emberek nem kellenek ide a bajnokságba.

Üdv

Még annyi, ezt meg sem emlitettem, hogy az óvásomnál miután én kilöktem, a kolléga direkt kirakott engem a pályáról, úgy viselkedett mintha nyilt szerveren versenyzett volna, gyakorlatilag verseny közben visszaadta nekem a kilökést, ezt a vb elintézte egy "ha elvette volna a gázt akkor nem lett volna ütközés, majd legközelebb jobban vigyáz" tétellel. Nem emlitettem akkor meg, de ezek után már tényleg érdekesnek tartom az egész biráskodást.
Sajnálom Zsolt, hogy ilyen rossz véleményed alakult ki a témában, amennyire tudtam korrekt szerettem volna lenni. Persze amikor a jég megtörik és hibázunk, mert sajnos hibáztunk, akkor nehéz úgy visszacsinálni, hogy mindenkivel fair legyen. Köszönöm neked, hogy becsületes voltál, még nem szakítottam időt a bíráskodás átnyálazására, hasonlóan az eddigihez csak vasárnap fog kikerülni a bírók döntése. Így lehetséges, hogy magunktól is észleljük a hibát, de sokkal jobb, hogy te szóltál. A feladat meghaladta ebben a formában az erőnket, és ebben nem igazán kaptunk segítséget, pl. "cicamica56" óvást nyújt be, hogy neki ment "kutyusmutyus", de közben nekem már a cicamica56 semmit nem mond. Korábban éppen ezért kötelező volt azzal a 'nick' - becenévvel jönni amit a fórumon is használsz. Cicamica56 természetesen nem írta be - amit Te megtettél - a teljes nevét, így aztán szívunk. Mind a pontbüntetés nélküli szabályozás, mint pedig a becenév használata kötelező volt korábban, sajnos azon kívül, hogy ezeket megváltoztattuk, a problémára megoldás nem lett kitalálva. Jobban mondva lett azzal, hogy a fórumot updateltük, de nem mindenki vette az SEAT pilóták közül fáradságot a teljes név beírására.

Sajnálnám, ha emiatt nem vennél a továbbiakban részt, illetve jó lenne, ha pontosan leírnád az esetet ami történt, mert direkt szabálytalanságokat versenykizárással honorálunk, én nagyon remélem, hogy ilyen nem történt, szeretném látni az esetet, szombaton éjjel szoktam időt szakítani az átnyálazásra, bírói döntsek összeollózására - amennyiben már megóvtad.

Tényleg a jóra törekszünk és ez szerencsére csak egy játék, volt olyan Olimpia ahol 200 síkon, 2 méter hátránnyal indult versenyző - (rosszul lett kimérve, ráadásul a felvételen látszik is), majd másfél méterrel kapott ki. De végül nem nyújtott be óvást, mert egy honfitársa nyert, "lényeg, hogy csapatban maradt az arany".

Aztán van a chat stop megszegésének esete, gondoltam kirántom a szobából akivel gond van, beszélek vele, mondja el mi történt, jelzem, hogy Chat stop van.........de hát nincs fent TS-en, (vagy a beceneve nem árulkodó), ami ugye kötelező, akkor írogassak neki, - chat szabályt mint bíró megsértve- , zavarva a versenyzőket, miközben arra gondolok talán csak az utolsó sorát írta, feleslegesen lenne tőlem is egy extra zavarás, miközben ádáz csata dúl.
(Itt kérek elnézést újfent és sokadszor amiért közvetítés közben volt, hogy véletlenül TS-en bekommentáltam. )

Régebben volt vizsgáztatási rendszerünk, ami közben gyakorlatilag megismerkedtünk és minden szabály szóban is egyeztetve lett. Ez időigényes feladat, bár cserébe nem kell órákig bíráskodni, ismeretlen nevekkel, szoftverrel, pontlevonással, és azt nem lekövető szabályzat hibákkal.

Továbbá, itt törölve lesz a hozzászólás, pedig szerintem egy ilyen fontos témának nyoma kellene, hogy maradjon. Használd légyszi az óvás csevegőt, mert hozzászólásodat én annak érzem.

@
Arra kérek szépen minden versenyzőt a csontig integrálja magába a fairplay-t a pályán, csak úgy van értelme, figyeljetek egymásra és legyetek megértők a versenyen! 8) szájkarate a fórumon vagy futam után a TS-en! Figyelmesebben!

Összességében nagyon szép versenyeket láttam és a leírt hiányosságok ellenére, egyértelműen profik vannak a pályán! -monster-
Könnyű nekem, én az A1-ért vagyok felelős és ott valahogy még csak rajtbaleset sincs, tökéleteshez közelít amit látok, gratulálok mindenkinek és a figyelem ne lankadjon. -vv-


.
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » szer. feb. 11, 2015 1:42 pm

@Hezso
A tesztfutam ügyben egyeztessünk, biztosan találunk valami megoldást, hiszen szinte folyamatosan vannak a szerveren, felmegyünk és megnézünk pár rajtot tőled, letudva a büntetésed. Rajtgyakorlat senkinek sem árt.
Kép

Avatar
barcalaci84
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: kedd júl. 01, 2014 1:03 pm

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: barcalaci84 » szer. feb. 11, 2015 9:02 pm

ezt már akartam kérdezni...:)
szóval ennek a chat stop-nak pontosan mi is az értelme itt AC-ban ? (gondolom valamelyik másik játék miatt lehet ilyen a szabályzataitokban)...
nem tudok rá jönni h miért zavaró az ha beszélgetünk miután célbaértünk (mások esetleg még nem) , vagy rosszabb esetben megmurdáltunk már pár kanyar , kör után éls akkor ír valaki valamit...
a versenyzőket gondolom nem zavarja futam közben, hisz nem is látjuk h valaki írogat :) sőt célbaérkezéskor se nagyon ,mert nem tudjuk eltüntetni az eredményjelzőt , így egy hosszabb sort csak kitalálni tudok h mit írhattak:)
tehát akkor kit zavar?

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: BengA » csüt. feb. 12, 2015 2:59 pm

barcalaci84 írta:ezt már akartam kérdezni...:)
szóval ennek a chat stop-nak pontosan mi is az értelme itt AC-ban ? (gondolom valamelyik másik játék miatt lehet ilyen a szabályzataitokban)...
nem tudok rá jönni h miért zavaró az ha beszélgetünk miután célbaértünk (mások esetleg még nem) , vagy rosszabb esetben megmurdáltunk már pár kanyar , kör után éls akkor ír valaki valamit...
a versenyzőket gondolom nem zavarja futam közben, hisz nem is látjuk h valaki írogat :) sőt célbaérkezéskor se nagyon ,mert nem tudjuk eltüntetni az eredményjelzőt , így egy hosszabb sort csak kitalálni tudok h mit írhattak:)
tehát akkor kit zavar?
Ha beértél, lehet még valaki versenyben van (valakivel csatázik mondjuk) és ha közben társalogtok, lehet zavarja...
A chat-et meg akkor nem látod csak, ha ki van kapcsolva és nem használod...ha be van kapcsolva akkor szintén elveheti a figyelmedet.
Speciel engem nem zavar egyik sem...de lehet másokat igen.
Kép

Avatar
barcalaci84
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: kedd júl. 01, 2014 1:03 pm

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: barcalaci84 » csüt. feb. 12, 2015 8:53 pm

BengA írta:
barcalaci84 írta:ezt már akartam kérdezni...:)
szóval ennek a chat stop-nak pontosan mi is az értelme itt AC-ban ? (gondolom valamelyik másik játék miatt lehet ilyen a szabályzataitokban)...
nem tudok rá jönni h miért zavaró az ha beszélgetünk miután célbaértünk (mások esetleg még nem) , vagy rosszabb esetben megmurdáltunk már pár kanyar , kör után éls akkor ír valaki valamit...
a versenyzőket gondolom nem zavarja futam közben, hisz nem is látjuk h valaki írogat :) sőt célbaérkezéskor se nagyon ,mert nem tudjuk eltüntetni az eredményjelzőt , így egy hosszabb sort csak kitalálni tudok h mit írhattak:)
tehát akkor kit zavar?
Ha beértél, lehet még valaki versenyben van (valakivel csatázik mondjuk) és ha közben társalogtok, lehet zavarja...
A chat-et meg akkor nem látod csak, ha ki van kapcsolva és nem használod...ha be van kapcsolva akkor szintén elveheti a figyelmedet.
Speciel engem nem zavar egyik sem...de lehet másokat igen.
ha valakit zavar , akkor vajon miért kapcsolja be a chat appot? -hh-
mazochizmusból? :) vagy kell neki plusz egy ablak ami kitakar? :)
én se kapcsoltam be , mert verseny közben nem olvasgatok... azt írnak felőlem amit akarnak közben , majd ha b eértem elolvasom...

ez egy értelmetléen és tök feleslegfes "szabály" AC-ban...

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: BengA » pén. feb. 13, 2015 12:29 pm

barcalaci84 írta:ha valakit zavar , akkor vajon miért kapcsolja be a chat appot? -hh-
mazochizmusból? :) vagy kell neki plusz egy ablak ami kitakar? :)
én se kapcsoltam be , mert verseny közben nem olvasgatok... azt írnak felőlem amit akarnak közben , majd ha b eértem elolvasom...

ez egy értelmetléen és tök feleslegfes "szabály" AC-ban...
Ugye azért szerencsénk van abban, hogy ahány ember, annyi féle...Te elolvasod utána, mert nem zavar, de ugye ahogy írtam is, van akit igen, mert változik valami és oda vonzza a szemét, már ki is zökkent. Az hogy van egy plusz ablaka, ami kitakar, az legyen az Ő baja. A futamon azért vagyunk, hogy versenyezzünk, chat-elni lehet utána is akár, de akkor már egyszerűbb a ts -hh-
A ts meg egyértelmű, az elvileg kötelező, de inkább ajánlott és én pl szinte minden verseny hallottam, hogy a beérkezők már beszélik ki a futamot, miközben mások még köröznek...ez lehet véletlen is, mert ugye a verseny hevében megfeledkezünk róla.
Nem kötözködni akarok, de szerintem felesleges ezért koptatni a billentyűzetet. Ez nem egy olyan szabály, amit nehéz lenen betartani. Meg igazából ebben a hsz-edben meg is válaszoltad magadnak a kérdésedet -hh-
Kép

Avatar
RPeti
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
Admin: Admin

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: RPeti » pén. feb. 13, 2015 1:59 pm

Kedves Versenyzők!

A büntetések és szabályváltozások körül kialakult helyzetre reagálnék néhány mondatban, kérlek olvassátok el figyelmesen és értelmezzétek és csak ezek után mérgelődjetek, netalán ítéljetek el minket.

A bajnokság indításával nagyon nagy fába vágtuk a fejszénket, és ha már ezzel a hasonlattal kezdetem, azt sem tudtuk, hogy milyen anyagból van a fa.

Az alap koncepció az volt, hogy a jelenleg is fejlesztés alatt lévő AC-vel kezdjünk valami értelmes dolgot, amibe érdemes időt és energiát fektetnie minden indulónak, FUN szervereken keresztül sem a játékot, sem a versenyzői gárda képességeit nem lehet megfelelően felmérni.

Megalkottunk egy szabályrendszert egy olyan bajnokságra és játékra alapozva, amiről nem volt tapasztalatunk, mi magunk sem tudtuk, hogy mire számíthatunk hiszen sem a játékot, sem benneteket nem ismertünk jól. Sokat dolgoztunk, sokat agyaltunk azon, hogy milyen buktatói lehetnek illetve mi kell a gondtalan, jól szabályozott, élményeket adó bajnoksághoz. Ezeket a szempontokat mérlegelve született meg a szabályzat és maga a rendszer ahogyan bajnokságot bonyolítjuk. A legnagyobb félelmünk az volt, hogy egy idő után FUN jellegű törés-zúzásba fulladnak a futamok, emiatt lépésről lépésre fokozatosan próbáltunk szankcionálni a szabály vagy az etikus versenyzés ellen vétőket. Fontos szempont volt továbbá, hogy "szabadságot" és "demokráciát" biztosítsunk a versenyzőknek, ezeknek volt köszönhető az utólagos óvás és a büntetések elleni fellebbezés lehetősége.

Az előzetesen felállított menetrendünkben ezek a tételek nem szerepeltek, nem kalkuláltunk velük idővel és energiával, ad-hoc próbáltuk megoldani ami belátjuk, rossz döntés volt. Tévedtünk, megalapozatlan döntések is kerültek ki és egy-két óvás is bírálatlan maradt.

Szeretnénk ha minden versenyző tudomásul venné és elfogadná, hogy egyetlen célunk volt, önzetlenül megteremteni egy jó hangulatú és korrekt, igazságos szabályrendszeren alapuló bajnokságot elindítani, ahol az AC szimpatizánsok mélyebben megismerhetik a játék és a saját, valamint a versenyzőtársak képességeit.

Ahogy szokták mondani, a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve, ennek jegyében kérlek higgyétek el, hogy nem a szándékos "szívatás" vagy egyéb inkorrekt magatartás áll az elhibázott döntések hátterében hanem, hogy be méltón és korrektül be tudjuk fejezni a Seat Leon Eurocup bajnokságunkat. A hátralévő futamokra igyekszünk olyan rendszert kidolgozni ami mindenki számára elfogadható lehetőségeket és határidőket tartalmaz.

Megértésetek és eddigi türelmetek ezúton is köszönjük -kakcsi-

Remélem nagyon színvonalas és élményekkel teli futamokat futhatunk még a mostani és az elkövetkező bajnokságokban együtt -vv-
Peter Retkes

Avatar
RPeti
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
Admin: Admin

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: RPeti » szer. feb. 18, 2015 9:55 pm

Spa
4. FORDULÓ

Spa – „A” szerver
Kovács Róbert
2. futam:
Rajt - Első kanyar után Pongrácz Tamásnak nem hagy helyet, rászorítja a falra. Pongrácz pozíciókat veszít.
4.körben kilöki Keszthelyi Ákost, aki pozíciókat veszít.
Az Eau Rouge balos kanyarját több esetben is vágja.
Ítélet: Kovács Róbert a következő verseny első futamán nem vehet részt az időmérőn.

Molnár Attis
2. futam:
Rajt után első kanyarban neki megy Teply Józsefnek, aki ezt követően nem tudja irányítani az autót és neki mennek Nagy Lacinak, aki szintén elveszíti az irányítást a kocsija felett. Nagy Laci tovább tudott menni, viszont Teply József pozíciókat veszít. Majd Molnár Attis szeretne vissza jönni a pályára, viszont Nagy Laci előnyösebb helyzetben van, ennek ellenére Molnár folyamatosan pöckölgeti Nagy Lacit, hogy vissza térhessen a pályára, amit egy sima gáz elvétellel megoldhatott volna a pöckölgetés helyett. Majd ezt követően az Eau Rouge-ban Szabó Gábor, Molnár Attis mellé ér…Szabó előnyösebb helyzetben van, viszont Molnár nem akar pozíciót veszíteni, ezért nem veszi el a gázt és az Eau Rouge-t körülbelül három autónyi vágással veszi be. Ezeket az Eau Rouge-ban való vágásokat mindkét futamon folyamatosan alkalmazta.
Ezen felül szinte kivétel nélkül szélesített az 1-es 11-es 18-as kanyarokban. Valamint az első futamon Kovács Tamást kétszer is kilökte.
Ítélet: Molnár Attist kizárjuk mindkét futamról - mindkét futamon elért eredménye törölve lesz. A BT észrevétele az, hogy a fent említettek szándékosnak látszanak, ezért a szigorú büntetés.

Balogh András óvása:
„Rozgonyi Péter utolsó kör utolsó előtti kanyar, mélyet fékez, megcsúszik, én mellé érek, de nem bírja elfordítani a kormányt és kitol a pályáról pozíciókat vesztek.”
Az óvás elutasítva. Indok: Balogh tolja Rozgonyi autójának hátulját, aki ezért nem tudja bevenni a kanyart.

Kovács Tamás
A Silverstone-i büntetését a Spa-i futamon nem töltötte le, így Monzában egyik futam időmérőjén sem vehet részt.

Silverstone-i bírói döntés módosítás:
Teply József büntetése törölve lett.


"B"
SZERVER 1. FUTAM BÍRÓ: Retkes Péter (RPeti)

Rajt
- Gancsos Attila a rajt után ráhúz Gelencsér Janora
- Gancsos Attila az Eau Rouge előtti egyenesben a palánkhoz szorítja Kovacs Tamast
Döntés: Gancsos Attila a következő hétvége első futamán nem vehet részt az időmérőn

"B"
SZERVER 2. FUTAM BÍRÓ: Retkes Péter (RPeti)

Rajt
- Kovacs Tamas nem hagy helyet Takacs Zsoltnak az első kanyarban
- Az Eau Rouge utáni sikánban Borsanyi Peter nem hagy helyet Biro Lászlónak
Döntés: Kovacs Tamas és Borsanyi Peter figyelmeztetésben részesül
Peter Retkes

kovacsrobert82
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: szomb. jan. 03, 2015 8:15 pm

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: kovacsrobert82 » csüt. feb. 19, 2015 4:41 pm

Sziasztok!

Köszönöm a kitüntető figyelmet, hogy óvás nélkül is elrendeztétek a monzai futamomat. (legalábbis az elsőt tuti) Elég váratlanul ért ez a súlyos büntetés.

Kommentem: ( már ha érdekel valakit )

1. Pongrácz Tomival való ütközést én sajnálom a legjobban..., DE nem érzem magamat egyedüli felelősnek az esetért..., mindektten csinálhattuk volna másképp de sajnos így alakult és sztem tipikus versenybaleset volt.
Én is tudom , hogy kár volt a kanyar előtt kicsit (kb 8 cm-t) jobbra húzódnom , mert úgyis én voltam jóval előrébb és belső íven. ezáltal Tomi autójának jobb eleje hozzáért az én autóm bal hátuljához és ezért befordultam Tomi elé és felkenődtünk a falra. De az nem igaz, hogy én szorítom rá a falra, mert az összeérés előtti pillanatban fél méter van Tomi és a fal között.
/Igazából abból a pozícióból nem tudom mit sszeretett volna, de én ott inkább már besoroltam volna a másik mögé és fenn az egyenesben szélárnyékból simán lehetett volna előzni/

//Tominak írtam is egyből a verseny után..., választ sajnos nem kaptam, azóta többször is visszanéztem több kamerából is az esetet..., de a közvetítésből is jól látszik//

2. Keszthelyi Ákost sajnos meglöktem féktávon amitől kersztbe állt, de Ákossal sikerült megbeszélnünk a dolgot privát üzenetben. /Egyértelműen az én hibám volt, mert nem vettem figyelembe, hogy 3-an küzdenek előttem és előbb fognak fékezni a kanyarban mint normál esetben kéne./

3 Eau Rouge vágása:
Emlékszem,hogy 1-2 alaklommal tényleg kicsit előbb rántottam rá a balos ívre mint kellett volna (a ptracker pirosra is vette a körömet, amiből láttam, hogy figyeljek jobban oda rá) , de ez tényleg csak 1-2 alkalom volt és nem durva vágás, mert a kerékvetőn rajta voltam. Sztem a versenyzők 90%-nál előfordult ez, nem értem miért én lettem ebben is kiemelve.
SŐT elég durva vágások és szélesítések is voltak azok mégsincsenek megemlítve..., és még mennyi ütközés volt, ami szintén nem volt vizsgálva...

Sajnálom ,hogy így gondoljátok szerintem nem érdemeltem meg egy utolsó rajtkockát...

Üdv.:
Robi





[quote="RPeti"]Spa
4. FORDULÓ

Spa – „A” szerver
Kovács Róbert
2. futam:
Rajt - Első kanyar után Pongrácz Tamásnak nem hagy helyet, rászorítja a falra. Pongrácz pozíciókat veszít.
4.körben kilöki Keszthelyi Ákost, aki pozíciókat veszít.
Az Eau Rouge balos kanyarját több esetben is vágja.
Ítélet: Kovács Róbert a következő verseny első futamán nem vehet részt az időmérőn.

Avatar
Attis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2012 9:47 pm
Kapcsolat:

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Attis » csüt. feb. 19, 2015 4:57 pm

már meg sem haragudjatok, de ott nem éreztem magam hibásnak.. A vágások, mert csak azért voltak, mert nem birtam tartani az autót, teljesen irányitatlan volt.. Érdekes, ha valamit mondok akkor vagy 5-en rám szállnak.. én már nem mondok semmit
Attila (Attis) Molnár
Bajnoki címek (egyéni): 10
Progamersleague F1 2008
Promaster F1 2009 1. Szezon
Online Simulátor League F1 2009
Totalracing F1 2011
RFSL-PLX 2011
PGL FS 2012
PGL WTCC 2012
HOLS-HSC F1 2011
RACINGZONE F1 2012
VSR F3 2013
SIMROC3

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » csüt. feb. 19, 2015 10:42 pm

Azért nem óvtam az esetet, mert a rajtot, valamint az elsö kört, automatikusan vizsgàljàk, így felesleges lett volna.
Én is többször visszanéztem futam utàn az esetet ès biztos te is làttad, hogy az elsö kanyartól egymàs mellett mentünk, az elég túlzàs, hogy jóval elörébb voltàl, ès lefelé a lejtön többször is nekem jöttél ès toltàl a fal felé. Ugy gondolom ha valaki van melletted, akkor vannak helyet kell hagyni ès nem lökdösni, hogy "menj màr arrébb".
Azért nem vàlaszoltam akkor a privàtra, mert felbosszantott az eset, mivel egy jó futam lehetett volna, de a baleset miatt ez elmaradt, ès ugy meg nem akartam vàlaszolni, mert nyilvàn màst írtam volna mint mondjuk pàr nappal késöbb, amit meg elfelejtettem.

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » vas. márc. 01, 2015 10:34 am

5. Forduló: Monza
2015.03.22.


"A" Szerver bíró: Retkes Péter

"A" Szerver első és második futam rajtjánál nem volt probléma, balesetmentesen zajlott a rajt, valamint az első kör.

Óvások:
Rigó Péter óvása - Monza 2. Futam, 2. kör Kovács Tamás ellen:
A 2. futam 2. körében Teply József laggolt, (melyet megvizsgálva többször is előfordult a két futam alatt, így kérnénk próbálja meg ellenőrizni az internet kapcsolatát) ami megindított egy balesetet, mindenki próbàlta felmérni a helyzetet, és elkerülni a balesetet, fékezve, irànyt vàltva, Kovàcs Tamás viszont padlógàzon próbàlt àtmenni a tömegen, ès frontàlisan belerohant Teply József autójàba nagy sebességgel.

Pázsy Tamás óvása - Monza első és második futam Ascari szélesítés Kálóczi Gábor ellen:
Végig lett nézve mindkét futam a rajttól a célig, ès összesen 49-szer szélesítette illetve vàgta a pályát több ponton is (Ascari, első és második sikán, és néhány esetben a Lesmoban is). Első futamon 28, míg a második futamon 21 esetben. A lag problémára ugyanazt tudjuk neki is javasolni mint Teply Józsefnek

Rozgonyi Péter óvása - Monza második futam 4. kör első sikánban történt baleset Jano Gelencser ellen:
Megnézve az esetet, Jano nem fékezett később mint korábban, vagy bárki más, de ettől függetlenül nem tudott megàllni, amit érzett is, ès félre húzta a kormànyt, de a sikànban eltalàlta Rozgonyi Pétert, aki pozíciókat veszített. Az eset láthatóan nem volt szàndékos illetve figyelmetlen, söt észlelte is, hogy baj lesz, de nem tudta elkerülni, és baleset lett a vége.

"B" Szerver bíró: Fatalin József

"B" Szerver első és második futam rajtjánál nem volt probléma, balesetmentesen zajlott a rajt, valamint az első kör.

Óvás nem érkezett.


Bírói döntések:

Kovács Tamás baleset okozásért a Barcelonai futamon boxutcai áthajtásos büntetésben részesül, melyet a futam 5. köréig teljesítenie kell, tehát át kell hajtania a box utcán. Mulasztás esetén, eredményét nem tudjuk figyelembe venni.

Kálóczi Gábor az igen nagy számú pálya szabály sértés miatt (vágás és szélesítés) diszkvalifikálva lett mindkét futamról. Kérjük a pálya szabályok betartására.

Jano Gelncsér nem szándékos baleset okozásért Figyelmeztetésben részesül.

Kérjük a döntések tudomásul vételét.

Avatar
Thomasz
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: pén. dec. 26, 2014 9:13 pm

Re: Seat Leon Eurocup bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Thomasz » vas. márc. 01, 2015 12:50 pm

Tommy78 írta:5. Forduló: Monza
2015.03.22.


"A" Szerver bíró: Retkes Péter

"A" Szerver első és második futam rajtjánál nem volt probléma, balesetmentesen zajlott a rajt, valamint az első kör.

Óvások:
Rigó Péter óvása - Monza 2. Futam, 2. kör Kovács Tamás ellen:
A 2. futam 2. körében Teply József laggolt, (melyet megvizsgálva többször is előfordult a két futam alatt, így kérnénk próbálja meg ellenőrizni az internet kapcsolatát) ami megindított egy balesetet, mindenki próbàlta felmérni a helyzetet, és elkerülni a balesetet, fékezve, irànyt vàltva, Kovàcs Tamás viszont padlógàzon próbàlt àtmenni a tömegen, ès frontàlisan belerohant Teply József autójàba nagy sebességgel.

Pázsy Tamás óvása - Monza első és második futam Ascari szélesítés Kálóczi Gábor ellen:
Végig lett nézve mindkét futam a rajttól a célig, ès összesen 49-szer szélesítette illetve vàgta a pályát több ponton is (Ascari, első és második sikán, és néhány esetben a Lesmoban is). Első futamon 28, míg a második futamon 21 esetben. A lag problémára ugyanazt tudjuk neki is javasolni mint Teply Józsefnek

Rozgonyi Péter óvása - Monza második futam 4. kör első sikánban történt baleset Jano Gelencser ellen:
Megnézve az esetet, Jano nem fékezett később mint korábban, vagy bárki más, de ettől függetlenül nem tudott megàllni, amit érzett is, ès félre húzta a kormànyt, de a sikànban eltalàlta Rozgonyi Pétert, aki pozíciókat veszített. Az eset láthatóan nem volt szàndékos illetve figyelmetlen, söt észlelte is, hogy baj lesz, de nem tudta elkerülni, és baleset lett a vége.

"B" Szerver bíró: Fatalin József

"B" Szerver első és második futam rajtjánál nem volt probléma, balesetmentesen zajlott a rajt, valamint az első kör.

Óvás nem érkezett.


Bírói döntések:

Kovács Tamás baleset okozásért a Barcelonai futamon boxutcai áthajtásos büntetésben részesül, melyet a futam 5. köréig teljesítenie kell, tehát át kell hajtania a box utcán. Mulasztás esetén, eredményét nem tudjuk figyelembe venni.

Kálóczi Gábor az igen nagy számú pálya szabály sértés miatt (vágás és szélesítés) diszkvalifikálva lett mindkét futamról. Kérjük a pálya szabályok betartására.

Jano Gelncsér nem szándékos baleset okozásért Figyelmeztetésben részesül.

Kérjük a döntések tudomásul vételét.


Rendben.
Akkor az első futamon áthajtás a boxon.
Kovács Tamás.
Kép

Lezárt

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég