Szenior - Daytona250 - tesztfutam - február 07
Elküldve: szomb. feb. 06, 2010 9:10 pm
Ts használata erősen ajánlott . :
ip: 87.229.108.129:34299
jelszó: szenior
Menetrend
19:00-20:00 practice
20:00-tól tesztfutam/futamok (növeljük a tétet ) 35körös futamok
setup: fix setupos
mod letöltése: ftp://87.229.108.129/00%20PUBLIKUS%20-% ... +TRACK.zip
maszim ftp-re is fel kerül majd.. ez egy átmeneti megoldás egyenlőre
Tavalyi Szenior Bajnok (aki esetlek nem tudná Tommy78) kérésére itt a festés amivel menne,aki csak most töltötte le a modot annak nem kell de akinek eseteleg már levan töltve kéretik letölteni.Szeretnénk ha a bajnok olyan festéssel mehetne ami tetszik neki,és jó lenne ha mindenki ezzel látná
ftp://87.229.108.129/00%20PUBLIKUS%20-% ... 20skin.zip
NASCAR szabályok:
PONTOZÁS
1st 185
2nd 170
3rd 165
4th 160
5th 155
6th 150
7th 146
8th 142
9th 138
10th 134
11th 130
12th 127
13th 124
14th 121
15th 118
16th 115
17th 112
18th 109
19th 106
20th 103
21st 100
22nd 97
23rd 94
24th 91
25th 88
26th 85
27th 82
28th 79
29th 76
30th 73
31st 70
32nd 67
33rd 64
34th 61
35th 58
36th 55
37th 52
38th 49
39th 46
40th 43
41st 40
42nd 37
43rd 34
+5 pontot kap aki a futamon vezet legalább 1 kört, és +5 pontot kap aki a legtöbb kört vezeti a futamon.
A tulajdonosi pontok ugyanezen rendszer alapján kerülnek kiosztásra, de az csak az autóra vonatkozik, függetlenül a pilótától. Tulajdonosi pontokat az 54-ik helyig osztanak, tehát az entry-n rajta lévő, de a futamra magát nem kvalifikáló 11 autó is kap pontot az alábbiak szerint:
44 31
45 28
46 25
47 22
48 19
49 16
50 13
51 10
52 7
53 4
54 1
Chase:
Az első 26 futam után (nevezzük alap szakasznak) az első 12 versenyző pontjait felkerekítik 5000-re. Ehhez hozzáadják a futamgyőzelmekért járó 10-10 pontos bónuszt. A további 10 futamon is ugyanaz a pontozási rendszer marad mint egyébként, minden változatlan marad, de a bajnoki címre már csak az első 12 versenyzőnek van esélye.
Top35: a soron következő futamra a tulajdonosi pontok alapján az első 35 autó automatikusan kvalifikálja magát, a pilóta személyétől függetlenül.
Champion's Provisional: egy korábbi bajnoknak fenntartott hely a rajtrácson, ha amúgy nem kvalifikálja magát a futamra. Ha több bajnok is van a nevezők közt aki nem kvalifikálja magát, az indulhat aki időrendben a legkésőbb szerezte a bajnoki címet. Egy szezonban 6-szor lehet ezt igénybe venni.
Egy futamon maximum 43 autó indulhat.
KVALIFIKÁCIÓ
Ovál: 4 kör. 1 felvezető kör, 2 mért kör, majd 1 levezető kör. A két mért kör közül a gyorsabb számít az értékelésbe.
Road: 3 kör. 1 felvezető kör, 1 mért kör, majd 1 levezető kör.
START/RESTART
Verseny startja:
A pilóták két sorban foglalják el a rajthelyeket, majd a felvezető autó (Pace Car) után elindulnak. Miután a PC kijön a pitbe továbbra is tartani kell a sebességet és a pozíciót. Nem lehet a sorban előttünk haladó autó mellé menni, de lemaradni sem lehet tőle. A verseny a zöld zászló belengetésére indul (ezt közli a spotterünk is). Csak a zöld után lehet megkezdeni a gyorsítást, a rajt/cél vonalig csak a külső íven lehet előzni.
Restart:
Sárga zászlós szakasz után következik. Ha nincs lekörözött versenyző a futamon akkor egysoros a restart, ha van akkor a zöld előtti utolsó körben a lekörözöttek tartva a saját sorrendjüket bemennek a belső ívre (erre a program ad utasítást a megfelelő időben). Minden másban megegyezik a restart a verseny normál startjával.
Az utolsó 10 körben ha van lekörözött ha nincs egysoros restart van.
Roadon mindig egysoros a restart.
Verseny vége:
A futam utolsó körét a fehér zászló belengetésével jelzik. A futam végét a kockás zászló jelzi.
Green - white - checker: ha a verseny vége felé belengetik a sárgát és a sárga zászlós periódus tovább tart mint ahogyan a futamnak eredetileg vége lenne a program megnöveli a verseny távját úgy, hogy a zöld belengetésekor még két kör marad. Zöld - 2 kör, fehér - 1 kör, kockás - futam vége.
A Cup-ban egy GWC-re van lehetőség, utána sárga alatt is véget érhet a futam.
ELŐZÉS / LEKÖRÖZÉS
Előzés:
Ha egy autó egyedül halad a pályán saját döntése alapján választhat ívet. Amennyiben valamelyik, vagy mindkét oldalról bármennyire mellé megy egy vagy több autó annak helyet kell hagyni azon az oldalon. A spotter folyamatosan tájékoztat mindenkit az adott helyzetről, ennek megfelelően kell vezetni.
3wide esetén a pozíciónkat is közli, ennek megfelelően kell helyet, vagy helyeket hagyni (pl 3wide-nál ha belül vagyunk kívül 2 autónyi helyet kell hagyni, stb).
Mindez nemcsak oválra, roadra is vonatkozik.
Balesetnél mindig az a versenyző a felelős aki nem tartja az ívet.
Lekörözés:
Oválon ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá mint az előzésre, roadon viszont van kék zászlós szabály, a lekörözöttnek el kell engednie a gyorsabb autót.
BUMP DRAFT
Általában rp pályákon (Daytona, Talladega) alkalmazzák. A hátul lévő autó szélárnyékban felgyorsulva meglöki az előtte haladót, segítve ezzel annak (és egyúttal magának is) a gyorsabb haladásban. Teljesen szabályos, ugyanakkor figyelni kell arra, hogy keresztmozgásnál (pl sávváltáskor) vagy nagy sebesség különbségnél ne alkalmazzuk, mert az balesetveszélyes. Kanyarban tilos a bump draft, büntetést von maga után.
SÁRGA ZÁSZLÓ
A NASCAR-ban csak egész pályás sárga van, tehát a pálya bármely részén történik baleset azonnal belengetik a sárgát, és bejön a PC. Sárga után már nincs pozícióharc. Fokozatosan el kell venni a gázt (nem szabad hirtelen fékezéssel balesetveszélyt okozni), és tartani kell a pozíciót míg a versenyben vezető pilóta meg nem érkezik a PC mögé.
Ha a sorrend rendeződött a következő körben a vezető körben lévők mehetnek pitelni, az utána következő körben pedig a lekörözöttek.
FIGYELEM! A sárga zászló úgy van beállítva a szerveren, hogy a sárga beintésekor nem regisztrálja a program a pillanatnyi sorrendet, csak akkor, ha az adott körben a mezőny áthalad a rajt/cél vonalon. Ettől függetlenül a sárga beintésekor be kell fejezni minden pozícióharcot. Vitás esetekben (pl két vagy több versenyző éppen előzésben volt és egymás mellett haladtak) a résztvevő feleknek még a vonalon történő áthaladás előtt meg kell egyezniük a sorrendben, és az alapján kell áthaladni a vonalon. Amennyiben nem születik megegyezés az eset kivizsgálásra kerül. Ha utólag azt állapítja meg a BT, hogy az haladt át előbb a vonalon aki amúgy a sárga beintésekor hátul volt az így jogosulatlan előnyhöz jutó versenyző -5 körös büntetésben részesül. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha valaki sárga után előz, és a vonal előtt nem engedi maga elé azt akit megelőzött.
A kicsúszó, vagy balesetben résztvevő versenyzőket meg lehet előzni mindaddig, míg fel nem tudják venni minimum az adott pályán érvényben lévő Pace Car sebességet. Ennek a sebességnek az elérését a lassú versenyző köteles TS-en bejelenteni, ezzel tudatva a többiekkel, hogy aki mögötte van az már nem előzheti meg.
Lucky dog:
Sárga alatt a legjobb helyen lévő lekörözött versenyző elhaladhat a PC mellett, és visszavéve a körét beállhat a külső sorba, amennyiben 1 körnél nem nagyobb a hátránya. Erra a manőverre a program ad utasítást a megfelelő időben (Amikor a vezető körben lévők a pitbe hajtanak ő kint marad a PC mögött, majd azt megelőzve körbemegy a pályán, és a lekörözöttekkel mehet a pitbe. Utána beállhat a külső sorba a vezető körben lévők mögé.).
PIT
Sárga alatt a program utasításai szerint lehet a pitbe menni, zöld alatt pedig saját döntésünk alapján bármikor. A szervíz utak használata kötelező.
Az autókban nincs pit limiter, de tartani kell a pitben előírt sebességet. Ha ezt valaki átlépi a program automatikusan büntet.
A pitben a pit wall mellett van az a sáv ahol az autók kerékcseréjét, tankolását és az apróbb javításokat, esetleges beállítás módosításokat elvégzik (pit box). Ezután van egy szélesebb sáv, ahol beállás előtt lassítani, kiállás után gyorsítani lehet a pit sebességre. Az ezután következő egy autónyi sáv használható haladásra. A beállást csak kb 2-3 hellyel előbb lehet megkezdeni mint ahol a saját pit boxunk van. Ha elhagytuk a pit boxot, és elértük a pit sebességet újra vissza kell menni a haladásra fenntartott sávba, ha ott éppen nincs senki. Ha ott már van autó akkor lehet bentebb is menni, de lehetőleg minél nagyobb helyet hagyni a pit boxból később kiálló autóknak.
Ezekre azért van szükség, hogy az autók lehetőleg ne keresztezzék egymás útját.
Amennyiben valaki a sárga beintése után kénytelen bejönni az akkor még zárt pitbe (kevés az üzemanyag, vagy a sérült autóval nem lehetne megtenni mégegy kört), a program automatikusan kiszabja a longest line penalty-t, ami azt jelenti, hogy restartnál a hosszabb sor végére kell állnia.