Verseny részvétel, illetve hiányzás bejelentés a futamokra kötelező! Minden futamkiírás első hozzászólásában találhatok a hivatalos információk, illetve a szerverre lépéshez szükséges adatok, modok, pályák, kiegészítések.
Válasz küldése
Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 19.00

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » vas. máj. 01, 2011 7:08 pm

5. INDIANAPOLIS 500 CENTENÁRIUMI HÓNAP IDŐPONTOK

Szerver: 87.229.108.129:34293
Jelszó: pagoda
Pálya-admin: metosz

2011.05.02 19.30 INDYCAR VIZSGA/100 MF QUALIFIKÁCIÓS VERSENY;
2011.05.08 19.30 INDYCAR VIZSGA/100 MF QUALIFIKÁCIÓS VERSENY;
2011.05.17 19.30 INDYCAR VIZSGA/100 MF QUALIFIKÁCIÓS VERSENY;
2011.05.19 19.30 INDYCAR VIZSGA/100 MF QUALIFIKÁCIÓS VERSENY;
2011.05.23 19.00 5. INDIANAPOLIS 500 – POLE DAY;
2011.05.24 19.30 INDYCAR VIZSGA/100 MF QUALIFIKÁCIÓS VERSENY;
2011.05.30 19.00 5. INDIANAPOLIS 500 – RACE DAY.

A CENTENÁRIUMI HÓNAP RÉSZLETEIRŐL AZ ALÁBBI, FOLYAMATOSAN
FRISSÜLŐ INFORMÁCIÓS (HÍR)LINKEN LEHET TÁJÉKOZÓDNI.

http://www.maszim.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=1587

INFORMÁCIÓ A PÁLYÁRÓL

Adatok

Neve: Indianapolis Motor Speedway
Helyszín: Speedway, Indiana, USA
Megnyitása: 1909
Burkolata: aszfalt
Hossza: 2,500 mérföld
Típusa: 4 fordulós ovál
Dőlésszögek:
-start/cél egyenes 0,0°
-első és második forduló 9,2°
-hátsó egyenes 0,0°
-harmadik és negyedik forduló 9,2°

Lelátók: 23 lelátó, közel 400.000 férőhely
Web: http://www.indy500.com

A pálya jellemzői

A pálya önálló szervízutakkal rendelkezik. A szervízutak a hátsó egyenesben csatlakoznak a nagy sebességű pályavonalhoz. A szabadedzéseken és a verseny zöld zászlós periódusában a szervízutak használata kötelező, a célegyenesből TILOS a pitbe hajtani - ez csak a sárga periódus alatt lehetséges. Rajtoknál a PaceCar-t csak akkor szabad megelőzni, ha az a célegyenesre fordító T4 után eléri a pit vonalat! Erre ügyeljetek!

FORMÁCIÓS KÖR SEBESSÉGE: 120 kmh (75mph)
RAJTOLÁSI SEBESSÉG: 190 kmh (120 mph)
PIT LIMIT: 120 kmh (75 mph)
SÁRGA ZÁSZLÓS LIMIT: 120 kmh (75 mph)

...

NEVEZÉS

1. A CENTENÁRIUMI HÓNAP KERETEIN BELÜL ÖT, 100 MÉRFÖLDES QUALIFIKÁCIÓS VERSENY KERÜL MEGRENDEZÉSRE. EZEKBŐL NÉGY A POLE DAY ELŐTT, TOVÁBBI EGY AZ UTÁN KERÜL LEBONYOLÍTÁSRA.

2. A POLE DAY-RE AZON MASZIM INDYCAR JOGOSÍTVÁNNYAL RENDELKEZŐ VERSENYZŐK QUALIFIKÁLHATJÁK MAGUNKAT, AKIK A NÉGY TESZTVERSENY KÖZÜL LEGALÁBB AZ EGYIKET TELJES EGÉSZÉBEN, SIKERESEN, AZ ELŐÍRÁSOK SZERINT, A SZABÁLYOK PONTOS ALKALMAZÁSÁVAL, SÚLYOS PÁLYASZABÁLY SÉRTÉS, ILLETVE BALESET OKOZÁSA NÉLKÜL (TEHÁT A KOCKÁS ZÁSZLÓS LEINTÉSIG) TELJESÍTIK.

3. MASZIM INDYCAR JOGOSÍTVÁNY A QUALIFIKÁCIÓS TESZTVERSENYEKET MEGELŐZŐEN, 19.30-TÓL KEZDŐDŐ VIZSGÁKON SZEREZHETŐ, AZ EGYESÜLETI VIZSGARENDSZER SZABÁLYAI SZERINT. A QUALIFIKÁCIÓS TESZTVERSENYEK 21.00-KOR KEZDŐDNEK. AZON VERSENYZŐK SZÁMÁRA, AKIK A MASZIM KERETEIN BELÜL MÁR RENDELKEZNEK INDYCAR OVÁL JOGOSÍTVÁNNYAL A POLE DAY-RE VALÓ JELENTKEZÉS KIMERÜL EGY QUAILIFIKÁCIÓS TESZTVERSENY TELJESÍTÉSÉVEL (EZ A KORÁBBRÓL MEGSZOKOTT JOGOSÍTVÁNY MEGERŐSÍTÉSNEK FELEL MEG).

4. KÖZVETLENÜL MINDEN QUALIFUKÁCIÓS TESZTVERSENY UTÁN AZ INDYCAR SZAKOSZTÁLY VEZETÉSNÉL (SZAKOSZTÁLYVEZETŐ ÉS A BÍRÓ) LEHET JELEZNI A TELJESÍTÉST ÉS EKKOR LEHET MEGTENNI A NEVEZÉST IS, EKKOR KERÜL SOR A VERSENYEN HASZNÁLNI KÍVÁNT AUTÓ MEGNEVEZÉSÉRE IS. A NEVEZÉSI SORREND AZ ADOTT TESZTVERSENY VÉGEREDMÉNYE SZERINT TÖRTÉNIK.

5. AZ INDY 500-RA SORON KÍVÜL JELENTKEZHETNEK - TEHÁT INDULÁSI SZÁNDÉK ESETÉN A MEZŐNYBEN FENNTARTOTT HELYÜK ÉS AUTÓJUK LESZ - A KORÁBBI INDIANAPOLIS 500 VERSENYEK BAJNOKAINKNAK, A KORÁBBI INDYCAR SZEZONOK BAJNOKAINKNAK, ILLETVE AZ IDEI CENTENÁRIUMI HÓNAP BAJNOKAINAK: A VINTAGE 100 GYŐZTESÉNEK ÉS A FREEDOM 100 GYŐZTESÉNEK. A FENT EMLÍTETT BAJNOKOKNAK AZONBAN EGY TESZTVERSENY TELJESÍTÉSE KÖTELEZŐEN ELŐÍRT, FENNTARTOTT HELYÜKKEL CSAK A TELJESÍTÉS UTÁN ÉLHETNEK.

6. AZ INDIANAPOILS 500 VERSENYEN MAXIMÁLISAN 30 FŐ INDULHAT. AMINT A MEZŐNY POLE DAY LÉTSZÁM ÉS A FENNTARTOTT HELYEK ALAPJÁN TELÍTŐDÜNK, A TOVÁBBIAKBAN CSAK TARTALÉK INDULÓI STÁTUSZT OSZTUNK KI. A TARTALÉKOS SORREND MEGÁLLAPÍTÁSA A FENTIEKKEL ANALÓG.

7. A NEVEZÉSÜKET ELFOGADOTT VERSENYZŐK LISTÁJA A CENTENÁRIUMI HÓNAP INFORMÁCIÓS FÓRUMBAN OLVASHATÓ. TEHÁT MÉG1×: NEVEZNI ÉS AUTÓT FOGLALNI CSAK ÉS KIZÁRÓLAG KÖZVETLENÜL A QUALIFIKÁCIÓS VERSENYEK UTÁNI PERCEKBEN, (TS-EN) SZEMÉLYESEN A SZAKOSZTÁLYVEZETŐNÉL ÉS A VERSENYBÍRÓNÁL LEHETSÉGES. ELMULASZTOTT NEVEZÉS (PL.: NETSZAKADÁS), KORAI LELÉPÉS ESETÉN "PINGVIN" VAN... TEHÁT SEMMI EREDMÉNYT NEM LEHET TOVÁBBVINNI ÉS SEMMILYEN HIVATKOZÁST NEM ÍRUNK JÓVÁ VISSZAMENŐLEG.

8. A QUALIFIKÁCIÓS TESZTVERSENYEK A MASZIM OVÁLVERSENYEKRE RENDSZERESÍTETT "INDYCAR SZABÁLYZATÁNAK" MEGFELELŐEN BONYOLÍTÓDNAK LE (PL.: PÁLYASZABÁLYZAT, TS ÉS SPOTTER HASZNÁLATA KÖTELEZŐ ÉRVÉNYŰ). A QUALIFIKÁCIÓS TESZTVERSENYEN AZ EGYÉNEKNÉL A SZABÁLYOK PRECÍZ ALKALMAZÁSA ÉS A VERSENYKÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTTI MAGATARTÁS LESZ AZ ÉRTÉKELÉS TÁRGYA. HA VALAKI ÖNHIBÁJÁN KÍVÜL ESIK KI, ÉS KÉPTELEN FOLYTATNI A TESZTVERSENYT, AKKOR SZÁMÁRA AZ ADDIGI TELJESÍTÉST NEM ÁLL MÓDUNKBAN JÓVÁÍRNI, A NEVEZÉS VÉGLEGESÍTÉSÉHEZ ÚJABB TESZTVERSENY SZÜKSÉGES.

POLE DAY

A QUALIFIKÁCIÓ A KIJELÖLT PÁLYAADMINOK INSTRUKCIÓI ALAPJÁN TÖRTÉNIK: A VERSENYZŐK AZ ELFOGADOTT NEVEZÉS FORDÍTOTT SORRENDJÉNEK MEGFELELŐEN, EGYESÉVEL ÉS KÜLÖN FELSZÓLÍTÁSRA KEZDIK MEG A RAJTSORRENDET ELDÖNTENI HÍVATOTT KÖREIKET. A RAJTSORRENDET A FELVEZETŐ KÖR UTÁN MEGKEZDETT ÉS EGYHUZAMBAN LEFUTOTT NÉGY GYORS KÖR ÁTLAGSEBESSÉGÉBŐL ÁLLAPÍTJUK MEG. AKI NEM TELJESÍTI A NÉGY KÖRT, ANNAK EREDMÉNYÉT TÖRÖLJÜK, DE AZ INDY 500 VERSENYRE A POLE DAY-EN VALÓ MEGJELENÉSSEL TERMÉSZETESEN MÁR QUALIFIKÁLJA MAGÁT.

GYÜLEKEZÉS A TS-EN 20.00 ELŐTT. A PÁLYAADMINOK AZ ÉPPEN FUTÓ VERSENYZŐVEL KÜLÖN TS SZOBÁBAN LESZNEK. A POLE DAY ALATT A SZERVERRE FELLÉPNI CSAK AZ ADMINOK JÓVÁHAGYÁSÁVAL LEHET (ÉS CSAKIS AKKOR, AMIKOR ÉPPEN NINCS SENKI SEM A PÁLYÁN. AKI A SZÁMÁRA KIJELÖLT INDULÁSI PONT UTÁN ÉRKEZIK A SZERVERRE, AZ NEM VEHET RÉSZT A QUALIN. EGY VERSENYZŐ QUALIFIKÁCIÓJA AZ INSTRUKCIÓK MEGADÁSÁVAL EGYÜTT KB. 4-5 PERC.

A POLE DAY-EN A SZERVÍZUTAK HASZNÁLATA NEM KÖTELEZŐ.

AZ ESETLEGES SIMSPORTTV KÖZVETÍTÉS ALATT NYILATKOZNI CSAK A TELJESÍTETT QUALI KÖRÖK UTÁN LEHET. A KOMMENTÁTOROK KÉRÉSÉNEK MEGFELELŐEN, NÉHÁNY SZAVAS BEMUTATKOZÁST SZÍVESEN FOGADNÁNK.

A QUALIFIKÁCIÓS SORRENDET EGYÉNI KÉRÉSEK ESETÉN SEM ÁLL MÓDUNKBAN MEGVÁLTOZTATNI.

...

KÉRDÉSEK A QUALIFIKÁCIÓS TESZTVERSENYEK ÉS A POLE DAY TÉMÁBAN IDE JÖHETNEK.

...

EREDMÉNYEK, STÁTUSZOK, AKTUÁLIS QUALIFIKÁCIÓS SORREND

01. #6 RPeti
02. #4 doozi
03. #26 MoDa
04. #67 Zsozsesz
05. #3 Bodzzza
06. #23 metosz
07. #15 Dietrich
08. #06 Ginger17
09. #5 Gstyle
10. #30 sanya
11. #20 Gadfly
12. #10 Kopi

------------
#9 Tommy78 (Vintage 100 bajnok - soron kívüli nevezés)
Peter Rigo

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » hétf. máj. 02, 2011 7:30 am

INDYCAR OVÁLPÁLYÁKRA VONATKOZÓ VERSENYSZABÁLYOK

Az oválversenyek hossza az eredeti versenyhosszaknak megfelelő.

Qualifikáció

Az időmérő edzés hossza oválpályákon 6 perc. A qualifikáció privát módban zajlik a szerveren, a pályán fizikailag a versenyző egyedül van. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. Aki a 6 körös limitet túllépi, annak eredménye automatikusan törlődik. Az indianapolisi qualifikációs, az un. "Pole Day" rendszere a fentiektől eltérő, a részletes ismertetés a kiírásban olvasható.

A rajt

A verseny repülőrajttal kezdődik. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül a pit utcában, vagy a pálya rajt/cél vonalánál. A PaceCar ezek után megkezdi a felvezető kört, a versenyzők pedig követik. A biztonsági autót, illetve a felvonuláson a sorban előtted haladó autót megelőzni szigorúan TILOS, a formációt tartani kell! A felvezető körön a sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad, ennek be nem tartása azonnali BÜNTETÉST von maga után! A felvezető körön és a biztonsági periódus körei alatt indokolatlan és hirtelen irányváltoztatást végezni (pl. gumimelegítés céljából) szigorúan TILOS! Az a versenyző, aki a felvezető körön, illetve a biztonsági periódus körei alatt a vonatkozó szabályokat megszegi, és ezzel balesetveszélyes szituációkat, netán balesetet idéz elő vagy más autón sérülést okoz, óvható, és indokolt esetben büntethető. Rajtoknál a pole-ból induló versenyző határozza meg a gyorsítás helyét és időpontját, alkalmazva a pályára vonatkozó, egyedi utasításokat (rajtolási sebesség). Az első sornak különös felelőssége van a rajtok sikeres lebonyolításban: az első két helyezettnek a rajt pillanatában egymás mellett kell haladnia úgy, hogy a külső ívről rajtoló versenyző nem előzheti meg a belső íven haladó, pole-ból induló társát. Amennyiben ez a formáció nem áll össze, a szerver nem enged rajtolni, és a pályaadmin azonnali restartot rendelnek el. Három sikertelen start után, a versenybíróság az első sort a rajtrács végére sorolja.

Restartok, a verseny elhalasztása

A pályaadmin a következő esetekben rendel el azonnali restartot:

1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tartozik, ha egy pilóta hibája miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után óvható, indokolt esetben büntethető. Szintén ide tartozik, ha a rajtrács első sorának formációja nem áll össze, és a szerver nem enged rajtolni (részleteket lásd "A rajt" című fejezetben). Nem tartozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibája (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadmin sem rendel el restartot.

2. A zöld zászló beintését követően az első körben olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (tehát a sérülések következtében az autók 50%-ának minimum a pit-ben történő javítása szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon. Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50%-os teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, amennyiben az pontosan megállapítható.

A verseny

A rajt után kialakulnak a pozícióharcok. Az ezekben folytatott magatartásról az "általános tanácsok", illetve az "előzések az oválokon" részben lehet olvasni. Zöld zászlós periódus alatt a pályán indokolatlanul lelassítani vagy megállni, ezzel pedig biztonsági periódust előidézni TILOS, és durva pályaszabálysértésnek minősül.

Biztonsági periódus (Full Course Yellow)

A sárga jelzés (yellow flag) beintésének pillanatától fel kell hagyni minden pozícióharccal és TILOS ELŐZNI! A pit azonnal bezár! Ha a beintés pillanatában kint haladsz a pit utcában akkor nem állhatsz meg szervízelni, hajts át a piten! Ha a szervízre mégis rákényszerülsz, akkor számolnod kell a büntetéssel. A verseny sorrendje a sárga jelzés életbe lépésének pillanatában fixálódik. Sárga jelzés alatt csakis egy sorban szabad haladni. Ezen periódus alatt a szerver a sárga jelzés életbe lépésének pillanatában fennálló sorrend kialakítását végzi. A versenyzők folyamatos instrukciókat kapnak a chatablakban, hogy milyen pozíciót vegyenek fel. Az esetleges pillanatnyi eltérés a versenyző által vélt pozíciója és a kiírás között néhány körön belül rendeződni fog. A versenyzőknek el kell fogadnia, és végre kell hajtania a szerver utasításait. A biztonsági periódus felépítése, a körszámok szerint a következő:

A BIZTONSÁGI PERIÓDUS KEZDETE: AMINT A VERSENYBEN VEZETŐ AUTÓ ÁTLÉPI A SÁRGA JELZÉS BEINTÉSÉT KÖVETŐEN A RAJT/CÉL VONALAT.

A BIZTONSÁGI PERIÓDUS SZAKASZAI:

1-2. KÖR - RENDEZŐDIK A PÁLYÁN FIXÁLÓDOTT SORREND
2. KÖR (VÉGE) - A PIT NYIT A VEZETŐ AUTÓVAL AZONOS KÖRBEN LÉVŐKNEK
3. KÖR (VÉGE) - A PIT NYIT MINDEN AUTÓ RÉSZÉRE
4. KÖR - UTOLSÓ KÖRE A BIZTONSÁGI PERIÓDUSNAK, RENDEZŐDIK A RAJTOLÁSI SORREND - A VÉ­GÉN RAJT

Ha a 4. kör végére nem rendeződik a sorrend, a szerver egy plusz biztonsági kört iktat be. A biztonsági periódus alatt kört jóváírni csak a szerver utasításainak megfelelően lehet - csakis a neked kijelölt, sárga színnel jelzett versenyzőt követheted. Amennyiben bizonytalan helyzet alakul ki (több versenyzőnek ugyanazt a követendő autót jelöli ki a szerver), akkor TS-en az admintól kell utasítást kérni. A biztonsági periódus elején a PaceCar minden esetben a versenyt vezető autó elé jön ki. A sorrend a pit alatt változni fog, tehát nem biztos, hogy az első helyezett követi majd a PaceCar-t a pitkiállások után, ám a versenyzőknek ebben az esetben is kötelező a szerver utasításait végrehajtani.

Pit stop

A zöld zászlós periódus alatt bármikor ki lehet jönni a pitbe szervizelni. A be- és kihajtás során kötelező a szervizutak, illetve szervizsávok használata a pályára vonatkozó speciális előírások figyelembe vételével! Ettől eltér a "biztonsági periódusok" alatti pit stop menete. A pit nyitását a chatablakban jelzi a szerver. Ez közvetlenül a pit bejárata előtt kerül kiírásra, így az előírt szervizutak használata nem kötelező, előzni azonban ebben az esetben sem szabad! Zöld zászlós periódus alatt, pit ki- és be-állás közben, a szervízsávon, vagy a szervízúton történő megforgás pályaszabálysértésként kerül elbírálásra - a szándékosság súlyosbító körülménynek tekintendő.

A pitbe hajtás manővere egyértelmű szándékot jelentsen. Ez a gyakorlatban a zöld alatti pitnél a szervízsávra, vagy szervízútra hajtás (a lassítás itt következzen be), míg sárga periódus alatt a pit nyitása után a belső záróvonal - legalább két kerékkel történő - átlépését jelenti. Szigorúan TILOS és súlyos pályaszabálysértésnek minősítendő a sárga zászló alatti, már megkezdett pit kiállás megszakítása, a szervízútról (szervízsávról) való visszatérés a pályára. A pit stop művelet a szervízsávra (szervízútra) való letéréssel kezdődik és a pit utca után a szervízútról (szervízsávról) való, pályára történő visszatéréssel zárul.

A pit bejárati vonalától sebességkorlátozás lép érvénybe. Ennek be nem tartása büntetést von maga után. A pit limit pályánként eltérő. Erről és a formációs körben tartandó maximális sebességről a versenykiírásból lehet tájékozódni. Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!

Kék zászló

Az oválpályákon a körben utolért versenyző nem köteles elengedni az őt lekörözni kívánó társát. Ez több célt is szolgál: a legfontosabb a folyamatos versenyhelyzet fenntartása, a másik pedig, hogy a lekörözendő versenyzőnek érdeke, hogy azonos körben maradjon a vezető autóval, hiszen egy esetleges sárga zászlós periódus során a körben felzárkózhat. A kék zászlót figyelmen kívül hagyni nem lehet, de a lekörözendő versenyző csak akkor veheti fel a harcot a köréért, ha a leköröző autóval azonos tempót tud diktálni és azt NEM BLOKKOLJA. LÁSD AZ "ELŐZÉSEK OVÁLOKON" RÉSZT!!! A kék zászló szerepe az, hogy tájékoztassa a versenyzőt a közelgő lekörözésre! Tehát BLOKKOLNI TILOS!!!, megfelelő sebesség esetén "versenyre késztetni a gyorsabb pilótát" szabad.

A verseny közben kirótt büntetések

"Stop/Go" A pitbeli sebességlimit átlépésekor kapja a versenyző. A kiszabást követő 10 körön belül kell teljesíteni, csakis akkor, ha nincs érvényben a teljes pályás sárga. A sárga zászlós periódusok alatt megtett körök nem számítanak.

"Pitáthajtás" Lassú start, vagy restart esetén szabhatja ki a játék a vezető versenyzőt büntetve. Ugyancsak ez a büntetés jár, ha a startnál vagy restartnál a versenyző idő előtt megelőzi az előtte levőt vagy a PaceCar-t. Ezt a büntetést is csak akkor lehet teljesíteni, ha nincs érvényben a teljes pályás sárga. Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit, kijön, akkor a büntetése szintén pitáthajtás.

"Hátrasorolás" Ha a felvezető körben vagy a biztonsági periódus alatt lemarad a versenyző az előtte lévőtől, vagy valamilyen okból megpördül, megáll, a szerver automatikusan hátrasorolja a sor végére. Erről a chatablakban kap értesítést. A felszólítást azonnal végre kell hajtani, hogy a versenyzőtársai ne kapjanak büntetést.

DQ Ha nem teljesíti valaki a kiszabott büntetést, az automatikus disqualifikációt von maga után.

A verseny vége

A versenynek az utolsó versenyben maradt pilóta beérkezésekor van vége. A verseny levezető körét a sárga zászlós periódusok szabályai szerint kéretik megtenni. Tiszteletkör vagy bármiféle egyéb "örömködés" mellőzendő, mert a szerver a végső sorrend kialakításánál is büntethet. Amennyiben a verseny utolsó köre egybeesik egy biztonsági periódus utolsó körével, akkor – annak ellenére, hogy a szerver a start/cél egyenesre fordulva elrajtoltatja a mezőnyt – a versenyzőknek egysoros formációban kell befejezni a versenyt, előzni és pozícióharcot vívni szigorúan TILOS!

Általános elvek, követelmények az oválversenyekhez

Az oválokon a legfőbb követelmény a tiszta, higgadt gondolkodás. Ezeknél a sebességeknél az autó 1 mp alatt egy teljes futballpálya hosszát teszi meg, magyarul kicsit felgyorsulnak az események. Az előforduló veszélyhelyzetekre való felkészülés alapvető módja az előre gondolkodás. Az oválokon az "előre tervezés" hossza legalább 0,5 mérföld (1-2 forduló) kell, hogy legyen.
Mindenki igen gyorsan tapasztalni fogja, hogy nincs egyedül a pályán. Egy virtuális csapattag folyamatos segítséget nyújt a verseny teljesítésében. Ő a Spotter, aki a lelátó legfelső szegmensében lévő teraszon áll. Folyamatosan instrukciókkal lát el a verseny alatt. Segít meghatározni a pozíciódat a pályán, informál a környező eseményekről, ha autó jön a felső íven, vagy a túloldalon. Minden oválon a haladási irány az óramutató járásával ellentétes, ennek megfelelően a "low side" a pálya belső része, a "high side" a külső, betonfal felőli oldal. "Clear" jelzést kapsz, ha az autóval tisztán tudsz "sávot" váltani. A Spotter a harmadik és negyedik szemed, jobban bízz benne mint a saját szemedben vagy a tükrödben! Ha a Spotter tájékoztat a melletted haladó autóról, akkor a távolság köztetek maximum 30-50 cm lehet!!! A közelség miatt, az úgynevezett "side by side" versengés idején különösen figyelj a manővereidre, gondosan ügyelj társaidra! A Spotter tájékoztat továbbá a zöld jelzésekről, valamint a biztonsági periódusok bekövetkezéséről.
Egyes pályákon a betonfal tetején lévő kerítésen is láthatók majd sárgán villogó, figyelmeztető jelzések. Ha valakivel balesetbe keveredsz akkor maradj a helyeden, várd meg míg mindenki biztonságosan elhalad melletted és ha vissza tudsz térni a versenybe, tedd meg! Sérült, vagy rosszul kezelhető autóval TILOS az újabb rajt! Amennyiben a szerviz után is bizonytalan az autó viselkedése, add fel a küzdelmet!

Előzések az oválokon

Csak akkor kíséreld meg az előzést ha biztos vagy a dolgodban (draftban könnyű gyorsabbnak lenni, de kisodródás nélkül is be tudod venni a fordulót???) Ha két vagy három versenyző egymás mellett halad, akkor NINCS IDEÁLIS ÍV! Ilyen esetekben mindenkinek KOMPROMISSZUMOKAT kell kötnie és az ütközésért sem tehető kizárólagosan az egyik versenyző felelőssé. Általános irányelv: amelyik sávon bemész a kanyarba, azon a sávon gyere ki, tehát a fordulókban a megkezdett ívet tartani kell a fordulóból való kijövetelig. Baleset esetén az a versenyző a vétkes, aki a fordulókban a megkezdett pályaívről letér, illetve arról lesodródik. Ha a Spottertől a következőt hallod "Three wide + a pozíciód", akkor nem szabad "ugrálni" és bizonytalankodni, általában az "okos enged" elv fog érvényesülni. Ne felejtsd el, hogy az előtted lévő versenyző csak a tükörből lát, sokszor még úgy sem. Ha a mögötted álló versenyző próbál téged megelőzni, akkor viselkedjél tisztességesen vele szemben, NE ZÁRJ RÁ, és ne nehezítsd meg a dolgát! Lebegjen a szemed előtt, hogy akár mind a ketten elveszíthetitek jó pozíciótokat egy elhibázott manőver miatt. Ha mégis így teszel akkor az eset után ne a másikban keresd majd a hibát, hiszen te is ugyanolyan hibás vagy mint ő. Ilyen esetben a versenybíróság sem biztos, hogy a javadra dönt majd. Ne válts azért ívet, hogy a szélárnyék miatt gyorsabb versenyzőt feltartsd, ha valaki gyorsabb nálad, engedd el! ÁLTALÁNOS SZABÁLY: OVÁLON TILOS A BLOKKOLÁS!!! Ha a mögötted lévő versenyző draftból (jelentős sebességkülönbséggel) megkísérli az előzést, és érzed, hogy itt csak erőszakos rátartással tudsz védekezni, inkább engedj! A következő fordulóban te leszel szélárnyékban. Tehát ha kanyarban előznek téged, akkor próbálj elég helyet hagyni, hogy egy ilyen előzést sikeresen be lehessen fejezni. Ha téged előznek, igyekezzél kiszámíthatóan viselkedni (tilos a kacsázás) és kerüld el a hirtelen manővereket.

Néhány fontos szabály

Az újraindítás biztonsága, az izgalmasabb verseny megtartása és a mezőny összefogása érdekében a sárga jelzés beintése után a pozíció megtartása a legnagyobb biztonság és odafigyelés mellett történjen! Az indulásoknál ne mássz rá az előtted haladó nyakára! Az úgynevezett nagy sebességű "owSS" (open-wheel SuperSpeedway) pályákon tilos a pálya belső szélét jelző vonal alatt előzni. Az a sáv csak a pitbe való behajtás és az onnan történő kihajtás alatt használatos, valamint ráhajthatsz, ha balesetet akarsz elkerülni.

A pitbe hajtás előtt a belső íven kell haladni!!! A pitben a külső sávban közelítsd meg a saját pithelyed. Kihajtáskor nézz hátra, mert lehet, hogy valaki pont eléd akar beállni. Ha már beállt, és nem tudsz kihajtani tőle, ne szitkozódj, ez hozzá tartozik az oválversenyzéshez, taktikai elem! Válts hátramenetbe és kerüld ki az előtted lévőt.

Az oválversenyzésben a győzelem nem minden! "Végig kell csinálni minden másodpercét." Európában az ilyen stílusú viadaloknak nincs nagy respektje, ám az oválversenyzés egészen más mentalitást kíván, mint a hagyományos, épített pályás viadalok. Tapasztalni fogjátok, hogy az adrenalin hatványozottan hat. Az oválpályákon pszichikailag igen nagy igénybevétel éri a versenyzőt. Nem lehet elégszer hangsúlyozni: mindezek ellenére legfontosabb a TÜRELEM és a többi vezető iránti tisztelet! A pálya ismerete nagyon fontos: tudd, hogy hol lehet előzni és hol nem! A győzelem attól függ, hogy ki vezet az utolsó fordulóban, teljesen mindegy ki vezet az elsőben! Előbb biztonságosan teljesítsd a táv nagy részét, és ha a szerencse pártfogoltja vagy, megküzdhetsz a jó helyezésért a végjátékban.

Jó versenyzést kívánunk!
-gg-
Peter Rigo

Dietrich
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 4481
Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Dietrich » hétf. máj. 02, 2011 4:00 pm

Szép hosszú lett :)

éncsak egy rövid linket kérnék a modhoz, pályához :mrgreen:
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy

Kép

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » kedd máj. 03, 2011 10:58 am

Az első tesztverseny után 8-an qualifikálták magukat a Pole Day-re, Tommy78 pedig élve a soron kívüliség jogával szintén helyet biztosított magának az 500 mérföldes verseny mezőnyébe. A tesztverseny tapasztalatait felhasználva hamarosan új mod kiegészítés kerül kiadásra.
Peter Rigo

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » szomb. máj. 07, 2011 4:24 pm

KIKERÜLT AZ ÚJ MOD KIEGÉSZÍTÉS.
KÉRETIK LETÖLTENI ÉS TELEPÍTENI!

ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/INDYCAR ... _patch.rar
Peter Rigo

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Gadfly » hétf. máj. 16, 2011 8:43 am

Bár a kérdésem az első hsz tartalma alapján nem teljesen ide tartozik, de mivel Indianapolisról van szó és némi párhuzammal/kapcsolattal rendelkezik a két esemény, így szeretném megkérdezni, hogy mi a helyzet az Junior naptárjában szereplő FREEDOM 100-al?
Konkréten arra gondolok, hogy meg lesz rendezve, mert jelen állás szerint a Naptáron kívül nem sok jel mutat az esemény valós leendő létrejöttére. Csak azért érdekel, mert ebben a topikban nem látok utalást ill. külön topik sem lett létrehozva a Futamok részben. Egyedül a versenynaptárunk tartalmaz bejegyzést erről és elvileg MA (hétfőn) lenne a PoleDay!

(én szívesen indulnék, de jelenleg nem tudom, hogy van e értelme készülni v. sem)
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: metosz » hétf. máj. 16, 2011 1:08 pm

Gadfly írta:Bár a kérdésem az első hsz tartalma alapján nem teljesen ide tartozik, de mivel Indianapolisról van szó és némi párhuzammal/kapcsolattal rendelkezik a két esemény, így szeretném megkérdezni, hogy mi a helyzet az Junior naptárjában szereplő FREEDOM 100-al?
Konkréten arra gondolok, hogy meg lesz rendezve, mert jelen állás szerint a Naptáron kívül nem sok jel mutat az esemény valós leendő létrejöttére. Csak azért érdekel, mert ebben a topikban nem látok utalást ill. külön topik sem lett létrehozva a Futamok részben. Egyedül a versenynaptárunk tartalmaz bejegyzést erről és elvileg MA (hétfőn) lenne a PoleDay!

(én szívesen indulnék, de jelenleg nem tudom, hogy van e értelme készülni v. sem)
Javítottam a naptárat.

Igen a FREEDOM 100 megrendezésre kerül a kiírt időpontban csak a poleday-e különállóan nem lesz, hanem egy egyszerű 6 perces priváttal kezdünk. Kérünk szépen mindenkit aki a poledayen részt vesz, hogy utána az FREEDOM 100 40 körös futamra jöjjön, az eseményt az SSTV is közvetíti a poledayel egyetemben.

Ezzel kapcsolatosan a MOD-ot érdemes már most letölteni és telepíteni.
Kép

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » kedd máj. 17, 2011 8:31 am

OFF
metosz írta:az eseményt az SSTV is közvetíti a poledayel egyetemben.
A SimSportTv nyitóoldalán az iRacers.hu bajnokság eseményei vannak feltüntetve, idézem: "minden hétfőn 21 órától"... szóval ez a közvetítés erősen kérdőjeles, bár nem tudom, hogy történt-e bármilyen egyeztetés az ügyben előzetesen. Gondolok itt elsősorban az 500 mérföldes versenyre, ami mint tudjuk hiába kezdődik 19.00-kor, azért picit nagyobb lélegzetű dolog.

ON
Peter Rigo

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » kedd máj. 17, 2011 8:57 pm

Hatalmas érdeklődés mellett sor került a harmadik quali versenyre is, amin MoDa sorolta be magát a (a szokásosnak mondható) #26-os autóra. Grat!
Peter Rigo

Dietrich
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 4481
Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Dietrich » szer. máj. 18, 2011 8:27 am

Ginger17 írta:KIKERÜLT AZ ÚJ MOD KIEGÉSZÍTÉS.
KÉRETIK LETÖLTENI ÉS TELEPÍTENI!

ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/INDYCAR ... _patch.rar
mi lett változtatva?
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy

Kép

Dietrich
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 4481
Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Dietrich » szer. máj. 18, 2011 8:29 am

Ginger17 írta:OFF
metosz írta:az eseményt az SSTV is közvetíti a poledayel egyetemben.
A SimSportTv nyitóoldalán az iRacers.hu bajnokság eseményei vannak feltüntetve, idézem: "minden hétfőn 21 órától"... szóval ez a közvetítés erősen kérdőjeles, bár nem tudom, hogy történt-e bármilyen egyeztetés az ügyben előzetesen. Gondolok itt elsősorban az 500 mérföldes versenyre, ami mint tudjuk hiába kezdődik 19.00-kor, azért picit nagyobb lélegzetű dolog.

ON

van SSTV1 meg SSTV2
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy

Kép

Dietrich
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 4481
Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Dietrich » szer. máj. 18, 2011 8:31 am

Ginger17 írta:Hatalmas érdeklődés mellett sor került a harmadik quali versenyre is, amin MoDa sorolta be magát a (a szokásosnak mondható) #26-os autóra. Grat!
egyik évben 1000 kört teszteltem/készültem rá..a versenyem mások miatt 1/4 körig sem tartott.
restartot kértem nem kaptam (1 hét múlva más meg kapott)...akkor megfogadtam soha többet nem fogok ennyit készülni semmilyen versenyre.
Kötelező tesztverseny, kvali, tesztverseny ennyit szánok rá.
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy

Kép

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » szer. máj. 18, 2011 10:28 am

Dietrich írta:
Ginger17 írta:KIKERÜLT AZ ÚJ MOD KIEGÉSZÍTÉS.
KÉRETIK LETÖLTENI ÉS TELEPÍTENI!

ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/INDYCAR ... _patch.rar
mi lett változtatva?
Nyugi, senki sem kért számon (pláne) tőled semmit Dietrich, de azért szívesen meghallgatunk, öntsd ki a szíved nyugodtan... :grin:

A kiegészítéssel az autók indokolatlan röpködését oldotta meg Tommy.
Attól függetlenül lement 3 tesztverseny (120 kör), átlagosan 6-7 autóval... sárga zászló nélkül.
Peter Rigo

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 20.00

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » pén. máj. 20, 2011 7:18 am

Tegnap este összeállt a qualifikációs menetrend. Ennek megfelelően RPeti kezdi a futást, pontban 19.00-kor, a teljes sorrend pedig alább olvasható. Mivel a korábbi évekkel ellentétben idén nem pályáznak sokan a pole-ra lesz bőven regenerációs idő a Freedom 100 előtt. Kérünk tehát minden Pole Day-re qualifikált versenyzőt, hogy a TS-en és a szerveren jelenjen meg időben. Sok sikert és sebességet kívánunk! ;-)

01. #6 RPeti
02. #4 doozi
03. #26 MoDa
04. #67 Zsozsesz
05. #3 Bodzzza
06. #23 metosz
07. #15 Dietrich
08. #06 Ginger17
09. #5 Gstyle
10. #30 sanya
11. #20 Gadfly
12. #10 Kopi
Peter Rigo

Avatar
Bodzzza
Hozzászólások: 797
Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 19.00

Hozzászólás Szerző: Bodzzza » vas. máj. 22, 2011 4:31 pm

nem tudok jönni pole day-re :(
http://www.youtube.com/user/Bodzzza
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
Kép

W A Mozart
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 669
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 10:23 pm
Admin: Admin

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 19.00

Hozzászólás Szerző: W A Mozart » vas. máj. 22, 2011 10:42 pm

Bocs, hogy ide, nem találtam hirtelen alkalmasabb topikot. Hogy a fenébe nyerte Tegliani a pole-t? Hogy nincs ortt penske? Szakikat kérdem. Ja és hajrá a szimes indyre, nézni fogom jeje. Tök függetlenül mondom, de annyira látnék egy metosz pole-t, de Ginger lesz, viszont akkor már legalább nyerje is meg....RPeti meg gyors, de nyerni inkább csak pálinkával.... hehe

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 19.00

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » hétf. máj. 23, 2011 7:03 am

W A Mozart írta:Bocs, hogy ide, nem találtam hirtelen alkalmasabb topikot. Hogy a fenébe nyerte Tegliani a pole-t? Hogy nincs ortt penske? Szakikat kérdem. Ja és hajrá a szimes indyre, nézni fogom jeje. Tök függetlenül mondom, de annyira látnék egy metosz pole-t, de Ginger lesz, viszont akkor már legalább nyerje is meg....RPeti meg gyors, de nyerni inkább csak pálinkával.... hehe
Hát az úgy volt, hogy Tagliani ment mint a meszes... a Penske lassú volt, az Andretti csapat meg töketlen. Dario utsó quali körében elfogyott a benya (!), mi meg lerágtuk a körmünket a Bump Dayen is. Neked meg nem nézni kellene a versenyt, hanem indulni rajta. Tavaly 2 ezreddel maradtál le a poleról - idén is lemaradsz, de a versenyre nyugodtan összequalizhatnád magad kedden - még settet is kapnál, ha szépen megkérsz minket. -ww-
Peter Rigo

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 19.00

Hozzászólás Szerző: Gadfly » hétf. máj. 23, 2011 3:06 pm

Mint ahogy már említettem, sajna azóta sem változott, így nem tudok jönni Pole-ra. :-(
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 19.00

Hozzászólás Szerző: metosz » hétf. máj. 23, 2011 3:49 pm

Gadfly írta:Mint ahogy már említettem, sajna azóta sem változott, így nem tudok jönni Pole-ra. :-(
nem tudtam követni a dolgokat itt visszaolvasva nem találtam meg mi az aminek változni kellene, amennyiben a technikával vagy velünk van gond - én spec. egy hétig nem voltam, Tommy pedig házasodott - EZÚTON IS GRATULA NEKI, 8) talán végre valaki tökös volt és nemet mondott


Türelmed kérem. Miről van szó?
Kép

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 19.00

Hozzászólás Szerző: Gadfly » hétf. máj. 23, 2011 4:06 pm

metosz írta:Türelmed kérem. Miről van szó?
Jaa semmi extra, csak egyszerűen meló... (szerettem volna, mert tavaly is pont ez maradt ki és még sosem PoleDayeztem)
Bár igaz nem itt a fórumon volt róla szó. Még anno az első tesztfutamon (mikor jogsit erősítettünk) akkor beszéltünk erről TS-en a többiekkel és számolgattam, hogy fognak kijönni a dolgok. A versenyt akkor tutira ígértem (elvileg akkor nem dolgozok, de ha még is kéne, akkor akár szabit is hajlandó lennék kivenni (extrém esetben táppénz -hh- )). Azért is maradtam annyiban Gingerrel, hogy egyenlőre írjon be PoleDay-re is, mert volt már rá nem 1x példa, hogy még is tudtam jönni (MTCC, NF1B), de sajna a mai nap nem ezek közé tartozik és még cserélni sem tudtam a kollégákkal. -uh-

Tommyval azt hiszem meg is állapodtunk, hogy majd a mezőny végéről gyallantjuk le a többieket. :grin:

Sok sikert Nektek! ;-) (ha lesz időm, akkor a livetiminget nézem bentről)
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

W A Mozart
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 669
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 10:23 pm
Admin: Admin

Re: 5. INDIANAPOLIS 500 - POLE DAY - 2010.05.23. 19.00

Hozzászólás Szerző: W A Mozart » hétf. máj. 23, 2011 6:09 pm

Hol tudom nézni a poleday-t?

Válasz küldése

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 33 vendég