@Mozart
Szerintem ez nem trükk, mert ha belegondolsz a hétköznapi autók motorjainál is meg van adva, hogy milyen fordulatnál adja le a legnagyobb nyomatékot. Ez a tulajdonság minden motorra vonatkozik, az viszont már más kérdés, hogy hova helyezik el az RPM limitet. pl. az én kis Fiestám 3700-4500 között a legcombosabb
, viszont ez felett már csak a hangja nagy. 4500-tól felfelé már érezhető, hogy nem húz úgy az autó, viszont ettől független el lehet küldeni akár 6000-ig is. Feltételezhetően ez a verseny "motoroknál" sincs másképpen, max a mérnökök beállítanak egy RPM limitet, hogy a gyengébb/magasabb tartományba ne tudjon már menni a motor és ezáltal váltásra késztetik a versenyzőt! Itt a Mininél ez az RPM limit magasra (mint kb. a hétköznapi autóknál) van beállítva. Persze mikor setupolsz, akkor ezt be tudod állítani az aktuális értékre. No de jó lenne tudni, hogy hol van ez a határ mi?
Az rF-ben minden autó hivatkozik egy engine.ini fájlra, ahol a motor tulajdonságai vannak tárolva. A Mini esetében MINIT4_ENGINE.INI. Megnyitod jegyzettömbbel és az alábbiakat fogod látni:
// Engine data generated by PhysicsEditor
RPMTorque=( 0.0, -25.0, -19.2)
RPMTorque=( 200.0, -27.3, 3.0)
RPMTorque=( 400.0, -28.7, 14.4)
RPMTorque=( 600.0, -30.1, 25.1)
RPMTorque=( 800.0, -31.8, 36.1)
RPMTorque=( 1000.0, -33.7, 47.7)
RPMTorque=( 1200.0, -35.8, 60.1)
RPMTorque=( 1400.0, -38.1, 73.5)
RPMTorque=( 1600.0, -40.7, 87.9)
RPMTorque=( 1800.0, -43.6, 103.3)
RPMTorque=( 2000.0, -46.7, 119.9)
RPMTorque=( 2200.0, -50.1, 137.6)
RPMTorque=( 2400.0, -53.8, 156.4)
RPMTorque=( 2600.0, -57.7, 176.4)
RPMTorque=( 2800.0, -61.8, 197.6)
RPMTorque=( 3000.0, -66.3, 220.0)
RPMTorque=( 3200.0, -71.1, 243.6)
RPMTorque=( 3400.0, -76.1, 268.3)
RPMTorque=( 3600.0, -81.4, 268.3)
RPMTorque=( 3800.0, -86.9, 268.3)
RPMTorque=( 4000.0, -92.8, 268.3)
RPMTorque=( 4200.0, -98.9, 268.3)
RPMTorque=( 4400.0, -105.3, 268.3)
RPMTorque=( 4600.0, -112.0, 268.0)
RPMTorque=( 4800.0, -118.9, 267.6)
RPMTorque=( 5000.0, -126.2, 267.2)
RPMTorque=( 5200.0, -133.7, 266.
RPMTorque=( 5400.0, -141.4, 266.3)
RPMTorque=( 5600.0, -149.5, 265.
RPMTorque=( 5800.0, -157.8, 265.3)
RPMTorque=( 6000.0, -166.4, 264.7)
RPMTorque=( 6200.0, -175.3, 264.1)
RPMTorque=( 6400.0, -184.4, 255.1)
RPMTorque=( 6600.0, -193.8, 245.7)
RPMTorque=( 6800.0, -203.6, 235.7)
RPMTorque=( 7000.0, -213.6, 225.0)
RPMTorque=( 7200.0, -223.9, 213.9)
RPMTorque=( 7400.0, -234.4, 202.2)
RPMTorque=( 7600.0, -238.0, 190.0)
RPMTorque=( 7800.0, -234.0, 177.2)
RPMTorque=( 8000.0, -229.6, 163.
RPMTorque=( 8200.0, -224.5, 149.9)
RPMTorque=( 8400.0, -219.0, 135.5)
RPMTorque=( 8600.0, -212.9, 120.4)
RPMTorque=( 8800.0, -206.4, 104.9)
RPMTorque=( 9000.0, -199.2, 88.
RPMTorque=( 9200.0, -191.6, 72.1)
RPMTorque=( 9400.0, -183.4, 54.9)
RPMTorque=( 9600.0, -174.9, 37.2)
RPMTorque=( 9800.0, -165.6, 18.9)
RPMTorque=( 10000.0, -155.9, 0.0)
Itt a fordulatokhoz rendelt számokból jól lehet látni, hogy meddig húz jól a motor és honnantól kezd már veszteni az erejéből. A számokból jól látszik, hogy 7800 főlé már nem érdemes húzatni, így ha setupolsz, akkor kb. 7900-8000-re kell beállítani az RPM limitet.
Tehát mint az életben, itt is először megismered az autót és beszélsz a mérnökökkel, majd csak ezt követően ülsz be és vezetsz.
Ja... és mind ezek előtt, ne felejtsd el lemosni a verdát!
Tipp: érdemes a motort minden MOD-nál megnézni