Verseny részvétel, illetve hiányzás bejelentés a futamokra kötelező! Minden futamkiírás első hozzászólásában találhatok a hivatalos információk, illetve a szerverre lépéshez szükséges adatok, modok, pályák, kiegészítések.
Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: Jelentkezés - MF1B14 SEPANG 14.03.30. VASÁRNAP

Hozzászólás Szerző: Gadfly » hétf. márc. 31, 2014 8:32 am

Q1-2:
Sokakkal ellentétben nekem nincs bajom ezzel a pályával. Szeretem azokat a pályákat, ahol többnyire gyors kanyarok követik egymást és lehet csapatni, sztem ez is ilyen. :) ("Tilke remekművek közül, sztem az egyik legjobb")
Az időmérő alapjában nem sikerült rosszul. Viszonylag alacsony (25-22) szárnyakkal mentem, így nem is számítottam nagyon jó eredményre, mivel a versenyre volt ez kalibrálva. Ettől független 4. hely, aminek örültem.

Race:
A rajtot sikerült túlélni. Bár egy kicsit óvatosra vettem a dolgokat, így egy helyet visszaestem, de 1-2 kör után Stufeetól visszavettem a pozíciót és metoszt után eredtem. Mikor elkezdhettem volna támadni, akkor sajnos jött egy hiba (sztem túlmelegedtek a hátsó gumik és ez miatt kifaroltam és a mezőnnyel szembe találtam magam). A helyzetet tovább rontotta, hogy amikor kapartatva visszaraktam menetiránynak megfelelően, akkor 145-re melegedtek a hátsók, amitől 3/4 körig (egészen a hátsó egyenesig) 0-val egyenlő tapadással mentem, ekkor már visszaesve a 11. helyre. Giorgiot próbáltam tartani és mikor sikerült kicsit lehűteni a gumikat, akkor már a tempó is visszajött és elkezdtünk felzárkózni az előttünk lévő bolyhoz. Mikor utol értük őket, akkor jött a 2. hibám, hiszen a hátsó egyenesben nyitott DRS-el Gilbert mögül túl agresszívan vágtam ki az autót, amitől az amúgy is labilis tapadással rendelkező hátsó abroncsok nem tudtak lekövetni, így a manővertől megúszott az egyenesben a hátulja és nekicsaptam az autót a palánknak. Persze egyből elment a felfüggesztés amitől autó húzott is vmelyik irányba. Egyből hívtam a boxot viszont a szerencsefaktor továbbra sem volt velem, hiszen Gilbert is kiment előttem a boxba és persze, hogy egy helyen voltunk. :evil: Ráadásul az ő autóját is javíthatták mivel elég sokáig kellett várnom mögötte, hogy beállhassak. Mikor beálltam és kiírta, hogy 22 mp a javítás, akkor elgondolkodtam, hogy folytassam e. Végül folytattam a 20. helyre visszaesve "lesz, ami lesz" alapon.
Innentől kezdve minden tervezett stratégia borult és csak az volt a cél, hogy vhogy sikerüljön legalább a pontszerző helyen célbaérni. Ez végül sikerült is egy 10. hellyel, így tulajdonképp még ha nem is ez volt az eredeti cél, de sikerélménnyel tudtam befejezni a futamot. 8)


KERS/DRS ill. egyéb dolgok:
Tudtuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk, mikor év elején elkezdtük fejleszteni a MOD-ot, hiszen rengeteg kérdőjel volt a képletben, melyekről tudtuk, hogy csak akkor fogunk 100%-os képet kapni, ha túl leszünk az első futamokon. Bár a szakosztály mindig is próbálta elkerülni azt a dolgot, hogy év közbeni változtatásokat eszközöljön a MOD-on, viszont jelen esetben lehet, hogy most kivételesen szakítunk ezzel a szemlélettel és megpróbálunk korrigálni/javítani bizonyos dolgokat még most a szezon elején. Mivel az egyik legfőbb szemléletünk, hogy amennyire lehet a valóságot szimuláljuk, sajnos 1-2 dologgal kapcsolatosan mellékvágányra kerültünk. Az egyik ilyen tényező, az maga az autók sebessége, hiszen sokkal gyorsabbak vagyunk köridőkben mint a valódi mezőny. A másik pedig a KERS rendszer, hiszen már a valós melbournei teszteken kiderült, hogy már nem arról szól a dolog, hogy a pilóták nyomkodják ezt (minden körben). Természetesen a köridők problémája szoros összefüggésben van a jelenleg használt KERS rendszerünkkel, így ezen a területen szeretnénk változtatást eszközölni. Továbbá picit érthetetlen módon a tavaly szinte 100%-osan működő Highvoltage program, idén több mindenkinél random és egyben érthetetlen meghibásodásokat produkál. :-? Mind ezek mellett szeretnénk az üzemanyag fogyasztós taktikát is jobban közelebb hozni a valósághoz, így a bahreini futam előtt várhatók a fentiekkel kapcsolatos módosítások. Előfordulhat, hogy az éles futam előtt több tesztfutamot is be fogunk majd iktatni, így ez úton is szeretnénk kérni a segítségeiteket visszajelzések tekintetében. ;-)

Természetesen az alap fizikába (vezethetőségbe/tapadásba stb.) nem szeretnénk hozzányúlni, tehát az eddig elkészített setupok továbbra is használhatók lesznek.

További részletek 1-2 napon belül a bahreini futamkiírás topikjában! :arrow:
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: Jelentkezés - MF1B14 SEPANG 14.03.30. VASÁRNAP

Hozzászólás Szerző: BengA » hétf. márc. 31, 2014 9:09 am

Sajnos ismét kevés időm volt tesztelni, ezért is kértem magam beugró státuszba az ausztrál futam után...viszont vasárnap úgy alakult, hogy el tudok indulni, aminek örülök.
A kevés gyakorolás hátránya volt, hogy fogalmam se volt, menyit lehet menni a gumikkal, így a keménnyel kezdtem és az alapján alakult ki a futam közben a taktika. Eleinte jónak is tűnt, mert a verseny közepénél voltam azt hiszem talán 7. is, de végül a kemény-kemény-közepes-közepes annyira nem volt jó, mert csak 12. lettem a végén úgy, hogy elég sokan (akik gyorsabbak voltak nálam) kiestek előlem. Minden esetre örülök, hogy el tudtam indulni, élveztem, csak a derekam nehezen bírja ezt a 100%-os futamot -monster- (szar dolog az öregség).
Gratulálok a mindenkinek, főleg a dobogósoknak.

@Tommy
Sajnálom, hogy kiestél, számoltam vele, hogy 56 körön keresztül nyúzzuk egymást. Most tudod, hogy éreztem magam az ausztrál futam után :merges:

@RPeti
Köszi a futam előtti segítséget, jól jött! !%!!
Kép

Avatar
GABOR
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 650
Csatlakozott: szer. márc. 23, 2011 5:09 pm

Re: Jelentkezés - MF1B14 SEPANG 14.03.30. VASÁRNAP

Hozzászólás Szerző: GABOR » hétf. márc. 31, 2014 9:20 am

Gadfly írta::

KERS/DRS ill. egyéb dolgok:
Mind ezek mellett szeretnénk az üzemanyag fogyasztós taktikát is jobban közelebb hozni a valósághoz, így a bahreini futam előtt várhatók a fentiekkel kapcsolatos módosítások.
Előre szólok hogy a Red Bull a saját mérő eszközét fogja használni... XD
Kép

Avatar
Peter Szentpeteri
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 115
Csatlakozott: szomb. feb. 16, 2013 9:42 pm
Admin: Admin

Re: Jelentkezés - MF1B14 SEPANG 14.03.30. VASÁRNAP

Hozzászólás Szerző: Peter Szentpeteri » hétf. márc. 31, 2014 10:55 am

A taktikám be jött volna, de mindig a lehető legrosszabbkor pörögtem ki :(
Összességében elégedett vagyok, ezen a pályán mást nem vártom többet, egy extra-super-hard gumi nekem is jól jönne:D
Kép
A képet köszi Gábornak :D

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7600
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Jelentkezés - MF1B14 SEPANG 14.03.30. VASÁRNAP

Hozzászólás Szerző: metosz » hétf. márc. 31, 2014 10:56 am

Gratulálok a célba érkezőknek és a dobogósoknak! Köszönet annak, aki rajthoz állt!

CsaB problémáját ezerrel megértem, együttérzésem, KERS nélkül fogatlan farkas effekt érvényesül, főleg ebben az évben, sőt engem is idegesít a folyamatos nyomkodás, görcsöl tőle a kezem az utolsó körökben már egy kézzel mentem és tenyérrel nyomtam. Nem tudom mit lehet tenni, rá kell jönni mi a baj nálad, elég sok megoldást találtunk az év elején a gondokra, remélem azok közül még az összeset nem zongoráztad végig, rF.exe cseréktől az új profil létrehozásig. Sajnos nem készült egy teljes lista erről. Csak futamon csinálja vagy teszten is? Útobbi eset jobb lenne, mert könnyen ki lehet sakkozni a jó megoldást.

Maga a futam érdekes volt, iszonyatosan melegedett a gumi, kénytelen voltam az egész stratégiát kukába dobni, 3-4 körrel rövidebb etupokat mentem mint terveztem, ráadásul kezdő körnek tudtam 36-ost erre most a versenyen mentem 38-akat. 10. körben kénytelen voltam cserélni és onnantól ez ment 10 körönként, elég aggasztó volt. Ráadásul nem mentem jól, háromszor is megprödültem, bizonytalan voltam a kocsival kapcsolatosan - sárga volt a hátsó szárny is, és keresgéltem néha a fékpontokat, sőt ami még szörnyűbb volt, nálam eltűnt az második szektor végén a jobbosban a féknyom, amihez addig igazítottam magam, ott biztosan elhagytam folyamatosan 4-5 tizedet, nem értem miért hiszen grafon nem variáltam, nap is szépen ugyanúgy mászott lefele.......

-3-
Kép

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: Jelentkezés - MF1B14 SEPANG 14.03.30. VASÁRNAP

Hozzászólás Szerző: CsaB » hétf. márc. 31, 2014 3:15 pm

metosz írta:Gratulálok a célba érkezőknek és a dobogósoknak! Köszönet annak, aki rajthoz állt!

CsaB problémáját ezerrel megértem, együttérzésem, KERS nélkül fogatlan farkas effekt érvényesül, főleg ebben az évben, sőt engem is idegesít a folyamatos nyomkodás, görcsöl tőle a kezem az utolsó körökben már egy kézzel mentem és tenyérrel nyomtam. Nem tudom mit lehet tenni, rá kell jönni mi a baj nálad, elég sok megoldást találtunk az év elején a gondokra, remélem azok közül még az összeset nem zongoráztad végig, rF.exe cseréktől az új profil létrehozásig. Sajnos nem készült egy teljes lista erről. Csak futamon csinálja vagy teszten is? Útobbi eset jobb lenne, mert könnyen ki lehet sakkozni a jó megoldást.
Gyakorlatilag minden lehetőséget végig zongoráztam már, még azt is, hogy DRS-t nem használok, hogy ne az legyen a gond, hogy egyszerre nyomom. De semmi. Most pl az időmérőről amikor kiléptem és újra indítottam, direkt privátba ki is próbáltam, hogy működik-e, valamit még pluszban még a felvezetőn is direkt kipróbáltam, hogy működik-e, de a rajtnál arra eszméltem, hogy hiába nyomom, párossával kézenfogva mennek el mellettem a verseny társak.
Már azal is trükköztem, hogy a felváltó gombra kapcsoltam a KerS-t hátha az valamelyest segít, hogy egyszerre kevesebb gombot nyomok, mert ugye az a 14 gombom ami van azon elég könnyű egyszerre pár gombot lezongorázni, de ez sem segített.
Mindez mind gyakorlás közben mind versenyen mindig előjött. Az időmérőn pl a legjobb körömön amikor 7 tized előnyben akkor ment el és ezért lett csak a 12. hely, holott 1,5 mp-el jobb lett volna a köröm, mint ami végül maradt.

@Tommy @ Gadfly
TIPP:
pl a fogyasztást hozzá lehet hangolni szerintem a motorerőhöz, úgy hogy mondjuk ha 5 fokozat van, akkor a 3as állásban ott jön az átlag fogyasztás ami elég a teljes versenytávra, az alatta lévő két fokozatban alacsonyabb fogyaszási érték, míg a fölötte lévő két fokozatban pedig magasabb fogyasztás adódjon arányosan azzal amennyivel kevesebbet fogyaszt ugyanannyival a középső fokozat alatt. A teljesítményt pedig szintén a középső fokozatra kell beállítani azt ami az alap és alatta felette ugyanúgy mint az fogyaztást sávosan változik a maximális és a minimális teljesítményig.
A tesztelésban szívesen segítek. Akár privát módban is telemetriával.
A jelenlegi üzemanyag fogyasztás, pedig teljesen fedi a valóságot. A nagyok a benzin fajsúlyával számolva azzal a 100 kg-os határral 133 L üzemanyagot kapnak a versenyre, ahhez képest nálunk, legalábbis én 134 L benyával indultam eddig és simán elég lett volna pedig a határon használom a motort a 2,3-2,4 L-es fogyasztással.
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Avatar
minikimi
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: szomb. feb. 16, 2013 9:19 pm

Re: Jelentkezés - MF1B14 SEPANG 14.03.30. VASÁRNAP

Hozzászólás Szerző: minikimi » kedd ápr. 01, 2014 6:55 am

jo verseny volt ahoz kepest, hogy korulbelul semmi gyakorlassal mentem a 4. hely fantasztikus szamomra. a gyakorlas hianya teljes mertekben erzodott mivel meg idomeron is allitgattam valamit, hogy jobb legyen, de igy jartam majd legkozelebb meglesz a dobogo ;)
Marcell Darvasi
Kép

Válasz küldése

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég