Időterv / Tesztfutam / Jogosítványszerzés:
2014. 06. 17. Kedd
18:30 - 19:30 Vizsgáztatás
19:30 – 19:38 Bemelegítés (8 perc)
19:38 – Tesztfutam (Felvezető kör + álló rajt, teljes táv 100%)
Időterv / 8. bajnoki futam: 2014. 06. 22. Vasárnap
19:00 – 19:15 Időmérő edzés Q1 (15 perc körlimit nélkül)
19:15 – 19:22 Időmérő edzés - Q2 (7 perc körlimit nélkül, Q1 TOP 50% vagy maximum 10 versenyző, parc fermé szabály)
19:22 – 19:30 Bemelegítés (8 perc)
19:30 – Verseny (felvezető kör + álló rajt, futam táv 100%, kötelező két különböző komponensű gumi használata a futamom)
VÁRHATÓ IDŐJÁRÁS
Valós helyi időjárás "szimulálása". Frissítés/módosítás a futam előtti napokban ill. közvetlen a valós futam után.
VÁLASZTHATÓ GUMIKEVERÉKEK
MOD LETÖTÉS/TELEPÍTÉSI SORREND
Az MF1B14 MOD kizárólagosan az MF1B14 bajnokságban résztvevő aktív pilótáinak készült! Mivel nem sok 2014-es kinézetű rFactor F1 MOD érhető el jelenleg, így a MASZIM arra szeretné kérni az esetlegesen érdeklődő Ligákat/Szervezeteket, hogy ha netán használni kívánják az MF1B14-et, akkor ennek az engedélyéhez Tommy78-hoz forduljanak! Köszönjük!
Az állományok jelszóval védettek! Kitömörítéshez a maszim.hu jelszót használjátok.
1. MF1B14 - FULLMOD v4
-tartalmazza az rFactort, MOD-ot, GID plugint, RFE (eső) plugint, JoyToKey-t és az rF_HighVoltage-ot
Kanadai videót hétfőn tudom feltölteni mert itthon baromi lassú még mindig az UP.
Viszont sajna elég sok volt az üresjárat a futamon ezért vadászni kellett az eseményeket.
Ha ne adj isten továbbra is ilyen futamok lesznek akkor átállok a rövid videókra.
bocsi sracok ez a bajnoksag nekem offi. beugronak maradok es egyket jobb palyan indulok.
sajnalom, hogy nem tudtam ugy igazabol kielvezni a versenyzest inkabb az endurancehoz sorolnam hogy vegigmegyek a tavon , de kb meg annyi sem tortenik mint egy psrl endun :/ kar erte... a masik, a gumikopas mondhatjatok hogy kilett fejlesztve elhiszem hogy sokat foglalkoztatok vele, de azert elozo versenyeken nagyon latszott az,hogy mennyire nem fogynak az idei gumik.itt meg az ellentetje van.+ a iranyithatosag nem megy nekem. a simco csinalt egy realis modot annak idejen hivatalos forrasokbol, infokbol attol ez elegge elter jo azota valtoztak az autok teny, de az az alulkormanyzottsag amit erzek az szerintem sok es allithatom ide ,oda vagy akarmerre a setet kb megmarad.kb ennyi. am a moddal valo hosszu munkara annyit , hogy koszi hogy ennyit dolgoztatok vele le a kalappal. a modellek a hangok a fogyasztasos dolog tok jok voltak tetszett :D .
minikimi írta:bocsi sracok ez a bajnoksag nekem offi. beugronak maradok es egyket jobb palyan indulok.
sajnalom, hogy nem tudtam ugy igazabol kielvezni a versenyzest inkabb az endurancehoz sorolnam hogy vegigmegyek a tavon , de kb meg annyi sem tortenik mint egy psrl endun :/ kar erte... a masik, a gumikopas mondhatjatok hogy kilett fejlesztve elhiszem hogy sokat foglalkoztatok vele, de azert elozo versenyeken nagyon latszott az,hogy mennyire nem fogynak az idei gumik.itt meg az ellentetje van.+ a iranyithatosag nem megy nekem. a simco csinalt egy realis modot annak idejen hivatalos forrasokbol, infokbol attol ez elegge elter jo azota valtoztak az autok teny, de az az alulkormányzottsag amit erzek az szerintem sok es allithatom ide ,oda vagy akarmerre a setet kb megmarad.kb ennyi. am a moddal valo hosszu munkara annyit , hogy koszi hogy ennyit dolgoztatok vele le a kalappal. a modellek a hangok a fogyasztasos dolog tok jok voltak tetszett :D .
Marcell, mielőtt végleg feladnád érdemes lenne még kipróbálnod valamit.
Arra jöttem rá Kanada előtt, hogy ennél a modnál valszeg a fizika miatt talán, de én is sokat küzdöttem az alul illetve főként a túlkormányzással. Vért izzadtam mire össze sikerült raknom egye-egy relatív stabilabb settet, de nem hogy a verseny képesség közelébe, de Monacoban csúcsosodott ki a dolog, hogy hosszú távon a gumikat is csak leharcolom tankolva idő előtt és még nem is stabil.
Ezután teljesen más okból kifolyólag, de kellett egy teljes Op rendszer re-install, azután pedig azzal találtam magam szembe, hogy nem kanyarodik az autó ugyanazzal a settel, amivel előtte azért körbe tudtam érni. Kiderült a profilom bemásolásánál valami hixer történhetett, mert a vezérlő beállítások, a kormány fizikai tulajdonságait nem írta felül. Ekkor elkezdtem Kanada előtt ezeket a beállításokat úgy belőni, ahogy emlékeztem rá, hogy mit hogy használtam.
Ekkor figyeltem fel rá, hogy az általam eddig használt alap beállítás nem működik, és pár teszt kör alatt %-onként állítva betereltem az optimális általam jól megszokott működési tartományba a kormány Sebesség függő érzékenységét. Meglepődésemre egy általam soha nem gondolt értéken kezdett el úgy működni a kormány úgy, ahogy azt szeretem. Ez Kanadában azonnal kifizetődött, mert 1 tized híján bejutottam a Q2-be, a versenyen pedig az 1. kanyarban a 4. helyen fordultam el, úgy, hogy nem kockáztattam semmit és az autót stabilan tartottam. Az azt követő körökben és a bonyodalom utáni verseny egészében az autót ismét úgy tudtam irányítani, olyan stabilan és pontosan ahogy azt a tavalyi évben már megszoktam.
Egy szónak is száz a vége, szerintem a Sebesség függő érzékenységet még próbáld meg korrigálni és pár teszt körrel beállítani olyanra, ahogy az autó úgy működik ahogy szereted. Nekem bejött és szerintem egy versenytávot még megér az hogy kizárd ezt a beállítási különbségből fakadó tényleg szerintem is értelmetlenül össze vissza setupolós, teljesen értelmetlen időtöltést és a végleges feladást.
Ennek beállítása után az osztrák pályára a setupot 24 kör alatt belőttem időmérőre és versenyre is, az eddig erre elpazarolt 100 kör helyett.
Szerintem ezt még próbáld ki mielőtt végleg feladod, mert egyébként pedig egy nagyon jó ellenfél vagy aki ellen szintén öröm versenyezni. Kár lenne ezt elveszítenünk.
Gatti írta:Egyébként direkt megyünk nem az igazi F1 el azonos gumikkal? csak mert itt lágy - közepes van az F1 be meg szuper lágy-lágy volt.
@ Gadfly ez tényleg egy érdekes dolog én is akartam ezt már kérdezni.
Bár Gatti ahogy a gumik kopását néztem, szerintem kb ezzel a keverék párossal fogunk ott járni ahol élőben a srácok. SS - S gumikkal fúú itt is mocskos sok kerékcsere lett volna megint mint Kanadában.
Nagyon fogyott a benya, sokáig 1-2 booston mentem és még így is határeset volt.
Nekem a legnagyobb problémát a pedálok okozták, a gáz be volt kicsit ragadva így folyamatosan volt egy alap sebessége az autónak ami a keményebb kanyarokba gondot okozott. Szenvedve de sikerült behozni az autót. Örülök a győzelemnek, főleg amiatt hogy rengeteg pontot hoztam Lajossal szemben.
vik írta:sajnos elfogyott a benyám.valamit rendesen elnéztem
vik 1es motorerővel kellett volna menni alapból, mint eddig mindig és amikor nagyon kell a sebesség csak akkor feltolni a 3asra. Én erre gondoltam amikor mondtam, hogy "A" verzióval megyek.
Hát srácok, akárhogyis veszem akármennyien is voltunk, ez a futam nagyon KLAFA volt !!
Q:
Már az időmérő jól indult, sikerült csak 1 tizeddel elmaradni az abszolút legjobb időmtől, azzal bejöttem a 4. helyre, majd a Q2-ben mentem egy biztonságit, hogy azért tartsam a pozícióm. Így lett meg a 4. hely.
Race:
A rajtot nagyon elkaptam, az 1es kanyarban már me is tudtam tenni az autót a 2. helyre ahol stabilan el is fordult és mentem Gabor után. Azonban a 3 körben már láttam, hogy a benyával csínnyán kell bánni mert gyorsan hirtelen leesett 61 körre, de még volt hátra 67. Na itt el kellett kezdenem spórolni és csak a 20. kör környékén az első boxkiállásnál jutottam el oda, hogy onnantól el tudtam kezdeni a saját javamra játszani a benzinnel és a teljesítménnyel. Ott már az utolsó helyen álltam és elég elbizonytalanító volt a kilátás, azonban kitaláltam, hogy 2x2 szett gumival megpróbálom behozni az autót valahova. A terv az volt, hogy a 2 közepesen elmegyek amennyit csak tudok, aztán a végére beütemezek 2 garnitúra lágyat és azzal időmérős köröket futva megpróbálom ledolgozni a hárányom. Ez be is jött, Nagyon nagyon.
Volt a versenyen két kemény megforgásom amikkel 40 mp-t buktam és pár apró hiba amivel kb 10 mp-t. Ezzel jöttem be a 4. helyre. Gatti még meg lehetett volna ha nem hibázok, de telhetetlennek nem szabad lennem MASZIMos karrierem legjobb helyezését értem el ezzel a 4. hellyel !!
A kanadai és az osztrák pontok (tabella) legkésőbb ma délutánig frissítve lesznek, melyet majd itt fogok jelezni.
@All
Sajnálom, hogy nem tudtam tegnap este jönni, de nem sikerült időben hazaérni (vidékről), száguldozni meg nem akartam, mert amúgy is nagyon fáradt voltam. Remélem minden rendben lezajlott!?
A gumikkal kapcsolatban annyi, hogy a komponensek adatait a trackconfig.ini-ben tároljuk és anno mikor el lett készítve ez a fájl, akkor még nem tudtuk, hogy ezen a pályán milyen keverékeket fog elhozni a Pirelli. Ezért volt az eltérés, viszont remélem nem okozott gondot (nem akartam egy újabb patchet kiadni ez miatt).
Gratula a dobogósoknak!
....remélem Silverstoneban már én is rajthoz tudok állni. A pálya a napokban várható!
Az időmérőn nem sikerült az utolsó gyors köröm így csak 3. lettem , jó lett volna a 2. helyről indulni.
Verseny: Az első rajtom maga a káosz volt rosszul aludtak ki a lámpák és valaki hátulról nekem jött amiért stop & got kaptam kiugrásért , szerencsére volt restart.
A 2. indulásnál már minden rendben ment azonban veszítettem pár helyet mert óvatosan fordultam az első kanyarba. Ezek után próbáltam vissza zárkózni és Vik-et támadtam akinek nagyon magas volt a végsebessége és nem birtam vele , jó csata volt. Miután megelőztem rákapcsoltam azonban sikerült elbaszni az egyes kanyart így megforogtam itt elment legalább 10-12 másodperc. Majd megint tapostam neki hogy visszahozzam az elveszített időt de megint sikerült megforogni ugyanott... 3. alkalommal már sikerült megfogni az autót de így is sok időt veszítettem. Ez kb összesen olyan 30-35 másodperces időveszteség volt. Ezután a reális cél a 4. hely volt. De miután kiesett Azamaz sikerült felállni a dobogóra. Mivel nem voltam már veszélyes senkire és én rám sem voltak veszélyesek a vége előtt 5 körrel kijöttem a boxba friss lágy gumikért és mentem a leggyorsabb körért max motorerővel , időmérős köröket, egy kis izgalom a végére.( egy plussz kiállást megért:D ) De sajnos 3 tizeddel lemaradtam Gabor idejétől. A DRS egész futamon nem működött ami nagyon nehézzé tette az előzést, nem tudom másnak működött e. A fogyasztás végig jó volt, első 3 körbe maxon majd utána majdnem végig közepes motoerővel mentem. Persze volt amikor fellöktem 3 asra pl új gumin hogy sikerüljön az elévágás vagy előzésnél. Valamint a végén mentem 3 kört alacsony motoerőn hogy az utolsó 5 kört tudjam teljesíteni max motorerőn. Izgalmas volt , maradt 4 liter a végére.
Örülök a dobogónak végre összejött , de most már jöhetne egy tiszta futam is Jó volt Gaborral koccintani a podiumon , valamint köszönöm a Redbullnak a kiváló kocsit.
Megmondom őszintén, nagyon gondolkozok a folytatáson. No nem azért, mert tegnap kiestem (megint csak "Kapcsolat bontása") vagy azért, mert az elején ütköztem Vikkel, ezeknek nem sok közük van a dologhoz. Nem érzem magamban azt a tüzet, hogy mindent elkövessek azért, hogy a lehető legjobbat érjem el, nincs bennem olyan érzés az F1-es versenyzés iránt, mint volt mondjuk 1-2 évvel ezelőtt. A mod pedig nagyon jó, bár nem igazán tudok 1 körön menni vele, de a gumik nagyon reálisan viselkednek, a benzinnel is lehet játszani. (Nem tudom ki hogy állítja be, nekem Montrealban is volt 10 köröm és itt is lett volna 13 köröm arra, hogy a végén 3-as booston menjek, úgy, hogy egész versenyen 2-essel mentem.)
Maga a verseny megint nem volt izgalmas, hiába kerültem hátra az elején. (Vik és Csab láttam, hogy a 8 kanyarból legalább 4-ben két kerékkel blokkoltok. Kicsit lentebb kellene venni a féknyomást, talán még gyorsulnátok is és elkerülnénk a hasonló baleseteket, hogy azért nem tudok elkerülni valakit, mert 2 kerékkel megy egyenesen.) Aránylag gyorsan utolértem a sort, közepesekkel 34 kört tudtam menni, ezután felraktam a lágyat, gondoltam majd jövök fel Metoszra, hoztam rajta 3 kör alatt 3 mp-t, majd megragadtam, nem tudtam közelíteni, bárhogyan is nyomtam, sőt inkább távolodtam tőle. Aztán felraktam a közepeseket, majd láss csodát (2 körrel az értékelhető szakasz előtt) megszakadtam ismét. Ha csak azt vesszük, hogy legrosszabb esetben is mit hoztam volna el, azokon a futamokon, ahol kiestem akkor (18+12+15) 45 pontot buktam el, ami elég sok, bár Gábor 2 futam alatt 50-et, szóval még mindig csak "Paprika Jancsi" vagyok hozzá képest. A bajnoki címről kb Sepang után letehettem, ha azt nem cseszem el, talán, most már esélytelen, de még a 2. hely is nehéz lenne/lesz.
Lajos ne már! Nem léphetsz le , van még sok futam hátra,elkaphatod még Gábort.De ha nem,akkor az az ezüst is nagyon szépen csillog!!! Én örülnék ha ilyen időket tudnék, így tudnék menni mint Te!
Bodnar írta:Megmondom őszintén, nagyon gondolkozok a folytatáson. No nem azért, mert tegnap kiestem (megint csak "Kapcsolat bontása") vagy azért, mert az elején ütköztem Vikkel, ezeknek nem sok közük van a dologhoz. Nem érzem magamban azt a tüzet, hogy mindent elkövessek azért, hogy a lehető legjobbat érjem el, nincs bennem olyan érzés az F1-es versenyzés iránt, mint volt mondjuk 1-2 évvel ezelőtt. A mod pedig nagyon jó, bár nem igazán tudok 1 körön menni vele, de a gumik nagyon reálisan viselkednek, a benzinnel is lehet játszani. (Nem tudom ki hogy állítja be, nekem Montrealban is volt 10 köröm és itt is lett volna 13 köröm arra, hogy a végén 3-as booston menjek, úgy, hogy egész versenyen 2-essel mentem.)
Maga a verseny megint nem volt izgalmas, hiába kerültem hátra az elején. (Vik és Csab láttam, hogy a 8 kanyarból legalább 4-ben két kerékkel blokkoltok. Kicsit lentebb kellene venni a féknyomást, talán még gyorsulnátok is és elkerülnénk a hasonló baleseteket, hogy azért nem tudok elkerülni valakit, mert 2 kerékkel megy egyenesen.) Aránylag gyorsan utolértem a sort, közepesekkel 34 kört tudtam menni, ezután felraktam a lágyat, gondoltam majd jövök fel Metoszra, hoztam rajta 3 kör alatt 3 mp-t, majd megragadtam, nem tudtam közelíteni, bárhogyan is nyomtam, sőt inkább távolodtam tőle. Aztán felraktam a közepeseket, majd láss csodát (2 körrel az értékelhető szakasz előtt) megszakadtam ismét. Ha csak azt vesszük, hogy legrosszabb esetben is mit hoztam volna el, azokon a futamokon, ahol kiestem akkor (18+12+15) 45 pontot buktam el, ami elég sok, bár Gábor 2 futam alatt 50-et, szóval még mindig csak "Paprika Jancsi" vagyok hozzá képest. A bajnoki címről kb Sepang után letehettem, ha azt nem cseszem el, talán, most már esélytelen, de még a 2. hely is nehéz lenne/lesz.
Ennek az lehet az egyik fő oka hogy kevesen vagyunk és nincsenek izgalmas csaták , nincs futam végén az az érzés hogy hú de jó volt alig várom a köv futamot. Sokszor csak eygedül vonatozás van és próbáljuk az előttünk lévőhöz ledolgozni a hátrány é ennyi , nagyjából ebből áll 71 kör. Bennem is ott van az érzés hogy minek induljak el ha nem élvezem , de a pontok miatt csak részt veszek a futamokon meghát hátha lesz valami érdekes csata. Sajnos 100% os versenytávnak 8-9 en nincs sok értelme , unalmas nagyon...
Következő futamon leszek, de készülni sajnos nincs időm, lakásfelújítás miatt lehetőségem sincs.
Ha Peti még köztünk lenne kihívnám egy becsületes párbajra, szigorúan csak a futam előtt tesztelve 1 órát és nem qualizva, birkózhatnánk.
Maga a futamom jó volt, Lajos rendesen meghajtott, ami azzal járt, hogy ráhajtott GABOR-ra, akivel kicsit körözgettünk is a vége előtt. Az eleje szörnyű volt, eleve a lámpa nem úgy működött ahogy kellene, aztán nem azok a gumik voltak választhatók, mint amik egyébként a pályán használva voltak, így aztán mediumon mentem közel 50 kört a végéig.
Köszönöm mindenkinek akivel csatázhattam, gratulálok a célbaérkezőknek, GABOR-nak a győzelemhez.
Bodnar írta:Maga a verseny megint nem volt izgalmas, hiába kerültem hátra az elején. (Vik és Csab láttam, hogy a 8 kanyarból legalább 4-ben két kerékkel blokkoltok. Kicsit lentebb kellene venni a féknyomást, talán még gyorsulnátok is és elkerülnénk a hasonló baleseteket, hogy azért nem tudok elkerülni valakit, mert 2 kerékkel megy egyenesen.)
Hát igen a fékkel még sajnos nem igazán tudtam mit kezdeni, csak azt, hogy nagyobb fékerővel picit jobban kopó gumikkal picit módosított vezetéssel próbálom a kanyaríveket megtámadni. Sajnos a füstös fékezés, szerintem a pedálunk hagyatéka. Úgy működik, hogy relatív rövid pedálúttal a fékezés aránya rövid időn belül a maximumon van és emiatt könnyebb nagyobb tempónál még egy nagyobbat fékezni de stabilan még az egyenesben és aztán "begurítani" az autót a kanyarba, mint később fékezni és a kanyar ív előttől elengedni a gázt és nyomni a féket, vagy a fékerőt folyamatosan visszaengedni és úgy egy lazább, de rövid féktávot venni. Nem tudom ez javulna e, ha babrálnám a digitális fékezést és a digitális lassulás értékét, de ezeket én a minimumon használom.
Szoktam nézegetni a féktávjaitokat és abba belegondolni, hogy se nem füstöl a gumi és még rövidebb is a féktáv, alacsonyabb fékerővel, de én az alacsonyabb fékerőt kipróbálva, még hamarabb kellene hogy fékezzek mint eddig.
DE ha valakinek lenne építő ötlete szívesen kipróbálom !
A pedálról annyit, hogy egytengelyes pedál szett, ami azt jelenti, hogy a fék és a gáz aránya egymás különbségéből adódik, ez azt jelenti, hogy gázon állva a féket használva, csak a gázadás alacsonyabb de fékhatás csak akkor jelentkezik, ha a gázpedál már nincs működésben. Ugyanez a fordított pedál használatnál ugyanígy működik fordítva.
Amúgy szerintem Finiser is simán átülhetne egy top csapatba vagy rendes F1 csapatba vagy oda ahol csak 1 ember van. Ha már kevesen vagyunk töltsük fel a rendes csapatokat valamint az üres helyeket csapaton belül.
De szerintem attól a csapatok megmaradhattak volna. Hiszen azzal az autóval gyűjtötték. Amikor Massa balesetet szenvedett a hungaroringen akkor se vették el az ő pontjait a ferraritól pedig akkor már nem versenyzett többet abba a szezonban.
Gatti írta:De szerintem attól a csapatok megmaradhattak volna. Hiszen azzal az autóval gyűjtötték. Amikor Massa balesetet szenvedett a hungaroringen akkor se vették el az ő pontjait a ferraritól pedig akkor már nem versenyzett többet abba a szezonban.
Az egyéni pontjaik ugyan úgy megmaradnak (tabellán is ott vannak) és ha úgy alakul, akkor a díjátadón értékelve is lesznek. Csapatpontoknál viszont csak azon pilóták pontjait vesszük figyelembe, akik konkrétan a csapatban vannak/autót foglalnak. Mivel ez nem a valóság, így itt nagyobb mozgástér/lehetőség van egy esetleges csapatváltoztatásra is éppen ezért nem regisztráljuk a csapatoknál a korábbi pilóták pontjait, mert a legvégén nem biztos, hogy reális és fair eredményt kapnánk. Ha esetleg vki a jelenlegi mezőnyből átülne a mercibe, akkor vinné magával a pontjait, ami természetesen levonódna a korábbi csapat pontjaiból is. Tehát úgy tekintünk erre, mint ha mindig is abban a csapatban versenyzett volna. Így ahogy a valóságban is általában két pilóta gyűjti/szerzi a pontokat és ők ketten lesznek értékelve a díjátadón és nem pl. 8 pilóta akik éppen beugrottak az adott autóba és pontot szereztek.