Szerverre lépéssel, csapatrádióval, szabályokkal, jogosítvánnyal és óvással kapcsolatos információk.
Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Nemzeti IndyCar 2009 - szabályok elfogadása, jogsi átvétel

Hozzászólás Szerző: metosz » vas. márc. 22, 2009 8:20 pm

Kép

Mindenki, aki a bajnokságban részt vesz, kérjük rövid hozzászólással itt jelezze, hogy a szabályokat, elolvast és elfogadta.

Ha nem tudsz ehhez a témához hozzászólni, de van jogosítányod a részvételre, jelezd a problémát az fórum adminisztrátoroknak!

JELENTKEZÉS A BAJNOKSÁGRA:
http://www.maszim.hu/viewforum.php?f=3

FELTÉTELEK:
- a szerverre történő sikeres fellépés,
- sikeres csapatrádió csatlakozás,
- "INDYCAR" Licenc (lásd: http://www.maszim.hu/jogsi.htm)
- a szabályok elfogadása (ebben a témában) és aktív betartása a pályán és a fórumon.

IndyCar2009 VERSENYSZABÁLYOK:
http://www.maszim.hu/indy2009.html

Szervezők:
http://www.hrc-team.hu
http://www.vsr.hu
http://www.maszim.hu
Kép

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » vas. márc. 22, 2009 8:35 pm

Szabályokat elolvastam, elfogadtam.

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » vas. márc. 22, 2009 8:47 pm

Tommy78 írta:Szabályokat elolvastam, elfogadtam.
8) remélem tényleg végig olvastad.
Pár dolog ami téged első sorban érinthet változott. 150-es lett a max. ping, ebben szerencsére te átalgosan bőven benne vagy! Ennek ellenére neked érdemes tudnod, mi a határ, :? mert közelében lehetsz.
Kép

Gerrard
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 667
Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Gerrard » vas. márc. 22, 2009 9:28 pm

elolvasva, elfogadva
Kép

Kép

Avatar
Tequila
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 338
Csatlakozott: hétf. jún. 30, 2008 7:09 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Tequila » vas. márc. 22, 2009 9:29 pm

elolvasva, elfogadva
Kép

Avatar
KOPI
Hozzászólások: 1989
Csatlakozott: kedd nov. 11, 2008 7:44 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: KOPI » vas. márc. 22, 2009 9:34 pm

elolvastam(de tényleg)és elfogadtam
Kép

Avatar
Bodzzza
Hozzászólások: 797
Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bodzzza » vas. márc. 22, 2009 9:38 pm

elolvasva, elfogadva
http://www.youtube.com/user/Bodzzza
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
Kép

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » vas. márc. 22, 2009 10:00 pm

metosz írta:
Tommy78 írta:Szabályokat elolvastam, elfogadtam.
8) remélem tényleg végig olvastad.
Pár dolog ami téged első sorban érinthet változott. 150-es lett a max. ping, ebben szerencsére te átalgosan bőven benne vagy! Ennek ellenére neked érdemes tudnod, mi a határ, :? mert közelében lehetsz.
tényleg elolvastam, és április első hetében lesz új netünk, ami gyorsabb és stabilabb lesz mint ami most van ott kint, úgyhogy sztem nem lesz gond! :wink:

Avatar
gstyle
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1080
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 5:58 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gstyle » vas. márc. 22, 2009 11:51 pm

Elolvasva és elfogadva.
"Néha bukik az ember, de a törött csontok összeforrnak, és hajtunk tovább." by Gilles Villeneuve

http://www.indycar-hungary.hu

Dietrich
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 4481
Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Dietrich » hétf. márc. 23, 2009 7:41 am

elolvasva, elfogadva
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy

Kép

Avatar
sanya
Hozzászólások: 1117
Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sanya » hétf. márc. 23, 2009 7:59 am

e+e :wink:

Knife
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1714
Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Knife » hétf. márc. 23, 2009 9:17 am

Ovál:
"A sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad"

Jól értem: Tehát ha zöld, akkor lehet előzni, még a rajtvonal átlépése előtt is?

"ÁLTALÁNOS SZABÁLY!!! OVÁLON TILOS A BLOKKOLÁS!!!"

Tehát tilos - gyakorlatilag - védekezni? Ez már csak azért is necces lesz, mert nincs szélárnyék ebben a modban. Ergo a melléérés vagy az elől haladó hibájának következménye, és még a hiba után gyakorlatilag le is kell mennie az ideális ívről, hogy ne tartsa fel az előzni akarót, vagy ha beszúrnak az ember mellé kicsit, akkor már azé is az ív. Ez alapján hogy lehet óvni, ha gond van? Mert a tükör csal, a spotter meg lassabban tud csak reagálni, s lehet már nem is érvényes a pozíció amit bemond tehát szintén nem lehet perdöntő.
Lehet ezt a szabályt pontosítani? Vagy én nem értem tisztán, és engem felvilágosítani?

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » hétf. márc. 23, 2009 9:45 am

Knife írta:Ovál:
"A sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad"

Jól értem: Tehát ha zöld, akkor lehet előzni, még a rajtvonal átlépése előtt is?

"ÁLTALÁNOS SZABÁLY!!! OVÁLON TILOS A BLOKKOLÁS!!!"

Tehát tilos - gyakorlatilag - védekezni? Ez már csak azért is necces lesz, mert nincs szélárnyék ebben a modban. Ergo a melléérés vagy az elől haladó hibájának következménye, és még a hiba után gyakorlatilag le is kell mennie az ideális ívről, hogy ne tartsa fel az előzni akarót, vagy ha beszúrnak az ember mellé kicsit, akkor már azé is az ív. Ez alapján hogy lehet óvni, ha gond van? Mert a tükör csal, a spotter meg lassabban tud csak reagálni, s lehet már nem is érvényes a pozíció amit bemond tehát szintén nem lehet perdöntő.
Lehet ezt a szabályt pontosítani? Vagy én nem értem tisztán, és engem felvilágosítani?
Kedves Knife...

Az első kérdésedre a válaszom egy határozott IGEN. A zöld pillanatától lehet előzni és nem kell megvárni míg az előtted haladó átlépi a célvonalat.

A második kérdésedből pedig abszolút kitűnik, hogy sok volt az a 4-5 hónap kihagyás. Azt javasolnám, ha lehetőséged van rá nézz meg 2-3 oválversenyt és keress nekem olyan pillanatot amikor oválon vki védekezik > ergo cikázik > ergo blokkol. Ez oválon életveszélyes... de miért kell nekem ilyeneket magyaráznom egy olyan embernek aki már nyert versenyt Homesteadben?

A modban lévő szélárnyék abszolút reális és minimális (sajnos ez a jelenlegi Indy formula nagy hibája). Ez nem a '95... megint csak azt tudom mondani, hogy érdemes ránézni 1-2 igazi versenyre.

vagy ha beszúrnak az ember mellé kicsit, akkor már azé is az ív
Pontosan erről van szó... óvni pedig ebben az esetben az esetlegs ráhúzás, illetve a kisodródásból eredő kilökés miatt lehet. Tartani kell az ívet, és az győz aki gyorsabb. A spotter meg épp' elég gyors... a tükör és a józan ész is használható valamire... ezért kell óvatosnak lenni. Ez megkövetel egy rendes kis versenyzői toleranciát és most eljutottunk a fő kifejezéshez: TOLERANCIA.

Kb. 1 hónapja volt egy "kellemes kis" szabályértelmezési vitánk Batmanci kollegával. Javaslom azt is olvasd el... vhol az Indy'95 fórumokon lelhetsz rá. Ott is ugyan ez volt, a téma...
Peter Rigo

gabf1
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: csüt. aug. 14, 2008 7:22 pm

Hozzászólás Szerző: gabf1 » hétf. márc. 23, 2009 10:53 am

elolvasva, elfogadva

Avatar
RPeti
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: RPeti » hétf. márc. 23, 2009 10:59 am

Elolvastam (nagyon rendesen) elfogadom, de van néhány észrevételem :wink:

Ovál szabályzat

PIT STOP szekcióban kétszer szerepel ez a mondat:
"Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!"

"Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit kijön, akkor a büntetése szintén egy pit áthajtás. "

Az áthajtásos büntetés ebben az esetben akkor jár, ha az ember ténylegesen megáll tankolni és kereket cserélni, vagy ha a pitből vissza akar térni a pályára, és átlépi a fehér vonalat? Magyarul ha tételezzük fel körhátrányban vagyok, kimegyek tankolni, de a pitből csak akkor jövök vissza, ha számomra is kinyitott a pit (a vezető autó átlépi a rajtvonalat), akkor elvileg még előtte ki tudok jönni és nem kapok újabb kört..Ezt sikerült túlbonyolítanom..

"A versenynek az utolsó versenyben marad pilóta beérkezésekor van vége."
Ebből csak egy t betű hiányzik.

Road szabály:

Quali:
"Időmérő hossza a road/street pályákon 10perc, a maximálisan megtehető körök száma 6kör. A felvezető kört 4 mért kör, majd a levezető kör követi. A qualifikáció privát módba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag csak egyedül te vagy jelen. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. "

Itt is van egy pici duplázódás

Isten bizony nem szőrszálhasogatás, kértétek hogy jelezzük az észrevételeinket :)

W A Mozart
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 669
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 10:23 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: W A Mozart » hétf. márc. 23, 2009 11:23 am

Elolvastam, elfogadom.

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » hétf. márc. 23, 2009 11:23 am

RPeti írta:Elolvastam (nagyon rendesen) elfogadom, de van néhány észrevételem :wink:

Ovál szabályzat

PIT STOP szekcióban kétszer szerepel ez a mondat:
"Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!"

"Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit kijön, akkor a büntetése szintén egy pit áthajtás. "

Az áthajtásos büntetés ebben az esetben akkor jár, ha az ember ténylegesen megáll tankolni és kereket cserélni, vagy ha a pitből vissza akar térni a pályára, és átlépi a fehér vonalat? Magyarul ha tételezzük fel körhátrányban vagyok, kimegyek tankolni, de a pitből csak akkor jövök vissza, ha számomra is kinyitott a pit (a vezető autó átlépi a rajtvonalat), akkor elvileg még előtte ki tudok jönni és nem kapok újabb kört..Ezt sikerült túlbonyolítanom..

"A versenynek az utolsó versenyben marad pilóta beérkezésekor van vége."
Ebből csak egy t betű hiányzik.

Road szabály:

Quali:
"Időmérő hossza a road/street pályákon 10perc, a maximálisan megtehető körök száma 6kör. A felvezető kört 4 mért kör, majd a levezető kör követi. A qualifikáció privát módba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag csak egyedül te vagy jelen. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. "

Itt is van egy pici duplázódás

Isten bizony nem szőrszálhasogatás, kértétek hogy jelezzük az észrevételeinket :)
Oké... köszi az észrevétreleket.

Ugye az, hogy zárva van a pit az egyértelmű dolog. Nem bonyolítom: ha a bal felső sarokban kint van a rózsaszín X, akkor nem mehetsz ki a pitbe! Kijövetlenek az számít, ha átléped a pit bejárati vonalat (teljesen mindegy, hogy megállsz, vagy áthajtasz-e.) Vili?

Fogalomértelmezés:
"kijönni a pitbe" - a pályáról kijönni a pitbe
"kijönni a pitből" - a pitből kijönni a pályára

A duplázások bentmaradt hibák... (biztos a fontosságukat akartuk jelezni - nemám) elnézést kérünk. Az nem szőrszálhasogatás, ha valaki rákérdez a számára kétes pontokra. Megpróbálunk magyarázatot adni - remélhetőleg érthetően. Ha vki egyébiránt jobban meg tud egyes részeket fogalmazni, akkor kérem, hogy tegye. Egyikünk sem Kazinczy díjas újságíró... előfordulhat, hogy nem tudunk ragzani - de ennek ellenére a hibákat javítjuk. Köszi! :wink:
Peter Rigo

Knife
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1714
Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Knife » hétf. márc. 23, 2009 11:50 am

Ginger éppen azért írtam, mert teszteltem.
A szélárnyékra nem mondtam, hogy nem reális, azt mondtam nincs. (Más lesz így versenyezni mint tavaly, reméljük nem csökkenti, csak növeli az izgalmakat.)
A "cikázás" és a "védekezés" az én szótáramban egész mást jelent.
"védekezik > ergo cikázik > ergo blokkol"
Az egyik egyáltalán nem következménye a másiknak, és megjegyezném nem csak oválon életveszélyes a cikázás. (Nehogymá nekem volt sok az a 4-5 hónap :D )
Lehet védekezni/blokkolni cikázás nélkül is. És igen, épp a tavalyi Homested futamról hoznék példát, Voodoo és én. Egy pillanatig sem veszélyeztettük egymást, de keményen védekeztünk egymás ellen egyszerű ívválasztásos technikával. Tehát amelyikőnk épp elől volt, az próbált minél lejjebb maradni, így kanyarbejáraton nem tudott a másik beszúrni, mert nem volt rá hely. Ez akkor idéntől már szabálytalan?
Lehet elkerülte a figyelmem, elnézést ha így van, de volt korábban egy olyan szabály, hogy beszúrni/előzni, csak négy kerékkel a pályát övező fehér vonalakon belül lehetett. Ez még él, vagy pl homestedben bevehető a kanyar két kerékkel a vonal alatt is?

Ulvar
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1967
Csatlakozott: vas. feb. 19, 2006 12:36 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ulvar » hétf. márc. 23, 2009 12:44 pm

Kérdéseimet másik topicba feltettem a többit elolvastam és természetesen elfogadom. Sok sikert az idényre!
Kép

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » hétf. márc. 23, 2009 1:27 pm

@Knife

Lehet védekezni/blokkolni cikázás nélkül is. És igen, épp a tavalyi Homested futamról hoznék példát, Voodoo és én. Egy pillanatig sem veszélyeztettük egymást, de keményen védekeztünk egymás ellen egyszerű ívválasztásos technikával. Tehát amelyikőnk épp elől volt, az próbált minél lejjebb maradni, így kanyarbejáraton nem tudott a másik beszúrni, mert nem volt rá hely. Ez akkor idéntől már szabálytalan?
Lehet elkerülte a figyelmem, elnézést ha így van, de volt korábban egy olyan szabály, hogy beszúrni/előzni, csak négy kerékkel a pályát övező fehér vonalakon belül lehetett. Ez még él, vagy pl homestedben bevehető a kanyar két kerékkel a vonal alatt is?


Mondom basszus, hogy szóról-szóra ezeket dumáltuk le Batmancival. :)

Figyi Knife. használjuk akkor így a fogalmat "ívválasztással" igen, lehet védekezni - de ez nem blokkolás - legalábbis nálam (sztem nálad sem).

Az ívválasztás semmiképpen sem jelent folyamnatos ívváltást > cikázást. Ha belső íven maradsz és kívülről előz egy gyorsabb autó, akkor ha elévágsz, blokkolod... no az TILOS.

Nem is tudom... anno Batmanci is ezt értette félre, hogy "mi van, ha utóléri egy gyorsabb autó, akkor le kell-e húzódnia az ívről". Ne haragudjatok, de sem akkor, sem pedig most nem is értettem a kérdést. Ha gyorsabb nálad előzzön meg! Kívülről. A blokkolás nálam az, ha szándékosan elévágok, lekényszerítem a fehér vonal alá, vagy épp' feltolom a falra.

A második kérdésedre itt jön a válasz, hogy előzni csak a vonal felett lehet - ez benne van a szabályzatban... igaz a 4 kerék hiányzik, de azthittem ez egyértelmű. Szóval előzni csak 4(!!!) kerékkel a vonal felett lehet.

Elárulom, hogy az egész év erről fog szólni az oválokon, hogy hogyan lehet majd kívülről elmenni a másik mellett. Az nem blokkolás, ha zárod az alsó ívet,de a te kérdésed konkrétan arra vonatkozott, hogy mi van, ha egy "picit beszúr melléd" az ellenfél. Akkor az van, hogy nem zárhatsz rá, hanem helyet kell hagynod neki... ez van a szabályzatban és a bírói döntéseknél is ezt fogjuk vizsgálni.

Sztem egyre gondoltunk, csak fogalmilag a "blokkolás" nem ugyan az volt nálunk. Remélem így már tisztább.

ui.: Ha úgy fogsz versenyezni ahogy tavaly Homesteadben voodoo-val és velem, akkor nem lesz gond. Egyébiránt van egy egészen pici szélárnyék effekt... egyátalán nem mérvadó, talán ezredek... de semmiképpen sem akkora porszívó mint az volt az Indy'95-nél. Sajnos ezek a Dallarák úgy tapadnak mint a sz@r... talán az Indy 500-on lesz vmi erősebb effekt, mert nem lesz a plusz kis elem a szárnyakon.

Jó példa erre ez a videó. Hornish a Penske autóban láthatóan gyorsabb mint Wheldon, de a #10-es srác úgy zárja az ívet, hogy esély sincs megelőzni. De ha Hornish beszúrt volna mellé belülről, akkor ott van csókolom a pozíciójának... ennyi az egész.

http://www.youtube.com/watch?v=tLjKnqX4KpM
Peter Rigo

tjoe
Top Pilóta
Top Pilóta
Hozzászólások: 253
Csatlakozott: hétf. márc. 24, 2008 3:03 pm
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: tjoe » hétf. márc. 23, 2009 2:24 pm

Elolvastam, elfogadom.

MoDa
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 215
Csatlakozott: hétf. ápr. 14, 2008 7:28 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: MoDa » hétf. márc. 23, 2009 3:17 pm

Elolvastam, elfogadom

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » hétf. márc. 23, 2009 4:26 pm

RPeti írta:Elolvastam (nagyon rendesen) elfogadom, de van néhány észrevételem :wink:

Ovál szabályzat

PIT STOP szekcióban kétszer szerepel ez a mondat:
"Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!"

"Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit kijön, akkor a büntetése szintén egy pit áthajtás. "

Az áthajtásos büntetés ebben az esetben akkor jár, ha az ember ténylegesen megáll tankolni és kereket cserélni, vagy ha a pitből vissza akar térni a pályára, és átlépi a fehér vonalat? Magyarul ha tételezzük fel körhátrányban vagyok, kimegyek tankolni, de a pitből csak akkor jövök vissza, ha számomra is kinyitott a pit (a vezető autó átlépi a rajtvonalat), akkor elvileg még előtte ki tudok jönni és nem kapok újabb kört..Ezt sikerült túlbonyolítanom..

"A versenynek az utolsó versenyben marad pilóta beérkezésekor van vége."
Ebből csak egy t betű hiányzik.

Road szabály:

Quali:
"Időmérő hossza a road/street pályákon 10perc, a maximálisan megtehető körök száma 6kör. A felvezető kört 4 mért kör, majd a levezető kör követi. A qualifikáció privát módba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag csak egyedül te vagy jelen. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. "

Itt is van egy pici duplázódás

Isten bizony nem szőrszálhasogatás, kértétek hogy jelezzük az észrevételeinket :)

Nem, isten vagy nincs jobb mint a feed-back vagy a kritika.

elkezdtem átnézni első hibát már javítottam, szabályértelmezési kérdésekben viszont csak Ginger megkérdezésével vagy felkérésére csinálok javításokat!
Kép

FüReady
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: szomb. feb. 28, 2009 11:08 am
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: FüReady » hétf. márc. 23, 2009 4:59 pm

Szabályzat elolvasva, elfogadva.

IsTi
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 3:13 pm

Hozzászólás Szerző: IsTi » hétf. márc. 23, 2009 5:04 pm

Szabályzat elolvasva, elfogadva.

Gerrard
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 667
Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Gerrard » hétf. márc. 23, 2009 5:48 pm

Ginger!
amit itt Hornish csinált 2:22nél az akkor szabályos?
ugye Dixon lement a pálya alsó részére, és Hornish egyből rázárt?
tehát ez benne van, akkor lenne szabálytalan, ha Dixon már egy kis részig is mellé ért volna Hornishnak?
Kép

Kép

spiczi91
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: csüt. júl. 19, 2007 2:18 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: spiczi91 » hétf. márc. 23, 2009 6:38 pm

Elolvasva, elfogadva.
Kia Cee'd & Hyundai i30 meg a Google

BIKICSUNÁJ

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » hétf. márc. 23, 2009 6:48 pm

Gerrard írta:
Ginger!
amit itt Hornish csinált 2:22nél az akkor szabályos?
ugye Dixon lement a pálya alsó részére, és Hornish egyből rázárt?
tehát ez benne van, akkor lenne szabálytalan, ha Dixon már egy kis részig is mellé ért volna Hornishnak?
Értem mire gondolsz... és igen, jól látod. Illetve, ha tovább nézed, akkor Hornish megmozdulását látva Dixon ismét felment a felső ívre (mindketten sávot váltottak: előbb Hornish jobbról balra, majd Dixon balról jobbra)... ha ezt lekövette volna Hornish, értsd ismét elévág akkor az viszont szvsz már cikázás.
Peter Rigo

Gerrard
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 667
Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Gerrard » hétf. márc. 23, 2009 7:04 pm

Ginger17 írta:
Gerrard írta:
Ginger!
amit itt Hornish csinált 2:22nél az akkor szabályos?
ugye Dixon lement a pálya alsó részére, és Hornish egyből rázárt?
tehát ez benne van, akkor lenne szabálytalan, ha Dixon már egy kis részig is mellé ért volna Hornishnak?
Értem mire gondolsz... és igen, jól látod. Illetve, ha tovább nézed, akkor Hornish megmozdulását látva Dixon ismét felment a felső ívre (mindketten sávot váltottak: előbb Hornish jobbról balra, majd Dixon balról jobbra)... ha ezt lekövette volna Hornish, értsd ismét elévág akkor az viszont szvsz már cikázás.
tehát, akkor ez még szabályos
Kép

Kép

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » hétf. márc. 23, 2009 7:27 pm

Gerrard írta:
Ginger17 írta:
Gerrard írta: Ginger!
amit itt Hornish csinált 2:22nél az akkor szabályos?
ugye Dixon lement a pálya alsó részére, és Hornish egyből rázárt?
tehát ez benne van, akkor lenne szabálytalan, ha Dixon már egy kis részig is mellé ért volna Hornishnak?
Értem mire gondolsz... és igen, jól látod. Illetve, ha tovább nézed, akkor Hornish megmozdulását látva Dixon ismét felment a felső ívre (mindketten sávot váltottak: előbb Hornish jobbról balra, majd Dixon balról jobbra)... ha ezt lekövette volna Hornish, értsd ismét elévág akkor az viszont szvsz már cikázás.
tehát, akkor ez még szabályos
Az...
Peter Rigo

Gerrard
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 667
Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Gerrard » hétf. márc. 23, 2009 7:33 pm

Ginger17 írta:
Gerrard írta:
Ginger17 írta: Értem mire gondolsz... és igen, jól látod. Illetve, ha tovább nézed, akkor Hornish megmozdulását látva Dixon ismét felment a felső ívre (mindketten sávot váltottak: előbb Hornish jobbról balra, majd Dixon balról jobbra)... ha ezt lekövette volna Hornish, értsd ismét elévág akkor az viszont szvsz már cikázás.
tehát, akkor ez még szabályos
Az...
jólvanna csapattárs :D
Kép

Kép

Norbi
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1270
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 12:06 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Norbi » kedd márc. 24, 2009 3:17 pm

A Szabályok elolvastam és elfogadtam!

Knife
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1714
Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Knife » kedd márc. 24, 2009 8:53 pm

Akkor a blokkolás szó értelmezésében volt fogalmi zavarunk.
Így viszont:

Szabályokat elolvastam, elfogadom.

Avatar
Bedy
Hozzászólások: 1366
Csatlakozott: hétf. jún. 23, 2008 8:25 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bedy » szer. márc. 25, 2009 9:20 am

Szabályzat elolvasva, elfogadva.
Start Me Up

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » szomb. márc. 28, 2009 11:57 am

A versenyszabályzat kiegészítésre szorul. Sajnos eddig nem esett szó benne az időlimites versenyekről, illetve egy nagyon fontos és szükséges kiegészítés is bekerül. Ezeket most olvassátok el légyszi'! Ha valakinek bármi gondja van, vagy nem egyértelmű a dolog, az kérem jelezze! A kiegészítések a piros színnel jelölt bekezdések végére kerülnének.

A VERSENY VÉGE

(...)

Amennyiben a verseny során a versenyre meghatározott időlimit letelik (oválpályákon 2 óra, Indianapolisban 3 óra), akkor az adott pillanatban már megkezdett kör számít a verseny utolsó körének. A verseny vége, az e kör végén beintett kockás zászló.

Biztonsági periódus alatti időlimit elérésekor ugyan ezek a szabályok érvényesek (a versenyzők egysoros formációban fejezik be a versenyt), kivéve abban az esetben, ha az időlimit a biztonsági periódus utolsó, 4. körében telik le. Ebben az esetben - annak ellenére, hogy a rajt/cél egyenesre fordulva a szerver elrajtoltatja a mezőnyt - már előzni és pozíció harcot vívni szigorúan TILOS!


VÉSZHELYZETEK, "FULL COURSE YELLOW"


(...)

Zöld zászlós periódus alatt indokolatlanul a pályán lelassítani vagy megállni, ezzel pedig biztonsági periódust előidézni TILOS és durva pályaszabály sértésnek minősül.
Peter Rigo

Zöldi
Top Pilóta
Top Pilóta
Hozzászólások: 414
Csatlakozott: szomb. okt. 08, 2005 2:06 pm

Hozzászólás Szerző: Zöldi » szomb. márc. 28, 2009 2:13 pm

A szabályzat kiegészítésekkel együtt elolvasva, elfogadva...felfogva

Dietrich
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 4481
Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Dietrich » szomb. márc. 28, 2009 2:40 pm

újból elolvasva, elfogadva.
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy

Kép

Gerrard
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 667
Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Gerrard » szomb. márc. 28, 2009 3:03 pm

elolvastam, elfogadtam
Kép

Kép

Avatar
sanya
Hozzászólások: 1117
Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sanya » szomb. márc. 28, 2009 4:00 pm

ismét e+e 8)

Ulvar
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1967
Csatlakozott: vas. feb. 19, 2006 12:36 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ulvar » szomb. márc. 28, 2009 4:58 pm

Understood , igenis értem uram.
Kép

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » szomb. márc. 28, 2009 5:12 pm

megint elolvasva és elfogadva

Avatar
RPeti
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: RPeti » kedd márc. 31, 2009 2:09 pm

elolvastam, elfogadom :wink:

Csamez
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 180
Csatlakozott: kedd júl. 31, 2007 12:12 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Csamez » csüt. ápr. 02, 2009 5:11 pm

elolvasva, elfogadva

Toby
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 299
Csatlakozott: szer. júl. 16, 2008 4:06 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Toby » vas. ápr. 05, 2009 7:32 pm

A szabályokat elolvastam és elfogadom!
Mivel még az ovál jogsit meg kell erősítenem, így nem tudom, hogy szabad-e nekem ilyeneket kijelenteni ide, de legfeljebb majd erősítés után ismét elolvasom és elfogadom! :oops:
A sün egy makacs állat. Csak akkor hajlandó repülni, ha belerúgok.

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd ápr. 07, 2009 8:59 pm

Petykafiam
Road vizsga végeredmények:

107%
jeles
KTTT
Felmentve: ATLANTIC dobogós PORTLAND, MONTERREY
ELŐZÉS
Felmentve: ATLANTIC dobogós PORTLAND, MONTERREY
Tesztverseny:
kitűnő
Barber Motorsport 2009.04.07 III. helyezés

GRATULÁLOK A ROAD JOGOSÍTVÁNYHOZ!

FAIR BALESETMENTES VERSENYZÉST!
Kép

Petykafiam
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: kedd feb. 03, 2009 9:49 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Petykafiam » szer. ápr. 08, 2009 2:00 pm

elolvastam, elfogadtam. majd az ovált később :D

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » csüt. ápr. 09, 2009 8:40 pm

jetiq
Road vizsga részeredmények:

107%
jeles
KTTT
jeles
ELŐZÉS
(időhiány miatt jövő keddre 04.14-re halasztva)
Tesztverseny:

Barber Motorsport 2009.04.09
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd ápr. 21, 2009 8:54 pm

Spike
Road vizsga részeredmények:

107%
jeles
KTTT
jeles
ELŐZÉS
jeles
Tesztverseny:
jeles
Long Beach 2009.04.21
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd ápr. 28, 2009 10:04 pm

Spike
Ovál vizsgaeredmények:

10X%
jeles
BEKI

FORGALOM

Tesztverseny:
megfelelt
Kansas 2009.04.28

GRATULÁLOK A JOGSIHOZ!
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára metosz kedd ápr. 28, 2009 10:09 pm-kor.
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd ápr. 28, 2009 10:04 pm

Petykafiam
Ovál vizsga eredmények:

10X%
jeles
BEKI
közepes
FORGALOM

Tesztverseny:
megfelelt
Kansas 2009.04.28


FAIR BALESETMENTES VEZETÉST!
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » csüt. máj. 07, 2009 8:56 pm

zolee145
Ovál vizsgaeredmények:

10X%
jeles
BEKI

FORGALOM
jeles
Tesztverseny:
jó (7.hely)
Indianapolis 2009.05.07

GRATULÁLOK A JOGSIHOZ!
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd máj. 26, 2009 8:30 pm

Gilberto
Ovál vizsgaeredmények:

10X%
jeles
BEKI
jeles
FORGALOM
jeles
Tesztverseny:
jeles
Indianapolis 2009.05.26

GRATULÁLOK A JOGSIHOZ!
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd jún. 02, 2009 9:12 pm

Danikosz
Ovál rész vizsgaeredmények:

10X%
jeles
BEKI

FORGALOM
(jövő hét kedd 20.00 Texas)
Tesztverseny:
jó (7.hely)
Milwaukee 2009.06.02

GRATULÁLOK A JOGSIHOZ! :wink:
Kép

danikosz
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1693
Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: danikosz » kedd jún. 02, 2009 9:16 pm

szabályokat elolvastam és tudomásul vettem
Molnár Dániel #99
Kép
KépKép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd jún. 09, 2009 8:27 pm

Danikosz
Ovál vizsgaeredmények:

10X%
jeles
BEKI

FORGALOM
Jeles - Texas 2009.06.09.
Tesztverseny:
jó (7.hely)
Milwaukee 2009.06.02

GRATULÁLOK A JOGSIHOZ! :wink:
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd jún. 09, 2009 8:52 pm

Zsolteee
Ovál vizsgaeredmények:

10X%
jeles
BEKI

FORGALOM
jeles
Tesztverseny:
jó (11.hely)
Texas 2009.06.09

GRATULÁLOK A JOGSIHOZ! :wink:
Kép

danikosz
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1693
Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: danikosz » kedd jún. 09, 2009 9:18 pm

metosz írta:Danikosz
Ovál vizsgaeredmények:

10X%
jeles
BEKI

FORGALOM
Jeles - Texas 2009.06.09.
Tesztverseny:
jó (7.hely)
Milwaukee 2009.06.02

GRATULÁLOK A JOGSIHOZ! :wink:
szabályokat elolvastam és tudomásul vettem ismét :)
Molnár Dániel #99
Kép
KépKép

Avatar
Ginger17
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 3224
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm

Hozzászólás Szerző: Ginger17 » szer. jún. 10, 2009 8:05 am

MÓDOSÍTOTT NICS 2009 SAZABÁLYOZÁS

Az eddigiektől eltérő, illetve kiegészített szabályrésze piros színnel vannak jelölve. Kérjük a szabályzat elfogadását.

...

A RAJT

A verseny repülő rajttal kezdődik. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül a pit utcában, vagy a pálya rajt/cél vonalánál. A PaceCar ezek után megkezdi a felvezető körét, a versenyzők pedig követik. A biztonsági autót, illetve a felvonuláson a sorban előtted haladó autót megelőzni szigorúan TILOS, a formációt tartani kell! A felvezető körön a sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad, ennek nem betartása azonnali BÜNTETÉST von maga után!!! A felvezető körön és a biztonsági periódus körei alatt indokolatlan és hirtelen irányváltoztatást végezni (pl. gumimelegítés céljából) szigorúan TILOS! Azon versenyző, aki a felvezető körön, illetve a biztonsági periódus körei alatt a vonatkozó szabályokat megszegi, ezzel balesetveszélyes szituációkat, illetve netán balesetet idéz elő, más autón sérülést okoz, óvható és indokolt esetben büntethető.

Rajtoknál a pole-ból induló versenyző határozza meg a gyorsítás helyét és időpontját, alkalmazva a pályára vonatkozó, egyedi utasításokat (rajtolási sebesség). Az első sornak különös felelőssége van a rajtok sikeres lebonyolításban: az első két helyezettnek a rajt pillanatában egymás mellett kell haladnia, úgy, hogy a külső ívről rajtoló versenyző nem előzheti meg a belső íven haladó, pole-ból induló társát. Amennyiben ez a formáció nem áll össze, a szerver nem enged rajtolni, a pályaadminok azonnali restartot rendelnek el. Három sikertelen start után, a versenybíróság az első sort a rajtrács végére sorolja.


RESTARTOK, ILLETVE A VERSENY ELHALASZTÁSA

A pályaadminok a következő esetekben rendelnek el azonnali restartot.

1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tarozik, ha egy pilóta hibájának, vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül, vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után megóvható, indokolt esetben büntethető. Szintén ide tarozik, ha a rajtrács első sorának formációja nem áll össze és a szerver nem enged rajtolni (részleteket lásd "A RAJT" című fejezetben).

Nem tarozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibájának (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadminok sem rendelnek el restartot.

2. A zöld zászló beintését követően az első körön belül olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (a sérülések következtében a versenyzők 50%-ának minimum a pitben történő javítás szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon.


Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50% teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, ha az pontosan megállapítható.
Peter Rigo

Avatar
RPeti
Hozzászólások: 712
Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: RPeti » szer. jún. 10, 2009 8:42 am

Kiegészítéseket elolvastam, tudomásul vettem és elfogadom :arrow:

Knife
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1714
Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Knife » szer. jún. 10, 2009 9:23 am

A módosított SAZABÁLYOZÁS-t elfogadom. :D

Lezárt

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég