-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1693
- Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
- Admin: Admin
Szenior - Daytona250 - tesztfutam - február 07
Ts használata erősen ajánlott . :
ip: 87.229.108.129:34299
jelszó: szenior
Menetrend
19:00-20:00 practice
20:00-tól tesztfutam/futamok (növeljük a tétet ) 35körös futamok
setup: fix setupos
mod letöltése: ftp://87.229.108.129/00%20PUBLIKUS%20-% ... +TRACK.zip
maszim ftp-re is fel kerül majd.. ez egy átmeneti megoldás egyenlőre
Tavalyi Szenior Bajnok (aki esetlek nem tudná Tommy78) kérésére itt a festés amivel menne,aki csak most töltötte le a modot annak nem kell de akinek eseteleg már levan töltve kéretik letölteni.Szeretnénk ha a bajnok olyan festéssel mehetne ami tetszik neki,és jó lenne ha mindenki ezzel látná
ftp://87.229.108.129/00%20PUBLIKUS%20-% ... 20skin.zip
NASCAR szabályok:
PONTOZÁS
1st 185
2nd 170
3rd 165
4th 160
5th 155
6th 150
7th 146
8th 142
9th 138
10th 134
11th 130
12th 127
13th 124
14th 121
15th 118
16th 115
17th 112
18th 109
19th 106
20th 103
21st 100
22nd 97
23rd 94
24th 91
25th 88
26th 85
27th 82
28th 79
29th 76
30th 73
31st 70
32nd 67
33rd 64
34th 61
35th 58
36th 55
37th 52
38th 49
39th 46
40th 43
41st 40
42nd 37
43rd 34
+5 pontot kap aki a futamon vezet legalább 1 kört, és +5 pontot kap aki a legtöbb kört vezeti a futamon.
A tulajdonosi pontok ugyanezen rendszer alapján kerülnek kiosztásra, de az csak az autóra vonatkozik, függetlenül a pilótától. Tulajdonosi pontokat az 54-ik helyig osztanak, tehát az entry-n rajta lévő, de a futamra magát nem kvalifikáló 11 autó is kap pontot az alábbiak szerint:
44 31
45 28
46 25
47 22
48 19
49 16
50 13
51 10
52 7
53 4
54 1
Chase:
Az első 26 futam után (nevezzük alap szakasznak) az első 12 versenyző pontjait felkerekítik 5000-re. Ehhez hozzáadják a futamgyőzelmekért járó 10-10 pontos bónuszt. A további 10 futamon is ugyanaz a pontozási rendszer marad mint egyébként, minden változatlan marad, de a bajnoki címre már csak az első 12 versenyzőnek van esélye.
Top35: a soron következő futamra a tulajdonosi pontok alapján az első 35 autó automatikusan kvalifikálja magát, a pilóta személyétől függetlenül.
Champion's Provisional: egy korábbi bajnoknak fenntartott hely a rajtrácson, ha amúgy nem kvalifikálja magát a futamra. Ha több bajnok is van a nevezők közt aki nem kvalifikálja magát, az indulhat aki időrendben a legkésőbb szerezte a bajnoki címet. Egy szezonban 6-szor lehet ezt igénybe venni.
Egy futamon maximum 43 autó indulhat.
KVALIFIKÁCIÓ
Ovál: 4 kör. 1 felvezető kör, 2 mért kör, majd 1 levezető kör. A két mért kör közül a gyorsabb számít az értékelésbe.
Road: 3 kör. 1 felvezető kör, 1 mért kör, majd 1 levezető kör.
START/RESTART
Verseny startja:
A pilóták két sorban foglalják el a rajthelyeket, majd a felvezető autó (Pace Car) után elindulnak. Miután a PC kijön a pitbe továbbra is tartani kell a sebességet és a pozíciót. Nem lehet a sorban előttünk haladó autó mellé menni, de lemaradni sem lehet tőle. A verseny a zöld zászló belengetésére indul (ezt közli a spotterünk is). Csak a zöld után lehet megkezdeni a gyorsítást, a rajt/cél vonalig csak a külső íven lehet előzni.
Restart:
Sárga zászlós szakasz után következik. Ha nincs lekörözött versenyző a futamon akkor egysoros a restart, ha van akkor a zöld előtti utolsó körben a lekörözöttek tartva a saját sorrendjüket bemennek a belső ívre (erre a program ad utasítást a megfelelő időben). Minden másban megegyezik a restart a verseny normál startjával.
Az utolsó 10 körben ha van lekörözött ha nincs egysoros restart van.
Roadon mindig egysoros a restart.
Verseny vége:
A futam utolsó körét a fehér zászló belengetésével jelzik. A futam végét a kockás zászló jelzi.
Green - white - checker: ha a verseny vége felé belengetik a sárgát és a sárga zászlós periódus tovább tart mint ahogyan a futamnak eredetileg vége lenne a program megnöveli a verseny távját úgy, hogy a zöld belengetésekor még két kör marad. Zöld - 2 kör, fehér - 1 kör, kockás - futam vége.
A Cup-ban egy GWC-re van lehetőség, utána sárga alatt is véget érhet a futam.
ELŐZÉS / LEKÖRÖZÉS
Előzés:
Ha egy autó egyedül halad a pályán saját döntése alapján választhat ívet. Amennyiben valamelyik, vagy mindkét oldalról bármennyire mellé megy egy vagy több autó annak helyet kell hagyni azon az oldalon. A spotter folyamatosan tájékoztat mindenkit az adott helyzetről, ennek megfelelően kell vezetni.
3wide esetén a pozíciónkat is közli, ennek megfelelően kell helyet, vagy helyeket hagyni (pl 3wide-nál ha belül vagyunk kívül 2 autónyi helyet kell hagyni, stb).
Mindez nemcsak oválra, roadra is vonatkozik.
Balesetnél mindig az a versenyző a felelős aki nem tartja az ívet.
Lekörözés:
Oválon ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá mint az előzésre, roadon viszont van kék zászlós szabály, a lekörözöttnek el kell engednie a gyorsabb autót.
BUMP DRAFT
Általában rp pályákon (Daytona, Talladega) alkalmazzák. A hátul lévő autó szélárnyékban felgyorsulva meglöki az előtte haladót, segítve ezzel annak (és egyúttal magának is) a gyorsabb haladásban. Teljesen szabályos, ugyanakkor figyelni kell arra, hogy keresztmozgásnál (pl sávváltáskor) vagy nagy sebesség különbségnél ne alkalmazzuk, mert az balesetveszélyes. Kanyarban tilos a bump draft, büntetést von maga után.
SÁRGA ZÁSZLÓ
A NASCAR-ban csak egész pályás sárga van, tehát a pálya bármely részén történik baleset azonnal belengetik a sárgát, és bejön a PC. Sárga után már nincs pozícióharc. Fokozatosan el kell venni a gázt (nem szabad hirtelen fékezéssel balesetveszélyt okozni), és tartani kell a pozíciót míg a versenyben vezető pilóta meg nem érkezik a PC mögé.
Ha a sorrend rendeződött a következő körben a vezető körben lévők mehetnek pitelni, az utána következő körben pedig a lekörözöttek.
FIGYELEM! A sárga zászló úgy van beállítva a szerveren, hogy a sárga beintésekor nem regisztrálja a program a pillanatnyi sorrendet, csak akkor, ha az adott körben a mezőny áthalad a rajt/cél vonalon. Ettől függetlenül a sárga beintésekor be kell fejezni minden pozícióharcot. Vitás esetekben (pl két vagy több versenyző éppen előzésben volt és egymás mellett haladtak) a résztvevő feleknek még a vonalon történő áthaladás előtt meg kell egyezniük a sorrendben, és az alapján kell áthaladni a vonalon. Amennyiben nem születik megegyezés az eset kivizsgálásra kerül. Ha utólag azt állapítja meg a BT, hogy az haladt át előbb a vonalon aki amúgy a sárga beintésekor hátul volt az így jogosulatlan előnyhöz jutó versenyző -5 körös büntetésben részesül. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha valaki sárga után előz, és a vonal előtt nem engedi maga elé azt akit megelőzött.
A kicsúszó, vagy balesetben résztvevő versenyzőket meg lehet előzni mindaddig, míg fel nem tudják venni minimum az adott pályán érvényben lévő Pace Car sebességet. Ennek a sebességnek az elérését a lassú versenyző köteles TS-en bejelenteni, ezzel tudatva a többiekkel, hogy aki mögötte van az már nem előzheti meg.
Lucky dog:
Sárga alatt a legjobb helyen lévő lekörözött versenyző elhaladhat a PC mellett, és visszavéve a körét beállhat a külső sorba, amennyiben 1 körnél nem nagyobb a hátránya. Erra a manőverre a program ad utasítást a megfelelő időben (Amikor a vezető körben lévők a pitbe hajtanak ő kint marad a PC mögött, majd azt megelőzve körbemegy a pályán, és a lekörözöttekkel mehet a pitbe. Utána beállhat a külső sorba a vezető körben lévők mögé.).
PIT
Sárga alatt a program utasításai szerint lehet a pitbe menni, zöld alatt pedig saját döntésünk alapján bármikor. A szervíz utak használata kötelező.
Az autókban nincs pit limiter, de tartani kell a pitben előírt sebességet. Ha ezt valaki átlépi a program automatikusan büntet.
A pitben a pit wall mellett van az a sáv ahol az autók kerékcseréjét, tankolását és az apróbb javításokat, esetleges beállítás módosításokat elvégzik (pit box). Ezután van egy szélesebb sáv, ahol beállás előtt lassítani, kiállás után gyorsítani lehet a pit sebességre. Az ezután következő egy autónyi sáv használható haladásra. A beállást csak kb 2-3 hellyel előbb lehet megkezdeni mint ahol a saját pit boxunk van. Ha elhagytuk a pit boxot, és elértük a pit sebességet újra vissza kell menni a haladásra fenntartott sávba, ha ott éppen nincs senki. Ha ott már van autó akkor lehet bentebb is menni, de lehetőleg minél nagyobb helyet hagyni a pit boxból később kiálló autóknak.
Ezekre azért van szükség, hogy az autók lehetőleg ne keresztezzék egymás útját.
Amennyiben valaki a sárga beintése után kénytelen bejönni az akkor még zárt pitbe (kevés az üzemanyag, vagy a sérült autóval nem lehetne megtenni mégegy kört), a program automatikusan kiszabja a longest line penalty-t, ami azt jelenti, hogy restartnál a hosszabb sor végére kell állnia.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára danikosz csüt. feb. 11, 2010 9:22 pm-kor.
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 416
- Csatlakozott: pén. jún. 27, 2008 7:25 pm
- Admin: Admin
Bocs, hogy ide írom, de kéretik elolvasni, véleményezni, hozzáírni, elvenni belőle, majd mondani, hogy mehet ki az oldalra. ;)
GP Hungary Daytona 250 hirdetés:
"Aki figyelemmel követi a NASCAR sorozatot, azoknak a Daytona 500 sokat mondhat. Ez a futam nemcsak a NASCAR szezonnyitója, hanem a legnevesebb futama is. Most lehetőség van arra, hogy átélhesd ezt az élményt otthon!
A MASZIM Szenior bajnokságának második nyílt futamaként kerül majd megrendezésre a Daytona 500 rövidített változata, a Daytona 250 (500 mérföld helyett a versenyzők "csak" 250-et fognak megtenni). A Szenior bajnokságban egyébként azok indulhatnak, akik elmúltak már 30 évesek, azonban mindig szokott lenni 1-2 futam, melyet nyílttá tesznek, tehát bárki részt vehet rajta, ha teljesíti a MASZIM-ban érvénybe lévő jogosítvány szerzést.
A 2009. december 21-én, este 8 órakor megrendezésre kerülő ovál futamot hosszas gyakorlások sorozata fogja megelőzni, hogy magán az éles futamon minden rendben mehessen. A gyakorlásokat (melyek valójában tesztfutamok) péntekenként és vasárnaponként rendezik meg. Akik indulni szeretnének, azoknak legalább 1 tesztfutamon bármiféle hiba, illetve baj okozása (pl. tömegkarambol) nélkül végig kell, hogy menjenek. A gyakori tesztek oka az, hogy egy ovál verseny elég nagy figyelmet igényel a versenyzőtől, mivel egy teljes futamot végig kell koncentrálni,, mindezt eléggé nagy sebességek mellett. Aki a tesztfutamot sikeresen teljesítette, annak lehetősége lesz neveznie majd a december 21-i futamra is.
A 20:00-kor kezdődő tesztfutamokat egy órás gyakorlás előzi meg, ahol mindenki próbálgathatja autóját a tesztfutam előtt.
Részletekért, letöltésekért látogass el a MASZIM fórumára[link]."
GP Hungary Daytona 250 hirdetés:
"Aki figyelemmel követi a NASCAR sorozatot, azoknak a Daytona 500 sokat mondhat. Ez a futam nemcsak a NASCAR szezonnyitója, hanem a legnevesebb futama is. Most lehetőség van arra, hogy átélhesd ezt az élményt otthon!
A MASZIM Szenior bajnokságának második nyílt futamaként kerül majd megrendezésre a Daytona 500 rövidített változata, a Daytona 250 (500 mérföld helyett a versenyzők "csak" 250-et fognak megtenni). A Szenior bajnokságban egyébként azok indulhatnak, akik elmúltak már 30 évesek, azonban mindig szokott lenni 1-2 futam, melyet nyílttá tesznek, tehát bárki részt vehet rajta, ha teljesíti a MASZIM-ban érvénybe lévő jogosítvány szerzést.
A 2009. december 21-én, este 8 órakor megrendezésre kerülő ovál futamot hosszas gyakorlások sorozata fogja megelőzni, hogy magán az éles futamon minden rendben mehessen. A gyakorlásokat (melyek valójában tesztfutamok) péntekenként és vasárnaponként rendezik meg. Akik indulni szeretnének, azoknak legalább 1 tesztfutamon bármiféle hiba, illetve baj okozása (pl. tömegkarambol) nélkül végig kell, hogy menjenek. A gyakori tesztek oka az, hogy egy ovál verseny elég nagy figyelmet igényel a versenyzőtől, mivel egy teljes futamot végig kell koncentrálni,, mindezt eléggé nagy sebességek mellett. Aki a tesztfutamot sikeresen teljesítette, annak lehetősége lesz neveznie majd a december 21-i futamra is.
A 20:00-kor kezdődő tesztfutamokat egy órás gyakorlás előzi meg, ahol mindenki próbálgathatja autóját a tesztfutam előtt.
Részletekért, letöltésekért látogass el a MASZIM fórumára[link]."
-
- Hozzászólások: 4031
- Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1270
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 12:06 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Idézek a Szenior bajnokság kiirásából:
A tavalyi évhez képest gyakorlatilag csak a pontozással szakítunk, a 2010-es évadban a több bajnokiban már bizonyított „MotoGP” pontrendszert alkalmazzuk ahol az első versenyző 25 pontot zsebelhet be és a 15. helyen beérkező versenyző is még egy ponttal gazdagabb lesz.
tehát azt értem mi a nascar pontozása de nem a szerint lesz és csak a 30 éven felüliek lesznek pontozva. Bonus nélkül.
A tavalyi évhez képest gyakorlatilag csak a pontozással szakítunk, a 2010-es évadban a több bajnokiban már bizonyított „MotoGP” pontrendszert alkalmazzuk ahol az első versenyző 25 pontot zsebelhet be és a 15. helyen beérkező versenyző is még egy ponttal gazdagabb lesz.
tehát azt értem mi a nascar pontozása de nem a szerint lesz és csak a 30 éven felüliek lesznek pontozva. Bonus nélkül.
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1693
- Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
- Admin: Admin
Igen tudom csak kiraktam a Nascar szabályzatot és pontozással mindennel átmásoltam Chase is van ami itt nem lesz fontos...Dietrich írta:Idézek a Szenior bajnokság kiirásából:
A tavalyi évhez képest gyakorlatilag csak a pontozással szakítunk, a 2010-es évadban a több bajnokiban már bizonyított „MotoGP” pontrendszert alkalmazzuk ahol az első versenyző 25 pontot zsebelhet be és a 15. helyen beérkező versenyző is még egy ponttal gazdagabb lesz.
tehát azt értem mi a nascar pontozása de nem a szerint lesz és csak a 30 éven felüliek lesznek pontozva. Bonus nélkül.
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
-
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: vas. feb. 07, 2010 11:49 am
- Zsozsesz
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 403
- Csatlakozott: hétf. feb. 16, 2009 9:26 pm
- Admin: Admin
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 416
- Csatlakozott: pén. jún. 27, 2008 7:25 pm
- Admin: Admin
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 416
- Csatlakozott: pén. jún. 27, 2008 7:25 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 416
- Csatlakozott: pén. jún. 27, 2008 7:25 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Akik indulni szeretnének, azoknak legalább 1 tesztfutamon bármiféle hiba, illetve baleset okozása (pl. tömegkarambol) nélkül végig kell, hogy menjenek.
what?
what?
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
ez nem a szeniorokra vonatkozikDietrich írta:Akik indulni szeretnének, azoknak legalább 1 tesztfutamon bármiféle hiba, illetve baleset okozása (pl. tömegkarambol) nélkül végig kell, hogy menjenek.
what?
csak azt nem szeretnénk, hogy valaki idejön valaki újonc aki még nem ment a pályán és kilök néhány szeniort akiknek számít a verseny a pontok miatt
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1693
- Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
- Admin: Admin
de ne az legyen hogy csinál egy balesetet teszten nem jöhet,bárkivel megeshet hogy csinál egy sárgátGerrard írta:ez nem a szeniorokra vonatkozikDietrich írta:Akik indulni szeretnének, azoknak legalább 1 tesztfutamon bármiféle hiba, illetve baleset okozása (pl. tömegkarambol) nélkül végig kell, hogy menjenek.
what?
csak azt nem szeretnénk, hogy valaki idejön valaki újonc aki még nem ment a pályán és kilök néhány szeniort akiknek számít a verseny a pontok miatt
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
nyílván nem ez leszdanikosz írta:de ne az legyen hogy csinál egy balesetet teszten nem jöhet,bárkivel megeshet hogy csinál egy sárgátGerrard írta:ez nem a szeniorokra vonatkozikDietrich írta:Akik indulni szeretnének, azoknak legalább 1 tesztfutamon bármiféle hiba, illetve baleset okozása (pl. tömegkarambol) nélkül végig kell, hogy menjenek.
what?
csak azt nem szeretnénk, hogy valaki idejön valaki újonc aki még nem ment a pályán és kilök néhány szeniort akiknek számít a verseny a pontok miatt
lehet látni valakin ha nem ide való, nem kell ahhoz baleset :D
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 416
- Csatlakozott: pén. jún. 27, 2008 7:25 pm
- Admin: Admin
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- Bedy
- Hozzászólások: 1366
- Csatlakozott: hétf. jún. 23, 2008 8:25 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
npmetosz írta:Bocs Bedy!
Nem lett volna szabad elindulnom egyetlen gyakorló kör nélkül.
Ginger volt elől, aztán hirtelen te, de egy évtizednek tűnt mire belédszáltam, egyszerűen nem tudtam eldönteni merről kerüljelek, ez a nascar meg mint egy tehén úgy reagál.
emmán csak ilyen :P mentem volna büntit letölteni amit jelezhettem volna vagy kivül megyek és mindenkit elengedek igy én is ludas vagyok
Start Me Up
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
- Bedy
- Hozzászólások: 1366
- Csatlakozott: hétf. jún. 23, 2008 8:25 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Ez szép Ginger, de Te nem hibáztál egyedül!Ginger17 írta:@ metosz & Bedy
Elnézést a hirtelen reakcióért, de nem tudtam mi van. Bedy túl lassú volt ahhoz, hogy beálljak mögé, metosz meg túl gyors, hogy lassítsak, így félrerántottam a gépet... szólni meg nem tudtam. Legközelebb nem hagyom ki a TS-t.
Végig gondolva az esetet egyértelműen Én voltam a bibás. Vagy szolni (irni) kellett volna hogy pit vagy jobb szélen lassítani.
Start Me Up
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1270
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 12:06 pm
- Admin: Admin
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 121
- Csatlakozott: szomb. máj. 02, 2009 4:35 pm
Egy észrevételem lehetne a rajtokhoz? Mondjuk fölösleges kérdés, mert úgyis beírom.:D
Na szóval: a rajt előtt egyrészt nem lehet a másik mellé menni, másrészt meg le sem lehet maradni tőle. Max 1 autó távolságot tartani kéne. Láttam jópár olyat, hogy valaki lemaradt aztán rágyorsított. Ezt egyrészt nem szabad másrészt meg tilos, és még szabálytalan is.)
Pont azért van így kitalálva (a valóságban is), hogy elkerüljük a balesetveszélyes szituációkat a rajtnál. Ha tartjuk a távolságot és mindenki greenre padlóz akkor is lesz aki jobban jön el és lesz aki kevésbé, de nem alakul ki olyan sebesség különbség amit esetleg egy gázelvétellel ne lehetne megoldani.
A rágyorsítás 5 embernél utolsó sor előre fuss, 25 embernél viszont big one.
Ha nincs ilyen akkor is kialakul különbség, és el lehet menni a másik mellett, de ha nagyok a különbségek akkor majd 8 autó akar elmenni egymás mellett a rajtvonal után 1 méterrel, és annyi hely nincs.
Szóval szépen simán el kell jönni a rajtnál, felvenni a versenytempót és majd utána kétkilónál ráérünk rommá törni magunkat.:D
Na szóval: a rajt előtt egyrészt nem lehet a másik mellé menni, másrészt meg le sem lehet maradni tőle. Max 1 autó távolságot tartani kéne. Láttam jópár olyat, hogy valaki lemaradt aztán rágyorsított. Ezt egyrészt nem szabad másrészt meg tilos, és még szabálytalan is.)
Pont azért van így kitalálva (a valóságban is), hogy elkerüljük a balesetveszélyes szituációkat a rajtnál. Ha tartjuk a távolságot és mindenki greenre padlóz akkor is lesz aki jobban jön el és lesz aki kevésbé, de nem alakul ki olyan sebesség különbség amit esetleg egy gázelvétellel ne lehetne megoldani.
A rágyorsítás 5 embernél utolsó sor előre fuss, 25 embernél viszont big one.
Ha nincs ilyen akkor is kialakul különbség, és el lehet menni a másik mellett, de ha nagyok a különbségek akkor majd 8 autó akar elmenni egymás mellett a rajtvonal után 1 méterrel, és annyi hely nincs.
Szóval szépen simán el kell jönni a rajtnál, felvenni a versenytempót és majd utána kétkilónál ráérünk rommá törni magunkat.:D
-
- Top Pilóta
- Hozzászólások: 253
- Csatlakozott: hétf. márc. 24, 2008 3:03 pm
- Kapcsolat:
Na akkor én is hozzászólok, mert tegnap meg lettem szólítva, és tisztázni szeretném hogy mi, hány és merre. A szabályzatban az van, hogy a start/restartnál a green-ig tartani kell a rajtolási sebességet, és az alakzatot. A green után lehet gyorsítani de előzni csak a külső íven lehet. Az előzést megkezdeni belső íven lehet-e a green után úgy, hogy a a célvonal átlépése elött még az előzni szándékozó hátrébb legyen. Tegnap ugyanis én így csináltam és az én szabályértelmezésem szerint ez még szabályos. De lehet hogy tévedek.
De hová tűnt Damon Hill !?
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 121
- Csatlakozott: szomb. máj. 02, 2009 4:35 pm
Abban az esetben, ha tartva volt az alakzat és a sebességkülönbség a jobb rajtolásból adódik, nem rágyorsításból akkor lehet.
Ha egysoros rajt van akkor akár mehetsz te a belső íven is miközben mindenki kívül megy, mert annyira bízol magadban, hogy lerajtolod az előtted lévőt. Miért ne? Az autód orrának a vonala nem mehet a másik autó hátuljának a vonalához, és le sem maradhatsz. Az más kérdés, hogy kicsi rá az esély, ugyanis te egyedül gyorsítasz, miközben mindenki más egymást segítve, ráadásul a mögötted lévő komplett sor megelőzhet akár a vonal előtt is, te viszont ha tényleg lerajtolod az elsőt akkor is várnod kell a vonalig.
Sőt, senkinek sem kötelező fent menni. Viszont egyértelmű, hogy az első helyen lévő nem fogja feladni a "védettségét", tehát nem megy le, hogy kívülről előzhető legyen. Innentől kezdve pedig mindenki aki bentebb megy felkínálja az előzést a mögötte lévőnek. Tegnap pont sikerült egy ilyet összehoznom, mert bentebb mentem az elsőt követve. Ott helyben megszavaztam magamnak egy láma díjat.:D
Ha egysoros rajt van akkor akár mehetsz te a belső íven is miközben mindenki kívül megy, mert annyira bízol magadban, hogy lerajtolod az előtted lévőt. Miért ne? Az autód orrának a vonala nem mehet a másik autó hátuljának a vonalához, és le sem maradhatsz. Az más kérdés, hogy kicsi rá az esély, ugyanis te egyedül gyorsítasz, miközben mindenki más egymást segítve, ráadásul a mögötted lévő komplett sor megelőzhet akár a vonal előtt is, te viszont ha tényleg lerajtolod az elsőt akkor is várnod kell a vonalig.
Sőt, senkinek sem kötelező fent menni. Viszont egyértelmű, hogy az első helyen lévő nem fogja feladni a "védettségét", tehát nem megy le, hogy kívülről előzhető legyen. Innentől kezdve pedig mindenki aki bentebb megy felkínálja az előzést a mögötte lévőnek. Tegnap pont sikerült egy ilyet összehoznom, mert bentebb mentem az elsőt követve. Ott helyben megszavaztam magamnak egy láma díjat.:D
-
- Top Pilóta
- Hozzászólások: 253
- Csatlakozott: hétf. márc. 24, 2008 3:03 pm
- Kapcsolat:
És ha az elötted lévő bealszik a green-nél és te nem mész be mellé a mezőny ugyan úgy elrobog melletted mire felveszed a tempót. A verseny vége elött pár körrel meg érdemes megpróbálni a belső ivet ha sikerül kicsit jobban elkapni a greent, mert az első kanyar nincs messze ott a belső ívre húzódik a mezőny és már meg is van a szélárnyék.
De hová tűnt Damon Hill !?
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 121
- Csatlakozott: szomb. máj. 02, 2009 4:35 pm
Szabályos körülmények közt annyira nem lehet bealudni (vagy megfordítva annyival nem tudsz jobbat rajtolni), hogy ez jelentős különbség legyen.
Ha te belülre mégy, de a mezőny nagy része kint marad akkor simán elmegy melletted a sor akár a kanyarban is. Pláne gyorsításnál nagyon nem mindegy a szélárnyék. Meg aztán az is egy alap dolog, hogyha valaki (vagy valakik) belül van, és "eltolnak" mellette kívülről akkor nem mégy be rögtön elé, hanem maradsz a külsőn, és segítesz tovább annak aki neked segített. Aztán amikor már a mögötted lévő (lévők) is befér a másik elé akkor be lehet jönni.
Ilyenkor te mégy szépen a sor végére azzal a pár emberrel aki esetleg még beállt mögéd. Aztán ott már megfoghatod a szélárnyékot.
Ha te belülre mégy, de a mezőny nagy része kint marad akkor simán elmegy melletted a sor akár a kanyarban is. Pláne gyorsításnál nagyon nem mindegy a szélárnyék. Meg aztán az is egy alap dolog, hogyha valaki (vagy valakik) belül van, és "eltolnak" mellette kívülről akkor nem mégy be rögtön elé, hanem maradsz a külsőn, és segítesz tovább annak aki neked segített. Aztán amikor már a mögötted lévő (lévők) is befér a másik elé akkor be lehet jönni.
Ilyenkor te mégy szépen a sor végére azzal a pár emberrel aki esetleg még beállt mögéd. Aztán ott már megfoghatod a szélárnyékot.
-
- Top Pilóta
- Hozzászólások: 253
- Csatlakozott: hétf. márc. 24, 2008 3:03 pm
- Kapcsolat:
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
Tisztelt Urak!
A fő probléma a rágyorsítás.
Mivel a fent említett szabálypont kellően "takony" ahhoz, hogy kénye-kedve szerint értelmezze mindenki, és mivel nekünk nincs rögtönítélő bíróságunk, ezért azt javasolom, hogy a NASCAR-os szakik és a szervezők (G&D) vezetésével rugaszkodjunk el picit a valóságtól. Határozzatok meg egy olyan szabálykiegészítést, hogy a rajtvonalig tilos bármilyen előzési manőver: a hátsó autó orra nem mehet az előtte lévő hátsó lökhárítója elé, valamint a sárga zászlós felsorakozásnál nem lehet lemaradni az előtted lévőtől egy autó távolságnál jobban. Mivel ez egyfutamos esemény, a szankció lehetne mondjuk 10mp levonása a végén. Ha a Zoli féle "mindenki egyszerre, ugyanabban a pillanatban nyom padlógázt" elméletet szertnénk követni, muszáj lesz ilyen "rendeletet" hozni.
Tudom, hogy a javaslat kiforratlan és lehetnek problémák, de van még idő kidolgozni. Tapasztalatból mondom, hogy érdemes az ilyen galibákat előre lekezelni. Anno ugyan ez volt a helyzet az IndyCar-ban is a rajtoknál. Mi ott előremenekültünk és minden előzést szabaddá tettünk a "zöld" pillanatától, de az azért történt, mert az a módszer közelebb áll az Indys valósághoz, mint az lenne most a NASCAR esetében.
Gondoljátok át a javaslatot!
A fő probléma a rágyorsítás.
Mivel a fent említett szabálypont kellően "takony" ahhoz, hogy kénye-kedve szerint értelmezze mindenki, és mivel nekünk nincs rögtönítélő bíróságunk, ezért azt javasolom, hogy a NASCAR-os szakik és a szervezők (G&D) vezetésével rugaszkodjunk el picit a valóságtól. Határozzatok meg egy olyan szabálykiegészítést, hogy a rajtvonalig tilos bármilyen előzési manőver: a hátsó autó orra nem mehet az előtte lévő hátsó lökhárítója elé, valamint a sárga zászlós felsorakozásnál nem lehet lemaradni az előtted lévőtől egy autó távolságnál jobban. Mivel ez egyfutamos esemény, a szankció lehetne mondjuk 10mp levonása a végén. Ha a Zoli féle "mindenki egyszerre, ugyanabban a pillanatban nyom padlógázt" elméletet szertnénk követni, muszáj lesz ilyen "rendeletet" hozni.
Tudom, hogy a javaslat kiforratlan és lehetnek problémák, de van még idő kidolgozni. Tapasztalatból mondom, hogy érdemes az ilyen galibákat előre lekezelni. Anno ugyan ez volt a helyzet az IndyCar-ban is a rajtoknál. Mi ott előremenekültünk és minden előzést szabaddá tettünk a "zöld" pillanatától, de az azért történt, mert az a módszer közelebb áll az Indys valósághoz, mint az lenne most a NASCAR esetében.
Gondoljátok át a javaslatot!
Peter Rigo
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 121
- Csatlakozott: szomb. máj. 02, 2009 4:35 pm
Igazából annyi hiányzik belőle, hogy nem lehet lemaradni a másiktól..vagyis ennek a lemaradásnak a maximuma nincs benne. Ha mondjuk meghatározzuk, hogy egy autó távolságon belül kell lenni akkor ezzel mindent meghatároztunk, és ez a 4-5 méter egy olyan távolság ami egyrészt biztonságos, másrészt nagyon könnyen szemmel ellenőrizhető és nem elég a rágyorsításhoz. Minél nagyobb helyet hagy valaki annál nagyobb a mozgástere, de azzal a 4-5 méterrel nem lehet sokat kezdeni.
Minden esetre érdemes lenne mindkét verziót letesztelni és meglátnánk melyik válik be a gyakorlatban.
Minden esetre érdemes lenne mindkét verziót letesztelni és meglátnánk melyik válik be a gyakorlatban.
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
Pl. szvsz ez is teljesen jó ötlet.zolee145 írta:Igazából annyi hiányzik belőle, hogy nem lehet lemaradni a másiktól..vagyis ennek a lemaradásnak a maximuma nincs benne. Ha mondjuk meghatározzuk, hogy egy autó távolságon belül kell lenni akkor ezzel mindent meghatároztunk, és ez a 4-5 méter egy olyan távolság ami egyrészt biztonságos, másrészt nagyon könnyen szemmel ellenőrizhető és nem elég a rágyorsításhoz. Minél nagyobb helyet hagy valaki annál nagyobb a mozgástere, de azzal a 4-5 méterrel nem lehet sokat kezdeni.
Minden esetre érdemes lenne mindkét verziót letesztelni és meglátnánk melyik válik be a gyakorlatban.
Peter Rigo
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 66 vendég