GABOR írta:Szerintem nem feltétlenül kellene mindenbe az igazi F1-et követni.
Sokkal változatosabb futamokat lehetne csinálni ha pl visszahoznánk a tankolást.
Taktika szempontból sem utolsó meg az is biztos hogy több előzés is lenne a pályán.
Lehetne pl változtatni az időmérőn is. Q2 már bizonyította hogy tök fölösleges. Lehetne Q1, 20 perc, parc ferme rendszer nélkül elvégre időmérőről van szó, lehessen szarráhúzva kitaposni az autó lelkét. Többet ér egy olyan pole mint egy taktikára épülő valami...
Gumik szempontjából igazából nem tudom hogy lenne érdemes. Legyen e kötelező keverék váltás vagy sem de az biztos hogy egy kicsivel az élettartalmukat növelni kellene. (Ha lenne tankolás akkor nem szükséges)
De talán a legfontosabb az lenne hogy olyan embereket találjunk akik tényleg komolyan gondolják az egész bajnokságot és szinte minden futamon jelen lennének. Kicsit frusztráló ez a 10-12 minden futamon...
A tankolás felesleges ha van gumikopás elvégre mégiscsak F1 bajnokság nem Formula Kupa és az időmérőn nem feltankolva kell menni.
Az időmérővel kapcsolatban teljesen egyet értek valamilyen szinten, mert a 2 részes időmérőnek így nem sok értelme van! A rajtsorrenddel is amiatt kell baszakodni a bemelegítőn, mert nem megy mindenki időmérőt. Én ezért állítottam a ligámban 20 perc vagy 12 körre az időmérőt. Így mindenki futhat kört, mert 2 új gumiszett mindenkinek a rendelkezésére áll, mondjuk emiatt nem is nagyon értem hogy itt akik spórolnak azok miért teszik ? mert a 2 gumi mindenkinek áll annyi kel mindösszesen hogy egy valós gumicserét és annak idejét bele kell kalkulálni hogy az is beleférjen az időbe. Nem tudom ki mennyire van tisztában a játék szabályaival ? de ha valaki ismeri azok pont ti kellene hogy legyetek ! A gumikat amíg be nem fejezed a mért kört bármikor mész/lépsz ki a boxba, újra cseréli. Az 1. mért kör után nem cseréli a gumit csak akkor ha kéred a boxot és bemész kereket cserélni, mint versenyen és a következő gumival is megteszel egy mért kört a gumicsere után ! Elég lenne mindenkinek csak itt spórolni ! a 2. szetten. Az elsővel ha figyeli valaki a szektoridőt legalább 3x neki lehet futni a gyorskörnek ha nem megy teljes mért kört és nem 10 perces a Q2! Nem is értettem soha ezt ami itt folyik az időmérőn ! 1x juthattam volna az Q2-be itt csak ott a létszám miatt le csúsztam róla, de ha bejutottam volna én indulhattam volna a pole-ból mert én ezt már amióta jelentkeztem az NF1B-be azóta így csinálom. Ezért érthetetlen is volt számomra ami a Q2ben folyik. Ezért van nálam 20 perces Sima 1 részes időmérő és csak a körszám van meghatározva, de az is csak azért hogy valami kihívás is legyen benne.
A gumikopás viszont nem tudom hogy hogy működik de valóban lehetne a keményebb keverék egy kicsivel tartósabb mint a lágy mert így a 2 keverék használatának nem sok értelme van így hogy annyiszor lehet cserélni ahányszor akar az ember, példának a Spa-i futam ahol már nem emlékszem ki volt de csak az utolsó 2 körre tette fel a kemény gumit, ez valahol nem túlzottan fer, mert lényegesen nagyobb lett így az előnye hogy a lágyakon ment szinte végig mint ha egy etapot keményen kellett volna teljesítenie. D akár ki is lehetne számolni hogy a valós versenytávhoz képest mennyi %osan a versenytávra szükséges gumiszettek mennyisége az eredetileg használt meggyiséghez képest és csak annyi cserét lehessen csinálni ha már, real F1 Bajnokság, A MoTech vagy ha már majd az nem a kerékcserék számát úgyis mutatni fogja a statisztika és látszani fog, hogy mikor milyen gumit használt valaki az már csak egy összesítés, hogy a kerékcserék benne voltak e az előírt gumicserék mennyiségén belül, ha többet cserélt valaki, mert ugye előfordulhat, az kap X mp büntit az előny szerzés miatt mert a friss gumi mindig jóval gyorsabb a kopottnál.
@Gabor
egyébként viszont a jövő évre gondolván minthogy a pirelli csökkentette a gumik tapadásának különbségét a lágyabb és a keményebb keverékek között így a 2 fajta keverék használata várhatóan ugyanúgy taktikára adhat okot, hogy ki mikor veti be és ki hogyan tudja használni azaz mennyi ideig tudja életben tartani. Így a kötelező mind2 gumi típus használata szerintem csak jó, a rosszat én abban látom amit az előbb már kifejtettem, hogy mindegy ki mennyi ideig használja a keményet, holott annak valós használat nem 1-2 körön hanem etapra kivetítve jelentős.
Az utolsó felvetés a létszámmal kapcsolatban viszont minthogy azért már a csapat egy része már túl lehet az iskolai éveken, a munkabeosztások mint pl az enyém is, alapból azt hozza hogy az évad legalább felét ki kell hagyjam kényszerűségből, mert a délutános heteimre esik. így többeket érinthet ez.
Ebben 1 relatív jó megoldás lehet a 2 hetente való megrendezés, és annak szavazás útján való beállítása, hogy melyik azaz páros vagy páratlan héten ér rá több ember. De ez csak egy felvetés viszont.