Szerverre lépéssel, csapatrádióval, szabályokkal, jogosítvánnyal és óvással kapcsolatos információk.
Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » csüt. márc. 21, 2013 8:08 pm

1. Futam Melbourne.

Megvizsgáltuk a rajtot, a regisztrált baleseteket, óvásokat és a következő döntéseket hoztuk:

Rajt:
-CsaB a rajtnál nem használja a rajtautomatikát és gázt se ad, ezáltal beragad a rajtrácson, amit Titusz nem tud kikerülni - Megkérjük Csab-ot legközelebb erre figyeljen oda, mert nagyobb baleset is lehet ilyenből.
- Bryen csúszik rá Turira hátulról - nincs büntetés
- Doozi megy neki Daninak amitől Dani hozzáér az egyik mclarenhez és felrepül, miközben vissza akar jönni a pályára megpördül és sok helyet veszít - versenybaleset

4:03 Gadfly más íven fordul és meglöki Szentéteri Petit, aki megpördül és pozíciókat veszít - Gadfly figyelmeztetés

4.45 Misi elméri a féktávot és kiszorítja a pályáról b bálintot, aki pozíciókat veszít - Misi figyelmeztetés

5:12 Doozi nem hagy helyet Gilbertnek aki mellette van és nekimegy, majd nem engedi vissza Gilbertet - Doozi "fél" figyelmeztetés

7:46 Gilbert nekimegy Doozinak aki időt veszít - Gilbert figyelmeztetés

7.51: Gilbert és Kopi sem tehetnek a következő balesetről(Az előző következménye). Gilbert meg se mozdult, talán visszatolathatott volna kicsit.

8:25 Vik nem veszi észre hogy Dani teljesen mellette van, nem hagy elég helyet így Dani megforog sok helyet veszít. - Vik figyelmeztetés

9:27 B Bálint kisodródik, és a pályára visszatérés miatt lassabb a sebessége a mögöttük érkezőkénél, Bandi mellé megy, majd, úgy dönt, hogy elengedi b bálintot, és korán fékez, amire a mögötte jövő Makákó nem számíthatott és belement. Mindkét félnek körültekintőbbnek kell lenniük és előre is és hátra felé is kell tömegben figyelni. - Versenybaleset

15:40 Csaba neki megy Marcell-nek aki ezzel sok időt veszít, mivel Csaba bevárja és maga elé engedi így nincs büntetés.

16:37 Misi - Dani. Misi nem jól hajtja végre a lekörözést amitől Dani autója súlyosan sérül.
Az esetet két dolog is súlyosbítja, mégpedig, hogy Misi lekörözött volt, valamint, hogy Dani feladta ezután a futamot. - Misi az eset súlyossága miatt áthajtásos büntetést kap.

19:55 A pálya szélén álló Tituszt eltalálja a pályát szintén elhagyó b bálint. - Versenybaleset

26.06 Bandi nekimegy Viknek, nem történik nagyobb baj. - Versenybaleset

31:57 Doozi úgy előzi meg Csabát, hogy azt leszorítja a pályáról, így a korábbi esettel összevonva: Doozi figyelmeztetés

37:15 Kopi nem tud beállni a pithelyére, mert ott Csab súlyosan sérült autóját szerelik és mikor látta, hogy Kopi rá vár, inkább kilépett. Ugyanakkor szeretnénk felhívni Csab figyelmét, hogy legközelebb ilyen mértékű sérüléssel, sokkal óvatosabban közlekedjen a pályán, mert előfordulhattak volna balesetek, mikor többször keresztbe átment a pályán.

45.07 Bandi (lekörözött) elengedi Gadflyt, majd észleli, hogy Doozi is jön, így le akar húzódni az ideális ívről, de Doozi is pont ezt az ívet választotta. Bandi azt próbálta csinálni amit ilyen esetben kell, viszont Doozi nem volt elég figyelmes, így nekiment Bandinak. - Versenybaleset

50.31 Makákó el akarja engedni Tituszt, és félre húzódik, Titusz mivel még távolabb van, így bemegy mögé, hogy szélárnyékot fogjon, ekkor viszont Makákó belefékez (20km/ó-t lassít) és vissza is vált (kipufogó lángból látható) Titusz ezt már a sebesség különbség miatt nem tudja lereagálni és nekimegy Makákónak. Megkérjük Makákót, indokolatlanul ne fékezzen ekkorát lekörözéseknél, ha pici gázelvétel is bőven megteszi. - Makákó is áthajtásos büntetést kap.

Valamint szemet szúrt még "Igen" bizonytalansága a pályán, nagyon rosszul reagált a forgalomra, rengetek apró hibát csinált, csak a pilóta társaknak köszönhető, hogy nem okozott komolyabb baleset.

Általánosságban szeretném megkérni az érintetteket, hogy legyen tekintettel a másikra, ne csak az előttünk lévő "célpont" legyen a figyelem középpontjában, hanem a mögöttes és oldalsó forgalom is!
Itt idéznénk a szabályzatot(7.3):
Az előzés a verseny egyik kulcsfontosságú és egyben legkockázatosabb manővere! Tilos több autónyi távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis az elöl haladó autóját nem lehet felhasználni a pályán maradásra.
Az előzést akkor és csak akkor lehet megkezdeni, ha a fékezés megkezdésének
pillanatában a támadó versenyző autójának első tengelye előrébb van, mint a védekező
autójának hátsó tengelye. Ekkor a védekező versenyzőnek helyet kell hagynia az ideális
íven.

Büntetések összegezve:
Gadfly, Doozi, Gilbert és Vik figyelmeztetésben részesültek
Makákó áthajtásos büntetés.
Misi figyelmeztetés + áthajtásos büntetés.
Buchert Csaba

Avatar
Fekete Misi
Top Pilóta
Top Pilóta
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: pén. júl. 13, 2012 1:00 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Fekete Misi » csüt. márc. 21, 2013 10:35 pm

Elfogadom és mégegyszer elnézést kérek Danitól. -ps-

Avatar
Makako
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: szomb. dec. 19, 2009 8:06 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Makako » pén. márc. 22, 2013 9:47 am

Elfogadom bár nem emlékszem erre az estre,holnap visszanézem! --kj- Azért elnézést kérek Titusztól! -pucszi-
Annyiszor van igazam ahányszor csak akarom...:)

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » pén. márc. 22, 2013 7:23 pm

1. eset nem bealvás nem rajt automatika nem használata volt, mindössze annyi, hogy a GID plugin beállítása az újratelepítés után nem volt megfelelő (jelzem ezt TSen kérdeztem és jeleztem is, hogy mi a helyes beállítás de senki nem vett figyelembe aki igen az meg nem tudott választ adni) és a lámpákat nem láttam sehol, ezért viszont a rajtot hogy ne ugorjak ki úgy kellett megcsinálnom hogy az előlem indulókat kellett figyelnem hogy mikor indulnak el háát ez viszont ahhoz képest hogy mások lámpára indultak sokkal lassabb lett.
GID plugin beállítva, többet nem tudok tenni.

2. eset, a pályán végig figyeltem. Annál többet nem is tudtam volna figyelni mert folyamatosan hátrafelé néztem, hogy minél messzebb legyek a pálya vonalától. Amikor keresztben mentem át a pályán, mert ugye próbáltam arra is figyelni hogy lehetőleg ne a belső íven legyek ahol csak volt rá lehetőség, ott főként meggyőződtem hogy nem jön senki veszélyes távolságban. Néhol inkább levágtam a pályát ahol láttam a Live line-on, hogy érkezőben van valaki. Ennél többet nem tudok tenni. Illetve de, nem szenvedek hogy versenyben maradhassak hanem feladom. Az meg sportszerűtlen akkor most?
Na mindegy legközelebb is ilyen figyelmes leszek.
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » pén. márc. 22, 2013 8:05 pm

Csab:
1., Nem nagyon értem mi a kérdés a Gid-el kapcsolatban, de ha engem konkrétan megkérdezel akkor nagyon szívesen elmondom! :-) Megjegyzem egy szót sem hallottam tőled amikor ott voltam!
(ctrl+space -> legfelső menű -> enter -> enter -> jobb(bal gombbal kiválasztot -> enter(show/hide) -> összes edzésre használja ezt.)
(még1 megjegyzés, minden le van írva a manualjában a proginak)

2., Ez csak amolyan kérés volt(egyébként az előző is), ha így tettél akkor ok és köszönjük! :-)
Buchert Csaba

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » pén. márc. 22, 2013 8:57 pm

Csaba írta:Csab:
1., Nem nagyon értem mi a kérdés a Gid-el kapcsolatban, de ha engem konkrétan megkérdezel akkor nagyon szívesen elmondom! :-) Megjegyzem egy szót sem hallottam tőled amikor ott voltam!
(ctrl+space -> legfelső menű -> enter -> enter -> jobb(bal gombbal kiválasztot -> enter(show/hide) -> összes edzésre használja ezt.)
(még1 megjegyzés, minden le van írva a manualjában a proginak)

2., Ez csak amolyan kérés volt(egyébként az előző is), ha így tettél akkor ok és köszönjük! :-)
A problémám az az volt hogy a hmm start szinkron beállítása melyik módban üzemel helyesen. Auto/Telemetry/Sincrol1/Sincrol2
A Warm Up alatt kérdeztem meg 1x de nem nagyon figyelt senki, nem hibáztattam senkit nem lehet mindenkire 1xre odafigyelni sima ügy, választottam egy beállítást, sajna nem jött be, de ezt már csak a felvezető indulásakor észleltem. Ez van igaz már e1x kisakkopztam melyik volt de nem emlékeztem rá. Ez van egyébként a Sincrol1 az az amelyik helyesen működik. Ez volt az első amit futam után megcsináltam.
Úgy tettem elfogadtam. Csak azért írtam választ, hogy tiszta legyen a kép és nehogy az legyen hogy visszaeső vagyok legközelebb. Itt most ami tényleg szarul jött az a Technikai hiba. --kj-

Na OFF !
Elfogadtam a figyelmeztetést.
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » pén. márc. 22, 2013 9:06 pm

:!: Az ebben a témában beírt hozzászólások, a következő bírói döntéskor törölve lesznek.

:idea: Bírói döntésekhez hozzászólni a futam témában érdemes.
Kép

vik
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 7:16 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: vik » szomb. márc. 23, 2013 8:22 am

mégegyszer jelzem,hogy jövök vasárnap.én is megpróbálok mégfigyelmesebben közlekedni a pályán.
Kép

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Gadfly » vas. márc. 24, 2013 8:27 am

magam ellen óvtam, így természetesen OK ;-)
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Avatar
Gilberto
Top Pilóta
Top Pilóta
Hozzászólások: 763
Csatlakozott: csüt. feb. 12, 2009 9:29 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Gilberto » vas. márc. 24, 2013 1:46 pm

Elfogadtam! És elnézést kérnék, még egyszer doozitól!
Manchester United

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » szer. ápr. 10, 2013 10:06 am

2. Futam Malaysia.

A versenybíróság megvizsgálta az érkezett óvásokat, rajtot és a regisztrált baleseteket, a következő döntések születtek!

Időmérő 10 közé jutásért: Igen és Bandi úgy jön ki a pitből, hogy blokkolják Bengát aki gyors körön volt.
Igen és Bandi figyelmeztetés.

Rajt:
- Vik nekimegy RPetinek és Gilbertonak a túl rövid féktávja miatt. Vik Figyelmeztetés
- (4:30)Marcell Darvas szúr be Gilbertonak a második kanyarban amitől ő repül egy nagyot, de Gilberto is veszít helyeket. Marcell Figyelmeztetés

Péter Szentpéteri óvása: (5:30)b bálint túl rövid féktávot vesz és hátulról meglöki Pétert. b bálint Figyelmeztetés

Egyéb:
8,19 Igen nem hagy helyet Marcellnak és összeütköznek. Igen figyelmeztetés

8,50 Makako megpördül és Csaba nem tudja kikerülni. Előtte Dani picit meglökte Makakót, de nem írható egyértelmúen ennek a számlájára a baleset, viszont Danit megkérjük figyeljen legközelebb a lassabb versenyzőre.

28,29 Bandi megpördül és nem tudja Lajos Bodnár kikerülni, Veresenybaleset

30:22 Bercisan előzés közben nekimegy Marcellnek aki helyeket veszít. Bercisan Figyelmeztetés

33,02 Bercisan megcsúszik kijáraton és próbál teli gázon a pályára visszajönni, egy hatalmas ütközés lesz a vége aminek Zsozsesz a szenvedője. Bercisan Figyelmeztetés.

41,39 Bercisan hibázik próbál visszajönni a pályára, pont az ideális ívre Gilberto elé. Bercisan Figyelmeztetés

47,00 Makákó az ideális íven lassan közlekedik egy kicsúszás miatt, RPeti nem tudja kikerülni. Makákó Figyelmeztetés

61,07 Kopi nekimegy Kazardnak. Kopi Figyelmeztetés

Büntetések összegzése:
Igen: 3 figyelmeztetés - következő versenyen áthajtásos büntetés!
Bandi 1 figyelmeztetés
Vik 1 figyelmeztetés
Marcell 1 figyelmeztetés
b bálint 1 figyelmeztetés
Bercisan 3 figyelmeztetés - következő versenyen áthajtásos büntetés!
Makako figyelmeztetés
Kopi figyelmeztetés

Előző versenyről áthozott büntetések:
Vik figyelmeztetés így a következő versenyen öt rajthelyes büntetést kap.
Misi figyelmeztetés + áthajtásos büntetés.
Buchert Csaba

bbalint
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: szer. dec. 05, 2012 4:42 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: bbalint » szer. ápr. 10, 2013 12:41 pm

Elfogadom es probalok jobban vigyazni.
Kép

vik
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2013 7:16 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: vik » szer. ápr. 10, 2013 7:04 pm

elfogadom.megpróbálok még jobban figyelni de pont ezért már sokkal hamarabb fékeztem és még meg is előztek sokan(nem emlékszem hogy nekimentem volna bárkinek is).
Kép

Bercisan
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: vas. jún. 24, 2012 4:30 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Bercisan » csüt. ápr. 11, 2013 5:59 pm

A Marcival való "ütközésemre" háát.. nem érzem magam hibásnak
De m1 elfogadom..

Avatar
Makako
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: szomb. dec. 19, 2009 8:06 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Makako » pén. ápr. 12, 2013 11:52 am

Hát azért gondolom volt sárga zászló is és nem RPetit akarom hibáztatni de valahogy vissza kellett jönnöm és láttam hogy jön ezért voltam lassabb és láthatta hogy ott bénázok! Mindegy elfogadom,mert ez már nem oszt,nem szoroz! -okos-
Annyiszor van igazam ahányszor csak akarom...:)

Avatar
minikimi
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: szomb. feb. 16, 2013 9:19 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: minikimi » pén. ápr. 12, 2013 3:20 pm

elfogadom!
Marcell Darvasi
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » pén. ápr. 12, 2013 7:21 pm

Makako írta:Hát azért gondolom volt sárga zászló is és nem RPetit akarom hibáztatni de valahogy vissza kellett jönnöm és láttam hogy jön ezért voltam lassabb és láthatta hogy ott bénázok! Mindegy elfogadom,mert ez már nem oszt,nem szoroz! -okos-
Nekem úgy tűnt mehettél volna jobbra vagy balra bőven... :-)
Buchert Csaba

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » pén. ápr. 12, 2013 10:27 pm

Csaba írta:
Makako írta:Hát azért gondolom volt sárga zászló is és nem RPetit akarom hibáztatni de valahogy vissza kellett jönnöm és láttam hogy jön ezért voltam lassabb és láthatta hogy ott bénázok! Mindegy elfogadom,mert ez már nem oszt,nem szoroz! -okos-
Nekem úgy tűnt mehettél volna jobbra vagy balra bőven... :-)
Azért Makako mellett annyit mondanék, hogy ha sárga zászló ki van téve egy zónában, akkor ott az a hibás aki azt nem vette figyelembe és balesetet szenved amiatt. Nameg voltam már párszor én is pálya mellett és onnan visszajövet nem igazán lehet belőni azt, hogy az érkező pilóta merre megy a pálya vonalán. Tény nem érdemes az ideális ívre visszatérni, de előfordul néha.
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » kedd ápr. 16, 2013 8:17 pm

3. Futam Kína

Regisztrált balesetek:

3.29 Makákó túl korán engedi vissza a gázt a rajtautomatikával való indulás után, így mikor kettesbe kapcsol kiforognak a kerekek és keresztbe áll, majd eltalálja Vik-et, és még Giorgio is belekerül az esetbe, rajtbaleset okozásért figyelmeztetés Makákónak.

18.28 Doozi, Gábor szélárnyékában megy, majd a DRS nyitása után hirtelen tér ki Gábor mögül, így tapadás hiányában, kicsúszik, és falnak ütközik, majd vissza pördül a pályára forgalommal szemben. Várja, hogy a többiek elmenjenek és folytatni tudja a versenyt, majd jön Bandi és frontálisan belemegy. Doozi talán letolathatott volna a pályáról, viszont Bandi meg sem próbálta elkerülni az ütközést, pedig jól látható a cockpit kamerából, hogy ott áll Doozi, és a Bandi előtt haladók mind kikerülik Doozit, egyedül Bandi nem változtat irányt. Doozi részére figyelmeztetést javasolok, veszélyes előzés miatt, valamint, hogy a pálya ideális részén állt hosszabb ideig, valamint Bandit is figyelmeztetésben részesítjük, sárga zászló alatti figyelmetlen vezetésért.

33.01 Pitbe jövetelnél Gombócfej kicsit előbb fékez mint bbalint és összeérnek, nincs büntetés, versenybaleset.

Óvás:
6.00 Dani Gábor mellett halad külső íven (szabályzat szerint előzési pozícióban van), de Gábor a kanyar kijárati íven nem hagy helyet Daninak és kiszorítja a pályáról, Gábor figyelmeztetés.

8.00 Turi megcsúszik kanyar kijáraton, így nagyobb ívben fordul, Dani, Turi megcsúszása miatt picit gyorsabb a kanyarban és megpróbál kívülről Turi mellé menni, aki próbálja zárni az ívet, mivel Dani ekkor nincs előzési pozícióban, majd Danit a rázókő megdobja és pozíciót veszít. Mivel Dani nem volt előzési pozícióban, így egy kis gázelvétellel elkerülhette volna a kerékvetőt, és szélárnyékból megpróbálhatta volna biztonságosan az előzést. Nincs büntetés.

Összegezve:
Makákó figyelmeztetés + előző versenyen is volt egy, így következő versenyen 5 helyes rajtbüntetés.
Dooz figyelmeztetés
Bandi figyelmeztetés + előző versenyen is volt egy, így következő versenyen 5 helyes rajtbüntetés.
Gábor figyelmeztetés

Függőben lévő büntetés:
Misi figyelmeztetés + áthajtásos büntetés.
Buchert Csaba

Avatar
Makako
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: szomb. dec. 19, 2009 8:06 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Makako » szer. ápr. 17, 2013 7:46 am

Elnézést kérek a rajtbalesetért Viktől és Giorgo-tól is! Nem értem,tesztfutamon se volt baj a rajtommal,de most nagyon kipörgött 2-ben és nem tudtam már mit csinálni! Azért bevártam Viket,nem mintha később nem tudott volna megelőzni! Elfogadom a döntést bár ez az 5 rajthelyes bünti nálam kicsit vicces,amúgy is a legvégéről rajtolnék! Inkább legyen 50 botütés! -hh-
Annyiszor van igazam ahányszor csak akarom...:)

Avatar
GABOR
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 650
Csatlakozott: szer. márc. 23, 2011 5:09 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: GABOR » szer. ápr. 17, 2013 10:40 pm

Akkor én hivatalosan is jelezném hogy NEM értek egyet a döntéssel.
Kérném az esetet újra vizsgálni több szemszögből és figyelembe venni nem csak a szabályzatot hanem kicsit a realitást is mérlegelni az adott szituban. Thx.
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » csüt. ápr. 18, 2013 8:04 pm

GABOR írta:Akkor én hivatalosan is jelezném hogy NEM értek egyet a döntéssel.
Kérném az esetet újra vizsgálni több szemszögből és figyelembe venni nem csak a szabályzatot hanem kicsit a realitást is mérlegelni az adott szituban. Thx.
Most még egyszer megnéztem az első köreidet nem csak a kérdéses szakaszt, és sokszor összeértek Danival, amik nagy része az ő hibája.
Picit szigorúnak tűnhet az ítélet, és a realitás az, hogy többször nem hagysz neki helyet(sajnos ez tendencia nálad), csoda hogy nem repültetek mindketten....
De a kérésednek eleget téve megkérem Metoszékat, hogy nézzék meg.
Buchert Csaba

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » csüt. ápr. 18, 2013 8:52 pm

f. Bírói Testület döntései ellen, fellebbezésnek helye NINCS!

Avatar
GABOR
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 650
Csatlakozott: szer. márc. 23, 2011 5:09 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: GABOR » csüt. ápr. 18, 2013 8:57 pm

Csaba írta:
GABOR írta:Akkor én hivatalosan is jelezném hogy NEM értek egyet a döntéssel.
Kérném az esetet újra vizsgálni több szemszögből és figyelembe venni nem csak a szabályzatot hanem kicsit a realitást is mérlegelni az adott szituban. Thx.
Most még egyszer megnéztem az első köreidet nem csak a kérdéses szakaszt, és sokszor összeértek Danival, amik nagy része az ő hibája.
Picit szigorúnak tűnhet az ítélet, és a realitás az, hogy többször nem hagysz neki helyet(sajnos ez tendencia nálad), csoda hogy nem repültetek mindketten....
De a kérésednek eleget téve megkérem Metoszékat, hogy nézzék meg.
Rendben, köszönöm!
Arra reagálva hogy nem hagyok elég helyet. Miért is kéne hagynom hogy bárki is simán megelőzzön?
Pont az a cél hogy bemeri e vállalni szűk helyen is az előzést vagy sem. Elég sokan vannak akik inkább fékeznek (ez nekem tök jó), de vannak olyanok akik megmerik és előznek. Ez az izgalmas az egészben. Az elmúlt 2 évben nem emlékszem olyan esetre hogy én bárkit is kilöktem volna úgy hogy megforogjon vagy komolyan sérüljön az autója. Majd ha lesz ilyen eset akkor elnézést fogok kérni az illetőtől és el fogom fogadni a büntetésemet. Lehet kicsit Schumacheresen vezetek de ő a példakép. -mos-
Kép

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » csüt. ápr. 18, 2013 9:47 pm

GABOR írta:
Csaba írta:
GABOR írta:Akkor én hivatalosan is jelezném hogy NEM értek egyet a döntéssel.
Kérném az esetet újra vizsgálni több szemszögből és figyelembe venni nem csak a szabályzatot hanem kicsit a realitást is mérlegelni az adott szituban. Thx.
Most még egyszer megnéztem az első köreidet nem csak a kérdéses szakaszt, és sokszor összeértek Danival, amik nagy része az ő hibája.
Picit szigorúnak tűnhet az ítélet, és a realitás az, hogy többször nem hagysz neki helyet(sajnos ez tendencia nálad), csoda hogy nem repültetek mindketten....
De a kérésednek eleget téve megkérem Metoszékat, hogy nézzék meg.
Rendben, köszönöm!
Arra reagálva hogy nem hagyok elég helyet. Miért is kéne hagynom hogy bárki is simán megelőzzön?
Pont az a cél hogy bemeri e vállalni szűk helyen is az előzést vagy sem. Elég sokan vannak akik inkább fékeznek (ez nekem tök jó), de vannak olyanok akik megmerik és előznek. Ez az izgalmas az egészben. Az elmúlt 2 évben nem emlékszem olyan esetre hogy én bárkit is kilöktem volna úgy hogy megforogjon vagy komolyan sérüljön az autója. Majd ha lesz ilyen eset akkor elnézést fogok kérni az illetőtől és el fogom fogadni a büntetésemet. Lehet kicsit Schumacheresen vezetek de ő a példakép. -mos-
Miért kéne helyet hagynod??
Melletted volt Dani, az nem zavart? De te nem foglalkoztál vele, hanem kiterelted a pályáról, ahelyett, hogy maradtál volna a megkezdett belső íven.
Amúgy elég ha csak az Austin-i futamig visszaemlékezel, nem volt az annyira messze.

Zsoltee
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: szer. jan. 07, 2009 4:36 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Zsoltee » csüt. ápr. 18, 2013 10:03 pm

GABOR írta:
Csaba írta:
GABOR írta:Akkor én hivatalosan is jelezném hogy NEM értek egyet a döntéssel.
Kérném az esetet újra vizsgálni több szemszögből és figyelembe venni nem csak a szabályzatot hanem kicsit a realitást is mérlegelni az adott szituban. Thx.
Most még egyszer megnéztem az első köreidet nem csak a kérdéses szakaszt, és sokszor összeértek Danival, amik nagy része az ő hibája.
Picit szigorúnak tűnhet az ítélet, és a realitás az, hogy többször nem hagysz neki helyet(sajnos ez tendencia nálad), csoda hogy nem repültetek mindketten....
De a kérésednek eleget téve megkérem Metoszékat, hogy nézzék meg.
Rendben, köszönöm!
Arra reagálva hogy nem hagyok elég helyet. Miért is kéne hagynom hogy bárki is simán megelőzzön?
Pont az a cél hogy bemeri e vállalni szűk helyen is az előzést vagy sem. Elég sokan vannak akik inkább fékeznek (ez nekem tök jó), de vannak olyanok akik megmerik és előznek. Ez az izgalmas az egészben. Az elmúlt 2 évben nem emlékszem olyan esetre hogy én bárkit is kilöktem volna úgy hogy megforogjon vagy komolyan sérüljön az autója. Majd ha lesz ilyen eset akkor elnézést fogok kérni az illetőtől és el fogom fogadni a büntetésemet. Lehet kicsit Schumacheresen vezetek de ő a példakép. -mos-

Szeretnék kérdezni valamit. Ha esetleg egy kanyarban melletted vagyok kívül (tegyük fel az első kerekem van a te hátsó kereked mellett), te fordulsz az ideális íven, kimész a pálya a széléig és emiatt összeér az autónk és te megpördülsz, akkor véleményed szerint én vagyok a hibás?

Pl. legutóbb Kínában a Perez - Kimi incidens esetében szerinted Perez mindent helyesen csinált és Kimi volt a hibás amiért nem vette el a gázt?

Nem beszólni akarok, semmi ilyesmi, csak komolyan érdekel, hogy ilyen helyzetekben szerinted mi a helyes.
Kép

Avatar
GABOR
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 650
Csatlakozott: szer. márc. 23, 2011 5:09 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: GABOR » csüt. ápr. 18, 2013 11:11 pm

Előzési manővernek számít, ha a támadó fél első tengelye egy vonalba kerül a védekező fél hátsó tengelyével. A védekező félnek elegendő helyet kell hagyni, hogy a támadó fél is az aszfalton tudja folytatni a manővert, különben leszorításról beszélünk, ami szabálytalan. Figyelem! Amennyiben az út úgy kanyarodik vagy szűkül, hogy a védekező fél irányváltoztatás nélkül is akaratlanul leszorítja a támadó félt, azaz a támadó alól "elfogy" a beton, az nem leszorítás, a támadónak más helyet kell keresnie az előzésre.

Itt pontosan ez történt. Mivel én voltam ideális íven, így neki fogyott el a hely. Vissza kellett volna vennie a gázt majd az egyenesbe beszúrnia.

Az Austinra visszatérve ha már csak ezt lehet állandóan felhánytorgatni és gondolom emiatt megy a folyamatos szopatás az ilyen apróságok miatt hogy a **** akkor is **** fogjuk büntetni akkor csak annyit reagálnék mint írtam is "bárkit is kilöktem volna úgy hogy megforogjon vagy komolyan sérüljön az autója Austinba úgy gondolom egyik sem történt meg. Nem forogtál ki és nem is sérült komolyan az autód. Igazából ott is előbb fékeztem mint te csak másképp volt belőve az autó így a külső íven nem tudtam kellően lefékezni akkor már melletted voltam nem volt túl előnyös hogy bekanyarodjak. Nem tudtam merre menni, láthattad hogy a pályáról is kicsit lementem ami végül úgy jött le hogy a "sikánt átvágba belement" Persze hogy levágtam enyhén a szélét hogy ne menjek neked. Kicsit koccantunk, a bug miatt repültél, de nem volt nagyon vészes a helyzet. Túl lett lihegve az egész. Versenybaleset volt számomra.

Magam részéről a témát itt lezártnak tekintem.
Kép

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Gadfly » pén. ápr. 19, 2013 8:23 am

@GABOR
Jól látod, le van zárva a téma, hiszen a szabályzat 8.1. f. pontja alapján: "Bírói Testület döntései ellen, fellebbezésnek helye NINCS!"
Persze az ítélettel nem muszáj egyet érteni ill. elfogadni, viszont felülbírálás ill. egyéb további vizsgálódások nem lehetséges. Mint ahogy tudod az MF1B Bírói Testülete 3 főből áll (Csaba, Tommy, Tony) és ha óvás történik, akkor mindhárman külön megnézik az eset és a külön közzétett "véleményeket" összegezzük.

Sajnálom, hogy úgy jön le számodra mint ha ki lennél spécízve, pedig ez egyáltalán nem így van.
Lehet, hogy már uncsi, de itt is a való élet példáját tudom felhozni teszem azt h Te vagy Webber és futam után kapsz egy büntetést, akkor mennyi esély van arra, hogy azon változtass? Persze pampogni lehet (szoktak is néha és ezt tiltva sincs, mint ahogy itt se), de értelme nem sok van. :)

Továbbá ne felejtsük, hogy "csak" figyelmeztetést kaptál, ami max annyit jelent, hogy a következő futamon picit jobban oda kell figyelni, tehát jelenleg semmi hátrány nem ért Téged! ;-)

(Austint meg ne keverjük ide, mert ott én is több helyet vesztettem az incidens miatt, de az egy teljesen másfajta eset volt. Ha nem emlegetitek fel, akkor nekem eszembe sem jutott volna, mert már rég elfelejtettem.)
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » pén. ápr. 19, 2013 8:39 am

GABOR írta:Előzési manővernek számít, ha a támadó fél első tengelye egy vonalba kerül a védekező fél hátsó tengelyével. A védekező félnek elegendő helyet kell hagyni, hogy a támadó fél is az aszfalton tudja folytatni a manővert, különben leszorításról beszélünk, ami szabálytalan. Figyelem! Amennyiben az út úgy kanyarodik vagy szűkül, hogy a védekező fél irányváltoztatás nélkül is akaratlanul leszorítja a támadó félt, azaz a támadó alól "elfogy" a beton, az nem leszorítás, a támadónak más helyet kell keresnie az előzésre.

Itt pontosan ez történt. Mivel én voltam ideális íven, így neki fogyott el a hely. Vissza kellett volna vennie a gázt majd az egyenesbe beszúrnia.
Gábor ezt nem tudom milyen szabályzatból vetted és írtad ide be, de az biztos, hogy ilyen a mi szabályzatunkban nincs, úgyhogy ilyenekre hiába hivatkozol.
GABOR írta: Az Austinra visszatérve ha már csak ezt lehet állandóan felhánytorgatni és gondolom emiatt megy a folyamatos szopatás az ilyen apróságok miatt hogy a **** akkor is **** fogjuk büntetni akkor csak annyit reagálnék mint írtam is "bárkit is kilöktem volna úgy hogy megforogjon vagy komolyan sérüljön az autója
Csak 1 dolog miatt tértem vissza ide, mivel Te írtad, hogy nem emlékszel ilyen esetre. Magyarul én válaszoltam, nem pedig ahogy Te írtad "állandóan felhánytorgatni" amúgy is az "állandó" jelzőt nem tudom hová tenni, de ha mondasz példát rá, hogy ezt többször említettük, akkor esetleg elhiszem.
A másik a ***-os rész nem tudom mit takar, viszont a "folyamatos szopatás"-t szintén nem értem, mert nem emlékszem ilyenre, hogy Te folyamatosan lennél "szopatva"
Úgyhogy légyszí válogasd meg a szavaid, és valós dolgokat írjál, ne hordj itt össze baromságokat.

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: metosz » pén. ápr. 19, 2013 4:12 pm

8) Én legszívesebben mindenkit figyelmeztetnék, írásban ellenőrzőbe csak már legtöbbnek nincs ilyen.
Azért mert csak az óvatosságra int, amire amúgy is folyamatosan szükség van.

A pályán, ha mellettünk van valaki végig helyet kell neki adni, ütközés nem történhet, a pályáról le nem szorulhat, ha elmegy és folyamatosan gyorsabb, távolodik, akkor jobb ma amblock, vagy más taktikán van.

@GABOR
Még ha úgy is érzed, hogy mindenki összefogott ellened, 8) én biztosan nem vagyok ennek az összeesküvésnek a részese.
Panasszal bármikor fordulj hozzám és kivizsgáljuk az ügyet, ebben az esetben nem látom, hogy bármit is vizsgálnom kellene, - bár megkaptam Csaba kérését - a figyelmeztetés nem büntetés csak egy figyelmeztetés, - úgy gondolom túl van reagálva az eset. Ennek ellenére amennyiben szeretnéd ránézek én is a replayre.
Kép

Avatar
GABOR
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 650
Csatlakozott: szer. márc. 23, 2011 5:09 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: GABOR » vas. ápr. 21, 2013 4:35 pm

Fölösleges megnézned. Csak az idődet pazarolnád. -mos-
Amúgy jó volt ma a Button vs Perez csata. Olyan ismerős szitu volt... -monster-
Kép

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Gadfly » pén. máj. 31, 2013 5:49 pm

4. futam Spanyolország

Megvizsgáltuk a versenyt és az alábbi döntések születtek:
Megnéztük a vágásokat és a szélesítéseket, szerencsére a tavalyi esetből is okulva idén nagyon tiszta volt a verseny.
A pontszerző helyeken egyedül Csab lépte át a limitet, de ez nem befolyásolta a pozícióját.

Balesetek a versenyen nem voltak, a rajt utáni esetet kivéve. Gratulálunk mindenkinek, legyen ez az etalon!

Az érkezett óvásra megítélése nagy fejtörést okozott számunkra, de igyekeztünk a lehető legjobb döntést hozni.
A negyedik kanyar elött Turi, Bryannal csatázik és észreveszi, hogy Bryan nem tudja tartani az autót a belső íven, így megpróbál a külső ívről a belsőre menni(keresztül megy az ideális íven), csak Csaba eközben már mellé ért. A tükörbe ill. a helyzet adta izgalomtól valószínűleg nem vette észre, hogy Csaba is ott van, viszont mivel az ELSŐ KÖRRŐL VAN SZÓ, ami szinte egyenlő rajttal, így csak akkor szabad ekkora manővert végrehajtani, mikor meg vagyunk győződve arról, hogy mellettünk nincs senki és szabad az út. Turi erre nem gondolt, így nekiment Csabának. Csabának szinte esélye sem volt elkerülni az ütközést, mert ha meg is próbálta volna, akkor abból további baleset lehetett volna. A balesetben akik még áldozatul estek: Vik, Metosz, Makákó.

A tömegbaleset okozása mindig nagyobb büntetést von maga után, de az hogy tömegbaleset lett, nem Turi hibája ebben a konkrét esetben. Csabát felrepítette a levegöbe valami, ami miatt sérültek a többiek. Persze azt nem tudjuk, hogy mi lett volna ha....
Így mivel ez egy játékhibának is minősülhet Turit csak egy Figyelmeztetésben részesítjük.
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » pén. máj. 31, 2013 6:13 pm

Elfogadom de nem értem.
A szabályzatban ez van :
"Feltöltés határideje: futamot követő nap este 24 óra!"
ez értelmezésemben azt jelenti, hogy másnap éjfél, Én 22:20-kor töltöttem fel így ezt nem értem miért is a büntetés, még ha az valóban nem járt pozíció vesztéssel.
Vagy legyen pontosítva hogy a verseny kezdetét követő 24 órán belül fel kell tölteni, vagy legyen megadva az, hogy a futamot követő nap este 20:00-ig fel kell tölteni.
Jelenleg ez félre értelmezhető és bosszús lennék ha ez tényleg változtatott volna.
=_
;-)
sőt ! a fájlt amikor feltöltöttem, akkor még csak 5 v. 6 ember feltöltését láttam.
--kj-
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » pén. máj. 31, 2013 6:32 pm

@CsaB!
Nem a gumirol van szó az rendben volt hiszen ki is írtam akkor a fórumba!
Kanyar vágás/szelesitesrol van szó. 3 a limit bunti nélkül neked meg 4 volt ami +3mp-et jelent ezért írta Gadfly hogy nem változtat semmin.

Bryan
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: szer. nov. 02, 2011 2:57 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Bryan » szomb. jún. 01, 2013 8:09 am

jövök!

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Gadfly » szomb. jún. 01, 2013 8:27 am

Bryan írta:jövök!
Hova? Bírói döntésekre? :grin:
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4325
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » szomb. jún. 01, 2013 8:39 am

-v-

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: BengA » szomb. jún. 01, 2013 8:50 am

Gadfly írta:
Bryan írta:jövök!
Hova? Bírói döntésekre? :grin:
XD...várunk szeretettel -vv-
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » szomb. jún. 08, 2013 7:01 pm

5. Futam Monte Carlo

Rajt:
Több apró koccanás történt, közülük a legnagyobb mikor Bandi nekiment
Zsozsesznek, a dologból nem lett nagyobb baj, de Bandit megkérjük
ezentúl egy kicsit óvatosabban az első kanyarokban.

3:36 Metosz messziről érkezik és bebújik Norbi mellé(Norbin fordul
el), Norbi felrepül a levegőbe és több helyet is veszít. Mivel Metosz
több autó távolságból bújt be úgy, hogy nem volt ott már hely, így
figyelmeztetés járna, DE az alagút után visszaengedte Norbit így nincs
büntetés.

23:25 Norbi lekörözésnél meglöki a jóval lassabb versenyzőt. Megkérjük
Norbit, hogy a lekörözésnél legközelebb óvatosabban, Makákó amúgy is
elkezdett lehúzódni abban a rövid egyenesben.

24:01 Gábor utoléri Makákót, majd nem tudja mit tegyen nekimegy a
falnak majd Makákónak. Az esetért egyértelműen Gábor a felelős, Makákó
már állt volna félre, csak egy kicsit óvatosabban kellett volna a
lekörözést végrehajtani. Megkérjük Gábort óvatosabban a
lekörözéseknél.

55.27 Gadfly utoléri Zoszseszt, aki túl korán próbálja meg elengedni
Gadflyt és összekoccannak. Célszerűbb lett volna a kanyar után, vagy
még inkább az alagútban elengedni. Nincs büntetés.

Összességében nagyon kevés baleset volt, és azok is mind lekörözésnél.
A lekörözésnél mindkét félnek extra figyelem kell, legalább olyan
nehéz mint egy előzés. A szituációk átnézésekor azt tapasztaltuk,
hogy két dolog okozta a problémát:
1., a lekörözendő görcsösen, túl hamar el akarta engedni a lekörözőt.
2., a leköröző még véletlenül sem akart bukni 1 tized másodpercet sem.
Az akit leköröznek is versenyzik, így nem lehet letiporni, mintha ott
sem lenne, kérjük figyeljetek erre jobban.
Amiért nem adtunk büntetést az az, hogy ez egy extra nehéz pálya ebből
a szempontból.

Áthozott büntetések:
Turi Figyelmeztetés
Buchert Csaba

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » hétf. jún. 24, 2013 8:04 pm

6. Futam Montreal

Rajt:
- Bandi feltehetőleg rajtautomatika nélkül indul, kiforognak a kerekek, így kigyorsításon BengA neki koccan, versenybaleset, nincs büntetés.
Bandi kérjük gyakorolja a rajtautomatikával való indulás gyakorlását.

- TakiMassa az első kanyar előtt nagyon későn fékez és nekimegy Lajos Bodnárnak aki jókorát repül emiatt, majd a második kanyarban nem hagy neki a belső íven, Ezért a két esetért TakiMassa figyelmeztetésben részesül.

3,14 Makákó későn fékez a 3-as kanyar előtt, és eltalálja BengÁ-t aki megforog és időt veszít, mivel első körről van szó, Makákó büntetése Figyelmeztetés

3,23 - Metosz - Kopi -- Metosz későn fékez az 5-ös kanyar előtt, és eltalálja Kopit, mivel nem lett komolyabb baleset vagy megforgás az esetből és Metosz veszített ezzel csak pozíciót, így nincs büntetés. Az esetért nem jár büntetés, mert Metosz a TS-en vicceskedő egyént bannolta épp....

3,29: Előbb Vik, majd CsaB csúszik meg kigyorsításon és összeérnek, versenybaleset, nincs büntetés

11,27: Vik kanyarkijáraton, gyorsítás közben megcsúszik és keresztbe csúszik pont Csaba elé aki ezt nem tudja elkerülni, versenybaleset, nincs büntetés

40,31 CsaB utoléri Makákót, aki körhátrányban van, a célegyenes elején Makákó félrehúzódik az egyenes bal oldalára, szabadon hagyva az ideális jobb oldalt, de CsaB áttér a bal oldalra és nekimegy Makákónak. Az eset szimplán figyelmetlenség, CsaB-nak csak az ideális jobb oldalon végig kellett volna menni az egyenesben, ehelyett áttért a bal oldalra ahol nekiment Makákónak, aki ezzel kisodródott a pályáról és a pitfalnak ütközött. CsaB baleset okozásért 10 rajthelyes büntetésben részesül valamint azért mert még ő akarta kérdőre vonni a teljesen vétlen és előzékeny versenyzőtársát, ezért egy precedens értékű +20mp-es büntetést is kap. Megkérjük CsaB-ot, hogy ezt hagyja meg a BT-nek valamint a vizsgáztatást végző tagoknak, akiknek ez is a dolguk.

40,37 Az előző eset folytatása, CsaB kisebb sebességgel érkezett az első kanyarhoz, a Makákóval való ütközés miatt, az eset Bandi kamerájából is jól látható, de Bandi rosszul mérte fel az esetet, valamint CsaB kanyarhoz való érkezési sebességét, és belerohan CsaB autójába, akinek leszakad a hátsó szárnya, és nyilván más is sérült ettől az ütközéstől. Az esetben Bandi volt a hibás, könnyen elkerülhette volna az ütközést, mivel érezhette a sebesség különbséget, csak irányt kellett volna változtatni, vagy ha nem volt biztos a manőverben, akkor előbb fékezni, hiszen nem egyedül közlekedett a pályán, így Bandi büntetése az eset súlyossága miatt (CsaB autója teljesen irányíthatatlan lett az eset után, ez látható a replayen, hogyan jut el a pitbe) a Szabályzat 9/c (Normál baleset, vagy szabálytalanság(egy versenyző károsulttal)) pontja alapján 2 pont levonás.

1,09,53 Vik az első kanyarban megcsúszik és keresztbe áll, az érkező Norbi nem tudja kikerülni, mivel pont az ő irányába csúszott Vik autója, az eset Versenybaleset, nincs büntetés.

+Óvás:
2. kör: CsaB - Kopi -- Kopi a 2. kanyar kijáratán kiforgatja CsaB-ot, aki ezzel 4 pozíciót veszít, Kopi öt rajthelyes büntetésben részesül.

29. kör: CsaB - Bandi -- Ez a 40,37-es eset

29. kör: CsaB - Makako -- Ez a 40,31-es eset.

12. kör első kanyar: előzési zóna végén Bandi érkezik féktávon, elfordul BengA mellett, majd a jobbosban nem hagy helyet BengÁnak, pedig egyértelműen egymás mellett vannak. Bandi figyelmeztetésben részesül.

12. kör harmadik sikán. BengA próbál bebújni Bandi mellé a balos kanyarban, nem volt elég hely és összeütköznek. BengA Figyelmeztetés.

Igen:
1 kör 2. kanyar Kigyorsításon megcsúszik eltalálja Norbi bal első kerekét.
1 kör 2.-3. kanyar Az "egyenesben" tolja TakiMassát majd a kanyar előtt jobbra vág, úgy Hogy Lajos Bondárnak megy és egy extrém rövid féktávot vesz. A jobbosban neki megy TakiMassának és nem hagy helyet a baloldalon, hogy mellette elférjen.
1. kör 5.-6. kanyar A balosból jobban jön ki mint Csaba és jobbosban mellé bújik teljesen váratlanul. Csabát próbálja lelökni az ívről balra, végül Csaba kicsit balra letér és Igen elmegy.
1. kör hajtű kanyar Befékez Gadfly Mellé a belső ívre majd mivel túl kései féktáv volt, így Gadfly-t kivezeti egyenesen. Ráadásul Igen még meg is pördül a kanyarban.
4.kör ötös kanyar bebújik Csaba mellé és keresztbe megy előtte az íven.
4. kör hajtű. Későn fékez és szélesen veszi a kanyart, egyenesbe rakja és egyenes átmegy Csaba előtt.
5. kör ötös kanyar, ismét nincs előzési pozíció, de megint bevág Csaba mellé és megint összeérnek. Igen keresztben csúszik tovább
6.kör 7.-8. kanyar "Megelőzi" Viket úgy hogy levágja a kanyart.(ez már a sokadik kanyar vágás volt)
6.kör hajtű Ismét egy elrontott féktáv, a bukótérből rágyorsítva előzi Viket, de a visszatérés ismét szabálytalan volt.
7. kör első kanyar. Vik belső íven mellette van de ráhúz, csak Vik-en múlt, hogy nem lett baleset.
11.kör 6. kanyar Gadfly egy hibája után méh lassan halad szűken a jobb kanyarban. Igen ráhúzza a kormányt és majdnem megpördül Gadfly autóján.
11. kör Hajtű Elrontott féktáv, a bukótérből visszajőve(mivel a hiba miatt ővé a DRS zóna) visszaelőzi Gadflyt.
12. kör Hajtű Elrontott féktáv Ahogy visszajön majdnem ütközik Gadfly-al.

Összefoglalva:
- Számtalan hatalmas(körönként nagyjából egy) vágás amelyeknek egy része önmagában is büntetést érdemelne.
- Rengeteg koccanás és balesetveszélyes szituáció melyek veszélyt jelentenek másokra, és jócskán hátráltatják a versenyzésben.
- Teljesen sztochasztikus (véletlenszerű) kanyarvételi ívek, Rengetek koccanás a falon.
- Szintén sztochasztikus köridők, amik megint csak nem támasztják alá a biztos vezetést és felkészülést.
- nincs bizonyíték rá mivel egyszer sem éri meg a 15. kört, de valőszínüleg kevés benzin. Ezt a kigyorsítások és a kanyarvételek sebességéből lehet látni. Alapja lehet pl ez az eset("1. kör 5.-6. kanyar A balosból jobban jön ki mint Csaba és jobbosban mellé bújik teljesen váratlanul. Csabát próbálja lelökni az ívről balra, végül Csaba kicsit balra letér és Igen elmegy")

Igen arra kötelezzük, hogy a következő 5 verseny előtt amin indulni szeretne, mindegyiken kötelező a tesztfutam 100%-os teljesítése.
következő 2 versenyen utolsó rajthely.
Ezt nevezzük utolsó figyelmeztetésnek. Amennyiben nem történik javulás, úgy el kell gondolkoznunk az eltiltáson.
Ez a szigorú itélet nem a mostani verseny miatt született meg, hanem az egész év miatt, csak, hogy mindenki lássa miért is van ez, kigyűjtöttem egy kis csokrot.(13 kör: 13 balesetveszélyes szituáció kb ugyanennyi vágás, és rengeteg bosszúság másoknak)


Összegezve:
- TakiMassa figyelmeztetés
- Makákó figyelmeztetés
- Bandi figyelmeztetés
- BengA figyelmeztetés
- Kopi 5 rajthelyes büntetés
- Csab 10 rajthely valamint Kanadai futam +20mp
- Bandi két pont levonás + figyelmeztetés

- Igen: feljebb....
Buchert Csaba

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: BengA » hétf. jún. 24, 2013 9:33 pm

OK
Kép

Avatar
Makako
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: szomb. dec. 19, 2009 8:06 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Makako » hétf. jún. 24, 2013 9:59 pm

Okay! -okos-
Annyiszor van igazam ahányszor csak akarom...:)

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » kedd jún. 25, 2013 3:16 pm

Csaba írta:6. Futam Montreal

40,31 CsaB utoléri Makákót, aki körhátrányban van, a célegyenes elején Makákó félrehúzódik az egyenes bal oldalára, szabadon hagyva az ideális jobb oldalt, de CsaB áttér a bal oldalra és nekimegy Makákónak. Az eset szimplán figyelmetlenség, CsaB-nak csak az ideális jobb oldalon végig kellett volna menni az egyenesben, ehelyett áttért a bal oldalra ahol nekiment Makákónak, aki ezzel kisodródott a pályáról és a pitfalnak ütközött. CsaB baleset okozásért 10 rajthelyes büntetésben részesül valamint azért mert még ő akarta kérdőre vonni a teljesen vétlen és előzékeny versenyzőtársát, ezért egy precedens értékű +20mp-es büntetést is kap. Megkérjük CsaB-ot, hogy ezt hagyja meg a BT-nek valamint a vizsgáztatást végző tagoknak, akiknek ez is a dolguk.
Elfogadom de nem értem.
Az ideális ív ott azon a helyen a bal oldala a pályának (mindenki ott megy) és gondolván azt, hogy akit leköröznek mint én is ahogy szoktam az ideális ívet elhagyom és ott veszem el a gázt, így gondoltam más is ugyanúgy cselekszik.
1. NEM szándékosan okoztam a balesetet ! és ha lehet akkor ez ellen fellebbeznék is !
Indoklás: belsőkamerás nézetből hanggal nézze meg bármikor bárki, hamarabb vettem el a gázt mint a Makako ahogy azt megtette volna ! Ami azt jelenti észleltem, hogy nem fog elmenni de már későn sajnos, de mivel erre nem számítottam automatikusan az ideális ívre fordultam rá a lassító után egyből, nem behúztam mögé és felökleltem direkt.

2. Igen hibáztam !
Abban, hogy bíztam benne, hogy úgy viselkedik mint ahogy én viselkedek ilyen helyzetben, vagy úgy ahogy az le van írva. Sorry így ezt nem érzem hibámnak vagy nem ekkorának.

3. A 2. hsz-ban már jeleztem előre, hogy nem kioktatásként és kérdőre vonásként írtam le amit leírtam, hanem hogy tanulhassunk belőle, hogy tudjunk fejlődni, mert nem biztos, hogy mindenki látja vagy veszi észre azt, hogy adott helyzetben mit csinál, Én sem néha és ezért én szeretem is ha ilyen visszajelzéseket kapok. Az hogy Makako azzal a szöveggel vágott vissza/válaszolt nekem, hogy ne oktassam ki és nehogy már kérdőre vonjam, arról én nem tehetek ! Töröltem is visszafelé a hozzászólásaimat, mert nem vitatkozni és leírni akartam senkit.

De ha ez így megy akkor én sem megyek lekörözésnél az ideális ívről legközelebb sehova aztán majd meglátjuk a felháborodásokat. Ennyi. Én miért tartsam a szabályhoz magam ha más nem és amiatt kapok büntetést? Ezt most nem felháborodásként írom de ez jön le, mert ezek szerint nem kell elhagyni a lekörözendőnek az ideális vonalat. --kj-
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » kedd jún. 25, 2013 8:13 pm

@ CsaB
1., Nem szándékosan okoztad, nem is írta ezt senki. (A baleset okozást ne úgy értsd, hogy szándékos.)
Szerintem nem az az ideális ív, arra a kis törésre minek így neki készülni?
2., Makákó ebben a szituációban mindent jól csinált. 4-en mondjuk ezt.
3., Lehet, hogy nem úgy akartad, de kérlek legközelebb kérd az eset megvizsgálását és majd mi elintézzük.


Szerintem az nincs leírva hogy hagyd el az ideális ívet, az van hogy ne akadályozd. Plusz egy tanács, hogy pl a kanyar kijáraton lehúzodhatsz kicsit az ideális ívről.

Általánosságban mondom és ezt remélem Makákó is olvassa, hogy ő még túl engedékenyen is áll félre, hogy ő szívja meg állandóan.... A lekörözött is versenyzik, nem kell ezt görcsösen csinálni.
Buchert Csaba

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » kedd jún. 25, 2013 9:20 pm

Csaba írta:@ CsaB
1., Nem szándékosan okoztad, nem is írta ezt senki. (A baleset okozást ne úgy értsd, hogy szándékos.)
Oké, ezt félreértette. Bocsánat. -mos-
Csaba írta:Szerintem nem az az ideális ív, arra a kis törésre minek így neki készülni?
A törés után balos éles jön amire ideálisan minél jobbra húzódva lehet rákanyarodni, így én de akik előttem mentek akiket láttam mindenki ment ott balra. Én pedig már automatikusan arra indultam ki a sikánból mint előtte és utána is mindig és nem direkt mentem balra abban az 1 esetben. De a pályán kívülnézetből is ott vezet a sötét sáv ami az "ideális vonalvezetést" felgumizott használt részt mutatja.
Csaba írta:2., Makákó ebben a szituációban mindent jól csinált. 4-en mondjuk ezt.
3., Lehet, hogy nem úgy akartad, de kérlek legközelebb kérd az eset megvizsgálását és majd mi elintézzük.
Talán kivéve azt hogy gyakorlatilag előttem engedte el a gázt, mert ha nem engedi el akkor simán kikerülöm. Márpedig ha látott a tükörben akkor nem veszi el a gázt. Szerintem. --kj-
Csaba írta:Szerintem az nincs leírva hogy hagyd el az ideális ívet, az van hogy ne akadályozd. Plusz egy tanács, hogy pl a kanyar kijáraton lehúzodhatsz kicsit az ideális ívről.

Általánosságban mondom és ezt remélem Makákó is olvassa, hogy ő még túl engedékenyen is áll félre, hogy ő szívja meg állandóan.... A lekörözött is versenyzik, nem kell ezt görcsösen csinálni.
Szabályzat írta:"7.4.Feltartás, blokkolás:
a.
Tükrök használata kötelező!
b.
A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni, ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félre húzódni,fékezni, mert nem csak magát, hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja!
c.
Ha a lassabb pilóta teheti, akkor úgy engedje el a gyorsabb pilótát, hogy a kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyző elhagyja. "
Márpedig nem volt előtte akadály amiért ne tehette volna. Én meg ezt tartottam szem előtt és mint addig végig, automatikusan mentem arra, arra számítván amit már le is írtam. --kj-
De ha meg tényleg valós versenyben lett volna akkor valószínűleg ezt is belekalkuláltam volna, hogy én se zavarjam, legalábbis ne tartsam fel, de erről nem igazán beszélhettünk az esetnél.

A büntetést elfogadom mindezek ellenére.
De az hogy "önbíráskodni" akartam volna az durva. Ebben a formában akkor viszont kérnék egy fórumot ahol ezeket meg lehet beszélni egymással és mindenki olvassa, mert én csak azt írtam le amit ha nem is kívülállóként de a hátul lévő autóban ülve az előttem haladó mozgásából tapasztaltam, mert semmi mást nem akart jelenteni, csak hogy amit láttam és gondoltam róla kifejtettem, hogy legközelebb mindketten el tudjuk ezt kerülni és ne értsük legközelebb félre egymást.
Hozzáteszem még egyszer, hogy ezért is töröltem visszafele az összes hozzászólásomat mert Makako alapból támadóként válaszolt és vagdalkózva, önbíráskodással gyanúsított, amit nem díjazok és abban a formában már nem volt kedvem beszélgetni az esetről, mert én csak megbeszélni szerettem volna az esetet, nem vitatkozni róla. Mindezt úgy tettem Én jóhiszeműen, hogy egy ilyenről ott abban a topikban normálisan bármiféle vádaskodás nélkül lehet beszélgetni egymással. Gyűlölöm amikor kiforgatják a szavaim és ellenem fordítják !

Tény hibáztam, abban, hogy nem tudtam, hogy a lekörözendő versenyző mit akart csinálni és már későn sikerült lereagálnom. Ez van.
Első ilyen esetemként nem értem ezt az egészet, mert kerek 1 év alatt semmilyen galibát nem okoztam. De ti vagytok a főnökök ezt tiszteletben tartom.
Ennyi.
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » kedd jún. 25, 2013 11:57 pm

Csaba írta:3., Lehet, hogy nem úgy akartad, de kérlek legközelebb kérd az eset megvizsgálását és majd mi elintézzük.
Nem értem, akkor egy verseny után két pilóta nem beszélheti meg azt nyíltan, hogy melyikük mit látott és hogy érezte? Nem egyeztethetik nézőpontjaikat, hogy legközelebb közeledjenek a gondolkodásmódok? Csak óvás formájában? Akár azzal számolva, hogy a jóhiszemű csak megbeszélni szánt esetet miatt büntetés jár?
Mert ha így akkor legközelebb befogom a szám és ha megint nem értjük meg egymást akkor megint átmegyek rajta. Ennyi.
Én Naív eddig azt hittem, hogy két pilóta bizalma egymás között azzal indul, hogy lehet beszélni esetekről, bármikor nyíltan, hogy legközelebb ne értelmezzük félre egymás cselekedetét, bármi egyéb következmény nélkül.
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: BengA » szer. jún. 26, 2013 6:49 am

Te CsaB!

Én amikor elkezdtem itt MaSzimon versenyezni, tökre paráztam, hogy mi lesz ha utol érnek, féltem, hogy majd blokkolok meg ilyenek. Előfordult, hogy kicsit hülyébb helyeken engedtem el az embereket, de nem emlékszem, hogy ekkora problémák lettek volna. Talán egyszer szólt valaki, hogy nem számított ott rá, de ennyi.
Makako keveset tud készülni a versenyekre, de hidd el nem szándékosan csinál ilyeneket. Ő is szeretne úgy versenyezni, hogy ne legyen probléma. Mivel én többet készülök mint Ő, felgyorsult a tempóm és én is szoktam körözni Őt, de soha nem volt problémám még, pedig most már pár lve én is itt vagyok.
Sőt, több replay-en láttam, hogy a nálam jóval gyorsabb versenyzők elég agresszívan előzik meg Őt, ne csodálkozzunk azon, ha Makako ezért ilyen óvatos.
De ez csak privát vélemény és szerintem kár ezen ennyit lovagolni...
Az meg hogy megbeszélni egymással? Miért ne lehetne, ott vagytok verseny után ts-en hívd át másik szobába és beszéljétek meg. Amilyen kesze-kuszán lett elkezdve ez az egész, olyan módon is fejeződött be, nem kell meglepődni rajta. Túl bonyolítottad az egészet, hivatkozva mindenféle pontokra a szabályzatból.
Meg csak említem, ha nem akarjátok nem kell nyíltan megbeszélni, van privát üzenési lehetőség is -kakcsi-
Kép

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » szer. jún. 26, 2013 7:28 am

BengA írta:Te CsaB!

Én amikor elkezdtem itt MaSzimon versenyezni, tökre paráztam, hogy mi lesz ha utol érnek, féltem, hogy majd blokkolok meg ilyenek. Előfordult, hogy kicsit hülyébb helyeken engedtem el az embereket, de nem emlékszem, hogy ekkora problémák lettek volna. Talán egyszer szólt valaki, hogy nem számított ott rá, de ennyi.
Makako keveset tud készülni a versenyekre, de hidd el nem szándékosan csinál ilyeneket. Ő is szeretne úgy versenyezni, hogy ne legyen probléma. Mivel én többet készülök mint Ő, felgyorsult a tempóm és én is szoktam körözni Őt, de soha nem volt problémám még, pedig most már pár lve én is itt vagyok.
Sőt, több replay-en láttam, hogy a nálam jóval gyorsabb versenyzők elég agresszívan előzik meg Őt, ne csodálkozzunk azon, ha Makako ezért ilyen óvatos.
De ez csak privát vélemény és szerintem kár ezen ennyit lovagolni...
Az meg hogy megbeszélni egymással? Miért ne lehetne, ott vagytok verseny után ts-en hívd át másik szobába és beszéljétek meg. Amilyen kesze-kuszán lett elkezdve ez az egész, olyan módon is fejeződött be, nem kell meglepődni rajta. Túl bonyolítottad az egészet, hivatkozva mindenféle pontokra a szabályzatból.
Meg csak említem, ha nem akarjátok nem kell nyíltan megbeszélni, van privát üzenési lehetőség is -kakcsi-
Teljesen igazad van, ezért is nem fenyegetőzni kezdtem. Annak semmi értelme sportemberek közt.
Engem csak az bánt, hogy olyanért kaptam büntit amit csak meg szerettem volna beszélni, hogy ne legyen legközelebb, de Macaco félreértelmezte és felfújta és ellenem fordította.
Nem én voltam az első akivel abban a pár mp-ben félre értelmezték egymást és összeértek és nekem pedig az első ilyen esetem volt. Mással meg tudta beszélni velem szemben ellenben támadóan lépett fel. Ha privát írom le neki talán lehet még rosszabb lett volna mert akkor nekem nem lenne semmi amire hivatkozni tudok amit mások is olvasnak. De így se sok értelme volt az egésznek. A lényeg az hogy én meg lettem büntetve, Macaco röhög a markába hogy ő megvédte magát és kicsikarta az igazát. Én meg ugyanott vagyok ahol eddig, ha mögötte megyek akkor így is úgyis az ideális ívet fogom automatikusan választani, ha előttem engedi el a gázt akkor meg majd megint felöklelem, mert nem lehet beszélni vele, hogy picit megismerjük egymást, hogy ki hol milyen helyzetben mire gondol, hogy az embert ne érje váratlanul. Ennyi. Mérhetetlenül csalódott vagyok, hogy egy olyan miatt kaptam büntit ami fel lett fújva pedig csak egy párbeszédet szerettem volna kialakítani miatta. Mondom ezt úgy hogy még nem történt kettőnk között versenyen ilyen !
Sajnos ezt nem tudom véka alá rejteni, nem tudok simán elmenni emellett, mert szarul esik.
TSen hogyan mondtam, beszéltem volna ezt meg amikor a verseny leintését követően még azt sem láttam tisztán, hogy mi is történt ott. Meg kellett néznem előtte a replayt, hogy ne őt kezdjem el egyből hibáztatni hanem valami képem legyen róla hogy mi történhetett. Csak azután lehet beszélni egy esetről ha már tisztán lát az ember. De ezért is nem privát írtam neki, hogy többen beszélgessünk róla, hogy egymást ismerjük meg ne csak a pályán, hanem hogy készülni tudjunk egymásra. De mindegy kár volt az egészet felhoznom.

Megígérem többet nem engedek hangot egy ilyen párbeszédnek.
Én csak beszélgetni és tanulni szeretek, nem veszekedni és gyermeteg mód a másikat sárral dobálni.
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: BengA » szer. jún. 26, 2013 7:53 am

CsaB írta: ha mögötte megyek akkor így is úgyis az ideális ívet fogom automatikusan választani, ha előttem engedi el a gázt akkor meg majd megint felöklelem, mert nem lehet beszélni vele, hogy picit megismerjük egymást, hogy ki hol milyen helyzetben mire gondol, hogy az embert ne érje váratlanul.
De most volt egy ilyen szitu és ezt már tudod ha ott mész hogy kezeld majd...már megérte nem?
És ne legyél csalódott, az első évetek itt, ahol többen vannak a pályán, szóval nem ez volt az első és az utolsó ilyen eset erre szerintem felkészülhetsz...lehet legközelebb velem kerülsz ilyen helyzetbe.
Lépj át ezen és készülj Silverstone-ra, ott majd jön az eredmény -kakcsi-
Kép

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » szer. jún. 26, 2013 8:10 am

BengA írta:
CsaB írta: ha mögötte megyek akkor így is úgyis az ideális ívet fogom automatikusan választani, ha előttem engedi el a gázt akkor meg majd megint felöklelem, mert nem lehet beszélni vele, hogy picit megismerjük egymást, hogy ki hol milyen helyzetben mire gondol, hogy az embert ne érje váratlanul.
De most volt egy ilyen szitu és ezt már tudod ha ott mész hogy kezeld majd...már megérte nem?
És ne legyél csalódott, az első évetek itt, ahol többen vannak a pályán, szóval nem ez volt az első és az utolsó ilyen eset erre szerintem felkészülhetsz...lehet legközelebb velem kerülsz ilyen helyzetbe.
Lépj át ezen és készülj Silverstone-ra, ott majd jön az eredmény -kakcsi-
Ez tény már tudom, de hogy megérte-e? hááát :D
Sajnos Silverstonban biztos nem de utána ott leszek!
Ja és örülök hogy van aki így is tudja kezelni ezt. Köszi BengA !
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Avatar
Makako
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: szomb. dec. 19, 2009 8:06 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Makako » szer. jún. 26, 2013 11:16 am

"de Macaco félreértelmezte és felfújta és ellenem fordította.
A lényeg az hogy én meg lettem büntetve, Macaco röhög a markába hogy ő megvédte magát és kicsikarta az igazát."


Tsab én nem nagyon akartam jobban belemenni a vitába,mert amúgy sok értelme nem lett volna! Ennyi erőből még én óvhattam volna de nem érdekelt,mert nem szoktam óvni csakhogy jött az a kioktató leveled hogy hogyan kell elengedni! Csak az dühített fel hogy te ökleltél fel és még ezek után mondod meg hogy mit hogyan csináljak! Nem mintha ezen a sérülésen múlott volna a futamom! Annyi történt,hogy láttam hogy jönnek mögöttem,láttam a tükörben is(mert szoktam nézni), kanyar után gázt elengedtem,te fellöktél,utána téged löktek fel,ennyi tömören. Hidd el én figyelek lekörözéseknél,amennyire tudok lehúzódok vagy lassítok.Biztos volt már,hogy bénáztam de számold már ki,átlagban hányszor állok félre egy futamon,biztos becsúszik nekem is hiba de soha nem szándékosan!!!Azért én se ma kezdtem szimulátorozni! Aztán jöttél azzal,hogy az én nevem minden futamon előkerül a baleseteknél meg hogy röhögök a markomban... Hagyjuk már,ez kurvára gyerekes. Olvass már vissza,hogy hány hozzászólásom volt ebben a témában! Az igazamat nem csikartam ki, a visszanézést (és NEM óvást) azért kértem,hogy vizsgálják meg IGAZSÁGOSAN hogy tényleg én bénáztam megint mert inkább visszaadom az autómat! Szerintem a döntés engem igazolt, úgyhogy hagyjuk már,lépjünk túl ezen a témán,csak pazarlom a tintát a tollamból! Azért köszönöm Csabi és Benga Bá,hogy kiálltatok mellettem RÉSZREHAJLÁS nélkül!!! PEACE és RESPECT ! -okos-
Annyiszor van igazam ahányszor csak akarom...:)

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Gadfly » szer. jún. 26, 2013 11:56 am

CsaB írta:kérnék egy fórumot ahol ezeket meg lehet beszélni egymással és mindenki olvassa
Kérned sem kell mert már létezik több éve: Pilóta Fórum/Forma1 & NF1B13 - CSEVEGŐ ;-)

CsaB írta:Hozzáteszem még egyszer, hogy ezért is töröltem visszafele az összes hozzászólásomat mert Makako alapból támadóként válaszolt és vagdalkózva, önbíráskodással gyanúsított, amit nem díjazok és abban a formában már nem volt kedvem beszélgetni az esetről, mert én csak megbeszélni szerettem volna az esetet, nem vitatkozni róla.
Kár volt törölni mert most így már nem lehet ellenőrizni, hogy miként zajlott a hangvétel, viszont emlékem szerint igen csak felháborodóan és kioktatóként léptél akkor fel. Szerintem ismerjük már egymást annyira fórumon, hogy érezzük ki mire gondol és Tőled nem szokatlan a felháborodás. Elég sok olyan hszt össze tudnék gyűjteni Tőled, ami tele van rakva -ordog- -gepout- __ ,-l-, -f- stb. jelekkel, sokszor egymás után fűzve ~20 emotikonnal.

CsaB írta:Mindezt úgy tettem Én jóhiszeműen, hogy egy ilyenről ott abban a topikban normálisan bármiféle vádaskodás nélkül lehet beszélgetni egymással. Gyűlölöm amikor kiforgatják a szavaim és ellenem fordítják !
Mártírkordást hagyjuk, a szavak kiforgatásában pedig Te is nagy mester vagy, nem beszélve a szabályzatról, amit szintén sok esetben másképp tudsz értelmezni sőőt ez mellett még hangot adsz neki. :neutral:

CsaB írta:Nem értem, akkor egy verseny után két pilóta nem beszélheti meg azt nyíltan, hogy melyikük mit látott és hogy érezte? Nem egyeztethetik nézőpontjaikat, hogy legközelebb közeledjenek a gondolkodásmódok? Csak óvás formájában? Akár azzal számolva, hogy a jóhiszemű csak megbeszélni szánt esetet miatt büntetés jár?
Engem csak az bánt, hogy olyanért kaptam büntit amit csak meg szerettem volna beszélni, hogy ne legyen legközelebb
Ki óvta meg az esetet? Miért nem beszélted akkor meg inkább, ha úgy szeretted volna? -lll-

CsaB írta:Mérhetetlenül csalódott vagyok, hogy egy olyan miatt kaptam büntit ami fel lett fújva pedig csak egy párbeszédet szerettem volna kialakítani miatta.
Ki is fújta fel és írt számos hsz-t róla?
Voltak ott más párbeszédek is pl. Vik - Csaba amiben szintén Te vitatkoztál Csabával. Lehet, hogy egy picit már egybemosódik az egész nem? :) CsaB ne haragudj de egyáltalán nem lehet kiigazodni rajtad. Mint ahogy említettem számos olyan hsz-ed volt már a fórumon, aminek drasztikus hangvételt adtál és az esetek 90%-ban kiderült (amit Te is be szoktál látni), hogy hülyeséget beszélsz! :grin:


Az esetről pedig annyit, hogy egy pályán több ideális ív is létezhet. Erre nagyon jó példa ez a "törés" a célegyenes végén. Éppen ezért ezeknél az eseteknél teljesen felesleges az íveket ilyen formában nézni. Itt sokkal inkább a szándék a döntő és ez teljes mértékben meg volt Makákó részéről. Az, hogy Te nem jól mérted fel a helyzetet, az nem az Ő hibája. Persze (saját tapasztalat) nem minden lekörözésnél fog úgy viselkedni a lekörözött fél, ahogy azt előre kigondolja az ember. Erre fel kell készülni és magad előtt lebegni egy halvány B tervnek. Szinte totál hasonló esetem volt nekem is Makákóval Monacóban, mikor a kaszinóhoz felvezető egyenes végén lévő balosban el akartam menni mellette. Na arról a kanyarról sem mondod meg pontosan, hogy mi az ideális ív. A szándék ott is meg volt Makákó részéről és mivel rossznak bizonyult az A tervem B meg nem is volt :) , így Hozzád hasonlóan én is belé rongyoltam és elvesztettem az első szárnyam. Ideges voltam akkor én is, de nem Makákóra hanem a szerencsétlen szitura. Ezt követően nem oktattam ki és nem is vádoltam semmivel (miért is tettem volna hiszen az én hibám volt), óvni éppen ezért teljesen felesleges lett volna.
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » csüt. jún. 27, 2013 4:55 am

Nem sokat tudok hozzátenni, Gadfly mindent leírt, talán csak annyit, hogy nem kell egy lekörözöttön szélárnyékozni, ki kell térni mögüle, tökmind1 mi a vélt ideális ív. El fog engedni!
Buchert Csaba

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » csüt. jún. 27, 2013 5:10 pm

Valóban szerencsétlenül jött ki a helyzet és a kialakult helyzethez képest a reakcióm utólag késeinek bizonyult még úgy is, hogy hamarabb vettem el a gázt min szegény Makako.
--kj- Ez van.
De tényleg őszintén mondom nem kioktatásnak és hasonlóknak szántam.
De, valóban kicsit fel voltam a helyzet miatt háborodva, többször elő is fordult már ilyen valóban, ezért elnézést kérek.
Többet nem pofázok.

De a Bajnokság fő fórumában egy ilyen beszélgetésnek valóban helye lenne amit gyakorlatilag nem csak a versenyzők látnak? Ebben nem vagyok biztos. De tőlem.
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Bandika
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: szomb. feb. 05, 2011 11:34 am

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Bandika » vas. jún. 30, 2013 5:51 pm

Nekem ennyi tökéletesen megfelet amit Benga írt a történtek után:

"Tőled nem véletlenül nem kértem a versenyen bocsánatot, amikor "végre" megelőztelek, meglökve nem fair módon"

más véleménye ezzel kapcsolatban hidegen hagy!

A két előzési kisérlettel kapcsolatosan nem volt mellettem, hogy el keljen engednem.
Ha meg akart volna előzni a két drs zóna ott volt, a kanyarokban pedig védekeztem, így ott vissza kellett volna sorolni mögém ha nem akart a füvön kanyarodni.Ez az én véleményem, de a tiédet is elfogadom, hogy meglegyen a lelki békéd
Balogh András

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: BengA » vas. jún. 30, 2013 6:07 pm

Bandika írta:Nekem ennyi tökéletesen megfelet amit Benga írt a történtek után:

"Tőled nem véletlenül nem kértem a versenyen bocsánatot, amikor "végre" megelőztelek, meglökve nem fair módon"

más véleménye ezzel kapcsolatban hidegen hagy!

A két előzési kisérlettel kapcsolatosan nem volt mellettem, hogy el keljen engednem.
Ha meg akart volna előzni a két drs zóna ott volt, a kanyarokban pedig védekeztem, így ott vissza kellett volna sorolni mögém ha nem akart a füvön kanyarodni.Ez az én véleményem, de a tiédet is elfogadom, hogy meglegyen a lelki békéd
-hh- Jó hallani, hogy vannak hozzád hasonló jó emberek is a földön...a Veled való találkozás után kellett keresnem egy pár buddha szerzetest, hogy fel tudjam dolgozni a történteket. Hetekig csak forgolódtam az ágyamban, mert ez, hát nagyon bántja a kis lelkecskémet. Azóta folyamatosan emelgetem a poharat a kocsmákban, egyszerűen teljesen kikészültem.

Egyébként jó tudni, hogy BT tagokat megszégyenítő tudással rendelkező ember is van a társaságban.

U.i.: Azért jó nagy az arcod ahhoz képest, hogy csak ezen a futamon nem egyszer szerepelsz a BT által említett eseteknél...a többi versenyre nem emlékszem, de szerintem biztos itt is ott is szerepel a nevecskéd. Mondjuk az enyém is ott van a kanadai után, már érett, hogy lesz egy idióta, aki miatt két és fél év után én is szerepeljek ott. Szóval köszönöm így utólag.
Kép

Avatar
KOPI
Hozzászólások: 1989
Csatlakozott: kedd nov. 11, 2008 7:44 pm
Admin: Admin

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: KOPI » hétf. júl. 01, 2013 6:45 am

Szeretnék magam ellen egy vizsgálatot.állat modon rajtoltam silverstonba és kicsaptam Viket. Megvártam,de akkor is fasz voltam mert figyelmetlen voltam.
Kép

Avatar
CsaB
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 634
Csatlakozott: szer. ápr. 27, 2011 10:56 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: CsaB » pén. júl. 05, 2013 8:45 am

KOPI írta:Szeretnék magam ellen egy vizsgálatot.állat modon rajtoltam silverstonba és kicsaptam Viket. Megvártam,de akkor is fasz voltam mert figyelmetlen voltam.
Kopi szerintem az óvás topikba kellett volna -kakcsi-
Az élet egy nagy verseny! Aki túléli az a győztes!
Best F1 BL
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » pén. júl. 05, 2013 4:52 pm

7. Futam Silverstone

A versenyen regisztrált baleset nem történt.
Egy óvás érkezett: Kopi saját magát óvta meg. Megvizsgáltuk az esetet, de nem ítéltük olyan súlyosnak, hogy szankciót hozzunk Kopi ellen, már csak azért sem, mert maga ellen óvott, és tisztában van a hibájával, valamint vissza is engedte maga elé Vik-et.

Ebből az esetből is látszik, hogy nem a megfélemlítés és a kedvetek elvétele a célunk, hanem az, hogy felelősségteljesen közlekedjetek a pályán még ha ez csak egy játék is.
Buchert Csaba

Csaba
Hozzászólások: 1755
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: MF1B 2013 Bírói döntések

Hozzászólás Szerző: Csaba » pén. júl. 05, 2013 4:52 pm

KOPI írta:Szeretnék magam ellen egy vizsgálatot.állat modon rajtoltam silverstonba és kicsaptam Viket. Megvártam,de akkor is fasz voltam mert figyelmetlen voltam.
7. Futam Silverstone

A versenyen regisztrált baleset nem történt.
Egy óvás érkezett: Kopi saját magát óvta meg. Megvizsgáltuk az esetet, de nem ítéltük olyan súlyosnak, hogy szankciót hozzunk Kopi ellen, már csak azért sem, mert maga ellen óvott, és tisztában van a hibájával, valamint vissza is engedte maga elé Vik-et.

Ebből az esetből is látszik, hogy nem a megfélemlítés és a kedvetek elvétele a célunk, hanem az, hogy felelősségteljesen közlekedjetek a pályán még ha ez csak egy játék is.
Buchert Csaba

Lezárt

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég