Verseny részvétel, illetve hiányzás bejelentés a futamokra kötelező! Minden futamkiírás első hozzászólásában találhatok a hivatalos információk, illetve a szerverre lépéshez szükséges adatok, modok, pályák, kiegészítések.
Válasz küldése
Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Gadfly » kedd okt. 21, 2014 8:14 pm

Sziasztok

Az Oculus Rift-el (link) kapcsolatban még nem volt személyes tapasztalatom, ami reményem szerint most hétvégén módosulni fog (ezzel kapcsolatban majd később, ha már megtörtént :) ), viszont a napokban sikerült összeeszkábálni egy hasonló elven működő rendszert, ami igaz nagyon "fapados megoldás" (még), viszont ha az alap hardvert (jelen esetben egy "erősebb" telefont) leszámítjuk, akkor elég gazdaságosan meg lehet valósítani otthoni környezetben a virtuális élményt. Mivel többen is kértétek (főleg SG-n), így a következőkben le fogom írni, hogy mit hogyan állítottam be, viszont annyit szeretnék előjáróban elmondani, hogy virtuálisan nekem sem volt még lehetőségem tesztelni a rendszert, mivel egy elég fontos kellék (Google Cardboard) még úton van felém a pici kis Kínából....bocsánat Hong Kongból. :mrgreen:

Amire szükség van:
-Google Cardboard: link
-Okostelefon (erős hardverrel és 4-7 colos kijelzővel)
-Olyan wifi router, ahol közvetlen (lan) kapcsolat hozható létre a PC és a telefon között, v. USB kapcsolat a PC és telefon között (ez utóbbival jobb és lag mentesebb kapcsolat hozható létre, viszont érdemes egy hosszabb kábelt beszerezni)
-Trinus Gyre szerver szoftver PC-re: link
-Trinus Gyre kliens alkalmazás a telefonra: link
(én androidos rendszerrel próbáltam, iOS-re nem tudom, hogy létezik e és működik e rendszer)

Telepítés:

1. Töltsük le és telepítsük az eszközökre a szoftvereket. A PC-s Trinus-t tulajdonképpen nem is kell telepíteni, mert egy zip-ben van benne a program.

2. Az Assetto Corsa telepítési könyvtárában navigáljuk el a: Steam\SteamApps\common\assettocorsa\system\cfg\ mappába, és jegyzettömbbel nyissuk meg szerkesztésre a camera_onboard_free.ini fájlt. Itt keressük meg a SPHERICAL_COORDS bejegyzést és az értékét állítsuk át 0-ra. (ez fogja nyújtani a játékban a szabad, egérrel vezérelt kameramozgást).

3. Indítsuk el az Assetto Corsa-t, majd töltsük be a kívánt autót és pálya kombót. Ha kilépünk a pályára, akkor az F5 billentyű megnyomásával átváltunk szabad kamera módba, ahol a W,A,S,D és az egerünk segítségével irányítsuk át a nézőpontot a pilóta sisakjába.

3.1 Ezt követően lépjünk ki az asztalra Alt+Tab v. a windows gomb segítségével és indítsuk a pc-n a Trinust.

4.1 (wifi)
Ha wifi kapcsolattal szeretnénk létrehozni az összeköttetést, akkor a Trinusban az alábbi értékeket állítsuk be:

Kép

Ez nagyjából megfelel az alap beállításoknak, amire viszont figyelni kell, hogy a Fake 3D legyen bepipálva!

Ezt követően indítsuk el a telefonunkon is a Trinus alkalmazását. Alap esetben itt is az Autodetect és a Lens Correction van beállítva. Wifis kapcsolódáshoz ez maradhat így!

Ha mindkét eszközön futnak a programjaink, akkor elsőként a pc-sen nyomjuk meg a jobb alsó sarokban lévő bekapcsológombot (ekkor elkezdi keresni a telefonunkat), majd ahhoz, hogy meg is találja a telefonon is meg kell nyomni ugyan ezt a gombot. Ha az összeköttetés sikeres, akkor meg fog jelenni a pc-n egy új ablak, ahol ki kell választanunk azt a futó alkalmazást, amit a telefonunkon szeretnénk megjeleníteni. Jelen esetben az Assetto Corsa. :) Ha kiválasztottuk és nyomtunk egy OK-ot, akkor a telefonunk kijelzőjén meg kell jelenjen az AC.

Mivel a pc-n futó Trinusban, a szenzornál a mouse volt kiválasztva, így ha mozgatjuk a telefonunkat, akkor az lesz látható, hogy az egér kurzort mozgatjuk. Innentől jön az egésznek a fapados része: mivel az AC-ben szabad kameramódban vagyunk, így ha nyomva tartjuk a egerünk bal gombját és úgy mozgatjuk a telefonunkat, akkor már a nézetet fogjuk változtatni. Ez esetben érdemes vmivel rögzítenünk az egér gombját, hogy lenyomva maradjon. _2_ Ha esetleg vkinek lesz jobb megoldása, akkor kérem ossza meg itt! :fogatlan:

4.1 (usb)
USB-s összeköttetéshez a telefonunkon először kapcsoljunk ki minden wifi és mobilinternet funkciót (ne hogy a pc vmilyen kósza adatforgalmat bonyolítson a készülékünkről). Ha ez meg van, akkor menjünk a beállításokba majd a további beállítások/hálózatokba (sajnos ez a menü android függő) és keressük meg az internet megosztás menüpontot. Ha ezt megtaláltuk, akkor az USB-s internetmegosztást kell aktiválnunk. Fontos! Csak akkor tudjuk, ha már össze van kötve a pc és a telefon usb kábellel.

Ezt követően a pc-s Trinusban kapcsoljuk ki az Autodetect funkciót és válasszuk ki az USB Tether módot. Indítsuk el a telefonunkon is a Trinust, és itt is kapcsoljuk ki az Autodetect funkciót.

A wifis kapcsolatlétrehozással ellentétben itt először a telefon lévő Triuns bekapcsológombját kell megnyomnunk, majd csak ez után a pc-n futó Triunsét. A művelet innentől u.a., felugrik egy ablak, ahol ki kell választanunk az AC-t, majd a telefonunkon megjelenik a kép.

Hogy a gyakorlatban miként is néz ki az eredmény, íme egy saját videó:



Ahogy említettem a Cardboard hiányában még nem tudtam a videón is látható lépésnél továbbhaladni. Én spec. innen rendeltem meg: link, de természetesen rengeteg lehetőség van még ill. házilag is elkészíthető (igazából ez utóbbi a lényege).

Csak érdekességből, akik rendelkeznek v. tervezik a Cardboard beszerzését, azok töltsék le a gyári aplikációt is: link, illetve a Play-en keresve elég sok alkalmazás van már, ami támogatja ezt a "technológiát".

Ha bárkinek, bármi ötlete, észrevétele, tippje van az AC-s Cardboardos megjelenítéssel kapcsolatban, azokat kérem, hogy de írjanak!
(ne vesszen szerteszét az információ) -vv-

u.i.: ha esetleg a telefon képernyőjén nagyon szaggatna az AC, akkor érdemes lejjebb venni a grafikát (főleg a renderinget). Nekem spec. valamelyest le kellett vennem a grafikát az AC-ban...
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

csori23
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: kedd okt. 21, 2014 9:13 pm

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: csori23 » kedd okt. 21, 2014 9:46 pm

Mivel a pc-n futó Trinusban, a szenzornál a mouse volt kiválasztva, így ha mozgatjuk a telefonunkat, akkor az lesz látható, hogy az egér kurzort mozgatjuk. Innentől jön az egésznek a fapados része: mivel az AC-ben szabad kameramódban vagyunk, így ha nyomva tartjuk a egerünk bal gombját és úgy mozgatjuk a telefonunkat, akkor már a nézetet fogjuk változtatni. Ez esetben érdemes vmivel rögzítenünk az egér gombját, hogy lenyomva maradjon. _2_ Ha esetleg vkinek lesz jobb megoldása, akkor kérem ossza meg itt! :fogatlan:
Erre van megoldás.
X mouse button control.
http://www.highrez.co.uk/downloads/XMou ... ontrol.htm
Teljesen programra/játékra szabható beállitásokkal rendelkezik.

bandito
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: csüt. nov. 28, 2013 5:50 pm

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: bandito » kedd okt. 21, 2014 9:48 pm

Besza.ok ez nagyon durva ! Áki te mindent tudsz ! Megyek és szétverem a monitort -gepout- :lolshai:

Avatar
Gilberto
Top Pilóta
Top Pilóta
Hozzászólások: 763
Csatlakozott: csüt. feb. 12, 2009 9:29 am
Admin: Admin

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Gilberto » szer. okt. 22, 2014 7:54 am

Gadfly és többiek, ha a sensort mouse-ról átrakod TrackIr-re akkor semmit sem kell bűvészkedni és nem kell iniben sem semmit modosítgatni, az egér egér marad viszon a telefon mozgatásával, rendesen mozog a kamera nézet:) Tegnap lepróbáltam:)
Manchester United

Pitti
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: szer. okt. 22, 2014 7:54 am

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Pitti » szer. okt. 22, 2014 7:59 am

Gadfly: Nagyon köszi a leírást!!
Már alig várom, hogy nekem is megjöjjön a cardbard :)
A fake3d miért kell? Occulus módban nem csinálja meg az AC a két képet?

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Gadfly » szer. okt. 22, 2014 8:15 am

@csori
Köszi a kiegészítést, majd kipróbálom. ;-)

@Gilbert
Igazából mikor először kipróbáltam az egészet, végigpróbáltam az összes szenzort és nálam, csak az egér szenzort volt hajlandó működtetni. TrackIr-t is próbáltam, de semmi nem történt (még AC-n belül a screent is át tettem Oculusra, de úgy se). Talán telefon függő ez?....bár ha pl. az egeret tudtam a telefonnal függőlegesen és vízszintesen is mozgatni, akkor ez mivel másabb? Majd írd le kérlek, hogy mit hogyan állítottál be, ill. milyen telefonod van.

@Pitti
Igazán nincs mit! A fake 3D azért kell, mert csak így osztja két részre a képet. Oculus módban emlékem szerint semmi extra nem történt...
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Pitti
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: szer. okt. 22, 2014 7:54 am

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Pitti » szer. okt. 22, 2014 8:21 am

Igaz sosem próbáltam, de azt hittem, hogy occulus módban már eleve két képet kapunk a monitorra is. De akkor ahogy írod, nem így van. :(
A trackIR-hez lehet, hogy fel kellene tenni a trackIR driverét is?

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Gadfly » szer. okt. 22, 2014 8:35 am

Pitti írta:A trackIR-hez lehet, hogy fel kellene tenni a trackIR driverét is?
Na az könnyen lehet! :)
Megmondom őszintén fogalmam sincs, h mi is ez a trackIr, de ha van driver (márpedig van), akkor lehet, hogy csak ennyi a megoldás. _2_
Gondolom ez az nem? link (majd kipróbálom otthon)
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Pitti
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: szer. okt. 22, 2014 7:54 am

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Pitti » szer. okt. 22, 2014 8:39 am

Igen azaz, de nem biztos, hogy ez a baja, csak tipp volt, meg aztán lehet, hogy a trackir vevő is kell hozzá, hogy a drivert egy élő hardver be is töltse, de ne legyen igazam :)
Én régen használtam trackIR-t repülő szimulátorokhoz, de már egy jó ideje eladtam. :)

Avatar
Gilberto
Top Pilóta
Top Pilóta
Hozzászólások: 763
Csatlakozott: csüt. feb. 12, 2009 9:29 am
Admin: Admin

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Gilberto » szer. okt. 22, 2014 11:19 am

Én semmilyen drivert nem raktam fel egyszerűen csak beállítottam hogy a Sensort TrackIr a melette lévő pipát nem tettem be a fixhez és azonnal működött a kínai csúcsmobilomon :D Zopo C2 Platinum:)
Manchester United

Pitti
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: szer. okt. 22, 2014 7:54 am

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Pitti » szer. okt. 22, 2014 12:14 pm

Gilberto írta:Én semmilyen drivert nem raktam fel egyszerűen csak beállítottam hogy a Sensort TrackIr a melette lévő pipát nem tettem be a fixhez és azonnal működött a kínai csúcsmobilomon :D Zopo C2 Platinum:)
Arra gondoltam, hogy neked talán van trackIR-ed és ezért fent van a driver is és esetleg az eszköz is csatlakoztatva van, ezért működött neked. De ha nincs akkor ez nagyon jó hír -gg-

Pitti
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: szer. okt. 22, 2014 7:54 am

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Pitti » szer. okt. 22, 2014 7:51 pm

Hát ez baromi jó, közben ma megjött a cardboardom is -3- :jumping:
TrackIR sensorral úgy működik, hogy előbb indítod a trinus szervert és utána csak az AC-t. A trackIR-nek észre kell vennie az exe-t amikor indul.
Szóval megy szépen, csak az érzékenységén kellene valahogy tuningolni, mert teljesen hátra kell fordulni egy sima oldalra nézéshez. Ha ez sikerül akkor ezt tök jó lesz :)
Amúgy egész jó ez a cardboard a lencsék távolsága a telefontól nem túl jó, még kellene majdnem 2cm hogy éles legyen a kép, de lehet, hogy a szemem is szar :) Holnap kicsit átszerkesztem :)
LFS-el fogom még kipróbálni ott állítólag megy a valós stereoscop kép is. Mert ez a fake 3D azért nem egészen 3D :)
Vagy azt kellene még kitalálni hogy lehetne az AC-t rábírni, hogy rakja ki az oculus 2 képét a monitorra. Nekem se sikerült.

De amúgy egész ígéretes a cucc. /=/

csori23
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: kedd okt. 21, 2014 9:13 pm

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: csori23 » szer. okt. 29, 2014 2:38 pm

Véleményeket, teszteket irhatnátok róla, hogy milyen?
Esetleg vidót róla munka közben....

Pitti
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: szer. okt. 22, 2014 7:54 am

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Pitti » csüt. okt. 30, 2014 8:19 am

Én még csak kísérletezgetek vele. Ajánlott FullHD felbontású gyors mobil, nekem most csak 720-as, és bizony látom a pixeleket a nagyítóval :) Aztán a trackIR érzékenységét kell még valahogy belőni, mert LFS-el Euro Truck Sim-el tök jó de AC-vel nem.
Aztán nvidia videókártya is ajánlott, hogy 3D vision segítségével valódi 3D-t lehessen az AC-ből kicsalni. Azt írja, hogy támogatja. Ezért fogok most nvidia-ra váltani :)
Meg erre is kíváncsi vagyok :)
http://www.sharevr.net/
Azt mondják, hogy ez nem lagozik annyira mint a trinus.

Én mindenképp látok jó esélyt arra, hogy egy ilyen megoldással élvezhető játékélményt kapjunk. Egyedül a zoom és pan mozgásokat nem tudjuk ezzel a módszerrel kivitelezni, ennyiben különbözne csak az oculus rift-től.

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: Oculus Rift és egyéb hasonló dolgok pl. Cardboard

Hozzászólás Szerző: Gadfly » csüt. okt. 30, 2014 9:57 am

Nekem még mindig nem jött meg a cardboard (tűkön ülök már). :D
A hétvégén viszont volt szerencsém kipróbálni a Oculust dk2-őt és az 1-et is. Majd írok róla beszámolót. ;) (előzetesen annyi, hogy nem estem annyira hanyatt)
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Válasz küldése

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 32 vendég