- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
MTCC 2010 Szabályok Elfogadása, Jogosítvány átvétele
Bajnokság neve:
MTCC 2010
HRC-Maszim túraautó bajnokság.
Felelősök:
Szakosztályvezető: Pongrácz Tamás (Tommy78)
Tanácsadó: Papp Nándor (Dietrich)
Szerver admin: Pongrácz Tamás (Tommy78)
Vizsgáztatók: Béry István - (IsTi), Hajdu Balázs - (metosz), Rigó Péter - (Ginger17), Papp Nándor (Dietrich), Petneházi Zoltán - (Bedy), Pongrácz Tamás - (Tommy78), Balogh Sándor - (Sanya) , Terényi Krisztián - (Kopi), Paár István Antal - (Tony)
Pálya admin: Terényi Krisztián (Kopi)
Design: Terényi Krisztián (Kopi)
Versenybíróság: Petneházi Zoltán – (Bedy), Balogh Sándor - (Sanya) , Papp Nándor (Dietrich), Terényi Krisztián – (Kopi),
Stágl Róbert – (Bodzzza), Borbély Attila - (Voodoo)
I. Általános tudnivalók
1) Csatlakozás a szerverhez
a. Szükséges szoftver: rfactor 1.255F verzió
b. Kiegészítés: TeamSpeak3
c. Mod: MTCC 2010
d. Pályák: Az I./3. pontban felsoroltak
e. Szervernév: ! MTCC 2010 – Maszim.hu
f. IP: 87.229.108.129:34283 "A" Szerver
g. Jelszó: donington
h. IP: 87.229.108.129:34282 "B" Szerver
i. Jelszó: donington2
A bajnokság futamaira a megfelelő fórum topicban kiírt lebonyolítási naptár szerint, csütörtökönként kerül sor 19.30 órai Időmérőedzés kezdéssel.
A Bajnokság folyamán autót cserélni, TILOS! Mindenkinek azzal kell indulni a Bajnoki összes futamán, amivel nevezett. Legkésőbb a Bajnoki rajtjáig, azaz július 1-éig el kell dönteni a végleges autót.
2) Verseny menetrendje.
a)
18:00 - 19:30 Szabad edzés (90 perc)
19:30 - 19:40 Időmérő edzés (10 perc, 4 kör /egy felvezető, majd két gyorskör és egy levezető kör/, privát módban) /mindkét szerveren egy időben kezdődik/
19:40 - 20:10 A és B szerver Időmérő edzés összesítése és a Rajtsorrend beállítása mindkét szerveren. Majd versenyzők eligazítása, összesített Időmérő edzés eredmény ismertetése
20:10 - 20:40 1. Verseny felvezetőkör/repülő rajttal (50km-nek megfelelő körszám megadásával)
20:40 - 21:00 Szünet + Súlybüntetés kiosztása + Fordított sorrend beállítása (első 10 helyezett) a 2. futamra (50km-nek megfelelő körszám megadásával)
21:00 - 21:30 2. Verseny felvezetőkör/álló rajttal (az első futam alapján az első 10 helyezett fordított rajtsorrenddel)
b)
Egy szerveren a maximális indulók létszáma 30 fő. 30 fő felett, indítjuk a „B” szervert. A két szerver között a versenyzők 60-40% arányban lesznek elosztva 50 főig, ezen felül 50-50%. Ha ennél több versenyző jelentkezik, a limit 60 fő, ez két szerver teljes létszámát teszi ki, így a kvalifikáció dönt a legjobb 60 fő indulásáról. A Bajnokság első futamán a kvalifikáció szétosztása két szerverre (30 feletti létszám esetén) a nevezési lista alapján történik. Majd a kvalifikációs sorrend dönt, hogy a Versenyt melyik szerveren futja a versenyző. Aki amelyik szerverre kvalifikálta magát az első futamra, azon teljesíti a második futamot is. A második Versenyhétvége első futamától a kvalifikációs beosztás a Bajnokság állása alapján történik.
c)
Kiesett Versenyzők.
Akik az A szerveren teljesítik első futamukat, de a versenyt nem fejezik be akár technikai probléma, vagy baleset miatt, a B szerver utolsó célbaérkezője után kap helyet pontozás szempontjából. A 2. futamon indulhat de csak a rajtrács végéről a saját szerverén.
NINCS KÖTELEZŐ BOXKIÁLLÁS!
IDŐMÉRŐEDZÉS ALATT CSATLAKOZNI NEM LEHET A SZERVERHEZ!
Aki nincs fent Team Speak-en a "Verseny" szobában, nem indulhat versenyen! (kivételes indok elfogadható, a BT dönt az indulásáról)
TS adatok:
IP: 87.229.108.129:9987
jelszó: maszim
Az adott verseny előtti keddi napokon hivatalos tesztnapot tartunk, tesztfutammal együtt! A szerver napi 24 órában fut (kivétel más Bajnoki futamok alatt) így a többi napokon is bármely időpontban fellehet menni a szerverre gyakorolni.
Minden futamra a pálya adott topicjában kell jelezni indulási vagy nem indulási szándékát, a verseny napján 17:00 óráig! Aki nem, vagy későn jelzi, hogy részt vesz vagy nem az adott futamon, csak a PIT-ből kezdheti meg a versenyt.
Szerverre csatlakozni időmérő alatt nem lehet, erre lehetőség a Warm up alatt van, ilyen esetben a futamon kizárólag a PIT-ből rajtolhat!
A versenyeken való indulás feltételei:
1. A tesztversenyeken bárki résztvehet.
2. Csak az a versenyző indulhat a csütörtöki versenyen, aki érvényes jogosítvánnyal rendelkezik, a szabályokat elolvasta és rövid hozzászólással jelezte annak elfogadását, illetve a jelentkezését leadta időben a megfelelő topicban, azaz 17.00-ig.
3) Pályák és versenynaptár
A Bajnokság kiírásának topicjában olvashatóak. Melyet a szervezőség bármiféle gond, hiba esetén módosíthat.
4) A verseny beállítása:
a. Versenyidő: Futamonként 30 perc.
b. Nehézségi szint: Simulation mód
c. Üzemanyag fogyasztás: Normal
d. Gumikopás: Normal
e. Meghibásodás: Normal
f. Törés: 70%
g. Zászlószabály: Full
h. Engedélyezett segítségek: Automata kuplung és szabadon választott nézet.
5) Kvalifikáció
Csak jelentkezett versenyzők vehetnek részt az időmérő edzésen. Aki jelentkezett de a kvalifikáción nem tud megjelenni vagy edzés közben leszakad a szerverről a Futamot a Pitből kezdheti meg. Tehát mikor átvált a szerver Versenyre, meg kell várnia a 30mp-et majd csak utána léphet ki a futamra. Mivel 30mp-en belül a rajtrácsra helyezi az illetőt. Amíg a piros lámpa nem alszik ki, vagy vált zöldre, addig nem hagyhatja el a Pit utcát. A zöld jelzést akkor kapja meg, amikor a mezőny az első időmérő ponthoz érkezik.
6) Verseny Rajt
Első futam mindig felvezető és repülő rajttal kezdődik. A Biztonsági autó mögött megyünk végig a pályán, közben a formációt tartva. Felvezető körön Előzni TILOS! Ellenkező esetben büntetést von maga után. Fontos hogy tartsuk a formációt, mert a szerver büntet, ha lemaradunk. Amikor a Biztonsági autó kimegy a Pitbe a formációs kör végén, meg lehet kezdeni a gyorsítást, MAXIMUM 140 km/ó-ás tempóra. A Zöld jelzés pillanatától kezdődik a Verseny és lehet előzni!!
Második futam mindig felvezető és álló rajttal történik. Az első helyről induló versenyző vezeti körbe a mezőnyt, majd áll be a kör végén mindenki a rajthelyére. Felvezető körön Előzni TILOS! Ellenkező esetben büntetést von maga után. Fontos hogy tartsuk a formációt, mert a szerver büntet, ha lemaradunk.
A Felvezető körben maximum 120 km/ó-val lehet haladni. Ajánlott a limiter használata.
II. Szabályok a pályán
1) Általános vezetési szabályok:
a. A futamokon nem kötelező a boxkiállás!
b. A boxkiállást fokozott figyelemmel hajtsd végre!
c. A boxutcában mindig kötelező a sebességkorlátozás betartása 80km/h. Be nem tartása büntetést von maga után! Ezt a büntetést a program automatikusan osztja ki.
d. Stop & Go büntetésnél tilos tankolni vagy kereket cserélni, amikor a pilótát értesítik, a rádión keresztül a büntetésről 3 körön belül ki kell menni letölteni azt. Ha valaki nem tesz eleget büntetési kötelezettségének diszkvalifikálja magát a futamból!
e. Pitből történő kihajtáskor, edzés felvezető körében, pit kiállás után, valamint kicsúszás után a pályára visszatérni fokozott figyelemmel és körültekintéssel ajánlott, használj visszapillantó tükröt a gyors körön levő pilóták elengedése és a balesethelyzetek elkerülése érdekében. Különösen fontos a boxkijárat lámpajelzéseinek figyelembe vétele, amely villogó kék színnel jelzi, ha autó közeledik a versenyíven, piros jelzéskor pedig tilos kihajtani a boxutcából! Kivételes esetekben a lámpák nem működhetnek, ilyenkor fokozott figyelem ajánlott! Kihajtáskor a boxutca kijáratát jelző meghosszabbított fehér vonal érintése, keresztezése tilos!
f. Az ideális ívre merőlegesen visszatérni szigorúan tilos és balesetveszélyes. A szabályos visszatérés titka, hogy még a pályán kívül felvesszük az aszfaltcsíkkal párhuzamos irányt, majd amennyiben lehetséges, NEM az ideális ívre térünk vissza, és ott gyorsítunk fel újra a versenytempóra.
g. TILOS a szándékos ütközés, meglökés és ezzel egyidejű jogtalan előnyszerzés.
h. TILOS a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért a verseny után kizárás jár. Ha a vétkes versenyző kiesett, a bíróknak joguk van a kizárásra vagy egy futamtól való eltiltásra.
i. A védekező versenyző nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben!
j. Ha elhagyod a boxutcát, adj helyet más, gyorsabb autóknak, akik az ideális vonalon közlekednek.
k. Ne vágj be hirtelen az ideális ívre, kövesd a kivezető aszfaltfestést, a záró vonal átlépése büntetéssel jár.
l. Figyelj a kék zászlóra és a legközelebbi ideális helyen engedd el a gyorsabb versenyzőt.
m. Ha megsérült az első, vagy a hátsó terelőszárnyad, vagy az autó bármelyik része, és ez súlyos kormányzási gondokat okoz, akkor lehetőleg menj be a boxba, ne akadályozd a többieket. Amennyiben a boxba tartasz, lehetőleg ne a versenyíven tedd.
n. Ha az autód súlyos sérülést szenvedett (például elvesztetted az autó kerekét), akkor próbáld azonnal levezetni a pályáról, vagy nyomj „ESC”-et (ESC-et csak álló autónál tudsz nyomni) A verseny utolsó köre kivétel, de senki ne akarjon 2-3 kört 3 kerékkel (vagy kevesebbel) megtenni!
o. Ha kifejezetten lassan megy valaki, akkor a versenyvonaltól a lehető legtávolabb haladva, folyamatosan a hátulról jövő forgalmat figyelve vezessen, mert ha nagy a sebességkülönbség, szinte biztos, hogy balesettel végződik egy rossz manőver. Ilyen esetben mindig a sérült/lassabb autóval "vánszorgót" terheli a felelősség!
p. TILOS a kanyarokat levágni.
Levágásnak számít az, ha az autónak legalább két kereke (teljes felületükkel) nincs a pályán! A pálya szélét a kerékvető vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kintebb tolódik abban az esetben, ha a pályán kerékvető van. Minden esetben a kerékvető széléhez vagy a fehér vonalhoz viszonyítunk!
Ezen szabályok áthágása büntetéssel jár, az eset súlyosságától függően!
2) Feltartás, blokkolás
a. Tükrök használata kötelező!
b. A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni, ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félre húzódni, fékezni, mert nem csak magát, hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja!
c. Ha a lassabb pilóta teheti, akkor úgy engedje el a gyorsabb pilótát, hogy a kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyző elhagyja.
3) Fényszóró használata:
Futam közben fényszórót használni TILOS!
III. Belső szabályzatok
1) Szavazások:
A szerveren bármilyen típusú szavazást csak a versenyigazgatóság és a versenybíróság jelen levő tagjai kezdeményezhetek, ha bármely más pilóta szavazást kezdeményez, automatikusan diszkvalifikálja magát a futamból!
2) Pontrendszer:
A 2 futamos hétvége pontozása futamonként.
1. hely: 100 pont
2. hely: 95 pont
3. hely: 90 pont
4. hely: 85 pont
5. hely: 80 pont
6. hely: 77 pont
7. hely: 74 pont
8. hely: 71 pont
9. hely: 68 pont
10.hely: 65 pont
11. hely: 62 pont
12. hely: 59 pont
13. hely: 56 pont
14. hely: 53 pont
15. hely: 50 pont
16. hely: 48 pont
17. hely: 46 pont
18. hely: 44 pont
19. hely: 42 pont
20. hely: 40 pont
21. hely: 38 pont
22. hely: 36 pont
23. hely: 34 pont
24. hely: 32 pont
25. hely: 30 pont
26. hely: 28 pont
27. hely: 26 pont
28. hely: 24 pont
29. hely: 22 pont
30. hely: 21 pont
31. hely: 20 pont
32. hely: 19 pont
33. hely: 18 pont
34. hely: 17 pont
35. hely: 16 pont
36. hely: 15 pont
37. hely: 14 pont
38. hely: 13 pont
39. hely: 12 pont
40.hely: 11 pont
41. hely: 10 pont
42. hely: 9 pont
43. hely: 8 pont
44. hely: 7 pont
45. hely: 6 pont
46. hely: 5 pont
47. hely: 4 pont
48. hely: 3 pont
49. hely: 2 pont
50. helytől: 1 pont
a.
Bonus pontok:
Pole: 5 pont
Leggyorsabb versenykör: 2 pont (szerverenként)
Rajthoz képest legtöbbet előrejutó versenyző leintéskor: 10 pont (szerverenként)
b.
A pontozás nem szerverenként történik, hanem az A szerver után kap helyet a B szerver eredménye, versenyidőtől függetlenül. Csak a kiesett versenyzők lesznek hátrasorolva.
c. Az adott futamon csak azok a pilóták szerezhetnek pontot, akik a versenytáv 80%-át teljesítették.
d. Aki kiesett az első futamon az adott versenyen, a második futamon a PIT-ből kell rajtolnia.
e. Csak azon pilóták lesznek értékelve a Bajnokságban, akik a Bajnoki futamok (Verseny hétvégék) 50%-án elindultak.
3) Hendikep rendszer:
Az MTCC bajnokságban bevezetésre kerül a Hendikep rendszer az alábbiak alapján:
a. Futamonként (mindig a Versenyhétvége 2. futamára kapja meg az első futam eredménye alapján a súlybüntetést)
1. hely +40kg
2. hely +30kg
3. hely +25kg
4. hely +20kg
5. hely +10kg
6. hely +10kg
7. hely +10kg
8. hely +15kg
9. hely +15kg
10. hely +20kg
11. hely-től nincs súlybüntetés
b. Versenyhétvégénként
Versenyhétvége (2 futam utáni összesített pontszám) alapján, 40 megszerzett pont után +15kg súlybüntetés jár, melyet a következő futamkiíráskor közzéteszünk és az időmérő edzésen már a kiadott súlybüntetéssel kell indulni Mindenkinek. A hétvégénkénti súlybüntetés mindenkinek jár, aki 40, vagy annál több pontot szerzett. A súly nem halmozódik, mindig az adott versenyhétvégén megszerzett pont alapján van meghatározva a büntetés.
Maximális súlybüntetés 100 kg.
4) Szerver hiba:
a. Amennyiben a táv 50% +1 kör teljesítése után, a futamon elrajtoló mezőny több mint fele elveszti kapcsolatát a szerverrel, az utolsó teljesített körben érvényes sorrend a futam végeredménye.
b. Ha a hiba a táv korábbi részénél történik a versenyigazgatóság újraindítja, vagy későbbi időpontban rendezi meg vagy törli a versenyt.
Verseny, és Időmérőedzés újraindítása:
1. Időmérőedzést az első mért kör megkezdéséig lehet újraindítani (tehát a felvezető kör alatt), abban az esetben, ha legalább 5 versenyzőt érint a műszaki probléma.
2. Versenyt csak a bemelegítő kör alatt lehet újraindítani, ha legalább 5 versenyzőt érint a műszaki probléma!
RESTARTOT CSAK VEZETŐSÉGI TAG VÉGEZHET!
A műszaki probléma nem egyezik meg semmilyen versenyszituációs konfliktussal, vagy vezetői hibával!
Ezek rendezésére, a megfelelő fórumban be kell nyújtani az óvást, és a BT kiszabja a büntetést!
5) LAGG:
a. Amennyiben valaki a felvezető körön át laggol, magas a pingje vagyis nem stabil az Internet kapcsolata és így autója ugrál -ami által igen komoly balesetveszélyt jelent pilótatársai számára- a szervert el kell hagynia!Laggoló pilótára a többi versenyző is felhívhatja a figyelmét a versenyszervezőknek vagy a BT-nek!
b. Amennyiben ilyen magas pinggel rendelkezik valaki a Bírói Testület vagy Vezetőségi tag utasítja a laggoló pilótát a szerver elhagyására.
Magas pingnek a 150 feletti érték értendő.
c. Amennyiben az időmérő kezdete után a laggoló pilóta adott 1. versenyre már nem térhet vissza, a hiba elhárítása után, a warmup alatt egy BT-vagy Vezetőségi tag ellenőrzése mellett megjelenhet! Ha továbbra is magas a pinge, nem vehet részt a 2. futamon sem!
d. A laggoló pilóta köteles a következő futamán, ahol részt vesz az időmérő kezdete előtt 30 perccel a szabadedzésen megjelenni, hogy a fórumon történt egyeztetés után Bírói Testület valamely tagja a helyszínen ellenőrizhesse kapcsolatát. Ennek hiányában a Versenyen nem vehet részt.
6) Kivizsgálás benyújtás:
a. Ideje: a verseny startját követő 24 órán belül!!! (Fórumban, erre kijelölt Topicban)
b. A Bírói Testület a futam első körét Automatikusan Kivizsgálja!
c. A Bírói Testület a versenyzők által bejelentett eseteket vizsgálja meg, bár egyébb szabálytalanság esetén óvás nélkül is vizsgálhat, és hozhat döntést adott szituációban.
d. A kivizsgálás kérvényét csak abban az esetben tudja a Bírói Testület elfogadni, amennyiben az esemény pontos idejét és a résztvevő pilóták nevét megadta a kivizsgálást kérvényező.(kizárólag szerver replay alapján).
e. A Bírói Testület kérheti az érintett versenyzőket, hogy nyilatkozzanak szerintük mi történt az adott versenyhelyzetben. A versenybíróság saját hatáskörében meghozza döntését (ez azt jelenti, hogy valaki rögtön súlyos büntetést is kaphat adott helyzetben)
f. Bírói Testület döntései ellen, fellebbezésnek helye NINCS!
Szerver Replay a versenyt követően elérhető lesz a szerveren.
7) A verseny végeredménye:
a. A hivatalos végeredményt a verseny rajtjától számított 96 órán belül ki kell hirdetni.
b. A hivatalos eredmény ellen nem lehet fellebbezni egy kivétellel: ha valaki olyat vesz észre, hogy egy pilóta nem töltötte le az előző futamról hozott büntetését!
c. A döntéshozatalhoz minimum 3 Bírói Tagnak ott kell lennie a döntésnél.
Büntetések meghatározásai:
a. Versenybaleset (nincs büntetés)
b. Figyelmeztetés (2. figyelmeztetés után, 30 pont levonás !)
c. Utolsó rajthely a következő versenyen
d. Pitből való indulás
e. Pont levonás
f. Diszkvalifikálás adott futamról
g. Egy vagy több futamra szóló eltiltás
h. Kizárás a bajnokságból
i. box utcai áthajtásos büntetés (verseny 3. köréig teljesíteni kell)
j. idő büntetés (verseny alatti kanyar levágásokért)
9) Bajnoki büntetési rendszer:
Szabálytalanságtól függően a Versenybíróság az alábbiakban meghatározott bajnoki pontlevonásos büntetéseket szabja ki az adott pilótának:
a. Baleset (első kör, egy versenyző károsulttal): 20 pont levonás
b. Baleset (első kör, 2 vagy több versenyző károsulttal): 30 pont levonás
c. Normál baleset, vagy szabálytalanság(egy versenyző károsulttal): 10 pont levonás
d. Normál baleset, vagy szabálytalanság(2 vagy több versenyző károsulttal): 20 pont levonás
e. Lekörözött versenyző nem engedi el időben a leköröző pilótát: figyelmeztetés
f. Lekörözött versenyző veszélyezteti vagy balesetet okoz a leköröző pilótával szemben: 20 pont levonás.
g. Szabálytalan visszatérés a pályára: utolsó rajthely a következő versenyen,vagy annak első futamán.
h. Szabálytalan visszatérés a pályára baleset okozással: 20 pont levonás
i. Boxból kijövet a záróvonal érintése: 5 pont levonás esetenként.
j. Chat - TS stop megszegése: figyelmeztetés.
k. Chat-en és TS-en történő kulturálatlan megnyilvánulás: Első eset: figyelmeztetés, második: 10pont levonás, harmadik: egy futamra kiterjedő eltiltás
l. Sportszerűtlen magatartás a pályán: Első eset: figyelmeztetés, második: diszkvalifikálás, harmadik: DQ+egy futamra kiterjedő eltiltás 50 pont levonás.
m. Adott büntetés a pilóta azon következő futamán teljesítendő, amelyen a pilóta megjelenik. Tehát egy vagy több futam kihagyása nem jelenti automatikusan a büntetés letöltését.
n. "Utolsó rajthelynél" a versenyző az időmérő edzésen nem jöhet ki a pályára.
o. Koccanásért járó büntetés nincs.
p. Verseny alatti 3. vágás után 25mp hozzáadása a vétkes idejéhez.
Koccanás definíciója: Koccanás az, amikor két autó fizikai kontaktusba kerül egymással, de a vétlen versenyző nem szenved általa olyan hátrányokat, ami pozíció vesztéssel jár és a versenyben folyamatosan tud tovább haladni!
A futam felvezető körrel kezdődik.
A tempót a poleból induló diktálja ami 80-120km/h lehet.
A FELVEZETŐ KÖRBEN ELŐZNI SZIGORÚAN TILOS! Kivéve ha az előtte menő autó a vezetője hibájából megpördül, őt előzheti.
Akinek az autója kontaktusba kerül a felvezető körön a másikkal a vétkes autó vezetője a következő futamra boxutcai áthajtásos büntetést kap.
A felvezető körön kötelező formációt tartani, ez annyit jelent, hogy a hátul autózó pilóta autójának első vonala nem érheti el az elöl autózó pilóta autójának hátsó vonalát a gridről történő elindulástól a számára kijelölt helyre való megállásig. (tehát nem lehet a legkisebb mértékben sem bemenni a másik mellé)
Természetesen ezek a szabályok csak általános szituációkra érvényesek, a végső döntéseket a Bírói Testület hozza az adott szituációnak megfelelően.
A fentiekben nem részletezett, de a fair play és a szabályok szellemétől eltérő versenyzői magatartás az eset súlyosságától függő büntetéssel sújtható.
10) Chat - TS szabályok:
a. A chat-et csak a szabad edzés, bemelegítő edzés alatt és verseny után lehet használni.
b. A TS-t csak a szabad edzés, bemelegítő edzés alatt és verseny után lehet használni BESZÉLGETÉS céljából! A TS-en, Időmérőn, és versenyen, csak az adott versenyszituációk megoldására lehet figyelmet felhívni! pl. lekörözésnél: X.Y. jövök...
c. A Chat-et Időmérő edzés és versenyek alatt TILOS használni, mert megzavarhatja a másik játékát! Ezért a Team Speak program használata a kötelező!
d. A chat és a TS stop áthágása büntetést von maga után.
e. Esetleges vitás helyzetek megbeszélését és elnézéskérést mindenki lebonyolíthatja a futam után a chatben, vagy más módon.
f. Az egyetlen eset, amikor a chat stopot meg lehet szegni, ha valaki laggoló pilótát lát a pályán. Ebben az esetben röviden csak annyit kell beírni, vagy a TS-en bemondani hogy X.Y. laggol.
11) Jogosítvány
Bajnoki futamon kizárólag jogosítvánnyal rendelkező pilóták indulhatnak.
HRC és MASZIM versenyzőknek, illetve akik rendelkeznek jogosítvánnyal, tehát F1 vagy Indycar Road vizsgájuk megvan, nekik nem kötelező a tesztfutam részvétel, de ajánlott a mod megismerése végett. Jogosítvány szerzés feltételei, a szabályok pontos ismerete és betartása, illetve kötelező minimum 1 Tesztfutamon részt vennie a Bajnokság megkezdéséig.
A tesztfutam abban az esetben sikeres, amennyiben a vizsgázó teljesíti a kiírt távot, mindkét futamon. A tesztfutamot megelőzöen, a HOTLAP-on felállított legjobb időhöz képest 107%-on belüli időt kell autóznia 5 körön keresztül.
Az MTCC által szerzett „könnyített” jogosítvány nem jogosít fel a Maszim által szervezett F1 és IndyCar Bajnoki futamokon való indulására.
A szakosztályvezetés fenntartja a jogot a szabályzat akár azonnali változtatásához! (indokolt esetben).
A szabályzat a HRC zárt kasznis sorozatihoz megalkotott szabályzatára épül, abból a lényegi dolgokat több helyen szó szerint átvéve.
Fenti lehetőségért külön köszönetet mondunk a HRC vezetésének!
Fair, balesetmentes és izgalmas versenyzést kívánunk!
Pongrácz Tamás (Tommy78) szakosztályvezető MTCC - 2010 .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Akik a Szabályokat elolvasták, és elfogadták, rövid hozzászólással jelezzék azt.
Szabályokat elfogadták:
1. Puruczki
2. sanya
3. cyroo
4. Ulvar
5. Kova
6. metosz
7. DoDi
8. Dietrich
9. Gadfly
10. Danikosz
11. Gerrard
12. Toby
13. Bedy
14. Nightt
15. Rojales
16. Tommy78
17. RPeti
18. gabf1
19. Suna
20. bigiboi
21. Zsozsesz
22. spiczi91
23. Kopi
24. voodoo
25. Adam Jonas
26. Szabi
27. Lui76hun
28. eduka
29. Knife
30. Zsolteee
31. Morfi
32. Tony
33. Bodzzza
34. gstyle
35. IsTi
36. W A Mozart
37. Norbi
38. Bator92
39. Csamez
40. Mugen
41. Finger
42. Boss
43. GUnit
44. Fundiego
45. Spike
46. Giorgio
47. Buksi
48. Márk Ferencz
49. Ballai
50. Kazard
51. ZsoZso
52. NooRbeE
MTCC 2010
HRC-Maszim túraautó bajnokság.
Felelősök:
Szakosztályvezető: Pongrácz Tamás (Tommy78)
Tanácsadó: Papp Nándor (Dietrich)
Szerver admin: Pongrácz Tamás (Tommy78)
Vizsgáztatók: Béry István - (IsTi), Hajdu Balázs - (metosz), Rigó Péter - (Ginger17), Papp Nándor (Dietrich), Petneházi Zoltán - (Bedy), Pongrácz Tamás - (Tommy78), Balogh Sándor - (Sanya) , Terényi Krisztián - (Kopi), Paár István Antal - (Tony)
Pálya admin: Terényi Krisztián (Kopi)
Design: Terényi Krisztián (Kopi)
Versenybíróság: Petneházi Zoltán – (Bedy), Balogh Sándor - (Sanya) , Papp Nándor (Dietrich), Terényi Krisztián – (Kopi),
Stágl Róbert – (Bodzzza), Borbély Attila - (Voodoo)
I. Általános tudnivalók
1) Csatlakozás a szerverhez
a. Szükséges szoftver: rfactor 1.255F verzió
b. Kiegészítés: TeamSpeak3
c. Mod: MTCC 2010
d. Pályák: Az I./3. pontban felsoroltak
e. Szervernév: ! MTCC 2010 – Maszim.hu
f. IP: 87.229.108.129:34283 "A" Szerver
g. Jelszó: donington
h. IP: 87.229.108.129:34282 "B" Szerver
i. Jelszó: donington2
A bajnokság futamaira a megfelelő fórum topicban kiírt lebonyolítási naptár szerint, csütörtökönként kerül sor 19.30 órai Időmérőedzés kezdéssel.
A Bajnokság folyamán autót cserélni, TILOS! Mindenkinek azzal kell indulni a Bajnoki összes futamán, amivel nevezett. Legkésőbb a Bajnoki rajtjáig, azaz július 1-éig el kell dönteni a végleges autót.
2) Verseny menetrendje.
a)
18:00 - 19:30 Szabad edzés (90 perc)
19:30 - 19:40 Időmérő edzés (10 perc, 4 kör /egy felvezető, majd két gyorskör és egy levezető kör/, privát módban) /mindkét szerveren egy időben kezdődik/
19:40 - 20:10 A és B szerver Időmérő edzés összesítése és a Rajtsorrend beállítása mindkét szerveren. Majd versenyzők eligazítása, összesített Időmérő edzés eredmény ismertetése
20:10 - 20:40 1. Verseny felvezetőkör/repülő rajttal (50km-nek megfelelő körszám megadásával)
20:40 - 21:00 Szünet + Súlybüntetés kiosztása + Fordított sorrend beállítása (első 10 helyezett) a 2. futamra (50km-nek megfelelő körszám megadásával)
21:00 - 21:30 2. Verseny felvezetőkör/álló rajttal (az első futam alapján az első 10 helyezett fordított rajtsorrenddel)
b)
Egy szerveren a maximális indulók létszáma 30 fő. 30 fő felett, indítjuk a „B” szervert. A két szerver között a versenyzők 60-40% arányban lesznek elosztva 50 főig, ezen felül 50-50%. Ha ennél több versenyző jelentkezik, a limit 60 fő, ez két szerver teljes létszámát teszi ki, így a kvalifikáció dönt a legjobb 60 fő indulásáról. A Bajnokság első futamán a kvalifikáció szétosztása két szerverre (30 feletti létszám esetén) a nevezési lista alapján történik. Majd a kvalifikációs sorrend dönt, hogy a Versenyt melyik szerveren futja a versenyző. Aki amelyik szerverre kvalifikálta magát az első futamra, azon teljesíti a második futamot is. A második Versenyhétvége első futamától a kvalifikációs beosztás a Bajnokság állása alapján történik.
c)
Kiesett Versenyzők.
Akik az A szerveren teljesítik első futamukat, de a versenyt nem fejezik be akár technikai probléma, vagy baleset miatt, a B szerver utolsó célbaérkezője után kap helyet pontozás szempontjából. A 2. futamon indulhat de csak a rajtrács végéről a saját szerverén.
NINCS KÖTELEZŐ BOXKIÁLLÁS!
IDŐMÉRŐEDZÉS ALATT CSATLAKOZNI NEM LEHET A SZERVERHEZ!
Aki nincs fent Team Speak-en a "Verseny" szobában, nem indulhat versenyen! (kivételes indok elfogadható, a BT dönt az indulásáról)
TS adatok:
IP: 87.229.108.129:9987
jelszó: maszim
Az adott verseny előtti keddi napokon hivatalos tesztnapot tartunk, tesztfutammal együtt! A szerver napi 24 órában fut (kivétel más Bajnoki futamok alatt) így a többi napokon is bármely időpontban fellehet menni a szerverre gyakorolni.
Minden futamra a pálya adott topicjában kell jelezni indulási vagy nem indulási szándékát, a verseny napján 17:00 óráig! Aki nem, vagy későn jelzi, hogy részt vesz vagy nem az adott futamon, csak a PIT-ből kezdheti meg a versenyt.
Szerverre csatlakozni időmérő alatt nem lehet, erre lehetőség a Warm up alatt van, ilyen esetben a futamon kizárólag a PIT-ből rajtolhat!
A versenyeken való indulás feltételei:
1. A tesztversenyeken bárki résztvehet.
2. Csak az a versenyző indulhat a csütörtöki versenyen, aki érvényes jogosítvánnyal rendelkezik, a szabályokat elolvasta és rövid hozzászólással jelezte annak elfogadását, illetve a jelentkezését leadta időben a megfelelő topicban, azaz 17.00-ig.
3) Pályák és versenynaptár
A Bajnokság kiírásának topicjában olvashatóak. Melyet a szervezőség bármiféle gond, hiba esetén módosíthat.
4) A verseny beállítása:
a. Versenyidő: Futamonként 30 perc.
b. Nehézségi szint: Simulation mód
c. Üzemanyag fogyasztás: Normal
d. Gumikopás: Normal
e. Meghibásodás: Normal
f. Törés: 70%
g. Zászlószabály: Full
h. Engedélyezett segítségek: Automata kuplung és szabadon választott nézet.
5) Kvalifikáció
Csak jelentkezett versenyzők vehetnek részt az időmérő edzésen. Aki jelentkezett de a kvalifikáción nem tud megjelenni vagy edzés közben leszakad a szerverről a Futamot a Pitből kezdheti meg. Tehát mikor átvált a szerver Versenyre, meg kell várnia a 30mp-et majd csak utána léphet ki a futamra. Mivel 30mp-en belül a rajtrácsra helyezi az illetőt. Amíg a piros lámpa nem alszik ki, vagy vált zöldre, addig nem hagyhatja el a Pit utcát. A zöld jelzést akkor kapja meg, amikor a mezőny az első időmérő ponthoz érkezik.
6) Verseny Rajt
Első futam mindig felvezető és repülő rajttal kezdődik. A Biztonsági autó mögött megyünk végig a pályán, közben a formációt tartva. Felvezető körön Előzni TILOS! Ellenkező esetben büntetést von maga után. Fontos hogy tartsuk a formációt, mert a szerver büntet, ha lemaradunk. Amikor a Biztonsági autó kimegy a Pitbe a formációs kör végén, meg lehet kezdeni a gyorsítást, MAXIMUM 140 km/ó-ás tempóra. A Zöld jelzés pillanatától kezdődik a Verseny és lehet előzni!!
Második futam mindig felvezető és álló rajttal történik. Az első helyről induló versenyző vezeti körbe a mezőnyt, majd áll be a kör végén mindenki a rajthelyére. Felvezető körön Előzni TILOS! Ellenkező esetben büntetést von maga után. Fontos hogy tartsuk a formációt, mert a szerver büntet, ha lemaradunk.
A Felvezető körben maximum 120 km/ó-val lehet haladni. Ajánlott a limiter használata.
II. Szabályok a pályán
1) Általános vezetési szabályok:
a. A futamokon nem kötelező a boxkiállás!
b. A boxkiállást fokozott figyelemmel hajtsd végre!
c. A boxutcában mindig kötelező a sebességkorlátozás betartása 80km/h. Be nem tartása büntetést von maga után! Ezt a büntetést a program automatikusan osztja ki.
d. Stop & Go büntetésnél tilos tankolni vagy kereket cserélni, amikor a pilótát értesítik, a rádión keresztül a büntetésről 3 körön belül ki kell menni letölteni azt. Ha valaki nem tesz eleget büntetési kötelezettségének diszkvalifikálja magát a futamból!
e. Pitből történő kihajtáskor, edzés felvezető körében, pit kiállás után, valamint kicsúszás után a pályára visszatérni fokozott figyelemmel és körültekintéssel ajánlott, használj visszapillantó tükröt a gyors körön levő pilóták elengedése és a balesethelyzetek elkerülése érdekében. Különösen fontos a boxkijárat lámpajelzéseinek figyelembe vétele, amely villogó kék színnel jelzi, ha autó közeledik a versenyíven, piros jelzéskor pedig tilos kihajtani a boxutcából! Kivételes esetekben a lámpák nem működhetnek, ilyenkor fokozott figyelem ajánlott! Kihajtáskor a boxutca kijáratát jelző meghosszabbított fehér vonal érintése, keresztezése tilos!
f. Az ideális ívre merőlegesen visszatérni szigorúan tilos és balesetveszélyes. A szabályos visszatérés titka, hogy még a pályán kívül felvesszük az aszfaltcsíkkal párhuzamos irányt, majd amennyiben lehetséges, NEM az ideális ívre térünk vissza, és ott gyorsítunk fel újra a versenytempóra.
g. TILOS a szándékos ütközés, meglökés és ezzel egyidejű jogtalan előnyszerzés.
h. TILOS a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért a verseny után kizárás jár. Ha a vétkes versenyző kiesett, a bíróknak joguk van a kizárásra vagy egy futamtól való eltiltásra.
i. A védekező versenyző nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben!
j. Ha elhagyod a boxutcát, adj helyet más, gyorsabb autóknak, akik az ideális vonalon közlekednek.
k. Ne vágj be hirtelen az ideális ívre, kövesd a kivezető aszfaltfestést, a záró vonal átlépése büntetéssel jár.
l. Figyelj a kék zászlóra és a legközelebbi ideális helyen engedd el a gyorsabb versenyzőt.
m. Ha megsérült az első, vagy a hátsó terelőszárnyad, vagy az autó bármelyik része, és ez súlyos kormányzási gondokat okoz, akkor lehetőleg menj be a boxba, ne akadályozd a többieket. Amennyiben a boxba tartasz, lehetőleg ne a versenyíven tedd.
n. Ha az autód súlyos sérülést szenvedett (például elvesztetted az autó kerekét), akkor próbáld azonnal levezetni a pályáról, vagy nyomj „ESC”-et (ESC-et csak álló autónál tudsz nyomni) A verseny utolsó köre kivétel, de senki ne akarjon 2-3 kört 3 kerékkel (vagy kevesebbel) megtenni!
o. Ha kifejezetten lassan megy valaki, akkor a versenyvonaltól a lehető legtávolabb haladva, folyamatosan a hátulról jövő forgalmat figyelve vezessen, mert ha nagy a sebességkülönbség, szinte biztos, hogy balesettel végződik egy rossz manőver. Ilyen esetben mindig a sérült/lassabb autóval "vánszorgót" terheli a felelősség!
p. TILOS a kanyarokat levágni.
Levágásnak számít az, ha az autónak legalább két kereke (teljes felületükkel) nincs a pályán! A pálya szélét a kerékvető vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kintebb tolódik abban az esetben, ha a pályán kerékvető van. Minden esetben a kerékvető széléhez vagy a fehér vonalhoz viszonyítunk!
Ezen szabályok áthágása büntetéssel jár, az eset súlyosságától függően!
2) Feltartás, blokkolás
a. Tükrök használata kötelező!
b. A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni, ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félre húzódni, fékezni, mert nem csak magát, hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja!
c. Ha a lassabb pilóta teheti, akkor úgy engedje el a gyorsabb pilótát, hogy a kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyző elhagyja.
3) Fényszóró használata:
Futam közben fényszórót használni TILOS!
III. Belső szabályzatok
1) Szavazások:
A szerveren bármilyen típusú szavazást csak a versenyigazgatóság és a versenybíróság jelen levő tagjai kezdeményezhetek, ha bármely más pilóta szavazást kezdeményez, automatikusan diszkvalifikálja magát a futamból!
2) Pontrendszer:
A 2 futamos hétvége pontozása futamonként.
1. hely: 100 pont
2. hely: 95 pont
3. hely: 90 pont
4. hely: 85 pont
5. hely: 80 pont
6. hely: 77 pont
7. hely: 74 pont
8. hely: 71 pont
9. hely: 68 pont
10.hely: 65 pont
11. hely: 62 pont
12. hely: 59 pont
13. hely: 56 pont
14. hely: 53 pont
15. hely: 50 pont
16. hely: 48 pont
17. hely: 46 pont
18. hely: 44 pont
19. hely: 42 pont
20. hely: 40 pont
21. hely: 38 pont
22. hely: 36 pont
23. hely: 34 pont
24. hely: 32 pont
25. hely: 30 pont
26. hely: 28 pont
27. hely: 26 pont
28. hely: 24 pont
29. hely: 22 pont
30. hely: 21 pont
31. hely: 20 pont
32. hely: 19 pont
33. hely: 18 pont
34. hely: 17 pont
35. hely: 16 pont
36. hely: 15 pont
37. hely: 14 pont
38. hely: 13 pont
39. hely: 12 pont
40.hely: 11 pont
41. hely: 10 pont
42. hely: 9 pont
43. hely: 8 pont
44. hely: 7 pont
45. hely: 6 pont
46. hely: 5 pont
47. hely: 4 pont
48. hely: 3 pont
49. hely: 2 pont
50. helytől: 1 pont
a.
Bonus pontok:
Pole: 5 pont
Leggyorsabb versenykör: 2 pont (szerverenként)
Rajthoz képest legtöbbet előrejutó versenyző leintéskor: 10 pont (szerverenként)
b.
A pontozás nem szerverenként történik, hanem az A szerver után kap helyet a B szerver eredménye, versenyidőtől függetlenül. Csak a kiesett versenyzők lesznek hátrasorolva.
c. Az adott futamon csak azok a pilóták szerezhetnek pontot, akik a versenytáv 80%-át teljesítették.
d. Aki kiesett az első futamon az adott versenyen, a második futamon a PIT-ből kell rajtolnia.
e. Csak azon pilóták lesznek értékelve a Bajnokságban, akik a Bajnoki futamok (Verseny hétvégék) 50%-án elindultak.
3) Hendikep rendszer:
Az MTCC bajnokságban bevezetésre kerül a Hendikep rendszer az alábbiak alapján:
a. Futamonként (mindig a Versenyhétvége 2. futamára kapja meg az első futam eredménye alapján a súlybüntetést)
1. hely +40kg
2. hely +30kg
3. hely +25kg
4. hely +20kg
5. hely +10kg
6. hely +10kg
7. hely +10kg
8. hely +15kg
9. hely +15kg
10. hely +20kg
11. hely-től nincs súlybüntetés
b. Versenyhétvégénként
Versenyhétvége (2 futam utáni összesített pontszám) alapján, 40 megszerzett pont után +15kg súlybüntetés jár, melyet a következő futamkiíráskor közzéteszünk és az időmérő edzésen már a kiadott súlybüntetéssel kell indulni Mindenkinek. A hétvégénkénti súlybüntetés mindenkinek jár, aki 40, vagy annál több pontot szerzett. A súly nem halmozódik, mindig az adott versenyhétvégén megszerzett pont alapján van meghatározva a büntetés.
Maximális súlybüntetés 100 kg.
4) Szerver hiba:
a. Amennyiben a táv 50% +1 kör teljesítése után, a futamon elrajtoló mezőny több mint fele elveszti kapcsolatát a szerverrel, az utolsó teljesített körben érvényes sorrend a futam végeredménye.
b. Ha a hiba a táv korábbi részénél történik a versenyigazgatóság újraindítja, vagy későbbi időpontban rendezi meg vagy törli a versenyt.
Verseny, és Időmérőedzés újraindítása:
1. Időmérőedzést az első mért kör megkezdéséig lehet újraindítani (tehát a felvezető kör alatt), abban az esetben, ha legalább 5 versenyzőt érint a műszaki probléma.
2. Versenyt csak a bemelegítő kör alatt lehet újraindítani, ha legalább 5 versenyzőt érint a műszaki probléma!
RESTARTOT CSAK VEZETŐSÉGI TAG VÉGEZHET!
A műszaki probléma nem egyezik meg semmilyen versenyszituációs konfliktussal, vagy vezetői hibával!
Ezek rendezésére, a megfelelő fórumban be kell nyújtani az óvást, és a BT kiszabja a büntetést!
5) LAGG:
a. Amennyiben valaki a felvezető körön át laggol, magas a pingje vagyis nem stabil az Internet kapcsolata és így autója ugrál -ami által igen komoly balesetveszélyt jelent pilótatársai számára- a szervert el kell hagynia!Laggoló pilótára a többi versenyző is felhívhatja a figyelmét a versenyszervezőknek vagy a BT-nek!
b. Amennyiben ilyen magas pinggel rendelkezik valaki a Bírói Testület vagy Vezetőségi tag utasítja a laggoló pilótát a szerver elhagyására.
Magas pingnek a 150 feletti érték értendő.
c. Amennyiben az időmérő kezdete után a laggoló pilóta adott 1. versenyre már nem térhet vissza, a hiba elhárítása után, a warmup alatt egy BT-vagy Vezetőségi tag ellenőrzése mellett megjelenhet! Ha továbbra is magas a pinge, nem vehet részt a 2. futamon sem!
d. A laggoló pilóta köteles a következő futamán, ahol részt vesz az időmérő kezdete előtt 30 perccel a szabadedzésen megjelenni, hogy a fórumon történt egyeztetés után Bírói Testület valamely tagja a helyszínen ellenőrizhesse kapcsolatát. Ennek hiányában a Versenyen nem vehet részt.
6) Kivizsgálás benyújtás:
a. Ideje: a verseny startját követő 24 órán belül!!! (Fórumban, erre kijelölt Topicban)
b. A Bírói Testület a futam első körét Automatikusan Kivizsgálja!
c. A Bírói Testület a versenyzők által bejelentett eseteket vizsgálja meg, bár egyébb szabálytalanság esetén óvás nélkül is vizsgálhat, és hozhat döntést adott szituációban.
d. A kivizsgálás kérvényét csak abban az esetben tudja a Bírói Testület elfogadni, amennyiben az esemény pontos idejét és a résztvevő pilóták nevét megadta a kivizsgálást kérvényező.(kizárólag szerver replay alapján).
e. A Bírói Testület kérheti az érintett versenyzőket, hogy nyilatkozzanak szerintük mi történt az adott versenyhelyzetben. A versenybíróság saját hatáskörében meghozza döntését (ez azt jelenti, hogy valaki rögtön súlyos büntetést is kaphat adott helyzetben)
f. Bírói Testület döntései ellen, fellebbezésnek helye NINCS!
Szerver Replay a versenyt követően elérhető lesz a szerveren.
7) A verseny végeredménye:
a. A hivatalos végeredményt a verseny rajtjától számított 96 órán belül ki kell hirdetni.
b. A hivatalos eredmény ellen nem lehet fellebbezni egy kivétellel: ha valaki olyat vesz észre, hogy egy pilóta nem töltötte le az előző futamról hozott büntetését!
c. A döntéshozatalhoz minimum 3 Bírói Tagnak ott kell lennie a döntésnél.
Büntetések meghatározásai:
a. Versenybaleset (nincs büntetés)
b. Figyelmeztetés (2. figyelmeztetés után, 30 pont levonás !)
c. Utolsó rajthely a következő versenyen
d. Pitből való indulás
e. Pont levonás
f. Diszkvalifikálás adott futamról
g. Egy vagy több futamra szóló eltiltás
h. Kizárás a bajnokságból
i. box utcai áthajtásos büntetés (verseny 3. köréig teljesíteni kell)
j. idő büntetés (verseny alatti kanyar levágásokért)
9) Bajnoki büntetési rendszer:
Szabálytalanságtól függően a Versenybíróság az alábbiakban meghatározott bajnoki pontlevonásos büntetéseket szabja ki az adott pilótának:
a. Baleset (első kör, egy versenyző károsulttal): 20 pont levonás
b. Baleset (első kör, 2 vagy több versenyző károsulttal): 30 pont levonás
c. Normál baleset, vagy szabálytalanság(egy versenyző károsulttal): 10 pont levonás
d. Normál baleset, vagy szabálytalanság(2 vagy több versenyző károsulttal): 20 pont levonás
e. Lekörözött versenyző nem engedi el időben a leköröző pilótát: figyelmeztetés
f. Lekörözött versenyző veszélyezteti vagy balesetet okoz a leköröző pilótával szemben: 20 pont levonás.
g. Szabálytalan visszatérés a pályára: utolsó rajthely a következő versenyen,vagy annak első futamán.
h. Szabálytalan visszatérés a pályára baleset okozással: 20 pont levonás
i. Boxból kijövet a záróvonal érintése: 5 pont levonás esetenként.
j. Chat - TS stop megszegése: figyelmeztetés.
k. Chat-en és TS-en történő kulturálatlan megnyilvánulás: Első eset: figyelmeztetés, második: 10pont levonás, harmadik: egy futamra kiterjedő eltiltás
l. Sportszerűtlen magatartás a pályán: Első eset: figyelmeztetés, második: diszkvalifikálás, harmadik: DQ+egy futamra kiterjedő eltiltás 50 pont levonás.
m. Adott büntetés a pilóta azon következő futamán teljesítendő, amelyen a pilóta megjelenik. Tehát egy vagy több futam kihagyása nem jelenti automatikusan a büntetés letöltését.
n. "Utolsó rajthelynél" a versenyző az időmérő edzésen nem jöhet ki a pályára.
o. Koccanásért járó büntetés nincs.
p. Verseny alatti 3. vágás után 25mp hozzáadása a vétkes idejéhez.
Koccanás definíciója: Koccanás az, amikor két autó fizikai kontaktusba kerül egymással, de a vétlen versenyző nem szenved általa olyan hátrányokat, ami pozíció vesztéssel jár és a versenyben folyamatosan tud tovább haladni!
A futam felvezető körrel kezdődik.
A tempót a poleból induló diktálja ami 80-120km/h lehet.
A FELVEZETŐ KÖRBEN ELŐZNI SZIGORÚAN TILOS! Kivéve ha az előtte menő autó a vezetője hibájából megpördül, őt előzheti.
Akinek az autója kontaktusba kerül a felvezető körön a másikkal a vétkes autó vezetője a következő futamra boxutcai áthajtásos büntetést kap.
A felvezető körön kötelező formációt tartani, ez annyit jelent, hogy a hátul autózó pilóta autójának első vonala nem érheti el az elöl autózó pilóta autójának hátsó vonalát a gridről történő elindulástól a számára kijelölt helyre való megállásig. (tehát nem lehet a legkisebb mértékben sem bemenni a másik mellé)
Természetesen ezek a szabályok csak általános szituációkra érvényesek, a végső döntéseket a Bírói Testület hozza az adott szituációnak megfelelően.
A fentiekben nem részletezett, de a fair play és a szabályok szellemétől eltérő versenyzői magatartás az eset súlyosságától függő büntetéssel sújtható.
10) Chat - TS szabályok:
a. A chat-et csak a szabad edzés, bemelegítő edzés alatt és verseny után lehet használni.
b. A TS-t csak a szabad edzés, bemelegítő edzés alatt és verseny után lehet használni BESZÉLGETÉS céljából! A TS-en, Időmérőn, és versenyen, csak az adott versenyszituációk megoldására lehet figyelmet felhívni! pl. lekörözésnél: X.Y. jövök...
c. A Chat-et Időmérő edzés és versenyek alatt TILOS használni, mert megzavarhatja a másik játékát! Ezért a Team Speak program használata a kötelező!
d. A chat és a TS stop áthágása büntetést von maga után.
e. Esetleges vitás helyzetek megbeszélését és elnézéskérést mindenki lebonyolíthatja a futam után a chatben, vagy más módon.
f. Az egyetlen eset, amikor a chat stopot meg lehet szegni, ha valaki laggoló pilótát lát a pályán. Ebben az esetben röviden csak annyit kell beírni, vagy a TS-en bemondani hogy X.Y. laggol.
11) Jogosítvány
Bajnoki futamon kizárólag jogosítvánnyal rendelkező pilóták indulhatnak.
HRC és MASZIM versenyzőknek, illetve akik rendelkeznek jogosítvánnyal, tehát F1 vagy Indycar Road vizsgájuk megvan, nekik nem kötelező a tesztfutam részvétel, de ajánlott a mod megismerése végett. Jogosítvány szerzés feltételei, a szabályok pontos ismerete és betartása, illetve kötelező minimum 1 Tesztfutamon részt vennie a Bajnokság megkezdéséig.
A tesztfutam abban az esetben sikeres, amennyiben a vizsgázó teljesíti a kiírt távot, mindkét futamon. A tesztfutamot megelőzöen, a HOTLAP-on felállított legjobb időhöz képest 107%-on belüli időt kell autóznia 5 körön keresztül.
Az MTCC által szerzett „könnyített” jogosítvány nem jogosít fel a Maszim által szervezett F1 és IndyCar Bajnoki futamokon való indulására.
A szakosztályvezetés fenntartja a jogot a szabályzat akár azonnali változtatásához! (indokolt esetben).
A szabályzat a HRC zárt kasznis sorozatihoz megalkotott szabályzatára épül, abból a lényegi dolgokat több helyen szó szerint átvéve.
Fenti lehetőségért külön köszönetet mondunk a HRC vezetésének!
Fair, balesetmentes és izgalmas versenyzést kívánunk!
Pongrácz Tamás (Tommy78) szakosztályvezető MTCC - 2010 .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Akik a Szabályokat elolvasták, és elfogadták, rövid hozzászólással jelezzék azt.
Szabályokat elfogadták:
1. Puruczki
2. sanya
3. cyroo
4. Ulvar
5. Kova
6. metosz
7. DoDi
8. Dietrich
9. Gadfly
10. Danikosz
11. Gerrard
12. Toby
13. Bedy
14. Nightt
15. Rojales
16. Tommy78
17. RPeti
18. gabf1
19. Suna
20. bigiboi
21. Zsozsesz
22. spiczi91
23. Kopi
24. voodoo
25. Adam Jonas
26. Szabi
27. Lui76hun
28. eduka
29. Knife
30. Zsolteee
31. Morfi
32. Tony
33. Bodzzza
34. gstyle
35. IsTi
36. W A Mozart
37. Norbi
38. Bator92
39. Csamez
40. Mugen
41. Finger
42. Boss
43. GUnit
44. Fundiego
45. Spike
46. Giorgio
47. Buksi
48. Márk Ferencz
49. Ballai
50. Kazard
51. ZsoZso
52. NooRbeE
A hozzászólást 17 alkalommal szerkesztették, utoljára Tommy78 szer. aug. 18, 2010 10:59 am-kor.
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: szer. jan. 07, 2009 7:01 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- sanya
- Hozzászólások: 1117
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 941
- Csatlakozott: szer. márc. 24, 2010 6:50 pm
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1967
- Csatlakozott: vas. feb. 19, 2006 12:36 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: szomb. jún. 05, 2010 7:12 pm
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 168
- Csatlakozott: pén. jún. 13, 2008 3:03 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 4031
- Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1693
- Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
-
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 299
- Csatlakozott: szer. júl. 16, 2008 4:06 pm
- Admin: Admin
- Bedy
- Hozzászólások: 1366
- Csatlakozott: hétf. jún. 23, 2008 8:25 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Zárt kasztnis pilóta
- Hozzászólások: 154
- Csatlakozott: csüt. jan. 22, 2009 3:14 pm
- Admin: Admin
- Rojales
- Zárt kasztnis pilóta
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: szer. máj. 05, 2010 3:18 pm
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- RPeti
- Hozzászólások: 712
- Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
- Admin: Admin
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 219
- Csatlakozott: csüt. aug. 14, 2008 7:22 pm
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- Suna
- Zárt kasztnis pilóta
- Hozzászólások: 68
- Csatlakozott: pén. júl. 27, 2007 8:10 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Zárt kasztnis pilóta
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 11:37 pm
- Zsozsesz
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 403
- Csatlakozott: hétf. feb. 16, 2009 9:26 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: csüt. júl. 19, 2007 2:18 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- KOPI
- Hozzászólások: 1989
- Csatlakozott: kedd nov. 11, 2008 7:44 pm
- Admin: Admin
- voodoo
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 653
- Csatlakozott: csüt. dec. 27, 2007 12:07 pm
- Admin: Admin
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 416
- Csatlakozott: pén. jún. 27, 2008 7:25 pm
- Admin: Admin
- Szabi
- Zárt kasztnis pilóta
- Hozzászólások: 58
- Csatlakozott: hétf. ápr. 26, 2010 3:15 pm
-
- Zárt kasztnis pilóta
- Hozzászólások: 58
- Csatlakozott: szomb. júl. 28, 2007 10:59 am
- Admin: Admin
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: hétf. júl. 21, 2008 2:38 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1714
- Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: szer. jan. 07, 2009 4:36 pm
-
- OW (road+ovál) Pilóta
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: csüt. júl. 31, 2008 9:11 pm
- Tony
- Hozzászólások: 1461
- Csatlakozott: kedd jan. 31, 2006 7:02 pm
- Admin: Admin
- Bodzzza
- Hozzászólások: 797
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
elolvasva, elfogadva
http://www.youtube.com/user/Bodzzza
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
- gstyle
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1080
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 5:58 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Elolvasva, elfogadva!
"Néha bukik az ember, de a törött csontok összeforrnak, és hajtunk tovább." by Gilles Villeneuve
http://www.indycar-hungary.hu
http://www.indycar-hungary.hu
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 816
- Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 3:13 pm
-
- OW (road+ovál) Pilóta
- Hozzászólások: 669
- Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 10:23 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1270
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 12:06 pm
- Admin: Admin
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: pén. jan. 15, 2010 6:45 pm
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 180
- Csatlakozott: kedd júl. 31, 2007 12:12 pm
- Admin: Admin
- Mugen
- Zárt kasztnis pilóta
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: hétf. máj. 31, 2010 11:32 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 44
- Csatlakozott: szomb. máj. 08, 2010 5:19 pm
- Admin: Admin
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 100
- Csatlakozott: vas. ápr. 25, 2010 1:49 pm
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: csüt. jún. 17, 2010 4:31 pm
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: szer. jún. 09, 2010 11:39 am
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 104
- Csatlakozott: vas. ápr. 19, 2009 9:13 pm
- Admin: Admin
- Giorgio
- OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
- Hozzászólások: 376
- Csatlakozott: pén. dec. 18, 2009 3:43 pm
- Admin: Admin
- Buksi
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: pén. dec. 18, 2009 5:17 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 6:13 pm
- Admin: Admin
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: szomb. jún. 19, 2010 1:04 pm
- Kazard
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 479
- Csatlakozott: vas. szept. 21, 2008 8:19 pm
- Admin: Admin
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég